تعداد بازدید: 5223

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 18 مهر 1386-0:0

همبستگي يا دو دستگي؟

گفت وگو با:محسن نريمان،عضو مازندراني شوراي مركزي حزب همبستگي.


اشاره:
وجود اختلاف و دودستگي چند سال است كه حزب همبستگي و طرفدارانش را رنج مي‌دهد. اين اختلافات از سال 81 بر سر چگونگي برگزاري كنگره دوم اين حزب آغاز شد و تا شهريور 85 كه كنگره سوم حزب همبستگي برگزار شد، تداوم يافت.
 
پيش‌بيني مي‌شد پس از انجام اين كنگره اختلافات پايان مي‌گيرد، اما اختلافات در خصوص وجود و يا عدم وجود شوراي‌عالي در اساسنامه حزب همبستگي بار ديگر رخ نشان داد.
 
هرچند اين اختلافات پس از آن‌كه حدود 20 تن از اعضاي شوراي مركزي و بازرسان حزب همبستگي از دبيركل حزب همبستگي خواستار اجراي اساسنامه مصوب كميسيون ماده 10 احزاب گرديدند رو به كاهش نهاده است.
 براي آن‌كه خوانندگان با نظرات اعضاي شوراي مركزي اين حزب در خصوص وجود برخي اختلافات آشنا شوند، به سراغ محسن نريمان - كه بالاترين راي را در كنگره سوم كسب نموده است - رفتيم و از او خواستيم نظرات خود را در اين‌باره بيان كند.نريمان اولين استاندارخراسان شمالي و نماينده اسبق مردم بابل در مجلس است. وي صريح، بي‌پرده، صميمانه و صادقانه به سوالات پاسخ داد كه در پي مي‌آيد:
-------------
‌ از چه زماني وارد حزب همبستگي شديد؟

 با دعوت محمدرضا راه‌چمني از همان آغاز تولد اين حزب، در آن فعال شدم. در آن زمان با اين‌كه دبيركلي انجمن اسلامي مهندسان را ‌عهده‌دار بودم و در شوراي مركزي مجمع ادوار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز عضويت داشتم به‌خاطر شعارهاي پرجاذبه‌اي كه در حزب همبستگي داده شد كه مهم‌ترين آن اعتدال و انسجام و تبيين شالوده‌هاي حزبي نظام بود و چهره‌هاي موجهي كه در راس هرم حزب بودند، جذب آن شده و به‌عنوان عضو شوراي مركزي و قائم‌مقام دبيركل ايفاي وظيفه نمودم.

 

طبعا با اين پيشينه عضويت بايد به مسايل حزب حساس‌تر باشيد، شما كه بالاترين راي را در كنگره سوم به‌دست آورديد، چرا سكوت كرده و موضع خاصي به‌خاطر حرف و حديث‌هايي كه در شوراي مركزي بر سر اساسنامه و اختيارات دبيركل و مديرمسؤول روزنامه وجود دارد، از ناحيه شما مطرح نمي‌شود؟

 

سوال درست و خوبي است، اما به نظر من مسايلي كه شما به آن اشاره مي‌كنيد از نظر سطح موضوع نبايد در رسانه‌ها مطرح شود، جايگاه طرح اين مسايل صرفا در شوراي مركزي و كميته‌هاي مربوطه است. متأسفانه دوستانمان گاهي براي رسيدن به مقاصد خود فضاهاي ديگري را براي نيل به مقصود خود انتخاب مي‌كنند و بي‌جهت تنش و التهاب را به سطوح پايين طرفداران حزب و جامعه مي‌كشانند.توصيه مي‌كنم حتما در اين نوع برخورد تجديدنظر شود، شايد ما هنوز با فرهنگ كار حزبي بيگانه‌ايم و نمي‌دانيم كه حضور در يك حزب، همفكري و همدلي است نه نزاع و درگيري.
 
 با اين توضيح، آيا شما بر اين باور هستيد كه نبايد در خصوص مشكلات به‌وجود آمده در اين مصاحبه مطلبي بگوييد؟ آيا فكر نمي‌كنيد سكوت و يا سرپوش گذاشتن بر اين مسايل از سوي اعضاي شاخص و موثر حزب، وضعيت را بدتر مي‌كند؟
خير، منظورم اين نيست. حالا كه با بي‌تدبيري پاره‌اي مسايل در رسانه‌ها مطرح شده است، لازم است براي تنوير افكار عمومي به ابهامات و پرسش‌هاي به‌وجود آمده، منطقي اما صحيح پاسخ داده شود.
 
نظر شما راجع به اعضاي جديد شوراي مركزي و دبيركل چيست؟

 
از آن‌جا كه شوراي مركزي با راي اعضاي حزب شكل گرفته است، به‌رغم آن‌‌كه افراد مقتدرتر و شايسته‌تري مي‌توانستند به شوراي مركزي وارد شوند، اما به هر تقدير راي اكثريت مورد تأييد، قانوني و قابل احترام است.

 عقب‌نشيني‌ محمدرضا راه‌چمني و انصراف اين جانب از كانديداتوري دبيركلي و اعلام آمادگي علي‌اصغر احمدي براي سمت دبيركلي بارقه اميدي بود كه حزب اين‌بار با اقتدار و بدون تنش در صحنه سياسي كشور ظهور و بروز جانانه‌اي داشته باشد. احمدي از چهره‌اي بسيار توانمند، خوشنام، معتدل و آگاه به مسايل سياسي است.

 او به دليل دارا بودن اين ويژگي‌‌ها با راي قاطع اعضاي شوراي مركزي روبه‌رو شد و به‌عنوان دبيركل حزب همبستگي انتخاب گرديد. اما هنوز چند صباحي از اين موضوع نگذشته بود كه دبيركل جديد احساس كرد به دليل وجود ساختار دوگانه‌اي‌ كه در حزب وجود داست و اين موضوع برمي‌گشت به وجود "رييس شوراي عالي" و "دبيركل" كه در هيچ‌يك از تشكل‌هاي حزبي كنوني مشابه آن وجود ندارد، در عمل حزب به‌خاطر اين دوگانگي، ناكارآمد و به‌ركود كشيده شده بود، همين موضوع باعث گرديده بود تا دبيركل اختيارات لازم براي راهبري درست حزب نداشته باشد و اين موضوع چالش جديدي را در حزب فراهم كرد.

 موضوع عدم وجود شورايي به‌نام شوراي‌عالي در اساسنامه حزب، موضوعي بود كه باعث چالش جديد شد. در حالي كه اگر ما به پاسخ استعلام از وزارت كشور و كميسيون ماده 10 قانون احزاب و طرح موضوع در شوراي مركزي تمكين مي‌كرديم، بي‌ترديد حزب همبستگي با هيچ مشكلي روبه‌رو نمي‌شد.

 اكنون هم چاره‌اي جز اين نيست. نبايد به راي و تفسير شخصي خود عمل كنيم، بلكه ملاك و بنياد كار ما بايد اساسنامه و مرامنامه مصوب و قانوني كميسيون ماده 10 احزاب باشد. متأسفانه اين مسير قانوني به مذاق سياسي بعضي‌ها خوش نمي‌آيد و همين مسأله باعث چالش مي‌شود به هر صورت صريح و روشن حمايت خود را از دبير كل اعلام مي‌كنم و از هرگونه كمك به ايشان دريغ ندارم.

 نظر شما راجع به شوراي سياستگذاري روزنامه و عملكرد مديرمسؤول روزنامه كه اين روزها عده‌اي درباره آن هياهو و سروصدا راه انداخته‌اند چيست؟

 
روزنامه همبستگي فراز و نشيب زيادي را از 16 مهر 1379 تاكنون پشت‌سر گذاشته است. به نظر من با همه كاستي‌ها، علي صالح‌آبادي در 55 ماه مديريت در روزنامه همبستگي، كارنامه مطلوبي را ارايه نمود و استحقاق حمايت دارد. در حالي كه شاهد هستيم بعضي از روزنامه‌ها به‌رغم كمك‌هاي جنبي آن چناني از ادامه كار بازمانده‌اند، ليكن روزنامه همبستگي بدون انتظار كمك ويژه حتي از مسؤولان حزب آبرومندانه اداره شد.

