تعداد بازدید: 3188

توصیه به دیگران 1

شنبه 10 فروردين 1398-20:51

13 بدر بارونی مازندران

اظهارات روز شنبه‌ی مسئولان در در ستاد اجرایی سفر مازندران: حق بیمه سال 98 سیل زدگان صندوق کشاورزان و روستائیان رایگان می شود/1361 امامزاده در مازندران داریم/تعدادی از جامعه هدف بهزیستی در سیل اخیر دچار حادثه شدند/حضور گردشگران در روستاها تصاعدی بود و 20 درصد از گردشگران در روستاها اقامت کردند/سیزده بدر مازندران بارانی است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمد ابراهیمی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از دغدغه های نظام اسلامی است تا برای آحاد جامعه امنیت خاطر ایجاد شود.وی با بیان اینکه در مازندران کشاورزانی داریم که از بیمه برخوردار نیستند، افزود: بر اساس اصل 29 قانون اساسی، خدماتی باید به این قشر ملد ارائه شود تا در دوران بازنشستگی، دغدغه خاطر نداشته باشند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: بیمه شدگان با پرداخت 5 درصد، زیر پوشش بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می گیرند.

این مسئول ادامه داد: در سیل اخیر بر اساس وظیفه ذاتی و انسانی، برای خدمت رسانی به سیل زدگان ورود کردیم و در حوزه رفاه اجتماعی و سبد کالا توانستیم تاکنون 2 هزار و 600 غذای گرم و بالغ بر یکهزار سبد کالا یک میلیارد و 260 میلیون ریال در اختیار سیل زدگان قرار دهیم.

ابراهیمی یادآور شد: بر اساس بند هشت آیین نامه بیمه روستائیان و عشایر، دولت موظف است در زمان حوادث غیرمترقبه، حق بیمه را رایگان کند و پیگیر هستیم تا حق بیمه سال 98 سیل زدگان را رایگان کرده و پنج درصد حق بیمه را هم خودمان پرداخت کنیم.

وی افزود: در شهرستان ساری، سیمرغ، جویبار، میاندورود و نکا و بخشی از بابلسر 25 هزار بیمه شده داریم که نیازمند 16.5 میلیارد تومان اعتبار است تا حق بیمه این افراد رایگان شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مازندران 95 هزار بیمه شده و چهار هزار مستمری بگیر داریم.

*1361 امامزاده در مازندران داریم

حجت الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه 1361 امامزاده در مازندران داریم، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در 300 بقاع شاخص متبرکه اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه 16 هزار و 654 نفر زائر را اسکان دادیم، گفت: 411 هزار زائر تا نهم فروردین از بقاع متبرکه زیارت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه از محل خیراتی که مانعی نداشته باشد به سیل زدگان کمک می کنیم، تصری کرد: نزدیک به پنج هزار اقلام غذایی از محل موقوفات مرتبط در اختیار مردم سیل زده قرار دادیم.

حیدری با بیان اینکه در شهرستان قائمشهر به شکل ویژه ورود کردیم، ادامه داد: اوقاف مازندران برای کمک به سیل زدگان استان گلستان هم اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کاملی از آسیب سیل به موقوفات نداریم و این گزارش در حال بررسی است.

*تعدادی از جامعه هدف بهزیستی در سیل اخیر دچار حادثه شدند

سید سعید آرام در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: تعدادی از جامعه هدف بهزیستی در سیل اخیر دچار حادثه شدند و بیش از 300 خانواده از این افراد بودند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای خانه به خانه انجام دادیم و نیازهای روزانه این افراد مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: سعی بر کاهش مشکلات این افراد است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع سیل در مناطق سیل زده حضور پیدا کردیم، گفت: توزیع بسته های مواد غذایی گرم، پوشاک و لوازم بهداشتی در اختیار این افراد قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه دغدغه ما برای معلولان و سالمندان بود تا به اماکن امن منتقل شوند، تصریح کرد: مرکز میان مدت ترک اعتیاد در شهر سیمرغ با خسارت مواجه شد که مراجعه کنندگان این مرکز به قائمشهر منتقل شدند.

