تعداد بازدید: 2170

توصیه به دیگران 0

جمعه 12 بهمن 1397-20:13

فرمانده سپاه سوادکوه خبر داد:

سال آینده 2 شهید گمنام در آلاشت دفن می شوند

سرهنگ سیدموسی حسین‌نژاد: سال آینده دو شهید گمنام در آلاشت تشییع و دفن خواهند شد. دفن شهدای گمنام در شهرستان برای ایجاد رونق اقتصادی نیست و هدف رونق فرهنگی است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، حلیمه خادمی: سرهنگ سیدموسی حسین‌نژاد -فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه- در جمع خبرنگاران شهرستان، با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در آستانه عبور از چهل سالگی و بلوغ خود قرار گرفته و جبهه استکبار را مستاصل کرده است، گفت: تمام تلاش دشمن معطوف به قدرت رسانه ای اش برای انزوای انقلاب بود اما امروز شکست دشمن در آرایش رسانه ای برای همگان محرز شده است.

وی افزود: خیز دشمن برای اخلال در محاسبات نظام و تفرقه بین مردم و نخبگان برای تولید درد اجتماعی نیز با هوشیاری مردم و رهنمودهای دیده بان بصیر انقلاب، محکوم به شکست است.

حسین نژاد با اشاره به اینکه 570 برنامه در رده‌های مقاومت در شهرستان در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، ادامه داد: از این تعداد ۱۱۰ برنامه محوری و شهرستانی هستند.

وی از آغاز اعزام کاروان راهیان‌نور حماسه جنگل در شهرستان سوادکوه خبر داد و به رشادت رزمندگان سوادکوه در مبارزه با منافقان در ابتدای دهه ۶۰ در جنگل‌های سوادکوه اشاره کرد و گفت: در ایام حج بصیرتی حدود ۵۰۰ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و به موازات آن دانش‌آموزان مدارس شهرستان به کمک راویان به راهیان نور حماسه جنگل اعزام می‌شوند.

حسین‌نژاد وضعیت کنونی مزار شهدای گمنام شهرستان را خوب ندانست و با بیان اینکه با پیگیری‌های متعدد، تأمین اعتبار برای ساخت مسیر پله به سمت مزار شهدای گمنام سوادکوه از سوی فرمانداری و نهادهای زیربط انجام شده، افزود: این معبر برای قشر نوجوان، جوان و میانسال خوب است و مردم متولی شهدای گمنام هستند.

فرمانده سپاه سوادکوه از دفن دو شهید گمنام در شهر آلاشت در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: سال آینده دو شهید گمنام در آلاشت تشییع و دفن خواهند شد.

وی فلسفه دفن شهدای گمنام را رونق فرهنگی دانست و اظهار کرد: دفن شهدای گمنام در شهرستان برای ایجاد رونق اقتصادی نیست و شهدا نواقص فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما را پوشش می‌دهند، اما ما قدر این نعمات را نمی‌دانیم.

این مسئول برگزاری مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری، هم چنین سرکشی خانواده شهدا، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا،  اردوی جهادی یک روزه، محله انقلاب، افتتاح خانه محرومان، برگزاری همایش بزرگ خانواده، اجرای ویزیت رایگان، توزیع سبد کالا به محرومان، اجتماع فاطمیون و برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی را به عنوان بخشی از برنامه های دهه فجر عنوان کرد.

حسین نژاد بر بازخوانی انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و ادامه داد: از جمله دستاوردهای نظام در حوزه های  انرژی، علمی و فن اوری، سلامت، صادرات غیرنفتی، تولید انرژی، پیشرفت موشکی، ماهواره، نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای و توان دفاعی است و استراتژی پیشگیرانه به مدد توان دفاعی ایجاد شده است.

وی با اشاره به  ۱۷ هزار شهید ترور و نیز جنگ با ۳۷ کشور دنیا در زمان جنگ تحمیلی، اظهار کرد: توطئه‌هایی که دشمن در طی این 40 سال علیه جمهوری اسلامی به کار برده، اگر در هر کشوری انجام می‌شد، آن کشور از میان می‌رفت اما ایران با وجود این همه توطئه و تحمل مشکلات در 40 سالگی  دارای دستاورهای بسیاری است.

فرمانده سپاه سوادکوه با بیان اینکه هدف  شعار «ما می‌توانیم» برای برون‌رفت از انسداد اقتصادی بوده است، افزود: حفظ جمهوری اسلامی وظیفه همه ما در هر جایگاهی است.

وی تاکید کرد: امروز باید بیشتر از پیش دستاوردهای 40 ساله انقلاب را در معرض افکار عمومی قرار داده  و دنیا را وادار به قضاوت در خصوص ایران و ایرانی و ابهت، اقتدار و صلابت ایرانیان را در تمامی صحنه ها به دنیا معرفی کنیم.

 این مسئول ادامه داد: دشمن در فضای مجازی سعی در ایجاد چالش در اذهان مردم دارد تا به واسطه آن برای نخبگان و عموم مردم درد اجتماعی ایجاد کنند، اما در بلوغ انقلاب اسلامی، شاهد رشد و گسترش حوزه نفوذ انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور هستیم.



    ©2013 APG.ir