 من با صالح‌آبادي از دهه اول انقلاب آشنا شدم. آن هنگام ايشان در خراسان و من در مازندران در سمت معاون استاندار انجام وظيفه مي‌كرديم. انصافا او از معاونان سياسي قدر كشور بود. در مجلس سوم نيز با ايشان همكار بودم كه در ايفاي وظايف نمايندگي از چهره‌هاي سرشناس مجلس سوم بود، در اين مجلس با هم‌انديشي با ايشان و تني چند از نمايندگان مهندس مجلس سوم انجمن اسلامي مهندسان ايران را پايه‌ريزي كرديم كه اين جانب چند سال مسؤوليت دبيركلي اين انجمن را به عهده داشتم.

 
در آن‌جا نيز شاهد عملكرد مثبت صالح‌آبادي بودم، گرچه حجم كارها باعث شد كه حضور من، او و تعدادي ديگر در اين انجمن كمرنگ شود. بايد بپذيريم همه افراد داراي عيب و نقص هستند و بي‌ترديد علي صالح‌آبادي نيز از اين قاعده مستثني نيست.

 نمي‌گويم ايشان جامع جميع حسنات است و از عيب و نقص مبرا، طبعا اداره روزنامه با امكانات محدود با مشكلاتي همراه است و ايشان نيز از اين قاعده مستثني نيست.

  چنان چه اعضاي حزب همبستگي اشتباهاتي را در كيفيت و چگونگي مطالب روزنامه مشاهده مي‌كنند، مي‌توان اين مسايل را به همراه راه‌كارهاي مناسب با تذكر به مديرمسؤول و گفت‌وگو با او و در صورت لزوم طرح موضوع در شوراي مركزي نسبت به حل آن اقدام نمود. تجربه و علم مديريت ثابت كرده است كه ثبات مديريت بالا رفتن بهره‌وري، كيفيت و توليد رقابتي را در پي دارد. اگر نيم‌نگاهي به مديريت روزنامه‌هاي تأثيرگذار پس از انقلاب بيندازيم، درمي‌يابيم كه ثبات مديريت اين روزنامه‌ها رمز ماندگاري آن‌ها بوده است.

 چنانچه به هر دليل ادامه كار مدير مسؤول روزنامه همبستگي مورد تأييد نباشد، مي‌توان با با روش‌هاي معقول قانوني و با جايگزيني فردي اصلح كه ويژگي‌هاي بهتر از مديرمسؤول كنوني را دارا باشد، از كانال‌هاي مقرر اقدام به تغيير نمود. متأسفانه به جاي اتخاذ اين روش‌هاي متعارف در كمال ناباوري، مشاهده كردم كه موضوع به‌جاي آن‌كه از طريق حزب همبستگي حل و فصل شود به قوه قضاييه كشيده ‌شد كه اين عمل به هيچ وجه مورد تأييد و به مصلحت حزب همبستگي نيست و شائبه پاره‌اي تسويه حساب‌هاي سياسي و شخصي به ذهن متبادر مي‌شود.

 هيچ‌كس نمي‌گويد صالح‌آبادي برترين است و هيچ ايرادي متوجه او نيست و خود او نيز چنين باوري را ندارد، اما در داوري منصفانه، ايشان در بين افرادي كه براي مسؤوليت روزنامه مطرح مي‌شوند، شايسته‌ترين است.

 آقايان اگر گزينه‌هاي برتر با سابقه سياسي و اجرايي و نام‌آشناتر از صالح‌آبادي سراغ دارند كه تمايل به اداره روزنامه دارد، معرفي كنند تا شوراي مركزي تصميم بگيرد.

 به هر صورت ما در برهه‌اي از زمان هستيم كه بيش از هميشه به انسجام و وحدت نيازمنديم، مقطع حساسي در پيش روي ما است. تمامي احزاب كشور همه اهتمام خود را متوجه انتخابات مجلس هشتم نموده‌اند، حيف است از كاروان اصلاحات كه مدبرانه به پيش مي رود، جا بمانيم و با چالشي فراروي آن باشيم. اگر دقيق‌تر به مسايل داخلي حزب توجه كنيم، مشكلات را معمولي مي‌يابيم.

 با كمي گذشت و اعمال درايت و غلبه بر هواي نفس و احترام به آراي ديگران همه چيز قابل حل است. اگر اين‌بار با سرانگشت تدبير سران حزب اين نابساماني‌ها به سامان نرسد، با سابقه‌اي كه از نزاع‌هاي پيشين در ذهن مردم وجود دارد، قطعا جايگاه و پايگاه مناسبي كه حزب همبستگي بين مردم پيدا كرده است، خدشه‌دار خواهد شد.

 پيشنهاد من طرح همه مسايل در شوراي مركزي و تمكين همه به تصميمات اين شورا است.

  • بهمن ابراهیم زاده شرمهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 26 بهمن 1387-0:0

    با سلام محضر مبارک اقای مهندس نریمان شما را به خاطر مهندس مجدارا دوست دارم چون خود رامریدو فدایی مجدارا میدانم یادم هست روزیکه 16سال داشتم در بابلسر بخاطر حمایت ازمجدارااز مدرسه شهید بهشتی به مدت کوتاهی اخراج شدم همه اینهارا بهعشق مردی انجام داده ام که تا زنده هستم نام او چهره اوازیادم نخواهد رفت.

    • شنبه 14 دی 1387-0:0

      خداوندا اگر توهم مثل ما بودی بندگان می خوردنت پس تشکر کن که روحت قابل دیدار نیست ؟

      • سه شنبه 3 ارديبهشت 1387-0:0

        خدایا شکرت ، فکر کنم پرونده کاملا بسته شد :) انتخاب مهندس نریمان رو تبریک می گم

        • دوشنبه 8 بهمن 1386-0:0

          آقا سامان سلام، علیرضا که رفته گل بچینه و شما قرار شد نظر مرا عوض کنی چه شد رفتی نیامدی با این دسته گلی که هیت اجرایی بابل به آب داده کاندیدای شما که تبدیل به قهرمان قهرمانان بابل که چه عرض نمایم قهرمان قهرمانان ملی شده است. شنیده ای که می گویند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. مانیز به تاسی از کلام خدا که می فرماید: كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ به آنهایی که از ما می شوند می گوئیم به او رای ندهند حتی اگر این عمل مصدق قسمت اول این آیه باشد یعنی وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ یاعلی ا لداری

          • پنجشنبه 27 دی 1386-0:0

            آقا سامان مجددا سلام گفتم نظرات من باعنوان احمد یا الف لداری است ولی این پینوشت با عنوان احمد از من نیست این نظر (احمد
            ببخشيد من براي شما متاسفم كه به همين راحتي در مورد اين فرد صحبت مي كنيد اين فرد حرمت نان و نمك رو نمي دونه جه بسا ................. ) ضمنا ظاهرا مثل بنده برخط تایپ می فرمائید که غلط زیاد دارید. عزاداری شما قبول و شادکام و بهروز باشید

