تعداد بازدید: 2126

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 16 مهر 1397-17:9

فرمانده انتظامی سوادکوه در نشست خبری عنوان کرد:

کاهش 6 درصدی تصادفات محور سوادکوه

سرهنگ مهدی خادمی: تنها یک درصد از کل سرقت‌های استان مازندران مربوط به سوادکوه است.تصادفات در محور سوادکوه به نسبت سال گذشته کاهش ۶ درصدی داشته است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: سرهنگ مهدی خادمی -فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه- در جمع خبرنگاران گفت: احساس امنیتی که مردم دارند از خود امنیت ارزشمندتر است.

 وی با تاکید بر اینکه در شهرستان سوادکوه جرائم خشن و سرقت مسلحانه نظیر سرقت از بانک ها یا طلافروشی وجود ندارد، افزود: سوادکوهی ها مردمی خوب و عالم پرور هستند و این شهرستان از امنیت بالایی برخوردار است.

خادمی با بیان این که تنها یک درصد از کل سرقت‌های استان مازندران مربوط به سوادکوه است، تصریح کرد: از لحاظ فراوانی کل سرقت از 22 شهرستان، سوادکوه در رتبه 20 قرار دارد و در برقراری امنیت جزء 3 شهرستان برتر محسوب می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از افزایش ۷۴ درصدی کشف مواد مخدر در شش ماهه اول سال جاری به نسبت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در هفته جاری ۱۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف، سه نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو متوقف شد که البته این کشف‌ها ارتباطی به مردم شهرستان ندارد.

خادمی از افزایش ۴۳ درصدی کشف انواع کالای قاچاق در شهرستان خبر داد و اذعان کرد: در شش ماهه ابتدای سال به نسبت مشابه سال گذشته، افزایش کشف کالای قاچاق را داشتیم. در فصل برداشت برنج هم 2 تریلی برنج قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه محور سوادکوه شاهراه اصلی ارتباطی مازندران و پایتخت و همچنین محور ارتباطی استان سمنان و گلستان است که هیچ وقت نباید مسدود باشد، افزود: سوادکوه تنها محوری که محل تردد کامیون و تریلی است و این امر می طلبد انضباط ترافیکی در محور برقرار باشد.

وی گفت: تصادفات در محور سوادکوه به نسبت سال گذشته کاهش ۶ درصدی داشته و در شش ماه اول سال، ۱۰ درصد کاهش تصادف فوتی و ۲۰ درصد کاهش تصادف جرحی داشتیم.

خادمی بیان کرد: جهت کاهش زمان و حضور به موقع پلیس در محل، طرح تجمیع پایلوت خطوط ۱۱۰ در استان مازندران بیش از یک سال است که به اجرا در آمده و تمامی تماس ۱۱۰ به یک مرکز پاسخگویی وصل می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استفاده از البسه پلیس با دوربین را از خدمات برای برقراری بهتر امنیت ذکر کرد و گفت: این فناوری عملکرد پلیس و پایش تصویری را به همراه دارد و دوربین متصل به لباس پلیس یک دوربین متحرک برای پایش وضعیت خیابان‌ها است.

خادمی تعداد  تماس های شش ماه اخیر مردم با ۱۱۰ را ۴ هزار و 29 مورد اعلام کرد و ادامه داد: ۳ هزار و 230 مورد مربوط به کلانتری و پاسگاه، ۷۸۳ مورد مربوط به تصادفات، 13 مورد مربوط به اطلاعات و ۳ مورد نیز مواد مخدر بوده است.

این فرمانده انتظامی تعداد پرونده‌های قضایی در ۶ ماهه نخست امسال را یک هزار 1816 پرونده بیان کرد و افزود: اختلافات ملکی، تصادفات و نزاع و درگیری فردی به ترتیب بیشترین فراوانی را در این پرونده‌ها داشته است.

وی از برگزاری کلاس‌های تعالی رفتار در پلیس برای آموزش نوع برخورد با مردم و مجرم خبر داد و گفت: در سال جاری در رابطه با سه زمین و خانه در سه روستای دراسله، لیند و کارمزد سوادکوه حکم قضایی اجرا شده است. هر گونه ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری در حوزه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در شهرستان قلع و قمع خواهد شد.



    ©2013 APG.ir