تعداد بازدید: 3716

توصیه به دیگران 1

شنبه 17 آذر 1397-7:59

ایران‌گردی با «لطیفی»ها

فریبا لطیفی به همراه همسرش محمد لطیفی با فرزندان شان پارسا و پرنیا، سفر 400 روزه را برنامه ریزی و از 20 مرداد، این سفر را از اصفهان شروع کرده اند. آن ها در نظر دارند به همه جای ایران سفر و برای سایت گردشگری خود، اطلاعات جمع آوری کنند


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: فریبا لطیفی به همراه همسرش محمد لطیفی با فرزندان شان پارسا و پرنیا، سفر 400 روزه را برنامه ریزی و از 20 مرداد، این سفر را از اصفهان شروع کرده اند. آن ها در نظر دارند به همه جای ایران سفر و برای سایت گردشگری خود، اطلاعات جمع آوری کنند.

فریبا لطیفی درباره این سفر گفت: استان های قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان را طی کردیم و به مازندران رسیدیم و مقصد بعدی ما استان گلستان است.

وی با بیان اینکه زمستان را در شرق کشور سپری می کنیم و به سمت جنوب می رویم، افزود: تابستان سال آینده هم در غرب کشور هستیم و شهریور سال آینده سفر ما در تهران به پایان می رسد.

لطیفی با اشاره به اینکه هدف ما از این سفر، جاذبه های کمتر معرفی شده برای جذب گردشگران خارجی است، اظهار کرد: کشور ما در شرایطی قرار دارد که به ارزآوری نیاز داریم و جذب گردشگران خارجی راهگشاست.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی، قطب قدیمی گردشگری در ایران مانند اصفهان و یزد و شیراز را می شناسند و به این استان ها سفر می کنند، تصریح کرد: معرفی مسیرهای جدید گردشگری و شناسایی ظرفیت ها و مکان هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارد از دیگر اهداف سفر ما است.

لطیفی با اشاره به اینکه از مشکلاتی که در کشور داریم مسئله فرهنگ سازی است و ما برنامه هایی در این زمینه داریم، ادامه داد: برنامه های آموزشی و اصول کسب و کار از مواردی است که باید اجرایی شود تا گردشگر را فقط به شکل پول نبینیم.
 
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست، خاطرنشان کرد: طرح محیط بان کوچک را به سازمان محیط زیست کشور ارائه دادیم و منتظریم به مرحله اجرا برسد.

لطیفی با بیان اینکه این سفر را با هزینه شخصی شروع کردیم و در نظر داریم با برنامه های تبلیغاتی، کمی از هزینه های سفر را کاهش دهیم، افزود: مردم وقتی می بینند خانوادگی سفر می کنیم از سختی های سفر سوال می کنند و اینکه با وجود 2 فرزند آیا سفر سخت نیست، من پاسخ می دهم اگرچه سفر با سختی هایی همراه است اما شدنی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلاتی که در سفر داریم مربوط به خرابی ماشین است و خرابی ماشین باعث شد 20 روز از برنامه عقب بمانیم، اظهار کرد: برنامه ها را طوری طرح ریزی کردیم که شرایط جوی، مشکل ساز نشود، به هر استان در فصل مناسب آن سفر می کنیم.

لطیفی با بیان اینکه ایران کشور چهار فصل است، ادامه داد: تنوع اقلیمی و قومی، سلیقه های مختلف را به اینجا می کشاند و حتی موسیقی های مختلفی که داریم هر کدام برای یک کشور کافی است تا گردشگر جذب کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما اکنون به مقصد ارزان برای گردشگران خارجی تبدیل شده است، تصریح کرد: تبلیغات منفی علیه ما در مجامع بین المللی زیاد است و اما گردشگران خارجی وقتی به کشور ما سفر می کنند متوجه می شوند باورهای بین المللی درباره ایران اشتباه است و از حضور در کشور ما لذت می برند البته نیازمندیم سرمایه گذاری هایی در بخش های مختلف گردشگری انجام شود تا برای گردشگر جذاب باشد.

لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به عنوان کسی که در رشته گردشگری تحصیل کرده مازندران را مقصد طبیعی برای گردشگری می دانم، ادامه داد: سایت موزه گوهر تپه با پیشینه تاریخی چند هزار ساله، متعلق به این استان است و این جذابیت هاست که گردشگران بین المللی را جذب می کند.
 
وی با اشاره به اینکه گردشگرانی که به کشور ما وارد می شوند اغلب گردشگران فرهنگی هستند، تصریح کرد: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی باید بر میراث تاریخی تاکید کرد و برای رسیدن به هدف، زیرساخت های هوایی و جاده ای را گسترش دهیم.

لطیفی با بیان اینکه خطوط هوایی ما ضعیف است، افزود: وقتی گردشگر خارجی وارد اصفهان می شود شاید همان روز پروازی برای شیراز نباشد و گردشگر مجبور است راه زمینی را انتخاب کند و برای این نیاز است مسیرهای زمینی از مجتمع های بین راهیی مجهزتری برخوردار باشند که این موضوع را فقط در جاده تهران قم شاهد هستیم که کفایت نمی کند اگرچه که امکانات شهری، جوابگوی نیاز گردشگر است اما در جاده ها امکانات کمی داریم.

وی با اشاره به اینکه گردشگر را فقط به عنوان پول نبینیم، گفت: حس خوبی که گردشگر از مقصد سفر با خود می برد بهترین تبلیغ برای مجموعه ها و صاحبان کسب و کار است که باید توجه کنند گردشگر راضی و خوشحال برود.
 
لطیفی با بیان اینکه در مازندران ظرفیت هتل ها تکمیل نمی شود چون خانه مسافر زیاد است، تصریح کرد: هتل ها در سایه خانه مسافرها هستند، اگرچه وضعیت بومگردی به دلیل جدیدتر بودن و جذابیت های فرهنگی که دارد بهتر است اما نباید با گسترش بی رویه بومگردی، بازار کسانی که در حال فعالیت هستند را خراب کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه استان های شمالی مسیر شناخته شده تری برای گردشگران هستند، ادامه داد: این مسئله خیلی هم از همه جهات برای مازندران و گیلان خوب نیست چون گردشگر داخلی، بدون برنامه وارد این استان ها می شود و جز خرابی جنگل، دستاوردی ندارد، اینها باید ساماندهی شود.

لطیفی گفت: ما مناطق بکری در شمال کشور دیدیم اما در صفحات مجازی، این مناطق را معرفی نکردیم، تا زمانی که فرهنگ مناسب گردشگری، نهادینه نشده بهتر است این مناطق معرفی نشوند.

 محمد لطیفی هم در این گفت و گو اظهار کرد: فکر نمی کردیم در ساری این همه جذابیت ببینیم.

وی با بیان اینکه در راه از مردم و ارتباطاتی که با آنها داریم انرژی می گیریم، افزود: مردم خیلی خونگرم هستند و هرچه ارتباط با مردم داشتیم گرم و صمیمی بود.

لطیفی با اشاره به اینکه تصور می کنیم شرق مازندران متفاوت تر از غرب این استان است، تصریح کرد: گردشگر وارد غرب مازندران نمی شود بلکه کسانی هستند که زمین ها را خریده و حتی فرهنگ آن منطقه را هم تحت تاثیر قرار داده اند.

وی گفت: فروش اراضی در غرب مازندران آفتی است که مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.



    ©2013 APG.ir