            • پنجشنبه 27 دی 1386-0:0




              اللهم ارزقنی شفاعت الحسین یوم الورود: سامان جان سلام:
              اولا از اینکه بعنوان طرفدار آقای نریمان از لحن آقای علیرضا اعلام برائت نمودید خوشحالم.( نا گفته نماند من ناراحت نشدم چون خداوند هیچ دوموجود زنده ای ( حتی دوقلوهای همزاد)را عین هم نیافریده است و همین تفاوت باعث بقا و ادامه حیات است) ثانیا من در یکی از پینوشت هایم نوشتم که من اصوگرا نیستم، و اگر فضای گفتگو اجازه می داد خودمانی و به شوخی چیزی می گفتم. می دونی چرا؟ چون اصول گرایی آقای احمدی نژاد مثل اصلاحات آقای خاتمی تعریف نشده است. اما چرا از آقای احمدی نژاد طرفداری نمودم در این مجال برای شما پسر و شاید آقای گل تنها دو دلیل ذکر می کنم (چون بحث ما این نیست) و اما دو دلیل 1_. ایشان به من توصیه انصاف نموده بودند و من هم به این توصیه خوب ایشان عمل نمودم و گفتم نباید حل مشکلات بجا مانده درطول حداقل 28 سال گذشته در استان را از دولت احمدی نژاد بخواهیم 2_. بعنوان یک شهروند شخص دکتر احمدی نژاد را بهتر از دیگر کاندیدا ها قبول داشتم. یعنی بین بد و بدتر و یا بدتر و بدترین، بد و یا بدتر را پسندیم و فکر نکنم جای اشکال باشد و شاید دیگران نظری غیر از بنده داشته باشند و آن برای من خیلی محترم است. ثالثا در عالم مجرد من هم با شما صد درصد موافقم که کار نماینده عمران و آبادانی، دادن موافقت اصولی ، کار و چیزهایی که شما بدرستی شمردید نیست و قبلا در یکی پینوشتهایم نوشتم اگر نخواندید عینا آن می آورم (یکی نیست از این آقایان بپرسد صرف داشتن پست های مختلف چه ارتباطی با کارآیی افراد دارد علی آقا برای ملت بابل بنویس این 500 نفری که شما می فرمائید نریمان وارد آب و فاضلاب کرده چه کسانی هستند و چه بده بستانی با آقا داشتند(من یک نفر می شناسم که بواسطه ایشان وارد سیستم اداری کشور شده است که از دزدی مرخصی ساعتی گرفته تا ماموریت جعلی و هرنوع خباثتی کوتاهی نمی کند) تازه مگر ادارات راه و یک زمانی جهاد سازندگی فلسفه وجودیشان چی بود که ایشان آسفالت کننده باشند یا اون آقایی که ایشان را اهل فرهنگ و فکرمعرفی کرده نمی دانم منظور ایشان از اهل فرهنگ بودن چیست ولی معمولا آدمهایی را اهل فرهنگ معرفی می کنند صاحب اندیشه بوده و در کارهای فرهنگی دستی داشته باشد این آقا حتی نمی تواند دقیقه یک سخنرانی معمولی بکند حالا چه شده ایشان اهل فرهنگ شده خدا مید اند و لطف بفرمائید یک نمونه فکر بکر ایشان را در زمینه توسعه و پیشرفت استان مازندران در سایت بگذارید و یا طرح نو ایشان در زمان صدرات!!!!! بیدریغ شان بر استان را به مردم معرفی کیند ایشان برایشان بس است بگذارید افراد جدیدی با فکر جدیدی وارد میدان شوند ظرفیت سازی چیز بدی نیست یادتان هست که در رابطه نمایندگی فرزند امام جمعه ...شهر چه لطیفه ای ساخته بودند. ایشان اگر می توانستند ... برای استان و شهرستان بابل کرده باشند همان سه دوره برای وی کافی بود الان بهتر است کنار حاج خانم سبزی پاک کنند الف لداری) اما آقا سامان در عالم واقعیت چه اتفاقی دارد می افتد و همین آقایان برای جذب آرا !!!!!!!! عزیزم من مگر نه این است که همین وعده ها را می دهند پس حداقل به وعده هایشان عمل کنند و استان را از فلاکت برهانند.آقا سامان من از شما مستند نمی خواهم اما بفرمائید اگر ایشان دغدغه خدمت به مردم بابل را دارند آیا فقط باید در کسوت نمایندگی باشد؟ بفرمائید ایشان چرا چندسالی که نماینده نبودند بجای ریاست آب و فاضلاب تهران و استانداری خراسان شمالی چرا نیامدند از توانائیهایشان برای بابل و استان مازندران استفاده کنند. آقا سامان چرا فکر می فرمائید آلان وقت ظرفیت سازی نیست و نباید در کشور گردش نخبگان در امور مدیریتی، تقنینی و ... صورت گیرد و همیشه این امور باید در دست یک عده خاص و عده خاصی که تازه در امتحانات مختلف نمره قبولی نگرفتند باشد ( شوخی؛ ماهی را هر زمان از آبگیری چی؟ ..... شما جواب بدهید). برای بهتر دیدن موضوع همه نظرات را یک بار مرور فرمائید خیلی از عزیزان سئوالات خوبی مطرح فرمودند و ضمنا نظرات بنده یا باعنوان احمد می باشد و یا الف لداری ما درخدمتیم یا علی

              • چهارشنبه 26 دی 1386-0:0

                اوه اوه اوه چه خبره اینجا .... جای ما خالی بوده که :D

                علیرضا جان خونسر باش.
                امیدوارم همه دوست داران مهندس نریمان مثل علیرضا ما نباشن ، پسرم اطمینان داشته باش هیچ کدام از دوست داران مهندس هم لحن صحبت شما رو نمی پسندند.


                احمد جان خیلی زیرکی.
                اولش امیدوار بودم با شناخت بیشتر مهندس نریمان بشه نظرت رو تغییر داد ولی وقتی نظرت رو در مورد آقای احمدی نژاد خوندم نا امید شدم.

                بیاید فراموش نکنیم نماینده در مجلش کارش چیه ، اطمینان داشته باشید در میان نماینده های ایران مهندس نریمان در کمسیون عمران بیشترین خدمت رو به مردم ایران کرده چون ایشون . امیدوارم از من مستندات نخواهید چون این نظر منه ، آدمی که با چندیدن نماینده سروکار داشته.

                مهندس نریمان برای بابل تا به امروز بهترین نماینده بوده ؛ چون به نظر من ایشون بیشترین سعی و تلاش رو برای طرح های عمرانی در بابل داشتند ، مستندات این دیگه تو دفتر مهندس حتما وجود داره .

                یک نماینده مجلس کارش این نیست که به من و شما کار بده ، وام من و شما رو درست کنه و یا ..... بقول احمد نماینده باید بابل رو صنعتی کنه ، نماینده کارش اینه که زیر ساخت صنعت ، یعنی مجوز ها ، گاز ، آب ، سد و امثال این رو برای مردم شهرش به عنوان نماینده منتخب شهرش فراهم کنه. چند سال قبل من در دفتر مهندس نامه هایی رو در عمران شهر بابل دیدم که کاش امروز در اختیار من بود و به شما نشون می دادم .

                از نظر من مهندس نریمان قبل از هر چیز واقعا یک مدیر خوبه شاید مثل کرباسچی و این چیزیه که این دوره ما بهش احتیاج داریم و این دوره دوره ای نیست که ما بخواهیم شخص جدیدی رو مورد آزمایش قرار بدیم.

