تعداد بازدید: 2937

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 25 ارديبهشت 1386-0:0

بلندي هاي صفر

حاشيه هايي از سفر معاونت سينمايي وزارت ارشاد به مازندران.


 

 

اشاره:

چند روز پيش جعفري جلوه- معاونت سينمايي وزارت ارشاد-همراه ناصر باکيده-رييس انجمن سينماي جوان کشور-به مازندران سفر کرد.او تصميم به عقد تفاهم نامه اي براي جشنواره فيلم وارش داشت که بنا به دلايلي اين موضوع به مرحله اجرا درنيامد.حاشيه هاي زير را در همين زمينه بخوانيد:

-جعفري جلوه وناصرباکيده خيلي در جريان برگزاري جلسه کارگروه فرهنگ وهنر استانداري نبودند.تصور مهمانان اين بود که آن ها براي امضاي تفاهم نامه برگزاري جشنواره فيلم کوتاه وارش به استان مي آيند،امادر کارگروه راجع به مسايل مختلف فرهنگي و هنري استان صحبت شد.

-در جلسه کارگروه به معاون آقاي وزير مانند سايرمهمانان تنها چند دقيقه وقت دادندتا اظهار نظر کند.جعفري جلوه فقط توانست حدود 45 دقيقه با استاندار گفت وگوکند!

-بعد از اين جلسه مهمانان را بدون پذيرايي ناهار به بابل بردند تا در مجتمع سينمايي ارشاد براي  سينماگران استان صحبت کنند.مهمانان ساعتي معطل ماندند تا سالن پر از جمعيت شود اما در نهايت توانستند حول وحوش ساعت 16 حدود 50-40 نفر هنرجوي سينمارا در سالن جمع کنند!حدود ساعت 18 هم به مهمانان ناهار دادند!

-در جلسه استاندار با معاون وزير هيچ تفاهم نامه اي براي برگزاري جشنواره وارش امضانشد.آقاي جلوه اعلام کردکه يک سوم هزينه را مي پردازدمشروط براين که اول استاندار دو سوم ديگر هزينه را به حساب انجمن سينماي جوان کشور واريز کند.

-جلوه در اين سفر بارهااز استاندار همدان به نيکي ياد کرد که به تنهايي دوميلياردتومان به جشنواره فيلم کودک اختصاص داد و به شايستگي از اين جشنواره حمايت کرد.شنيديم که استاندار خيلي نسبت به جشنواره وارش توجيه نبودو.وي تاکيد کرد که ما به توليد بيشتر از نمايش اهميت مي دهيم و در استان بايدبه جاي نمايش، فيلم توليد شود وفیلم ساز تربيت شود.

-شنيديم با وجود در خواست باکيده،از قربان پور-دبير اجرايي چهار دوره جشنواره وارش-براي همکاري؛به دليل منافات کار با سياست هاي شوراي سياست گذاري جشنواره،قربان پور حاضر به همکاري نشده است.گفتني است جعفري جلوه هم بارها عملکرد گروه قبلي برگزار کننده جشنواره را تاييد کرده است.



    ©2013 APG.ir