تعداد بازدید: 3217

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 25 دی 1397-11:12

حسن یحیی پور:

شهرداری پل سفید 8 میلیارد تومان بدهی دارد

شهردار پل سفید: پل سفید با 64 سال سابقه شهری هنوز به ایده آل های یک شهر مناسب نرسیده است/ شهرداری پل سفید نزدیک به 8 میلیارد تومان بدهی دارد که البته این بدهی طبیعی است/ شهرداری ماهانه از پمپ بنزین 45 میلیون تومان درامد دارد که تا 3 ماه آینده صرف پرداخت اقساط خواهد شد/ از هفت و نیم میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری پل سفید، فقط سه و نیم میلیارد تومان محقق شده که صرف حقوق پرسنل شهرداری شده است!


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: حسن یحیی پور -شهردار پل سفید- در نخستین نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بیان کرد: پل سفید با 64 سال سابقه شهری هنوز به ایده آل های یک شهر مناسب نرسیده است.

وی ادامه داد: برای شفاف سازی این موضوع که شهرداری را در چه سطحی تحویل گرفته ام و مردم مطلع شوند در شهرداری پل سفید چه می گذرد، این نشست برگزار شده است.

وی گفت: شهرداری پل سفید نزدیک به 8 میلیارد تومان بدهی دارد که البته این بدهی طبیعی است. پروژه های درآمد زای شهرداری شامل دو  سی.ان.جی است. یک جایگاه سی.ان.جی که از سمت تهران به پل سفید است ماهانه 5 میلیون تومان برای شهرداری ایجاد درآمد کرده که تا پایان سال 97 اجاره آن را پیشاپیش دریافت و هزینه شده است. سی.ان.جی دوم که از سمت قائمشهر به پل سفید وجود دارد ماهانه 13 میلیون تومان اجاره داده شده که تا فروردین 98 اجاره آن دریافت و هزینه شده است.

 شهردار پل سفید با اشاره به کارخانه بتن که ماهانه 10 میلیون و 280 هزار تومان برای شهرداری درآمد ایجاد کرده و قرداد آن با پیمانکار در چند روز آینده به پایان می رسد، گفت: هنوز شهرداری بابت خرید مصالح از کارخانه بتن بدهکار است.

یحیی پور با بیان اینکه شهرداری پل سفید ماهانه از پمپ بنزین 45 میلیون تومان درامد دارد، افزود: تا 3 ماه آینده به دلیل پرداخت قسط به شرکت نفت این درآمد صرف پرداخت اقساط خواهد شد، بیلبوردهای داخل شهر نیز ماهانه 21 میلیون تومان برای شهرداری درآمد ایجاد کرده است.

وی با اشاره  به اسناد 47 میلیون تومانی دریافتی شهرداری اظهار کرد: شهرداری پل سفید مطالبات 3 میلیارد و 840 میلیون تومانی دارد که بخشی از این مطالبات از دستگاه های اجرایی است که باید وصول شود اما بسیاری از مطالبات وصول شدنی نیست زیرا بسیاری از ارگان ها از عوارض معاف هستند.

شهردار با تاکید بر اینکه یک مدیر نباید طرح ها را بر اساس مطالبات وصول نشده برنامه ریزی کند، اذعان کرد: تلاش خواهیم کرد در راستای شفاف سازی امور بر این بدهی ها غلبه کنیم.

وی با اشاره به بودجه هفت و نیم میلیارد تومانی شهرداری پل سفید در سال جاری افزود: تا کنون سه و نیم میلیارد تومان محقق شده که با توجه به اینکه 70 روز به پایان سال مانده است تحقق باقی مانده این بودجه دور از انتظار خواهد بود.

شهردار پل سفید ادامه داد: شهرداری در طول سال 3 میلیارد و 600 میلیون تومان فقط حقوق کارمندان را پرداخت می کند، ولی برابر قانون، 60 درصد بودجه باید صرف هزینه جاری و 40 درصد هزینه عمرانی  شود.  با سه و نیم میلیارد تومان محقق شده فقط حقوق کارمندان پرداخت می شود و کارهای عمرانی پیشرفتی نخواهد داشت.

یحیی پور با اشاره به اینکه قصد تخریب شخص یا اشخاصی را ندارد، ادامه داد: امروز که با طلبکاران متعددی مواجه هستیم باید با مدیریت صحیح  و برنامه ریزی مناسب به اهداف برسیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در شهرهای ساحلی افزود: فاصله کمی که شهر پل سفید  با پایتخت دارد و شرایط جغرافیایی مناسبی که برای سرمایه گذاری دارد از سرمایه گذاران استقبال خواهیم کرد و این شرایط را برای سرمایه گذاران فراهم خواهیم کرد که عوارض پرداخت نکنند.  

شهردار پل سفید پروژه هایی نظیر آب معدنی را فرصت مناسب در جهت اشتغال زایی دانست و به پتانسیل  جغرافیایی کشت گیاهان دارویی شهر پل سفید اشاره کرد و گفت: پل سفید را می توان به قطب گردشگری بدل کرد.

وی زیباسازی منظر شهری را اقدامی مهم دانست و گفت: مردم باید از یک فضای معماری زیبا  در شهر لذت ببرند  و احترام به مردم در  سرلوحه کار شهرداری قرار دارد.

یحیی پور با اشاره به اینکه طرح دروازه ورودی شهر 8 سال قبل کلید خورده است بیان کرد: در این مدت طی شده فقط طرحی تهیه شده است که هنوز مجوزی گرفته نشده  و پیگیر خواهیم شد که عملیات اجرایی آغاز شود.

وی تاکید کرد: گرفتن عوارض به این معنا نیست که اینجا دارای بزرگراه است، بلکه ایده ای برای ایجاد درآمد پایدار برای شهر پل سفید است. طرح و ایده تله کابین نیز مورد بررسی و پیگیری  قرار خواهد گرفت.

 



    ©2013 APG.ir