                • احمد زاده میرپشتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  دوشنبه 24 دی 1386-0:0

                  ما که بزرگی از نریمان ندیدیم

                  • شنبه 22 دی 1386-0:0

                    علیرضا جان سلام ضمن تشکر از آقایانی که اظهار نظر نمودند خدمت آقای طاهرنژادعرض کنم من قصد راه رفتن روی اعصاب کسی را ندارم ایشان هم قصد خیر دارند. خدمت عزیز دلم عرضه می دارم چون مطلب اخر را اشون دیر وقت بنویشتمه یاد م رفته بود بپرسم کجای نوشته های خودم به کسی تهمت زدم اگر در رابطه مجدآرا می فرمائید من که به شما گفتم خودم شنیدم و این نه تهمت است و نه افترا.خدا رحمتش کند آقا علیرضا بفرمائید این مرد بزرگ و فقید شما در آخرین دوره نمایندگی شان با اون وضعیت جسمانی چه خدمتی می توانست بکند جز اینکه باعث شدند بعد از اندی ماه نمایندگی کلی هزینه جهت برگزاری انتخابات میان دوره ای روی دست بیت المال گذاشتند ؟ امیدوارم برای این پرسش من جوابی داشته باشی نه اینکه توهین بفرمائید و یا مجددا طبق روال همیشگی تاسف بخورید.
                    (ما زیاران چشم یاری داشته ایم / خود غلط بود آنچه می پنداشتیم)به امید بهروزی و شادکامی شماعلیرضا جان

                    • ادبی فیروزجائیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      شنبه 22 دی 1386-0:0

                      من طرفدار نریمان نیستم ولی با آقای طاهر نژاد موافقم

                      • طاهرژنژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        شنبه 22 دی 1386-0:0

                        علیرضا من نه شما را می شناسم و نه احمد را اما وقتی متن گفتگوهای شماها را دنبال نمودم بعنوان یکی از طرفداران نریمان باید عرض کنم تو را در حد و قواره احمد نمی بینم ایشان خیلی مسلط تر و منطقی تر از شما گفتگو می کنند و نشان دادند بعنوان یک کارشناس حتی ایده اصلاح قانون اساسی در سر دارند در آن متن که گفتند قانون اساسی برای چرخش نخبگان باید برای تعدد دوره های نمایندگی محدودیت تعیین کند. این ایده می تواند بعنوان طرح در مجلس مطرح شود و یا در این متن آخر نوشتند که از سال 76 به بعد اسامی کسانی از صندوق ها بیرون می آید که ملت خواهستند حرف پر مغزی می باشد شما اگر عاقل باشید باید تا فیها خالدون اش را خوانده باشی!!! اتفاقا سئوالاتی را مطرح کردند که ماها را به فکر وا داشته است چون این گفتگوها را با دوستان و همکاران در میان می گزارم؟ اما شما چی؟ جز یک سری پرخاشگری حرفی برای گفتن نداشتید و ایشان خیلی زیرکانه از نقاظ ضعف شما استفاده می کند و خیلی راحت روی اعصابت راه می رود به نظرم این شما می باشید که دارید شلوغش می کنید. خواهش دارم دیگر بیش از این آبروی ما را نبر. طاهرنژاد کارشناش علوم اجتماعی

                        • شنبه 22 دی 1386-0:0


                          رب شرح لی صدری*
                          ادبنی ربی فاحسن تادیبی
                          علیرضا جان سلام : اولا بزرگان درست گفتند که بعد از خدا هرکس خودش را بهتر از هرکس دیگری می شناسد، چرا که همانطوریکه در نوشته های قبلی تان فرمودید ظاهرا انسان کم طاقتی تشریف داری و احتمال داده بودید که بامن مشاجره نمایی. ثانیا خواننده ها و بیننده گان سایت بهتر می توانند قضاوت کنند که کی از ادبیات کارشناستنه استفاده می کند و حرمت قلم نگاه می دارد و کارشناس است و کی بی منطق صحبت می کند و اون وقت ادعای منطقی بودن را دارد من بخشی از ادبیات شما را جهت قضاوت خودت و دیگران می آورم (من واقعا مناسفم از این همه کوته فکری!، واقعا جای تأسفه، یه جور کار عوامانه هست، طرفداری کورکورانه ادم رو به هیچ جا نمی رسونه) نمی دانم چرا شما عادت نمودید برای همه تاسف بخورید.اگر شما در تمام مطلبی که اینجانب نوشتم یک نمونه از ادبیات شما را استفاده نمودم پیدا نمودید من چشم دوس و دس دوس و کت دوس قضاوت شما را می پذیرم و دستها را بعنوان تسلیم بالا می برم.عزیز دل برار آیا اون منطقی که ازاش صحبت می فرمائید تنها استدلالش تاسف برای دیگرانه. چرا فکر می کنی هرکسی نریمان را قبول نداره کوته فکره و اون لایق تاسف خوردن؟ والله اون موقع که ما منطقه بودم و در ایام انتخابات، منش و نگرش و تیپ طرفداران ایشان و داماد عزیزشان( نمی دانم شاید برادر خانم ایشان ( مرحوم مجدآرا) چون می گویند اونها با همم چنین نسبتی دارند شاید نه) به قول مهندس کیهان فرهنگ اگر نگیم مرفهین بی درد یک سری آدمهای ... بیش نبودند التبه چون ابزار دست آنها قویتر بود و ملت نیز نیازمند آن بودند همیشه برنده تر بود. ثالثا من از کی طرفداری نمودم که به قول شما کور کورانه باشد یا آگاهانه؟ رابعا آنجا که شما فرمودید من زود نتیجه گرفتم که ایشان عملکردی نداشتند من دو حالت پیش بینی نمودم ،عین عبارت قبلی را از پینوشت در اینجا قرار می دهم(دوحالت بیشتر ندارد 1_. ایشان چنین اقدام ارزشمندی انجام ندادند 2_. یا انجام دادند و ملت خبر ندارند من فکر می کنم اولی قرین به صحت می باشد.) این شما بودید حالت دوم را پذیرفتید. علیرضا جان بعنوان دوست ندیده یعنی دوست در فضای مجازی به شما توصیه می نمایم یک ذره با اعصاب راحت تر قلم فرسایی فرمائید من و شما داریم سر بی صاحب می تراشیم درست نیست دعوا کنیم.در رابطه آقای مهندس مجدآرا نیازی نیست که طلب مغفرت نمایم چون آون موقع که ایشان در خانه پدری ام می نشتند و التماس دعا داشتند و شخصا در جلسه حضور داشتم و حرفهایش ایشان را می شنیدم نمی دانم شما کجا تشریف داشتید. البته ناگفته نماند در آن ایام ایشان خیلی نیازی به این حرفها نداشتند و تنها برای کسب آرای بیشتر سبب می شد. چون خدا حفظ کند آقای... اده فرماندار بابلسر و آقایان... سی ... و....بخشداران وقت مناطق تحت پوشش آیشان که قول تضمینی می دادند آقا علیرضا دست بردار می دانی که از 76 به بعد می باشد اسامی کسانی از صدوق بیرون می آید که ملت خواهستند اگر وزارت کشوری باشید این حرفها برای شما زیره به کرمون بردنه و این یکی از جوابهای سئوال مهندس کیهان فرهنگ از علی آقاست و شاید آن علی همان علیرضا باشد!! این سئوال آقای علی واقعا از خودت پرسیدی که چرا مهندس نریمانی که اسمش در رفته بود چرا چند دوره رای نمیاره ؟ . در پایان خدمت حضرتعالی عرض نمایم بنده نه تنهاهیچ هراسی از ارائه خدمات ارزشمند کاندیدایی که شما آگاهانه از ایشان طرفداری می فرمائید ندارم بلکه خیلی هم خوشحال خواهم شد.چی دیدی؟ شاید اصلا طرفدارش شدم( این را جدی نگیر) و من الله التوفیق احمد

                          • جمعه 21 دی 1386-0:0

                            احمد آقا. فقط می تونم بگم که براتون متاسفم. با توجه به اینکه از نزدیک مرحوم مهندس مجدآرا را میشناختم، فقط میتونم بگم که بهتره طلب استغفار کنین چون مجدآرا نه اهل این حرفها بود و نه نیازی به این حرفها داشت. با دروغ و تهمت و تخریب هم کسی نمیتونه کار خودشو پیش ببره. در ضمن، شیر ادمای بامنطق هیچ وقت خشک نمیشه. طرفداری کورکورانه ادم رو به هیچ جا نمی رسونه. یه مساله دیگه: من نمیدونم چرا این قدر شما شلوغش می کنی! یه بار گفتم که میخوام با مدرک حرف بزنم واسه همینم تا یه هفته خواهش کردم صبر کنی. اما نمی دونم از چی هراس داری که این طوری میگی. کسی هم نخواست اقایون مادام العمر نماینده یا رئیس جمهور بشن. واقعا از این جور برداشتهای شما دارم شک می کنم که شما اصلا کارشناس باشی، چه برسه به کارشناس کشوری یک دستگاه اجرایی! من گفتم با توجه به اینکه ملت کلی هزینه می کنن تا یه نماینده شون با مسائل مربوط بهشون آشنا بشن، حیفه که هر دوره بخوان دنبال یه آدم جدید باشن. تا هفته آینده خدا نگهدار.