آرام با اشاره به اینکه مراکز ما به صورت آماده باش هستند، ادامه داد: موضوع خاصی در این زمینه نداشتیم و همه خانواده ها را در کنار بستگان نزدیکشان و یا فضایی که آماده کرده بودیم سکونت دادیم.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی ما در خانه های جامعه هدف حاضر شدند، خاطرنشان کرد: لیست افراد جامعه هدف در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در این مدت نمایندگان رئیس سازمان بهزیستی بازدیدهایی از مناطق سیل زده انجام دادند، ادامه داد: بیش از 3 هزار قطعه مواد غذایی در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه هدف بهزیستی برای ما بسیار اهمیت داشت، افزود: بیش از هزار وسیله کمک توانبخشی در اختیار این افراد قرار دادیم.

وی با بیان اینکه جهیزیه برخی نوعروسان هم در سیل از بین رفت، افزود: برای این افراد جهیزیه مهیا شد ون در اختیار آنها قرار گرفت. در سیمرغ سه مورد جهیزیه هم تهیه کردیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه اغلب افراد درباره از بین رفتن شغل خود نگرانی داشتند، ادامه داد: 3 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره را برای اشتغال این افراد در نظرگرفتیم و تا سقف 20 میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.

این مسئول درباره منازل خسارت دیده مددجویان بهزیستی مازندران، خاطرنشان کرد: تا پنج میلیون کمک بلاعوض و 10 تا 30 میلیون تومان تسهیلات ساخت اختصاص می یابد.

آرام اظهار کرد: تا سقف 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به کسانی اختصاص می یابد که لوازم منزل آنها از بین رفته است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از هفته آینده، گفت: برنامه ریزی کردیم لوازم التحریر مورد نیاز این دانش آموزان تهیه شود و در این زمینه کمپین تشکیل شده است.

*20 درصد گردشگران مازندران در روستاها اقامت کردند
 
حسن اصغریان در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت های توسعه ای روستا و شناساندن این ظرفیت ها از وظایف دهیاران است، افزود: دهیاران وظیفه خطیری در جهت رونق تولید دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه بوم گردی جزو سیاست های راهبردی استان برای رونق تولید است، با اشاره به اینکه بیش از 126 روستای هدف گردشگری در استان احصا شد، تصریح کرد: حضور تورهای گردشگری در روستاها برنامه ریزی می شود.

اصغریان با بیان اینکه حضور گردشگران در روستاها را به عنوان ظرفیت می دانیم که باعث شناساندن تولیدات روستائیان می شود، ادامه داد: با حمایت از تولیدگران روستایی در سال 98 شاهد رونق تولید در سطح روستاها باشیم. در همین راستا بسته رونق تولید در مازندران در حال تدوین است.

این مسئول گفت: امسال حضور گردشگران در روستاها تصاعدی بود و در مقطعی با نزول این روند مواجه شدیم و اکنون با خیز مجدد گردشگران در روستاها مواجه هستیم.

اصغریان با اشاره به اینکه تا روز شنبه 10 فروردین، 2 میلیون و 243 هزار نفرشب اقامت در سطح روستاها داشتیم، افزود: این رقم نسبت به سال گذشته کاهش هشت درصدی دارد که این کاهش  در روزهای چهارم، پنجم و ششم فروردین بود.

اصغریان ادامه داد: هفتم، هشتم و نهم فروردین، ورود گردشگران به روستاها روند خوبی نشان می دهد.

وی یادآور شد: از 10 میلیون و 88هزار گردشگر مقیم در مازندران، 20 درصد از گردشگران در روستاها اقامت کردند.

اصغریان با اشاره به اینکه در بیش از 3 هزار روستا دهیاران با پاکسازی محورها و طرح مازندران پاک، نهضتی را شروع کردند، ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم و گردشگران و فرهنگسازی رسانه ها، این روند در طول سال ادامه یابد.

