تعداد بازدید: 3491

توصیه به دیگران 0

شنبه 10 آذر 1397-22:49

صبح یکشنبه با حضور معاون امور استان های سازمان صدا و سیما،

مدیرکل جدید صداوسیمای مازندران معارفه می شود

صبح یکشنبه یازدهم آذرماه، با حضور علی دارابی معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، یازدهمین مدیرکل صداوسیمای مازندران (پس از انقلاب اسلامی) معارفه می شود. او هادی ابراهیمی کیاپی است، چهره ای نام آشنا در مازندران. ابراهیمی البته مشکلات را می داند و آگاه است که برنامه سازان و مخاطبان  چه می خواهند. او به «مازندنومه» می گوید: «اولویت من در مرکز مازندران نگاه به نیروهای غیررسمی و بسامان کردن حق الزحمه ها و رسیدگی به اوضاع معیشتی پرسنل است. هم چنین تلاش برای تولید برنامه های فاخر بومی و حمایت از زبان و ادبیات محلی.»


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: صبح یکشنبه یازدهم آذرماه، یازدهمین مدیرکل صداوسیمای مازندران (پس از انقلاب اسلامی) معارفه می شود. او هادی ابراهیمی کیاپی است، چهره ای نام آشنا در مازندران.

آبان ماه سال 1393 در آستانه حضور علی صادق مقدسی در مرکز مازندران، یادداشتی در مازندنومه نوشتم که در آن به مهم ترین  آفت ها، آسیب ها و تنگناهای رسانه ملی اشاره کردم، مواردی همچون: فربگی، بی عدالتی، کمبود و نامشخص بودن وضعیت موسیقی، افراط و تفریط، نبود انگیزه، به روز نبودن، دستمزدهای پایین و رفاه اندک و فاصله بین فرودستان و فرادستان در صداوسیما.(نگاه کنید به: صداوسیما؛ آسیب ها و تنگناها)

اینک هادی ابراهیمی کیاپی از راه می رسد و در حالی مدیریت فائقه صداوسیمای مرکز مازندران را بر عهده می گیرد که مشکلات همان است که بوده، طرفه آن که بیشتر هم شده است.

اکنون مرکز مازندران حدود 4 میلیارد تومان بدهی و کسری بودجه دارد و ماه ها و حتی سال هاست حق الزحمه نیروها پرداخت نشده است.

*همه مدیران صداوسیما

مهدی حسینیون نخستین مدیرکل صداوسیمای مازندران بود که از سال 1357 تا 58 در ساری خدمت کرد. پس از او مصطفی ایزدی آمد که از سال 59 تا 60، چند ماه در این مرکز ماند. سومین مدیرکل سیدمحمود کاظمی شیخ شبانی، بین سال های 1360 تا 62 در مرکز مازندران بود. آن گاه حسن رشیدی آمد که در سال های 62 تا 63 مدیرکل مرکز مازندران بود.

منوچهرطاهایی دو مرتبه مدیر کل شد. او ابتدا بین سال های 1363 تا 1369 و سپس در سال های 1371 تا 73 مدیرکل مازندران بود. علی اصغر مینایی هم دوبار به مازندران آمد. نخستین مرتبه در سال های 1361 و 62 و بار دوم در سال های 1373 تا 78.

محمد سادات طوسی هم مدیرکل دیگری بود که بین سال های 1369 تا 71 خدمت کرد. سید رمضان شجاعی چهره نام آشنایی است که در سال های 1378 تا 86 و بعد از او بهرام حمیدی بین سال های 1386 تا 93 مدیرکل مرکز مازندران بودند.

*از غیر بومی به بومی

پس از دو مدیرکل بومی در آذرماه سال 1393 علی صادق مقدسی از استان قزوین به مازندران آمد و 4 سال ماند و امروز به البرزر رفت و مدیرکل آن جا شد. صادق مقدسی جوان ترجیح داد فضایی آرام در صداوسیما حاکم کند و خیلی زود، با انتصابات و جابه جایی های معنادار خود، حاشیه ها را از مرکز مازندران دور کرد.

هرچند در دوران او با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به نیروهای غیر رسمی مرکز فشار آمد و پرداخت ها به چندین ماه کشید، مقدسی اما توانست با حمایت از برنامه سازی های بومی و موسیقی محلی، مدیریت بدون تنش و آرامی را در مازندران تجربه و در جشنواره های مختلف هم جوایزی کسب کند. اگر نگوییم علی صادق مقدسی در مازندران خوب عمل کرده، بد هم ظاهر نشده و حالا با کسب موفقیتی نسبی، از ساری به کرج می رود.

