تعداد بازدید: 2594

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 25 دی 1397-7:53

در مراسمی در ساری،

نویسنده مازندرانی دفاع مقدس تجلیل شد

مراسم تجلیل از گلعلی بابایی، نویسنده چالوسی دفاع مقدس که بیش از ۴۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس نوشته است، در ساری برگزار شد/بابایی: با نوشتن این کتاب‌ها می‌خواهم بگویم شاهنامه فردوسی دروغ نیست، اگر رستم و سهراب و افراسیاب را درک نکردیم اما شهدای مان را درک کردیم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: مراسم تجلیل از  گلعلی بابایی -نویسنده کتاب های دفاع مقدس- روز یک شنبه در ساری برپا شد.

گلعلی بابایی، متولد سال 1339 در روستای برار از توابع شهرستان چالوس است. "غربت هور"، "از الوند تا قراویز"، "حکایت مردان مرد"، "نبرد های جنوب اهواز (کارنامه تاریخی، جغرافیایی، نظامی منطقه عملیاتی جنوب و جنوب غربی اهواز)"، "حکایت مردان مهر (بر اساس زندگی نامه سرداران شهید غلامعلی پیچک و مهدی خندان) " و "نقطه رهایی "، از جمله آثار منتشر شده اوست.

* امیدواریم درباره یکی از شهدای مازندران هم قلم بزند

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران در این مراسم گفت: گلعلی بابایی گنجینه و تاریخ مجسم لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول‌الله است و رهبری بیان کردند از کتاب «ضربت متقابل» گلعلی بابایی می‌توان ۲۰ رمان نوشت.

آرزو ولیپور افزود: او واقعیت‌های جنگ را طوری بیان می‌کند که برای جوان امروزی، دور نبوده و قابل لمس است و این از جذابیت‌های آثار بابایی است.

این مسئول ادامه داد: همنفسی وی با شهدای دفاع مقدس که در طول آن سال‌ها تفنگ را هم بر زمین نگذاشت، قابل قدردانی است و امیدواریم درباره یکی از شهدای مازندران هم قلم بزند.

*سردار اهل قلم

مدیرکل حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس مازندران هم در این مراسم گفت: گلعلی بابایی سردار اهل قلم بوده و بیش از ۴۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس نوشته است.

وی افزود:همان انگشتی که ماشه تفنگ را در جنگ به صدا درآورد پس از جنگ بیکار نماند و قلم به دست گرفت.

عبدالله ملکی با بیان این که انتظار داریم این نویسنده، درباره شهدای مازندرانی هم آثاری به رشته تحریر درآورد،  ادامه داد: مازندران در زمان جنگ به ۱۰ یگان، کمک می‌کرد در حالی که در خود مازندران هم جنگ داشتیم.

وی تصریح کرد: برای نقش لشکر ۲۵ کربلا برابر اسناد دفتر مطالعات سپاه انتظار داریم آقای بابایی قلم به دست گیرد و زندگی سردار شهید نوری را بنویسد.  

* شاهنامه فردوسی دروغ نیست

گلعلی بابایی گفت: وظیفه داشتم آثاری درباری شهدای مازندران هم به رشته تحریر درآورم اما شرایط فراهم‌ نبود.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: من نویسنده نبودم اما ویژگی انقلاب و جنگ ما همین بود که رزمنده‌هایش از دل مردم بودند.

وی با بیان این که این روزها نامهربانی‌هایی شده و مسائل سیاسی را خلط می‌کنند و مباحثی بیان می شود که باعث ناراحتی خانواده‌های شهداست، تاکید کرد: جنگ برد و باخت دارد مگر‌می‌شود کل جنگ پیروزی باشد، کربلای ۴ شکست می‌خوریم و کربلای ۵ پیروز می‌شویم و این خاصیت جنگ است.

بابایی تصریح کرد: در برخی عملیات خشاب و قمقمه آب خالی بود، با این شرایط جنگیدیم و مسلم است بعضی جاها باید ناکام می‌شدیم و این از شیرینی‌های جنگ است.

این نویسنده دفاع مقدی افزود: هیچوقت فکر نمی‌کردم‌ مسائلی که گاهی در جنگ یادداشت می‌کردم روزی به کتاب تبدیل شود.

بابایی گفت: با نوشتن این کتاب‌ها می‌خواهم بگویم شاهنامه فردوسی دروغ نیست، اگر رستم و سهراب و افراسیاب را درک نکردیم اما شهدای مان را درک کردیم.

وی یادآور شد: شهید نوری عاشقانه برای همسرش نامه می‌نوشت و اگر فقط این نامه‌ها را در کتاب جمع کنیم یک‌ سبک زندگی است و نشان می‌دهد فرماندهان و رزمندگان ما از زندگی بریده نبودند.





    ©2013 APG.ir