                            • جمعه 21 دی 1386-0:0

                              رب شرح لی صدری* ویسرلی امری* و احلل عقده من لسانی* یفقهو قولی*
                              ادبنی ربی فاحسن تادیبی
                              آقا علیرضا دوصد چندان سلام: نیه دیگر ( نشد دیگر) قرار شد ما با هم گفتگو کنیم، نه اینکه برای دیگران به ساحت همدیگر بتازیم در نوشته قبلی به شوخی گفتم علیرضاجان جوش نخر ته شیر خشک بونه، بوین من نا کم بی یاردمه و نا زود نتیجه بیتمه و نا فرا فکنی هکردمه، من فکر می کنم این منم که این دفعه معنای کم آوردن و فرافکنی را یاد گرفتم من سئوال اول را در یکی نوشته های قبلی ام بعنوان یک راهکار در تشخیص توانمند ایشان ارائه نمودم و اینبار از شما پرسیده ام و سئوال دوم را از شما پرسیدم ضمن آن که همه آنها نماینده مازندران نبودند تعدادی شان نماینده گیلان بوده و هستند. من همه آنها با یک چوب نرانده ام مگر اینکه وجدان بیدار و آگاه شما تائید کرده باشد این وضعیت خطه شمال ثمره همان چیزی باشد که من نوشتم. مگر قرار است شما بروید زیرخاکی پیدا کنید چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است اگر اقدام ارزشمندی که تاثیرگذار در وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه بوده است، صورت گرفته باشد دیگه نیاز به پروپوزال و روش تحقیق و استاد راهنما و مشاور نداردعزیز دل برار. من ته قربون. من یک تعبیر از مرحوم مجدآرا را در رابطه چگونکی اخذ رای از مردم بندپی را برایتان نقل می کنم امیدوارم تن شما نلرزد!! خدایش رحمت کند ایشان موقعی می خواهستند آخرین باره نماینده مردم بابلسر و بندپی شوند( می دانید که قبلا بابل یک نماینده داشت و بابلسر و بندپی و فریدونکنار یک نماینده) گفتند من رای مردم بندپی را با چند کامیون سبوس گندم و شن می خرم!!!! ( خودم شنیدم نقل و قول نیست و شرمنده ام که مجبورم دیدگاه این آدمهایی که شما آنها را آدمهای بزرگ می دانید در رابطه اشرف مخلوقات را شفاف نمائیم). از صحبت با یکی از اعضای شورای شهر بابل فرمودید اتفاقا احتمالا آقای طیبی همان کسی که آلان سه دوره نماینده مردم بابل در شورای شهر است را بشناسید، اتفاقا چند وقت مصاحبه ایشان را در سایت شورای شهر بابل(http://babolshora.ir) می خواندم که فرموده بودند درآمد شهر بابل با جمعیت 240000نفر (شهربابل نه شهرستان بابل (شهرستان بابل 469591)) برای هزینه کردن از درآمد شهری مثل فولاد شهر اصفهان با 30000 نفر جمعیت باید تامین شود می دونی چرا؟ برای اینکه شهرستان کارخانه صنعتی ندارد که بتواند مالیات پرداخت نماید و کمک بلا عوضی به شهرداری کند. آیا شما که با آقایان احتمالا حشر و نشر دارید ( چون گفتید وزارت کشوری هستید) شده بپرسید چرا باید کارخانه تولید آبمیوه مرکبات استان مازندران باید در ارومیه و... ویا کارخانه بسته بندی برنج مرغوب فریدونکنار در مشهد و ... باشد. در رابطه با فرمایشات آخرتان باید عرض نمایم پس بهتراست. نمایندگی مجلس و ریاست جهموری به پست اجرایی همیشگی تبدیل شده و بعد از سن بازنشگی یک عده دیگر گزین شوند. بینم گفتند احمدی نژاد معجزه قرن است ولی معجزه که معجزه نمی کند آنهم در عرض دو سال این بنده خدا چه باید می کرد که نکرد. تعجب می کنم شما در پایان به من توصیه انصاف فرموده اید چطور شد حضرتعالی خودتان انصاف را رعایت نمی فرمائید.
                              ا ا لداری

                              • پنجشنبه 20 دی 1386-0:0

                                احمد آقا؛ دوباره سلام. نمی دونم چرا عادت داریم همیشه وقتی یجا کم میاریم، فوری می خوایم شلوغ کنیم و به قول معروف با فرافکنی حرفمون رو به کرسی بنشونیم. عزیز دل برادر؛ از شما که اینقدر خبره هستین، این عکس العمل رو انتظار نداشتم. اینکه سریع نتیجه گیری کنین که پس فلانی عملکردی نداشته، برام خیلی عجیبه! من که گفتم: یه هفته وقت بدین تا براتون روشن کنم و حالا که کار به اینجا کشید، مطمئن باش که حتماً تلاش می کنم تا هم شما و هم خیلیهای دیگه متوجه این موضوع بشن. همین الانش هم خودم میدونم. اما لطفا اجازه بدین تا با مدرک حرف بزنم تا فقط ادعا به نظر نیاد. بحث در این مورد رو به بعد از ارائه این عملکردها موکول می کنم.
                                این همه اسمهای بزرگ رو لیست کردی که تا به حال نماینده مازندران بودن و یه جورایی همشون رو زیر سوال بردی. اولا که به نظر من کلی گویی و همه رو با هم جمع بستن یه جور کار عوامانه هست، نه در حد یک آدم کارشناس کشوری. دوما از کجا معلوم که تازه واردها بتونن کار بهتری انجام بدن؟! مگه احمدی نژاد تازه وارد نیست؟ کجای مملکت اصلاح شده؟ ببینم، مازندران گلستان شده؟ فراموش نشه وظیفه عمران و آبادانی در اصل به عهده دولته؛ اما چون دولتها خیلی وقتها به برخی مناطق کم لطفی دارن، نماینده های اونجاها سعی می کنن تا جلوی تضییع حقوق منطقشون رو بگیرن.
                                ببین احمد جان؛ ملت ما واسه پروروندن این آدمای بزرگ کلی هزینه پرداخت کرده. چون تا آقایون بیان و یاد بگیرن که چی به چیه و اصلا ادبیات حرف زدن در مجلس و برخورد با وزرا و... چطوریه، یه دوره نمایندگی تموم شده. امثال آقای ناطق، مهندس نریمان و زنده یاد مهندس مجدآرا واقعا از سرمایه های این استان هستند.
                                به نظرم راه درست اینه که با حفظ آدمهای معتبر و بانفوذ به دنبال آدمای بانشاط و انگیزه هم بریم. آقای قاسمزاده هم 3 دوره پیش یه جوان مثلاً با انگیزه و بانشاط بود. ولی شما بگو چه گلی به سر ما زد؟! می گن: احتیاط شرط عقله! یا حق...

