تعداد بازدید: 2608

توصیه به دیگران 0

شنبه 26 آبان 1397-12:32

29 آبان ماه برگزار می شود:

رونمایی از «شاباجی» در ساری

آلبوم موسیقی بومی «شاباجی» به خوانندگی ابوالحسن خوشرو 29 آبان ماه در ساری رونمایی می شود.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: شرکت نسیم مهرآوا بیست و نهم آبان ماهِ سال جاری، از آلبوم بومی تازه ای رونمایی می کند. این آلبوم موسیقی «شاباجی» نام دارد که استاد ابوالحسن خوشرو آن را خوانده است.

«شاباجی» مشتمل بر قطعاتِ فولکلور و بومی است که ساعت 17 تا 19 بیست و نهم آبان ماه در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران، با حضورِ عوامل دست اندر کار آلبوم، هنرمندان، هنردوستان و مسئولان استان رونمایی خواهد شد.

 8 تراک این آلبوم را بابک خوشرو تنظیم و آهنگسازی کرده است.

از خوشرو، پیش از این آلبوم های موسیقیِ «هژبرخوانی»، «رونِما»، «تشِ سو»، «دماوند»، و «طالبا» منتشر شده بود و آلبوم «شاباجی» جدیدترین اثر منتشرشده از اوست که در زمرۀ آثار موفقی چون «رونِما» قرار دارد.

منظومه عاشقانه شاباجي به منطقه سوادکوه تعلق دارد. «شاه باجي جعفري» بين سال هاي 1255 تا 1260 شمسي در روستاي "دهکلان"لفور به دنيا آمد. در ييلاق گالش بچه اي به نام «ملاخان جان حيدري» دلباخته شاه باجي مي شود. در همين گير و دار "عبدالعلي خان پهلوان"به خواستگاري باجي مي آيد. شاباجي جاافتاده به عقد پسري 16 ساله درمي آيد. تفاوت سني اين دو نفر سبب مي شود که بعدها شوهر باجي دوباره ازدواج کند. منظومه عاشقانه شاباجي سروده همان گالش بچه عاشق است.

علاقه مندان می توانند با پیش خرید آلبوم «شاباجی»، این آلبوم را در روز رونمایی با امضای استاد خوشرو دریافت کنند و از 30% تخفیف بهره مند شوند.

حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

 



    ©2013 APG.ir