تعداد بازدید: 4386

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 17 خرداد 1386-0:0

فاميل بازي!


رييس مازندراني سازمان محيط زيست کشور با انتصاب اقوام نزدیک خود اين سازمان را به مجموعه‌ای فامیلی تبدیل کرده است. 


شنیده‌ها حاکی از آن است که انتصاب‌های فامیلی و سلیقه‌ای در سمت‌های مختلف سازمان حفاظت محیط ‌زیست موجب نارضایتی کارشناسان با سابقه این سازمان شده است.


یک منبع آگاه در سازمان محیط‌‌ زیست گفت:فاطمه واعظ جوادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط ‌زیست در رشته زمین‌شناسی تحصیل کرده است به همین جهت سازمان محیط ‌زیست به جای آنکه به وظایف ملی خود بپردازد بیشتر مشغول برگزاری سمینارهایی در خصوص دوره‌های زمین‌شناسی است. به طور مثال در مدت مسئولیت واعظ جوادی کار علمی و تحقیقاتی درباره گونه‌های حیات وحش در ایران صورت نگرفته ولی سمینار‌های بسیاری در مورد دوره‌های پارینه‌سنگی ایران برگزار شده است! 

این منبع مطلع با اشاره به انتصاب‌های صورت گرفته در سازمان محیط ‌زیست گفت: واعظ جوادی با انتصاب اقوام نزدیک خود سازمان محیط ‌زیست را به مجموعه‌ای فامیلی تبدیل کرده است. 


وی افزود: همسر خانم جوادی که چند سال پیش از سازمان محیط‌ زیست کنار گذاشته شده بود با آمدن او دوباره به سازمان دعوت شد. در ابتدا قصد داشتند به وی پست معاونت بدهند اما در نهایت او به پست مشاوره سازمان و رئیس دفتر مشارکت مردمی اکتفا کرد. 

وی ادامه داد: ‌در ادامه انتصاب‌های فامیلی، واعظ جوادی تصمیم گرفت پس از برکناری مدیران قبلی بخشی از پست‌های خالی را به دختر خاله، شوهر او و پسرخاله خود واگذار کند. جوادی همچنین معاونت محیط طبیعی سازمان که از پست‌های مهم محسوب می‌شود را به دوست و همکلاسی دوران دانشگاه خود دکتر «نجفی» سپارد. 

وی تأکید کرد: معاونت طبیعی سازمان به طور معمول به اشخاصی که در رشته محیط زیست تخصص داشته باشد سپرده می‌شد با این حال جوادی ترجیح داد که به همکلاس «زمین‌شناس» خود که رابط خوبی با او دارد اعتماد کند. 

این منبع آگاه افزود: یکی دیگر از انتصابات مورد بحث در سازمان محیط زیست برکناری دکتر مجابی معاونت امور مجلس این سازمان بود. به جای دکتر مجابی، «میرنیا» یکی دیگر از نزدیکان خانم جوادی  که به گفته خود از فرماندهان سابق سپاه است منصوب شد. 

وی با انتقاد از عملکرد کنونی سازمان محیط ‌زیست گفت: شاید این مسائل باعث شده است تا نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط‌ زیست را مطرح کنند.

اما یکی از امضا‌کنندگان طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط‌ زیست گفت‌ مجلس قصد دارد چگونگی انتصابات، قراردادها،‌ مناقصه‌ها و واقعیت‌هایی که در سازمان محیط ‌زیست اتفاق می‌افتد را آشکار سازد. 

محمدعلی حیدری شلمانی افزود: متأسفانه توان علمی و عملی نیروهای انتصاب شده در سازمان محیط‌زیست بسیار پایین است و حتی مدیران ‌این سازمان در شهرهای مختلف در برخورد با مردم مشکل دارند.