                                • پنجشنبه 20 دی 1386-0:0

                                  احمد:
                                  علیرضا جان صد سلام: خیالت راحت باشد، چرا باید من و شما با هم مشاجره نمائیم. اگر من و شما نتوانیم در یک فضای مجازی با یکدیگر گفتگو نمائیم و حرفهایمان با هم بزنیم پس وای به حال آنهائی که با چشمان بسته و بصورت عشیره ای وارد فضای انتخاباتی می شوند. اتفاقا فرصتی خوبی است که حقایق حداقل برای کسانی که از این امکان(اینترنت) برخوردارند کمی روشنتر شود چون به نظرم روشن است. علیرضا جان نه شما و نه دیگر طرفداران ایشان تا الان نتوانستند یک اقدام ارزشمندی را که آقای نریمان برای مردم مازندران انجام دادند برشمارند دوحالت بیشتر ندارد 1_. ایشان چنین اقدام ارزشمندی انجام ندادند 2_. یا انجام دادند و ملت خبر ندارند من فکر می کنم اولی قرین به صحت می باشد. اما اینکه فرمودید آقای عضو شورای شهر بابل گفتند بعد از نریمان بابل صاحب ندارد من که گفتم اصلا مازندران و حتی خطه شمال متولی ندارد. اما در مورد حرف نماینده آمل آقای ...خودت بهتر می دانید که ایشان حرفهای موسم انتخاباتی زند شما خودتان به آب کر وصلید و بهتر از هر کس می دانید که اگر قرار است شهرستانی فرمانداری ویژه شود این مجلس و تقسیمات کشوری وزارت کشور است که تعیین می کند نه یک نماینده شهر اگر می فرمائید قدرت چانه زنی (لابیگری) نیز بی تاثیر نیست قبول بفرمائید از ضعف قانون و بی مباللاتی یک نماینده است. چون قانون باید حاکم باشد نه لابیگری. ضمن اینکه به فرض تبدیل فرمانداری به فرمانداری ویژه فقط صورت مسئله عوض می شود اصل مشکل باقی است. صحبت های موسم انتخاباتی این روزها زیاد می شود همین چند روز پیش آقای رعیت داشتند از آب گل آلود ماهی می گرفتند و گفتند دریغ از یک عذر خواهی( در رابطه با قطعی گاز قائمشهر) کی باید معذرت خواهی کند؟ مگر شما نمایند مردم شهر نیستی برای دیگران فتوا می دهی؟ بگذریم در مورد وضعیت بغرنج استانهای شمالی کشور من تعبیر آقای خامنه ای را که در سفر به گیلان گفته بودند اینجا سرزمین فقر سبز است را بصورت مجرد زیبا و حکیمانه دیدم اما این وضعیت برازنده مردم شریف و نجیب شمال نیست.سئوال ؟؟؟؟؟ آقا علیرضا مگر نه اینکه این وضعیت ثمره جندین دوره نمایندگی امثال مجدآرا(ره)، کاظمی دینان، قاسم زاده، نریمان، طاهرنژاد بندپی، شیخ مهدی مهدوی، مقداد نجف نژاد، ایرج ندیمی، صادق زاده، الیاس حضرتی ، محمدباقر نوبخت، عباسی، حسن زادگان، ناطق نوری (مادامالعمر) و خیلی از کسان دیگری که بیش از یک دوره نماینده مجلس بودند چیز دیگری است. در نتیجه بازهم تکرار می کنم آزموده را دوباره آزمودن خطا است. پس بهتر است فرصت به دیگران داده شود تا شاید فرجی حاصل شود. در رابطه با صحبت های عضو شورای چون موضوع صحبت ما نیست سکوت می کنم. ا ا لداری

                                  • چهارشنبه 19 دی 1386-0:0

                                    احمدآقا، بازم سلام. نمی خواستم دیگه جواب بدم، چون دوس ندارم مباحثه ما تبدیل به مشاجره بشه. اما عزیز دل برادر، واقعا دیدم نریمان مظلوم واقع شده. من خودم کارمند وزارت کشور هستم و مثل شما اخبار شهرم رو به خوبی پیگیری می کنم. اما خوشبختانه بیشتر از شما تحقیق کردم و این حرفها رو زدم. مثلا همین 2-3 ماه پیش با یکی از اعضای شورای شهر بابل حرف می زدم. باید خودت بودی و می دیدی که چی می گفت. و چرا می گفت که انگار بابل بعد از نریمان متولی نداره! هیچ توجهی بهش نمیشه. همین هفته پیش احتمالا شنیدی که تک نماینده آنل اعلام کرده که با موافقت رئیس جمهور و وزیر کشور شهر آمل از سال آینده شهر ویژه میشه، بودجه اش مثل مرکز استان میشه و هزارتا مزیت دیگه...! من نمی دونم پس 2 تا نماینده فعال بابل یا بقیه مسئولینش کجا بودن؟! در مورد عملکرد نریمان هم (هرچند که هنوزم معتقدم گزارش ریز کارش به عهده خودشه) مطمئن باش با تحقیق بیشتر تا چند روز دیگه یه اطلاعاتی بهت می دم. امیدوارم که موفق باشی و همیشه منصف...

                                    • يکشنبه 16 دی 1386-0:0

                                      سلام بعضی از دوستان در باره اقا نریمان عنوان نموئند که مردم بجنورد از ایشان خواسته اند در حوزه انتخابیه انها کاندیدا شود به نظر من این یک بازی تبلیغاتی است تا عنوان نماید که من در استانهای دیگر طالب دارم مدانیم که نامزد شدن در حوزه های دیگر شراطی را می طلبد اقا نریمان مدافع حقوق سرمایه دار و وام دار یک سری از مرفعین بی درد است ایا واقعا استخدام چند نفر در ادارات دولتی ان هم فقط برای اطرافینی که اقا به انها مدیون است واقعا خدمت است ازموده را دوباره ازمودن خطاست

                                      • دوشنبه 10 دی 1386-0:0

                                        احمد
                                        آقا علیرضا سلام
                                        نمی دانم کجای نوشته های اشتباه کردم که شما برداشت بی طرفی از آن نمودید.البته طرف به معنای دشمن نه، طرف یعنی کسی که نسبت به عملکرد این آقایان نقد دارد این جناب نه تنها بی طرف نیستم بلکه خیلی هم طرف هستم .دوست عزیزم گفتم خودم در شهر و اصلا در استان نیستم ولی همه پوست و استخوانم از بابله چون زادگاهم یکی از روستاهای بابله و تا سال چهارم در دبیرستانهای بابل تحصیل کردم هر دو سه ماه یک بار به بابل سر می زنم. و با رتبه کارشناس خبره کشوری در یکی از سازمان های برنامه ریزی کشور مشغول انجام وظیفه هستم و درجریان مسایل توسعه و سرمایه گذاریهای صورته گرفته کشور می باشم و همین طور به آمار و اطلاعات هزینه و در آمد خانوارهای کشور دسترسی کامل دارم که اینجا محل مطرح نمودن آنها نیست و اگرخواهان باشی می توانم به شما کمک نمایم، نسبت عملکرد چندین دوره نمایندگی این آقایان فرقی نمی کند آقای نریمان یکی از آنها می باشد ایراد وارد است من حرفم اینه اولا ایشان امتحانش را پس دادند( آزموده را دوباره آزمودن خطاست) اگر ایشان طالب خدمت به بابل و بابلیهاو مازندرانیها ست آیا این فقط در کسوت نمایندگی قابل انجام است. ثاینا بگذارند میدان برای نیروهای جدید و تازه نفس بازشود. البته این بخش از نواقص قانونی اساسی است. به نظرم قانون اساسی می بایست برای تعداد دوره های نمایندگی یک نفر محدودیت تعیین کند و گردش نخبگان در امر قانون گذاری را فراهم کند. هرچند تا انتخاب نخبگان و خبرگان جامعه به نمایندگی از مردم ما فرسنگها فاصله داریم!!!! فرمودید عملکرد ایشان را از خودشان بپرسید عزیزم شما دارید از ایشان دفاع می نمائید و یک سری کلی گویی فرمودید ایشان و امثال ایشان و قاسم زاده و دیگران خودشان ملزم به پاسخگوئی نمی دانند علیرضاجان اگر آمار و ارقام متوسط هزینه و درآمد خانوارو تعداد بیکاران تحصیل کرده و بیکاران فصلی و ... شهرمون( شهر منظور شهرستان بابل )را بدانید اشکتان در خواهد آمد و خواهی پرسید چطور ممکنه است در خطه فقر سبز زندگی می فرمائید و مطمئنا تجدید خواهی نمود. البته خیلی هم لازم نیست اگر خودت یک سری به روستاهای دور افتاده بخشهای بندپی شرقی و غربی و دیگر شهرستانهای ... بزنید متوجه می شوید کجای کار قرار داری. اما ناخواسته مجبورم وارد یک وادی دیگر بشوم امیدوارم که سانسور نشود: آقاعلیرضا فارق از هرگونه قضاوت عجولانه تامل بفرمائید و واقع بینانه به مسائل نگاه کنید و زود قضاوت نفرمائید و بعد هر چه خواستید بگوئید. ببنید ایشان خودشان کاندیدا جناح، نمی گروه و یا هر اسم نا مسمای دیگر معرفی می کند. آیا واقعا رفتار این بلشویکها را درمجلس ششم دنبال نمودید، آیا دقت می فرمائید اینها برای کسب صندلیهای قبلا قرمز و حالاسبز مجلس چه کار که نمی کنند. ببین رهبرشان که یک آخوند می باشد شب چله با کیها نشته و با کیها فالوده خورده باورکن من اصول گرا نیستم و اگر این فضای گفتگو اجازه می داد خودمونی یک چیزی می گفتم ولی عزیزم جند درصد مردم به نیازهای اولیه زندگی شان دسترسی پیداکرده اند که بخواهند به خواسته هاشان بپردازند(از آنجا که احتمال می دهم فرق بین نیاز و خواسته را بدانی وارد این قضیه نمی شوم) باور بفرمائید اینها دغدغه خدمت ندارند اینها تشنگان قدرتند.

