تعداد بازدید: 3616

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 20 مرداد 1399-11:2

سوت‌زنی برای یک دانشگاه

در یکی از دانشگاههای مازندران اتفاقاتی می افتد و سکوت خبری عجیبی نیز بر این اتفاقات حاکم است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، یادداشت رسیده: شرافت حکم می کند که رسانه نخستین مجموعه ای باشد که از اتفاقات سر در می آورد و پرده ها را برای افشای روابط ناسالم بالا می زند.

در یکی از دانشگاههای مازندران اتفاقاتی می افتد و سکوت خبری عجیبی بر این اتفاقات حاکم است که حتی این گفته ها را بی فایده می سازد.

1. در شرایطی که برداشت ماسه از اراضی ساحلی ممنوعیت قانونی دارد و محیط زیست نسبت به تخلفات باید حساس باشد، ماسه با پوشش لایروبی رودخانه ای که از یکی از اراضی این دانشگاه می گذرد به مقدار بسیار بالا برداشت و حمل می شود و بخش بسیار کمی از آن برای توجیه در اراضی دیگری که متعلق به این دانشگاه است تخلیه می شود و قسمت اعظم آن به فروش می رسد. ولی حتی پول آن به حساب درآمدهای دانشگاه واریز نمی شود.

2. یکی از مسئولان دانشگاه با مقالاتی که گواهی بر کار کردن بر روی تعداد قابل توجهی بز سیستانی دارد موفق به اخذ درجه استادی می شود ولی هیچ جریانی اراده پیگیری موضوع تخلفات پژوهشی را ندارد تا معلوم شود که اصلاً در دانشگاه هیچ سندی مبنی بر ورود بز سیستانی و نگهداری آن وجود ندارد و احتمال داده سازی برای این مقالات بسیار زیاد است.

3. در پرونده های چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه مشخص شد که تعداد زیادی از مقالاتی که از آنها برای ترفیع، پاداش مقالات و ارتقا به درجه استادی استفاده شده است، وقوع تخلف محرز است و حکم صادره می توانست در مهلت قانونی مورد اعتراض و تجدید نظر خواهی قرار بگیرد ولی با تعلل سه ماه تجدید نظر خواهی تمام شد. یکی از مسئولان این دانشگاه بر خلاف اختیارات قانونی خود اقدام به صدور نامه ای می کند تا ابلاغ حکم در تاریخ دو ماه بعد از صدور حکم انجام گرفته تا متخلف بتواند از این مسئله استفاده و تجدیدنظرخواهی کند.

4. درختان یکی از اراضی دانشگاه قطع و درآمد حاصل از فروش آن به حساب منابع طبیعی استان واریز می شود، ولی سهم دانشگاه نامعلوم بوده و هیچ اثری از درآمد بروز داده نمی شود.

5. درختان تنومند و قطور داخل دانشگاه در زمان نامناسب (اردیبهشت ماه) بر خلاف قانون و اخذ مجوز قطع و فروخته می شود ولی درآمد آن هم به حساب دانشگاه واریز نمی شود.

6. موارد دیگری هم از تخلفات وجود دارد که همه آنها را به قائم مقام وزیر و سایر مقامات گزارش کردند، ولی دریغ از پیگیری!


  • عضوهیات علمیپاسخ به این دیدگاه 137 0
    يکشنبه 26 مرداد 1399-11:18

    اولا از همه ی همکاران دانشگاهی درسطح مازندران تقاضا میکنم راهی برای تشویق و معرفی نشریه شریف مازندنومه بعنوان برترین نشریه حامی عدالت و مدافع محیط های دانشگاهی پیدا کنند و از مدیر کل محترم فرهنگ وارشاد مازندران یا سایر مسولان بخواهیم اقدامی بکنند. دوم اینکه مدیران دانشگاه باید بدانند سال بعد در چنین روزی خودکار دست آنها نیست و باید پاسخگ.ی کارشان باشند.اینکه کسی محکوم بشه ولی مدیر دانشگاه همین محکومیت نیم بند را اجرا نکند معاونتومشارکت در جرم محسوب میگردد.

    • عضوهیات علمیپاسخ به این دیدگاه 142 0
      پنجشنبه 23 مرداد 1399-21:38

      مازند نومه باید بخاطر طرح فساد علمی و مالی در دانشگاه دولتی تشویق شود. امیدوارم نشریه منتخب سال گردد. جامعه دانشگاهی انتظار دارد شخص اقای وزیرعلوم یا انطور که گفته میشود اقای دکتر باقری قائم مقام ایشان که در دانشگاه نفوذ زیادی داره و بنحوی مدیران فعل منسوب ایشان هستند باید پاسخگوی این وضعیت باشه. به نظر من حدود90درصد وقت دانشگاه درجلسات محفلی صرف ماله کشی تخلفات میشه. تنها راه چاره حضور جدی دستگاه قضا در این دانشگاه است. این رفتار غیر اسلامی غیر قانونی وغیر حزفه ایی با سرعتی بیشتر از کرونا داره همه گیر میشه.چون تخلف نان واب آورده و هیچ تنبیهی صورت نگرفته.البته یک راه مسکن هم وجود داره انسانهای شریف از این دانشگاه کوچ کنند.خدایا رحم کن

