تعداد بازدید: 2838

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 فروردين 1386-0:0

شما را پرت مي كنيم بيرون

گزارشي از ادامه برخوردها در دانشگاه مازندران.


سه دانشجوي دانشكده فني دانشگاه مازندران به دستورشفاهي حراست اين دانشگاه، بدون طي مراحل قانوني با ممنوعيت تحصيل و ممنوعيت ورود به دانشگاه مواجه شدند. سعيد يعقوبي نژاد، سيد ضياالدين نبوي و بيژن صباغ سه دانشجويي هستند كه از ديروز از دانشگاه اخراج شدند.

اين سه دانشجو توسط كميته انضباطي ازابتداي ترم، هركدام به يك ترم تعليق با احتساب سنوات محكوم شده بودند. اما نسبت به اين حكم اعتراض كرده بودند.

سعيد يعقوبي نژاد دبير انجمن اسلامي دانشگاه مازندران در اين ارتباط مي گويد: "از ديروز از ورود ما به دانشگاه جلوگيري كردند واين درحالي بود كه هنوز پاسخ كميته تجديد نظر ابلاغ نشده بود".

وي مي افزايد: "پيش از اين ما به يك ترم تعليق محكوم شده بوديم اما اعتراض كرديم. اما گويا اراده اي براي اخراج ما از دانشگاه وجود داشت كه حتي قبل از اعلام حكم تجديد نظر اين مساله را اجرا كردند. البته از مدتها قبل هم اخباري مبني بر اينكه به هر قيمتي ما را اخراج مي كنند شنيده مي شد. حتي مدتي پيش يكي از مسوولين حراست رسما و علنا اعلام كرد ما رابه بيرون پرت مي كند. تا اينکه ديروز انتظامات دانشگاه بدون نشان دادن هيچ حكم و نامه اي از ورود ما بطور جداگانه جلوگيري كرد و ماموران در مقابل تاكيد ما بر ورود اعلام كردند ما دستور داريم حتي با مشت ولگد مانع ورود شما شويم".

يعقوبي نژاد در ارتباط با اين نوع برخورد ها و ادامه مسدود كردن فضاي دانشگاه مي گويد: "طيف جديد كه از حدود يك سال و نيم قبل حاكم شده است چنان يكجانبه عمل مي كند كه اكنون داد بسيج دانشگاه ها هم در آمده است در حاليكه تا همين سه ماه پيش بسيج بطور يكپارچه در اختيار اين طيف بود".

وي در پايان مي افزايد: "در صورت ادامه اين روند دانشجويان چاره اي جز قرار گرفتن برروي پله آخر ندارند. ما بايد هزينه بسيار سنگيني را به دانشگاه تحميل كنيم".

سيد ضيالدين نبوي ديگر دانشجوي ممنوع الورود شده دانشگاه مازندران نيزگفت: "من براي گرفتن حكم تجديد نظر به دانشگاه رفته بودم كه مامور حراست مانع ورود من شد و در مقابل اعتراض من گفت: آقاي قرباني، مسوول حراست دانشكده شفاها از من خواسته است مانع ورود شما شوم".

وي افزود: "اما من براي ورود پافشاري كردم و خواستم به هر ترتيبي شده وارد دانشگاه شوم. به همين علت در يك موقعيت مناسب به سمت حياط دانشگاه دويدم. در پي اين اقدام مامور هم دنبال من دويد كه اين تعقيب حدود 300 متر ادامه داشت كه منجر به تجمع دانشجويان و انصراف نگهبان از درگيري با در ميان جمعيت دانشجويان شد".

وي اضافه كرد: "من تعجب مي كنم چرا در حالي كه هنوز حكمي تائيد نشده و ابلاغ نشده است دست به چنين كارهايي مي زنند. من در قبال اين مساله سكوت نمي كنم و حتي شده به تنهايي اعتراض خواهم كرد".

از جمله اتهاماتي كه متوجه اين سه دانشجو شده شركت در مراسم روز دانشجو، تشكيل جلسات بحث در كلاس، توهين به مسوولين دانشگاه و مسايلي از اين دست است.

همچنين در حالي كه اين سه دانشجو با ممنوعيت ورود به دانشگاه و نيز تحصيل مواجه شده اند، از روز يكشنبه 10 دانشجوي ديگر هم براي پاسخ دادن به اتهاماتي كه متوجه آنان است به كميته انضباطي فرا خوانده شده اند. اين 10 دانشجو به علت شركت در تجمع 16 آذر و نيز حضور در تجمع اعتراضي در خصوص يك ترم تعليق سعيد يعقوبي نژاد، سيد ضياالدين نبوي و بيژن صباغ به كميته فراخوانده شده اند.