                                        • دوشنبه 10 دی 1386-0:0

                                          احمد آقا، مفهوم بی طرفی و بحث منطقی و با دلیل و مدرک رو هم فهمیدیم! ضمن اینکه کارنامه ایشون یا هر کس دیگه رو باید از خودشون پرسید، نه از من و شما که به قول خودت اصلاً تو شهرت نیستی...!

                                          • چهارشنبه 5 دی 1386-0:0

                                            علیرضا جان تند رو من هم مثل شما برایم فرقی نمی کند که نریمان کجایی چون اصلا ملاک نیست و ضمنا در یکی از نظرات قبلی خودم گفتم که نه دغدغه کار دارم و نه پول، بابلی هستم ولی ساکن بابل نیستم فقط دلم برای مردم زادگاه خودم می سوزد. قبلا هم پرسیدم که اگر این آقایان نمایندگان کارآیی برای مردم بابل و کشور بودند چطور یکی از همان آنها در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود که 70 درصد مردم بابل از آب آشامیدن سالم محرومند مگر ایشان دو دوره نمی دانم سه دوره نماینده نبودند؟ (عزیزم داد نزن بقول ما مازندرانیها جوش نخر ته شیر خشک بونه( مزاح هکردمه)) قبلا نوشتم مسئله پیچیده نیست شما با یک حساب سرانگشتی کارهای زیر بنایی که ایشان پیگیر بودند و باعث افزایش اشتغال در منطقه، افزایش رفاه عمومی در منطقه شده در طول دوره نمایندگی و غیر نمایندگی دنبال کردند برای ملت بنویس عزیز دلم باورکن نه ایشان نه دیگر نماینده های استان توان حل مشکل استان ندارند اصلا اینها نماینده نمی شود برای نمایندگی ملت نماینده می شوند برای خود و زن بچه خود ( دونیی که ده برای کدخدا خوبه و فامیلهای کدخدا) در موسم انتخاباتی چهارتا کامیون شن و اسفالت که نشد اقدامات ارزشمند یک نماینده. بعدش بچه گل می زنی از کجا معلوم لینکی که آدرسش را دادی مال خود شما و دوستان نباشد و مطالبش را خودتان تهیه نکرده باشید. اگر راست می گوئید خوب برود ملت بابل هم می گویند آقای نریمان ما را به خیر تو نبود و نیست شر مرسان. احمد

                                            • سه شنبه 4 دی 1386-0:0

                                              با سلام. من واقعا مناسفم از این همه کوته فکری! واقعا اگه قراره یه نفر رو تخریب کنیم یا حتی ازش حایت کنیم، بهتره که عقلانی حرف بزنیم. خیلی از دوستان استناد کردند که ایشون بابلی نیست! من اصلا نمی خوام بگم که هست یا نه، ولی مگه مهمه؟! مهم اینه که فرد کارایی داشته باشه. جالب اینجاست که مزرم استان خراسان شمالی از نریمان دعوت کردن که بره اونجا کاندیدا بشه تا وضعشون رو سر و سامون بده. می تونین به این لینکها سر بزنین تا خودتون هم ببینین:
                                              http://www.bojnordnews.blogfa.com/post-688.aspx
                                              http://www.bojnordnews.blogfa.com/post-689.aspx
                                              واقعا جای تأسفه که بعضی ها با دلایل عجیب و غریب و بعضا تخریب بخوان رقیبشون رو از میدون به در کنن. من اصلا نمی گم نریمون خوبه یا بد، فقط می گم تو رو خدا منطقی فکر کنین. عملکرد نمایندگان سابق و حالتون رو مقایسه کنین و خودتون تصمیم بگیرین، بدون در نظر گرفتن جو سازی ها...!

                                              • مهندس کیهان فرهنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

                                                آقای نریمان ؛به آنهایی که پست و کار دادی الان در چه حالی هستند ,آیا الان سر کار خود هستند یا برگشتند به شغل بیست سال پیش.
                                                من با نظر مازیار موافقم
                                                مازیار جان سری به این سایت که معرفی میکنم بزن . و نظرت را برام بفرست
                                                kiya.ir

                                                • مهندس کیهان فرهنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

                                                  آقای علی
                                                  واقعا از خودت پرسیدی که چرا مهندس نریمانی که اسمش در رفته بود چرا چند دوره رای نمیاره ؟
                                                  دیگه کارش را کرده اگر میخواست خدمت کند خدمت کرد دیگه بسه .
                                                  واقعا با این سن بالاش چه جوری میخواهد روی صندلی مجلس چند ساعت بنشیند!
                                                  اگه آسفالت کرد دستش درد نکنه ، اگه کار داد بازم دستش درد نکنه ؛ولی علی آقا فکر نمیکنی وظیفه اش را انجام داد.
                                                  اگه همینقدر هم کار نمیکرد دیگه چی میخواستید بگویید.
                                                  اگر رای بیار بود رای می اورد.
                                                  واقعا شما که خودتو دوستش میدونی ازش بپرس آیا الان واقعا برای رضای خدا آمدی ؟
                                                  اگه گفت آره من هم بهش رای میدهم.

                                                  • جمعه 25 آبان 1386-0:0

                                                    من ساروي هستم و يك بار با جوان بسيار خوش‌فكر و توانائي بنام دكتر كريمي از بابل كه گويا كانديداي مجلس نهم است آشنا شدم و افسوس خوردم كه چرا ما در ساري شخصيتي توانا همچون او را نداريم . آقاي نريمان كه حزب خودش را نمي‌تواند جمع كند و اصلاح كند چطور ادعاي ليدر بودن اصلاحات مي ميكند. و چگونه ميخواهد مشكل بنيادي جامعه را حل كند. من فكر مي‌كنم دكتر كريمي اگر مردم بابل او را بشناسند شخصيتي توانمند براي نمايندگي مردم شريف بابل است .

                                                    • دوشنبه 21 آبان 1386-0:0

                                                      حاج احمد آقا برای کی متاسفی برای مخالفین یا موافقین؟ نمی شود چوب برداشت اون زد که تاثیر گزارترین عامل در این امر توده های مردمند که متاسفانه اهل اینترنت و سایت خبرگزاری نیستند عقلای قوم و آنهایی که می توانند جریان سازی کنند معلمان و اساتید دانشگاه و خطابه خوانها هستند باید نقشان بدرستی ایفاد نمایند چون روشن شدن هر دانشجو و یا محصل برابر روشن شدن یک خانواده من بعنوان بابلی که نه مشکل کاری دارم و نه ساکن بابل به بابلیها توصیه می کنم حداقل توده وار رای ندهند مسئله پیچیده ای نیست با حساب سرانگشتی کارهای زیر بنایی که ایشان پیگیر بودند و باعث افزایش اشتغال در منطقه و افزایش رفاه عمومی در منطقه شده و در طول دوره نمایندگی و غیر نمایندگی دنبال کردند جویا شوند در موسم انتخاباتی چهارتا کامیون شن و اسفالت که نشد اقدامات ارزشمند یک نماینده
                                                      الف لداری

                                                      • دوشنبه 21 آبان 1386-0:0

                                                        احمدی نژادی حتما تا چند سال دیگه رئیس جمهور هست .بابلی ها به کسی رای می دهند که در خط احمدی نژاد است.این به نفع مردم بابل است.نریمان مخالف احمدی نژاد است.