وی افزود: اگرچه درگیر سیل بودیم جشنواره ها در روستاها برقرار بود و معتقدیم آداب و سنت های ما باید برای جوانان بازگو شود که بخشی از این اقدام فرهنگی، در نمایشگاه ها انجام می شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران ادامه داد: با جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان به ویژه در شرق و مرکز مازندران 12 شهرستان درگیر سیل شدند و این بحران باعث شد سه پدیده آبگیری و سیل شدید در نقاط ساحلی، ریزش و رانش در کوهستان و مسدود شدن محورهای شریانی و در ارتفاعات بارش برف سنگین و بی سابقه را شاهد بودیم که بارش برف در برخی نقاط از 1.5 متر تجاوز می کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش آب، راه، کشاورزی و گاز خسارت هایی وارد شد، افزود: در بخش کشاورزی بالغ بر 554 میلیارد تومان خسارت به حوزه های مختلف دام و طیور، اراضی زراعی و باغی و منابع آبی وارد شد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه طیور 335 میلیارد تومان ودر حوزه دام 174 میلیارد تومان خسارت وارد شد، اظهار کرد: 72 هزا ر و 355 هکتار از اراضی زراعی بالغ بر 106 میلیارد تومان و 17 هزار هکتار اراضی باغی بالغ بر 266 میلیارد تومان  خسارت وارد شد و این جدای از خسارتی است که 417 مورد به چاه ها، پل های بین مزراع  و موارد این چنینی وارد شد.

اصغریان تصریح کرد: در سیل مازندران 723 روستا قطعی برق داشتیم که اغلب در 24 تا 48 ساعت اولیه قطعی برق رفع شد بیش از 190 اصله تیرهای برق در روستاها به دلیل رانش و شدت طوفان واژگون شد، به 50 کیلومتر شبکه برق رسانی خسارت وارد شد که در 40 کیلومتر 10 تا 50 درصد و 10 کیلومتر صد درصد خسارت دید 3.5 میلیارد تومان خسارت ریالی این بخش است.

این مسئول ادامه داد: 100 کیلومتر شبکه برق باید نوسازی شود که نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه 52 کیلومتر از راه روستایی خسارت 175 میلیارد تومانی دربر داشت تصریح کرد: 19 دستگاه پل از 30 تا صد درصد تخریب شد که در این بخش 47 میلیارد تومان خسارت دیدیم.

اصغریان با اشاره به اینکه 377 نقطه دچار رانش در محورهای اصلی و فرعی شد که 279 نقطه در حوزه روستایی بود، خاطرنشان کرد: در حوزه ابنیه فنی و آبروها  214 نقطه با 84 میلیارد تومان خسارت وارد آمد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 194 روستا بر اثر سیل به منازل مسکونی خسارت  وارد شد، گفت:  6 هزار و 641  واحد مسکونی  تاکنون ارزیابی شده و از این مقدار 546 واحد تخریبی گزارش شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 2 هزار و 987 نفر کمک بلاعوض مسکن دریافت کردند پنج میلیارد و 800 میلیون تومان به خسارت دیده ها پرداخت شد، خاطرنشان کرد: صدور پروانه ساختمانی توسط دهیاری ها و نظارت بر احداث این واحدها رایگان شد.

اصغریان گفت: 210 واحد مسکونی در حوزه سازمان بهزیستی و 512 واحد مسکونی در حوزه کمیته امداد تخریب شدند.

*سیزده بدر مازندران بارانی است
 
احمد اسدی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی سفر مازندران اظهار کرد: با اطلاعیه هایی که سازمان هواشناسی مازندران درباره بارش باران و وقوع سیل داده بود و با اطلاع رسانی رسانه ها، مردم و مسافران در این زمینه آمادگی لازم داشتند.

وی ادامه داد: برای یکشنبه بارش های پراکنده و معمولی به ویژه در منطقه ساحلی و جلگه ای داریم و جای نگرانی نیست.

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه سامانه بارشی از فردا تا دوشنبه از نیمه نیمه غربی کشور وارد می شود، گفت: تاثیر این سامانه بر استان ما بارش های پراکنده است.

این مسئول با بیان اینکه دوشنبه در برخی ساعات بارندگی داریم، تصریح کرد: دوشنبه شب وزش باد پیش بینی می شود که در برخی مناطق شدید بوده و عمده بارش ها در ارتفاعات است.
اسدی ادامه داد: پیش بینی سیل در استان نداریم اما احتمال رانش و ریزش در مناطق کوهستانیوجود دارد و بر این اساس  لازم است گردشگران نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه روز طبیعت  احتمال بارش در برخی مناطق وجود دارد، گفت: 14 و 15 فروردین هوای پایدار، صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود و جمعه احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

 



    ©2013 APG.ir