تعداد بازدید: 2632

توصیه به دیگران 1

شنبه 10 آذر 1397-22:32

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:

900 نیروی سازمان عمران شهرداری 100 روز را بدون حقوق گذرانده‌اند

نقیبی: برخی نمایندگان پس از رای گرفتن، پشت سر خود را نگاه نکرده و به مسایل مردم رسیدگی نمی کنند و برای موفقیت فرزند شهر خود هم چوب لای چرخ می‌گذارند/ عشوری: شهرداری درباره 48 میلیارد تومان اصلاح سند پیمانکاران توضیح دهد/ مدینه: ۹۰۰ نفر از کارکنان سازمان عمران حدود ۳.۵ ماه است حقوق دریافت نمی کنند/ زلیکانی: درباره سازمان عمران شهرداری ساری اعلام خطر می‌کنم/ نجاریان: با انتصاب حسین زادگان نباید انتظار داشته باشیم همه ‌مدیران از ساری انتخاب شوند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: عضو شورای شهر ساری در جلسه علنی شورا اظهار کرد: امیدواریم با انتخاب استاندار جدید، روابط شورا و استانداری بهتر از گذشته و در مسیر رفع مشکلات مردم باشد.

فرامرز نقیبی افزود: نرخ کرایه سرویس مدارس بر اساس آنچه که مصوب شده اجرا نمی‌شود و مبالغ بیشتری از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی مشکلاتی دارد که باید رفع کنیم، گفت: در جریان مشکلات مالی شهرداری هستیم اما این وضعیت و درآمد کم باید مدیریت شود.

عشو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه روز مجلس را به برخی نمایندگان نباید تبریک گفت که پس از رای گرفتن، پشت سر خود را نگاه نکرده و به مسایل مردم رسیدگی نمی کنند، ادامه داد: حتی برای موفقیت فرزند شهر خود هم چوب لای چرخ می‌گذارند.
 
* شهرداری درباره 48 میلیارد تومان اصلاح سند پیمانکاران توضیح دهد

اسفندیار عشوری هم در سخنانی گفت: جلسه قبل اعلام کردم شهرداری در ۸ ماه گذشته لیست املاکی که فروخته به همراه مجوزها اعلام کند.
 
عضو شورای شهر ساری افزود: شهرداری اعلام کرده با مجوز شورا این املاک را فروخته است و تقاضا دارم جلوی روند کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه لیست املاکی که قرار است فروخته شود باید در شورا مطرح شود، تصریح کرد: شهرداری درباره 48 میلیارد تومان اصلاح سند پیمانکاران هم توضیح دهد.
 
۹۰۰ نفر از کارکنان سازمان عمران حدود ۳.۵ ماه است حقوق دریافت نمی کنند. *

مسعود مدینه در جلسه علنی شورای شهر ساری ساری اظهار کرد: ۹۰۰ نفر از کارکنان سازمان عمران حدود ۳.۵ ماه است حقوق دریافت نمی کنند. پرداخت حقوق این افراد و مطالبات پیمانکاران در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
 
رئیس شورای شهر ساری گفت: لیست اموال منقول و غیرمنقول در جلسه بعدی به شورا اعلام شود تا مقررات فروش را اعلام کنیم.
 
وی درباره دریافت مبالغ بیشتر از نرخ مصوب سرویس مدارس، تصریح کرد: شورا در این زمینه باید نقش نظارتی خود را ایفا کند.


 
*درباره سازمان عمران شهرداری ساری اعلام خطر می‌کنم

علی اکبر زلیکانی هم با اشاره به اینکه قاطبه مردم از انتخاب حسین‌زادگان به عنوان استاندار مازندران خوشحال شدند، اظهار کرد: طلسم شکسته و فردی از ساری به عنوان استاندار معرفی شد.

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه حسین زادگان در وضعیت بد اقتصادی استاندار شد، افزود: باید دست به دست هم دهیم ‌تا مازندران را از این مرحله عبور دهد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت شهرداری‌های استان وارد نقطه حساس و بحرانی شده و باید منتظر اتفاقات بد و دومینووار در شهرداری‌های استان در یکی دو سال آینده باشیم، گفت: شهرداری ساری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ماهانه حقوق می‌پردازد، اگر از امروز همه با هم در کنار هم چاره اندیشی نکنیم با بحران جدی مواجه می‌شویم، چراکه اکنون شهرداری‌هایی داریم که از پرداخت حقوق و مزایا عاجز هستند.