                                                        • دوشنبه 21 آبان 1386-0:0

                                                          نریمان اگر با صلاحیت بود احمدی نژاد اونو از استانداری خراسان شمالی اخراج نمی کرد.

                                                          • دوشنبه 21 آبان 1386-0:0

                                                            نریمان نماینده بابل نبو ده ونخواهد بود اون نماینده شهمیر زادی هاست.

                                                            • يکشنبه 20 آبان 1386-0:0

                                                              ببخشيد من براي شما متاسفم كه به همين راحتي در مورد اين فرد صحبت مي كنيد
                                                              اين فرد حرمت نان ونمك رو نمي دونه جه بسا .................

                                                              • شنبه 19 آبان 1386-0:0

                                                                آقا مازیار خواهش نمی خواهد سرکلاس روشنگری نمائید

                                                                • شنبه 19 آبان 1386-0:0

                                                                  نریمان بابلی نیست شهمیر زادییه.

                                                                  • شنبه 19 آبان 1386-0:0

                                                                    به عنوان یک بابلی و استاد دانشگاه از نریمان خواهش می کنم مزاحم مردم بابل نشوند.

                                                                    • چهارشنبه 16 آبان 1386-0:0

                                                                      یکی نیست از این آقایان بپرسد صرف داشتن پست های مختلف چه ارتباطی با کارآیی افراد دارد علی آقا برای ملت بابل بنویس این 500 نفری که شما می فرمائید نریمان وارد آب و فاضلاب کرده چه کسانی هستند و چه بده بستانی با آقا داشتند(من یک نفر می شناسم که بواسطه ایشان وارد سیستم اداری کشور شده است که از دزدی مرخصی ساعتی گرفته تا ماموریت جعلی و هرنوع خباثتی کوتاهی نمی کند) تازه مگر ادارات راه و یک زمانی جهاد سازندگی فلسفه وجودیشان چی بود که ایشان آسفالت کننده باشند یا اون آقایی که ایشان را اهل فرهنگ و فکرمعرفی کرده نمی دانم منظور ایشان از اهل فرهنگ بودن چیست ولی معمولا آدمهایی را اهل فرهنگ معرفی می کنند صاحب اندیشه بوده و در کارهای فرهنگی دستی داشته باشد این آقا حتی نمی تواند دقیقه یک سخنرانی معمولی بکند حالا چه شده ایشان اهل فرهنگ شده خدا مید اند و لطف بفرمائید یک نمونه فکر بکر ایشان را در زمینه توسعه و پیشرفت استان مازندران در سایت بگذارید و یا طرح نو ایشان در زمان صدرات!!!!! بیدریغ شان بر استان را به مردم معرفی کیند ایشان برایشان بس است بگذارید افراد جدیدی با فکر جدیدی وارد میدان شوند ظرفیت سازی چیز بدی نیست یادتان هست که در رابطه نمایندگی فرزند امام جمعه ...شهر چه لطیفه ای ساخته بودند. ایشان اگر می توانستند ... برای استان و شهرستان بابل کرده باشند همان سه دوره برای وی کافی بود الان بهتر است کنار حاج خانم سبزی پاک کنند
                                                                      الف لداری

                                                                      • چهارشنبه 16 آبان 1386-0:0

                                                                        نریمان سابقه درخشانی در کل کشور دارد رییس کمیسیون عمران مجلس.استاندار خراسان شمالی.مدیر عامل اب و فا ضلاب استان تهران.مشاور وزیر نیرو و کشور.سه دوره نمایندگی در مجلس والان نیز معاونت اقتصادی بنیاد مسکن ایران.ایشان هنگام حضور در ابفای تهران بیش از 500 بابلی را وارد اب و فاضلاب کرد واقعا بی انصافی است کمر بندی بابا اسفالت تمامی روستاهای بابل و بندپی الان نیز شورای شهر بابل از توان ایشان برای حل مشکلات بابل استفاده میکنند(ایشان بابلی است نه شهمیرزادی.پدرش بله شهمیرزادی است ولی خودش متولد بابل است)از ظر فیت نریمان کشور دارد استفاده میکند ما شهرمان بابل را دوست میداریم و به مدیر خوب احترام میگذاریم.

                                                                        • سيد حسن احمديان پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                          دوشنبه 14 آبان 1386-0:0

                                                                          آقاي نريمان اهل فكر و فرهنگ بوده اند ودر رشد و اعتلاي فرهنگ مردم بابل و عمران شهر بابل سهم بسزايي داشته اند .از طرف يكا از شهروندان بابلي

                                                                          • مهندس کیهان فرهنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                            پنجشنبه 3 آبان 1386-0:0

                                                                            www.kiya.ir

                                                                            • پنجشنبه 3 آبان 1386-0:0

                                                                              نریمان شهمیرزادی بود ؟
                                                                              آقای نریمان شهمیرزادی واقعا برای چی نماینده بابل شدید؟
                                                                              شهمیرزاد چرا پزیرای شما نبود؟؟

                                                                              • پنجشنبه 3 آبان 1386-0:0

                                                                                از مهندس نریمان بپرسید واقعا برای چه دوباره میخواهند نماینده بشوند؟

                                                                                • مهندس کیهان فرهنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                  پنجشنبه 3 آبان 1386-0:0

                                                                                  رای ما بابلیها فقط به تنها کسی که 27 سال در فراز و نشیب کشور حضور داشته و از مدیران لایق و موفقی در زمینه های مختلف کشوری بوده است کسی که در دوران دفاع مقدس و میدان عمل پنج سال حضور جا نانه داشته کسی که با شخسیتهای کشوری و لشکرش ارتباط کاری داشته است ایشان دکتر سید مظاهر کیانژاد است .
                                                                                  کیانژاد منتخب پزشکان -فرهنگیان -روحانیان- کشاورزان - کارگران - بازاریان وهمه اقشار و اصناف بابل میباشد .
                                                                                  کیانژاد بابلی الاصل میباشد ولی نماینگان فعلی و سابق متاسفانه هیچ کدام بابلی نبودند. یکی افتر سمنان و دپگری ارجمند فیروز کوه و قبل از آن شهمیرزادی بوده اند .
                                                                                  www.kiya.ir

                                                                                  • نوشین یحیی نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                                                    پنجشنبه 3 آبان 1386-0:0

                                                                                    این آدرس را در صفحه بگذارید تا مردم با چهرهای جدید و روشن فکر آشنا شوند
                                                                                    تا مردم خوب بابل بتوانند به کسی که لیاقت مردم بابل را دارد انتخاب و وارد مجلس کند.واقعا به کسی که پیشینه خوبی دارد .و راه گشای مردم است رای بدهند.
                                                                                    تبلیغات نمی کنم بلکه با اگاهی کامل مخواهم ب کسی که از همه شایسته تر است رای بدهید .

                                                                                    www.kiya.ir

                                                                                    • دوشنبه 30 مهر 1386-0:0

                                                                                      لطفا از نریمان بپرسید طی هشت سالی که نماینده مردم بابل در مجلس بودی چه کار مثبتی برای عمران و ابادی شهر بابل انجام دادی؟

                                                                                      • پنجشنبه 19 مهر 1386-0:0

                                                                                        داستان زمینخواری به کجا رسید.


                                                                                        ©2013 APG.ir