تعداد بازدید: 5292

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 ارديبهشت 1386-0:0

پيش به سوي هفته خوابگاه ها

بیانیه دانشگاه مازندران به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی (27-21 اردی بهشت ماه 1386)


توضيح:

متن زير که عنوان بيانيه به خودگرفته، از سوي روابط عمومي دانشگاه مازندران به دست ما رسيده است که عينا" از نظرتان مي گذرد.چندسالي است که مشکل خوابگاه ها براي کاربدستان دانشگاه مازندران ونيز دانشجويان مصايبي را ايجاد کرده است.

---------------

"با توجه به گسترش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و افزایش روزافزون شمار دانشجویان و مهاجرت علمی آنان از اقصی نقاط میهن اسلامی با فرهنگ ها، آداب ، سنن و وجوه روانی و اجتماعی متفاوت و متنوع موضوع اسکان و رفاه آنان ازدغدغه های اصلی وزارت علوم و دانشگاهها می باشد.

 لذا علی رغم تمهیدات و امکاناتی که دانشگاهها در ایجاد، تجهیز و بهسازی خوابگاههای دانشجویی اتخاذ می نمایند، متأسفانه به دلیل افزایش شمار دانشجویان و کمبود اعتبارات دولتی امکان پاسخگویی به نیاز اسکان و تأمین رفاه تمامی دانشجویان برای آموزش عالی مقدور نمی باشد.

 از این رو با توجه به فرهنگ خیراندیشی و حسن نوع دوستانه مردم فرهنگ پرور ایران اسلامی، نظام آموزش عالی کشور برای برون رفت از وضع موجود و تأمین رفاه و ارتقاء سلامت اجتماعی، فرهنگی و روانی دانشجویان برای تسهیل در بهره گیری از علم و دانش دست نیاز به سوی مردم فرهنگ دوست گشوده است تا با مشارکت آنان، معاضدت مسئولان، پیگیری مدیران دانشگاهها و همکاری تشکل های صنفی دانشجویی مشکلات اسکان و رفاه دانشجویان کاهش یافته تا جوانان و فرزندان فرهیخته این مرزوبوم با فراغت خاطر به امر تحصیل و تذهیب نفس بپردازند.

بدون شک تنویر افکار عمومی و هدایت خیران و نیک اندیشان به سمت حل مشکلات خوابگاه های دانشجویان و تشویق آنان به ساخت خوابگاههای دانشجویی رسالت خطیری است که از طریق رسانه های گروهی و تریبون های عمومی مورد انتظار است.

 لذا موجب امتنان خواهد بود برای تحقق اهداف مندرج در هفته خوابگاهها (ضمیمه پیوست) نسبت به تهیه خبر، گزارش ومصاحبه تمهیدات لازم از سوی آن رسانه محترم اتخاذ شود.

شایان ذکر است آقای دکتر سعید میرزانژاد؛ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و سیدعلی هاشمی؛ مدیر امور دانشجویی (با شماره تماس 5254547-0112) درخصوص مسائل، مشکلات، تنگناها و برنامه های دانشگاه مازندران درخصوص خوابگاه های دانشجویی آماده پاسخگویی به سوالات رسانه های گروهی و خیران خوابگاه ساز می باشند.

 اهداف و روزشمار هفته خوابگاههای دانشجویی (27-21 اردیبهشت ماه 1386)

اهداف درون دانشگاهی

-ترویج فرهنگ زندگی جمعی در خوابگاه - افزایش مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاههای دانشجویی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری - حفظ و ارتقاء سطح بهداشت و نگهداری خوابگاه - تشویق و تقدیر مدیریت برتر خوابگاهی - آشنایی مسئولین دانشگاه با مسائل و مشکلات دانشجویان

 2) اهداف برون دانشگاهی

- تأمین مسکن دانشجویی نیازمند اهتمام ملی - ترویج خوابگاه سازی به عنوان ارزش اسلامی - جلب همکاری نهادهای عمومی در اداره خوابگاهها

نامگذاری روزهای هفته خوابگاه ها

جمعه 21/2/86 خوابگاه سازی یک ارزش اسلامی

شنبه 22/2/86 خوابگاه و فرهنگ

یکشنبه 23/2/86 خوابگاه و مشارکت های مردمی

دوشنبه 24/2/86 خوابگاه و شهر

 سه شنبه 25/2/86 خوابگاه و مدیریت بهتر

 چهارشنبه 26/2/86 خوابگاه ، ورزش و نشاط

 پنج شنبه 27/2/86 خوابگاه ، مشاوره ، بهداشت فردی و روانی، فرهنگ زندگی جمعی و کارآفرینی

روابط عمومی دانشگاه مازندران - (um@umz.ac.ir) "



    ©2013 APG.ir