دانشگاه مازندران از جمله دانشگاههايي است كه با روي كار آمدن دولت نهم و انتصاب مديران جديد در دانشگاه ها، تمام كانون ها و نيز انجمن اسلامي آن منحل و حتي سازمان بسيج آن هم با سوء ظن مديران جديد روبرو شده است.

در دانشگاه مازندران همه نشريات مستقل دانشجويي يك باره لغو امتياز شدند و اعلام شد براي فعاليت بايد دوباره مجوز بگيرند.

رئيس جديد دانشگاه مازندران دكتر بابائيان است كه حدود يك سال و نيم قبل منصوب شد. وي پيش از اين استاد دانشكده كشاورزي بود و در سازمان بسيج اساتيد فعاليت مي كرد.

دانشجويان دانشكده كشاورزي، دكتر بابائيان را فردي بدون گرايش سياسي، خوش باور، ساده و با رفتاري آرام و نيز بي اطلاع نسبت به اخبار روزانه كشور مي شناختند. اين بي اطلاعي تا حدي بود كه در اولين ديدار اعضاي انجمن اسلامي در هفته اول انتصاب دكتر بابائيان، وي از اينكه دانشگاه مازندران و نيز دانشكده ها داراي انجمن اسلامي هستند تعجب كرد.

اما دكتر بابائيان دو هفته بعد از انتصاب به رياست دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاري ايسنا، انجمن هاي اسلامي را مضر و اعضاي آن را افرادي غير مسلمان و فاسد كه هر چه زودتر بايد از ميان برداشته شوند، معرفي كرد.

بسياري از دانشجويان دانشگاه معتقدند كه دكتر بابائيان به مراكز بيرون از دانشگاه مرتبط است و حتي در چند مورد در پاسخ استعلام دانشجويان براي برگزاري مراسم صريحا اعلام كرده است: "بايد كسب تكليف كنم".

اكنون در دانشگاه مازندران تقريبا دكتر بابائيان هيچ تصميمي را اتخاذ نمي كند اما امضاء وي زير نامه ها است. كسي كه در دانشگاه نفوذ بسياري دارد و همه كار ها با نظر او انجام مي شود، "قرباني"، مسوول حراست دانشكده فني است كه ممنوعيت ورود اين سه دانشجو هم با دستور شفاهي وي صورت گرفته است.(roozonline)


  • پنجشنبه 23 فروردين 1386-0:0

    نمي دانم اطلاعات اين نوشتار از كجا به سايت رسيده است. بسياري از اطلاعات آن با حدس و گمان است. در رايطه با دانشجو سعي شده با عدم طرح مسائلي كه مرتكب شده اند بدون هيچ تعهدي براي اطلاع رساني صحيح از كنار آن بگذرند و فقط يك سري فشار رواني را به مسئولان وارد كنند كه با خطا كاران كاري نداشته باشند. محق يا بدون حق بايد مرجعي براي رسيدگي وجود داشته باشد. اين سوال قابل طرح است كه ايا خودسرانه اقدام به جلوگيري از ورود دانشجويان شده است يا مجوز وجود داشته ولي كسي از اجرا كنندگان و مسئولان سوالي ننموده است و فقط اقوال دانشجو را براي جو سازي منتشر كرده اند. ضمناً به عنوان يك مطلع عرض مي كنم كه دكتر بابائيان در هيچ زماني حتي براي يك روز عضو بسيج اساتيد نبودند و در هيچ جلسه اي از بسيج اساتيد شركت نكردند. ايشان تا قبل از اخذ پست رياست از نيروهاي با افكار تند چپ بودند ولي سياستمدارانه در مقابل مسائل سكوت مي كردند و به اصطلاح گاف نمي دادند. پس از انتصاب سعي داشتند با ايجاد رودربايستي از بسيج اساتيد تائيديه براي عضويت دريافت نمايند كه از اين امر امتناع شد و فقط يكي از معاونين ايشان كه عضو بسيج اساتيد بودند خودسرانه از موقعيت خود در بسيج استفاده نابجا كرده و اين تاييديه را صادر كردند. ايشان پس از انتصاب سعي در راست جلوه دادن خود نمود و در اين راه افراط زيادي به خرج داد و دربست خود را در اختيار برخي از نيروهاي مورد نظر نويسنده قرار داد. به هر حال دنيا دو سه روزي به كام يكي شيرين است و اينبار به كام اين دوست عزيز. ما هم از ظلم هايي كه در دانشگاه بر ما مي رود ناراحت هستيم و قلع و قمع نيروهاي چپ در دانشگاه را نيز بر نمي تابيم گرچه خود به چپ و افراط گري اعتقادي نداريم.


    ©2013 APG.ir