تعداد بازدید: 2938

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 7 شهريور 1397-18:21

علی دیوسالار، خواننده و نوازنده دوتار اهل نور در بستر بیماری است

تنهایی «دتارچی»

«علی دیوسالار»، هنرمند موسیقی محلی اهل نور در بستر بیماری سختی است. «علی دتارچی» مشکل ریوی دارد، اما از پس هزینه های درمان برنمی آید. او حتی بیمه نیست و دفترچه درمانی ندارد. کسی از این هنرمند خبری نیز نمی گیرد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: «علی دیوسالار» نوازنده و سازنده دوتار و خواننده اهل روستای «تسکا»ی  رویان است. او پیشکسوت موسیقی منطقه نور و سرپرست گروه موسیقی محلی «همدل» است که سال هاست دوتار می نوازد و می خواند. تنظیم و ساخت آهنگ هایش نیز با خودش است.

 ترانه های کوچ بار، مشدی، جل زخم، بمرده مار، جان مار، نشا خونش، بمونس، یادهاکرده، سران صرایی و ... از اجراهای به یادماندنی این هنرمند است. او در تلویزیون مازندران و نیز رادیوی محلی، هم چنین در همایش های منطقه ای، اجراهای زیادی داشته است.

دیوسالار که برای معرفی موسیقی غرب مازندران زحمت های فراوانی کشیده، پیش تر شغل آزاد داشت و تعمیرکار موتور و لوازم برقی بود، اما چندسالی است تنها در فعالیت های هنری مشغول به کار است و درآمد دیگری ندارد.

اکنون «علی دتارچی» در بستر بیماری سختی است و مشکل ریوی دارد، اما از پس هزینه های درمان برنمی آید. او حتی بیمه نیست و دفترچه درمانی ندارد. کسی از این هنرمند خبری نیز نمی گیرد.

منتظریم مسئولان هنری و فرهنگی استان با حس مسئولیت پذیری و نوع دوستی برای «عموعلی» و دوتارش گامی بردارند.

*برای شنیدن قطعه ای از اجرای علی دیوسالار به کالنال مازندنومه مراجعه کنید.



    ©2013 APG.ir