      • هیات علمیپاسخ به این دیدگاه 184 0
        چهارشنبه 22 مرداد 1399-15:36

        اولا از مازندنو.مه بدلیل انجام وظیفه حرفه ایی تشکر میکنم.دوم اینکه اگر در وزارت علوم کس است همین مطالب بس است.ایا این دانشگاه با حضور امثال اقای... دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است

        • چهارشنبه 22 مرداد 1399-15:0

          درباره ساحل خواری و برداشت شن در سواحل ایزدشهر هم گزارش تهیه کنید. منابع ملی و عمومی را دارند می فروشند اونجا

          • چهارشنبه 22 مرداد 1399-14:56

            واقعا اینهمه فساد هست و کسی کاری نمی کند!
            لطفا دادستان و بازرسی پیگیری جدی کنید. امید ما به شما است.

            • دوستدار طبیعتپاسخ به این دیدگاه 207 0
              چهارشنبه 22 مرداد 1399-14:51

              مدیرکل صنعت و معدن و مدیرکل محیط زیست هر دو در این فاجعه زیست محیطی مقصر هستند که چطور متوجه نشدند یا پی گیر نیستند.
              شاید هم ....

              • دوستدارپاسخ به این دیدگاه 152 0
                جمعه 24 مرداد 1399-12:36

                این همه اداره کل و مدیرکل:
                مدیر کل صنعت و معدن
                مدیرکل جهاد کشاورزی و منابع طبعی
                مدیر کل بازرسی
                مدیرکل محیط زیست
                نمایندگان مردم در مجلس
                مسئولین وزارت علوم
                مسیولین استان و شهرستان و فرماندار و بخشدار و ...
                همه بی خبرند؟
                خوشا این همه بی خبری

              • چهارشنبه 22 مرداد 1399-14:40

                رئیس محترم قوه قضایه
                ظلم و فساد را ریشه کن کنید

                • کارشناسپاسخ به این دیدگاه 172 1
                  چهارشنبه 22 مرداد 1399-14:25

                  امیدوارم دستگاههای نظارتی بررسی کنند.
                  حتما به خیلی چیزهای دیگر می رسند

                  یورو گم شده!
                  دکوراسیمن و قرارداد پر ابهام!


                  • چهارشنبه 22 مرداد 1399-14:1

                    سایت وزین مازند نومه
                    توجه و اهمیت شما به آموزش و پژوهش و مسایل دانشگاه ها بسیار جای تقدیر دارد ولی بنده به عنوان عضوی قدیمی از جامعه دانشگاهی به ضرس قاطع می توانم شهادت بدهم که این وزارت علوم به واقع ضعیف ترین وزارت علوم ادوار در پس از انقلاب بوده است و جای تاسف دارد که مسئولان و متولیان آموزش و پژوهش به تخلفات اداری متعدد و تخلفات مالی فراوان و حتی داده سازی بسیار وحشتناک در پایان نامه ها و مقالات مسئولین این دانشگاه... اهمیتی نمی دهد. گویا تخلف مالی، اداری و پژوهشی و فارغ التحصیل کردن دانشجویان متخلف و ضعیف برای مسئولین وزارت علوم هم‌عادی است و اهمیتی ندارد.
                    گزارشات مستند و قطعی از تخلفات مالی و همچنین داده سازی آقای دکتر؛... در پایان نامه ها و مقالات بسیاری وجود دارد که وزارت علوم هم مشاهده کرده است. اما ظاهرا در انتظار پایان دولت و پایان مسئولیت این فرد متخلف است.




                    • کارشناسپاسخ به این دیدگاه 151 0
                      چهارشنبه 22 مرداد 1399-12:51

                      کاش شرایطی فراهم می شد تا به تخلفات رئیسی که ۴۰ تا ۵۰ نیروی غیر کارشناسی و فامیل را به دانشگاه تحمیل کرده بود هم رسیدگی می شد

                      • پنجشنبه 23 مرداد 1399-20:6

                        شنیده شد که تعداد 50 الی 60 سرویس (کامیون) از ماسه ها برای رد گم کردن به زمین 2/5 هکناری در زاغمرز نکا حمل شد و بقیه که بالای 500 کامیون بود به مناطق نامعلومی در اطراف جویبار و لاریم حمل شده که برآورد تقریبی درآمد حاصل از آن در حدود 300 میلیون تومان بوده است.

                      • عضو هیات علمی وانشگاهپاسخ به این دیدگاه 202 1
                        چهارشنبه 22 مرداد 1399-12:27

                        مدیر محترم
                        سایت خبری مازند نومه بی نهایت از خبر رسانی شفا در جهت جلو گیری از فساد تشکر می شود
                        کاش دستگاههای نظارتی ورود پیدا کنند...



                        ©2013 APG.ir