تعداد بازدید: 1913

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 11 آذر 1397-21:29

مدیرکل بهزیستی مازندران:

مازندران ۴۹ هزار معلول دارد

سعید آرام: در مازندران بیش از ۴۹ هزار معلول زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند/ در طرح جدید بهزیستی، به جای اینکه معلولان وارد مراکز شبانه‌روزی شوند مراقبان وارد خانه‌های معلولان می‌شوند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سعید آرام در نشست خبری به مناسبت روز معلولان، اظهار کرد: ۱۵ درصد از افراد هر جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که ۴.۵ درصد این افراد نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند.

وی افزود: در مازندران بیش از ۴۹ هزار معلول زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه با رویکرد اجتماعی که دولت دارد اقدامات خوبی برای معلولان انجام شده است، گفت: تا پایان سال ۹۶ حدود ۱۸هزار مستری بگیر از محل هدفمندی یارانه‌ها داشتیم که ۱۳ هزار نفر معلول بودند و اکنون به ۵۰ هزار نفر رسیده که ۳۷ هزار نفر خانواده معلولان هستند.

این مسئول با بیان اینکه امسال چند طرح جدید را شروع کردیم که خانه‌های کوچک معلولان از مهمترین طرح‌هاست، تصریح کرد: معلولانی که خانواده و سرپرست ندارند از خدمات این طرح برخوردار می‌شوند.

آرام ادامه داد: به جای اینکه معلولان وارد مراکز شبانه‌روزی شوند مراقبان وارد خانه‌های معلولان می‌شوند و از دور نگه داشتن معلول از جامعه، جلوگیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر معلول در این طرح ۴۰۰ هزاز تومن هزینه می‌کنیم که نه تنها باعث کاهش هزینه است بلکه اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار کرد: ۹۴۱ معلول ضایعه نخاعی در استان داریم که زیر پوشش خدمات پرستاری در منزل هستند و آمار معلولان ضایعه نخاعی هر روز اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اشتغال جامعه هدف معلولان از دیگر اقداماتی است که انجام می‌دهیم، گفت: امسال تاکنون برای ۱۳۵۰ نفر تسهیلات اشتغال پرداختیم و بیش از ۲۲۰۰ نفر از جامعه هدف ما زیر پوشش بیمه هستند.

وی تصریح کرد: در مسکن معلولان برای ۲۱۵ نفر  در ۶ ماهه امسال تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داشتیم.

آرام ادامه داد: برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر که مسکن ندارند، دولت طرحی برای خانه‌دار کردن این افراد را از سال‌های قبل شروع کرده است،۴۱۳ واحد را تحویل دادیم و ۳۰ واحد سهمیه داریم تا اگر خانواده روستایی واجد شرایط بود از این سهمیه استفاده کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح برای مناطق روستایی ۱۸ و در مناطق شهری ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مسکن معلولان داریم.

آرام با اشاره به اینکه جامعه باید فرصت‌های برابر را برای معلولان فراهم کند، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در مجلس رخ داد تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان بود و از این پس همت دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد تا این قانون را اجرا کنند.

وی گفت: سال ۹۶ بالغ بر ۲۲۸ میلیارد ریال خیران کمک‌های نقدی به بهزیستی داشتند ۲۲۳ میلیارد ریال هم کمک غیر نقدی بود.

 



    ©2013 APG.ir