مدیرکل جدید صداوسیمای مازندران چهره ای ناآشنا برای مردم این استان نیست. او متولد 1353 روستای کیاپی ساری است. کارش را از همین صداوسیما با خبرنگاری آغاز و خیلی زود پله های ترقی را طی کرد و تا فرمانداری تنکابن و مدیرکلی ارشاد و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران هم پیش رفت.

هادی ابراهیمی که حالا با مدرک دکترای علوم سیاسی، در دانشگاه هم تدریس می کند، ریشه  در رسانه دارد و از خبرنگاری و نویسندگی تا مدیریت رسانه را تجربه کرده است. دوران طلایی مطبوعات مازندران، زمان حضور طاهایی-ابراهیمی در استانداری مازندران بود که حمایت ها را از رسانه های استان دریغ نکردند.

حالا ابراهیمی که به پاکدستی و ساده زیستی و مردم مداری شهره است، با این پیشینه فرهنگی که البته پیوستگی کاملی با علائق سیاسی اش دارد، به مرکز مازندران می آید. او امروز مدیر باتجربه و گرم و سرد چشیده ای شده است و می داند مردم و مخاطبان رسانه ملی در استان بیشتر از بازتاب علائق سیاسی طیفی خاص، به موسیقی و فرهنگ و زبان بومی و برنامه های سرگرم کننده و آرام تعلق خاطر دارند. کارکنان رسانه ملی نیز به بروز شدن دستمزدها و رفاه بیشتر می اندیشند تا انگیزه ها بازیابی شود.

هادی ابراهیمی البته مشکلات را می داند و آگاه است که برنامه سازان و مخاطبان چه می خواهند. او به «مازندنومه» می گوید: «اولویت من در مرکز مازندران نگاه به نیروهای غیررسمی و بسامان کردن حق الزحمه ها و رسیدگی به اوضاع معیشتی پرسنل است. هم چنین تلاش برای تولید برنامه های فاخر بومی و حمایت از زبان و ادبیات محلی.»

مدیرکل آینده صداوسیمای مازندران ادامه می دهد: «کارهای زیادی وجود دارد که باید اجرا شود و زمان را از دست نخواهم داد. از عزیزان هم درخواست دارم بنرهای تبریک نصب نکنند، چون با روش و منش من همسو نیست.»

ابراهیمی در پایان تاکید کرد که مدیری فراشهرستانی است و آن هنگام که معاون سیاسی و امنیتی استاندار بود، هفته ای دو روز به غرب مازندران سفر کرده، به ملاقات های مردمی اهمیت می داد.

از فردا ساعت استودیوهای رادیو و تلویزیون صداوسیمای مرکز مازندران به وقت هادی ابراهیمی کوک خواهند شد.

 


  • دوشنبه 30 ارديبهشت 1398-23:22

    ... جواب‌ سلام‌ آدمهای مثل‌ منو‌ نمیدنو‌ هیچ‌ هادی جان‌... محض‌ رضای خدا ... برای کسایی‌ که‌ کسی‌ رو‌ ندارنم‌ زنگ‌ بزن

    • يکشنبه 11 آذر 1397-7:59

      دمت گرم صادقي..علي الرغم اينكه با جريان ناب اصولگرايي زاويه و كينه ي ديرينه داري ولي دكتر هادي پاك دست و ساده زيست رو خوب شناختي..هر چند كه صندلي سبز بهارستان براي خدمت صادقانه و بي منت كه لياقتش رو داشته ،براش آرزو داشتيم..دكتر هادي عزيز يه دونه اي...

      • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 0
        يکشنبه 11 آذر 1397-6:43

        هادی جان علیرغم تفاوت های فکری در پاره ای از موارد، به عنوان یک دوست که به صداقت جنابعالی اطمینان دارد از صمیم قلب آرزوی توفیق برای شما دارم و امیدوارم در دوره مدیریت جنابعالی شاهد تحول بزرگ و رونق در صدا و سیمای مرکز استان باشیم.

        • يکشنبه 11 آذر 1397-0:18

          من به دکترابراهیمی خوش بین هستم.
          جوان هستم ولی مدتی با او برخورد داشتم و احساس میکنم پاک دست و پاک چشم است و امیدوارم که موفق باشد


          ©2013 APG.ir