زلیکانی با بیان اینکه درباره درآمد پایدار شهرداری ها اعلام خطر می‌کنم، ادامه داد: از حسین‌زادگان تقاضا دارم به عنوان اولویت جدی کارشناسانی را از درون و بیرون استانداری انتخاب کند تا ایجاد راهکار درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه نامه‌ای به استاندار سابق نوشتیم اما اسلامی هیچ کاری نکرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور ما اگر کار نکنی ارتقا هم می‌گیری، از نمایندگانی که از اسلامی در روز رای اعتماد دفاع کردند تعجب می‌کنم‌، به ویژه که نمایندگان مازندران هم در جمع این افراد بودند.
 
نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه درباره سازمان عمران شهرداری ساری هم اعلام خطر می‌کنم، اظهار کرد: نحوه مدیریت در این سازمان نگران کننده است، با این وضعیت به سمت انحلال سازمان عمران می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه در سال‌های آینده انقباضی ارائه شود.

*نباید انتظار داشته باشیم همه ‌مدیران از ساری انتخاب شوند

سعید نجاریان در این جلسه اظهار کرد: با انتصاب حسین زادگان به عنوان استاندار مازندران نباید انتظار داشته باشیم همه ‌مدیران از ساری انتخاب شوند، باید  مدیرانی با نگاه استانی منتصب شوند نه مدیرانی با نگاه شهرستانی.

عضو شورای شهر ساری درباره وضعیت سازمان عمران شهرداری گفت: شهرداری و سازمان‌های تابعه ملزم هستند در انجام کارها از سازمان عمران در چهارچوب قوانین استفاده کنند.

گفتنی است اغلب اعضای شورای شهر ساری، در این نشست انتصاب حسین زادگان به عنوان استاندار مازندران را تبریک گفتند. همچنین در این نشست راننده تاکسی که ۶هزار دلار را به صاحبش برگردانده بود، قدردانی شد.

 


  • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 2 0
    چهارشنبه 14 آذر 1397-18:29

    آقایان از وضع موجود و آینده شهرداری چنان سخن می گویند که انگار هیچگونه مسئولیتی نسبت به وضع بوجود آمده ندارند !!!!
    از استاندار قبلی انتقاد می نمایند که به تقاضای آنها پاسخ نداده است و یا آنکه شهرداری های استان مثل دومینو چنان خواهند شد .
    ظاهراٌ تنها دغدغه آقایان در طول این سالها جا به جا نمودن فک و فامیلهایشان در شهرداری بوده است .در هر اطاق از شهرداری های سه گانه که مراجعه می نمائی ده پانزده نفر بیکار پشت میز نشسته اند و سر در موبایلشان و به احتمال در تلگرام سیر می کنند .
    یکی می گوید 900 نفر از سازمان عمران 100 روز است را بدون حقوق گذرانده اند ، کسی نیست از آقایان بپرسد ، این 900 نفر اصلا در سازمان عمران چه کاره هستند که مدعی دریافت دستمزد نیز می باشند !؟
    تممی این معضلات نتیجه سیاستهای اعضاء محترم شورای اسلامی شهر ساری است که آنهم نتیجه انتخاب شهروندان است .

    • دوشنبه 12 آذر 1397-17:4

      دغدغه دوستان شورا چیست؟ ساری پس از یک دوران پر تحرک به شهری عادی و کم تحرک تبدیل شده است. بدهی ها دمار از روزگار شهر در آورده است. سازمان عمران درآمد کافی برای پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارد. چرا فردی که با همه مشکلات در تامین هزینه های سازمان عمران موفق بود را جایجا کردند و کسانی را آوردند که خود نیاز به قیم دارند تا روی پای خود بایستند؟ بیچاره کارکنان که با حقوق بخور و نمیر هم نمی توانند آن را دریافت کنند. میزان حقوق کارکنان سازمان عمران را اعلام کنید تا برخی از خجالت دق کنند.


      ©2013 APG.ir