وی گفت: مدیران جدید این سازمان هیچ گونه تعاملی با نمایندگان مردم ندارند و خود را در مقابل مجلس پاسخگو نمی‌داند. مدیران این سازمان زمانی که به دلیل برخورد خشن با مراجعان خود مورد سؤال نمایندگان قرار گرفتند به جای پاسخ منطقی به تبلیغ علیه آنان روی آوردند. 

حیدری شلمانی تصریح کرد: امضاکنندگان طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط‌ زیست که مورد تصویب کمیسیون کشاورزی قرار گرفت قصد دارند عملکرد سازمان از بعد مسایل مالی، قراردادها و عملکرد سلیقه‌ای مدیران در استان‌ها را مورد بررسی و تفحص قرار دهند. 

وی افزود:‌ در بعد قرارداد و برگزاری مناقصه‌ها متأسفانه رانت‌خواری‌هایی در سازمان محیط زیست صورت گرفته که پس از تحقیق و تفحص جزئیات بیشتر آن مشخص خواهد شد. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: ‌سازمان محیط ‌زیست باید حافظ محیط‌ زیست و منابع طبیعی کشور باشد اما اکنون شاهدیم که جنگل‌های پر ارزش شمال توسط وزارت جهاد و کشاورزی برای فروش به الوار تبدیل می‌شوند و سازمان محیط‌زیست در بی‌اعتنایی محض هیچ کار مثبتی برای دفاع از این منابع ملی انجام نمی‌دهد. 

نماینده لنگرود در پاسخ به این سؤال که انتصاب‌های در سازمان محیط ‌زیست بر اساس چه معیار‌هایی صورت گرفته است و آیا روابط فامیلی بر این انتصاب‌ها تأثیر گذار بوده یا خیر گفت:‌ برخی از اخبار در مورد انتصاب‌های فامیلی در سازمان محیط‌زیست صحت دارد و تحقیق و تفحص مجلس این مسائل را به طور کامل روشن خواهد کرد. 

وی گفت: به احتمال زیاد تا سه هفته آینده طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط‌زیست در صحن علنی مطرح می‌شود و نمایندگان نیز به آن رأی خواهند داد.(aftabnews)


  • دوشنبه 21 ارديبهشت 1388-0:0

    یک نمونه دیگر از گند زنی های شوهر ایشان این است که با ساخت و پاخت با سید حسام حسینی مدیر کل سابق یزد و مدیر کل فعلی فارس وی را که 36 سال سابقه کار دارد هنوز در سمت خود ابقا کرده است . آیا با این همه نیروی جوان و فعال باز هم باید این پیر و پاتال ها سر کار باشند

    • جمعه 18 خرداد 1386-0:0

      دولت نهم دولت شعاری است. چرا از این نیروهای ضعیف استفاده میکنند؟
      مثلا وزیر جهاد اسکندری در جریان عزل آقای خادم دلیلش را ضعف ایشان مطرح کردند ولی چرا این نیروی ضعیف را اگر راست میگفت و صداقت داشت برد در یک جای مهمتری گماشت؟1 قسم حضرتعباس را باور کنیم یا دم خروس را

      • جمعه 18 خرداد 1386-0:0

        واقعا هم که مسخره بازی است و مملکت را به میدان خاصی تبدیل کرده اند.

        • جمعه 18 خرداد 1386-0:0

          این چه بچه بازی و مسخره بازی است که این دولت در آورده . این اداء و اصول و شکلک در آورهای دولت نهم هم دیگه شورش را در آوردند.
          بابا مردم چه گناهی کردند. که خانم آقای سخنگوی دولت و این خانم و ... باید تازه دوران رسیده باشند روی اعصاب این مردم بدبخت فقیر و فلک زده راه بروند؟!!

          • جمعه 18 خرداد 1386-0:0

            گویا باید ثابت بکند که زن هست هنوز به بالاتر از شخصیت جنسیتی خویش ( فارغ از آنکه زن باشند یا مرد و در واقع آدم باشند ) عروج نکرده است.


            ©2013 APG.ir