تعداد بازدید: 3119

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 27 خرداد 1386-0:0

سفر پنهاني

از علی آباد کتول خبر می رسد که فاطمه جوادی آملي- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور- روز پنج شنبه گذشته به طور مخفیانه از جاده جنگلی شاهرود وارد  علی آباد کتول شد و بلافاصله از همان مسیر برگشت.


   گفته می شود وی در پی ارسال گزارش های زیادی درباره تخریب جنگل های جنوبی شهر علی آباد کتول که در جریان آماده سازی جاده  این شهر به استان سمنان انجام می شود از این مسیر بازدید کرد. شنیده شده که هیچ یک از مقامات استان از این سفر اطلاع نداشتند.


    احداث این راه از مصوبات سفر استانی هیات دولت به گلستان در اسفند 84 بوده است که با مخالفت محیط زیست عملا متوقف شده است.
    این سفر سرزده رییس سازمان محیط زیست کشور در حالی است که چندی پیش استاندار گلستان در برنامه دریچه شبکه گلستان از سفر قریب الوقوع جوادی به گلستان برای حل موضوع پتروشیمی خبر داده بود که متاسفانه این چنین نشده است.


   گویی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور  در پاسخ به دعوت استاندار گلستان بر رعایت قوانین زیست محیطی تاکید کرده و هرگونه اهمال و سهل انگاری در این ماجرا را نمی پذیرد. جوادی در تماس اخیر استانداری گلستان به وی که خواستار  تساهل و مدارای سازمان متبوعش در این پروژه مهم شده بود با صراحت گفت " مسئولان استان می بایست از همان ابتدا به فکر  دریافت مجوزهای قانونی بودند و  ما مسئول بایکوت شدن پروژه پتروشیمی گلستان نیستیم".


   گفتنی است که استاندار گلستان و مسئولان شرکت پتروشیمی گلستان به شدت از سوی افکار عمومی و سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی گلستان تحت فشار هستند تا تکلیف این  پروژه مهم را روشن کرده و آنان را از سردرگمی نجات دهند.


     احداث مجتمع پتروشیمی گلستان مهمترین مصوبه استانی هیات دولت در گلستان  و بزرگترین وعده احمدی نژاد بوده که بi رغم گذشت پانزده ماه از آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و تنها در پیچ و خم اداری و اختلافات درون جناحی مدیران اصولگرا گرفتار شده  و منافع عمومی استان قربانی این جنجال های بیهوده شده است.(gorgannews)



    ©2013 APG.ir