تعداد بازدید: 3182

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 12 فروردين 1398-17:29

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:

برای پذیرش گردشگر مشکلی نداریم

حسن حسین نژاد: 60 درصد اقامت گردشگران مازندران در محدوده محمودآباد تا رامسر است/ با جان مردم شوخی نداریم/ 70 درصد از تصادفات مازندران مربوط به افراد بومی است/ هیچ مشکل جدی برای پذیرش گردشگر در مازندران نداریم.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: حسین حسن نژاد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: 60 درصد اقامت گردشگران مازندران در محدوده محمودآباد تا رامسر است.

وی با بیان اینکه گردشگری می تواند بخشی از فرصت های اشتغال پایدار را در مازندران به وجود آورد، افزود: گردشگری در مازندران فقط مربوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان نیست، بلکه در ایام دیگر سال هم گردشگر داریم اما برای این وضعیت باید برنامه ریزی کرد.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به ویلاسازی شخصی برخی گردشگران در مازندران، گفت: این سوال مطرح است چرا روند ساخت و ساز این افراد کاهش نمی‌یابد.

این مسئول ادامه داد: باید بر مبنای تحلیل های واقع بینانه، رفتار خود را در زمینه برنامه های حوزه گردشگری تغییر دهیم.

حسن نژاد با بیان اینکه 6.5 درصد از تردد کشور در مازندران است، خاطرنشان کرد: اگر رشد ورود  15 درصدی گردشگران را مورد توجه داریم نگاه ما در حوزه راه باید بازنگری شود چرا که به دنبال ارتقای ایمنی سفر گردشگران هستیم.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه جاذبه های فرهنگی و گردشگری مرکز و شرق مازندران، کمتر از غرب استان نیست، گفت: این که چرا جاذبه های این مناطق را مورد توجه قرار نمی دهیم سوال بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار پزشکی قانونی، در تعداد فوتی های تصادفات، یک مورد کاهش داریم، ادامه داد: این میزان از حجم تردد را در سه درصد از جاده های کشور داریم که با کاهش 19 درصدی تصادفات جاده ای مواجه هستیم در حالی که این رقم در کشور رو به افزایش است.

حسن نژاد با بیان اینکه با جان مردم شوخی نداریم، افزود: پس از پایان کار ستاد سفر، میزان قصور دستکاه ها در بروز تصادفات را احصا و برخورد می کنیم.

وی گفت: 70 درصد از تصادفات مازندران مربوط به افراد بومی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هیچ مشکل جدی برای پذیرش گردشگر در مازندران نداریم.

عرصه فعالیتی مازندران به سمت گردشگری سوق پیدا کرده است

مفید غلامی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران  با بیان اینکه  کاهش ۶۰ درصدی فروش تورهای خارجی را شاهد بودیم، افزود: مازندران استان گردشگر پذیر است و موضوع گردشگری را باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما در آینده باید مبتنی بر خدمات باشد، گفت: بیش از 30 درصد ارزش افزوده و حجم اشتغال در حوزه کشاورزی است اما با روندی که در اقتصاد مازندران از غرب استان به مرکزی و شرق سوق پیدا می کند عرصه فعالیتی استان به سمت گردشگری سوق پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران تصریح کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی نشان می دهد مازندران این ظرفیت را دارد که حجم انبوهی از گردشگران را در خود جای دهد.

غلامی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی دولتی هم یک ظرفیت در این زمینه است، ادامه داد: از قانون برنامه چهارم بنا بود نحوه استفاده از این واحدها عمومی شود که هنوز انجام نشده است، مدیریت این مساله می تواند ظرفیت های اقامتی استان را افزایش دهد.

اقامت گردشگران در مازندران به بیش از ۱۳ میلیون نفر شب رسید

سیف الله فرزانه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: یکی از دلایل سفر گردشگر به مازندران، برنامه های فرهنگی است و با اینکه نخستین استان سیل زده بودیم اما  مدیریت خوب استاندار باعث شد سیل و سفر مدیریت شده و برنامه های فرهنگی اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای 29 برنامه جنگ شادی در مازندران، ادامه داد: 12 سینما در مازندران فعال بود و حدود 30 هزار نفر در سینما حضور یافتند که از این تعداد، 18 هزار بلیت نیم بها بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه 65 هزار نفر در برنامه موسیقی صحنه ای حضور یافتند، یادآور شد: با توجه به ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و تعطیل شدن برخی برنامه های فرهنگی، اجرای برنامه های موسیقی صحنه ای از فردا دوباره شروع می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل تاثیرگذار در درآمد و اقتصاد گردشگری برپایی نمایشگاه صنایع دستی و  اجرای موسیقی صحنه ای و جنگ های شادی است، گفت: تاکنون در  شهرهای نور، نوشهر و رامسر 347 غرفه نمایشگاه صنایع دستی ملی و 120 غرفه  نمایشگاه منطقه ای در شهرهای  سوادکوه، ساری و بهشهر دائر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: چهار میلیارد و 665 میلیون و900 هزار تومان درآمد از محل فروش محصولات صنایع دستی در استان داشتیم که 531 هزار و 238 هزار نفر از این نمایشگاه ها بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه تا یازدهم فروردین 13 میلیون و 315 هزار و 44 نفر شب اقامت گردشگر در مازندران داشتیم، خاطرنشان کرد: 10 میلیون نفر از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مازندران بازدید کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به انجام بازدید نظارتی  به تعداد پنج  هزار و 514مورد، افزود: در این بازدیدها  157 مورد تذکر داده شد.

وی گفت: 519  گردشگر خارجی از موزه های مازندران بازدید کردند.

 



    ©2013 APG.ir