تعداد بازدید: 3261

توصیه به دیگران 1

شنبه 28 مهر 1386-0:0

مجلس آرام‌بخش

يوسفيان-نماينده‌ي مردم آمل- گفت: در صورتي كه مردم به اين نتيجه برسند كه نماينده‌اي در اين دوره انتظارات و مطالبات‌شان را برآورده نكرده، بايد به دنبال فرد ديگري براي مجلس هشتم باشند.


 عزت‌الله يوسفيان در ارزيابي از عملكرد مجلس هفتم به isna گفت: مهم‌ترين ويژگي مجلس هفتم، اين بود كه اين مجلس تنش و درگيري ايجاد نكرد. در واقع در برخي دوره‌هاي گذشته، وقتي مجلس تعطيل بود، كشور نيز آرام بود و وقتي مجلس كار مي‌كرد، تشنج و درگيري وجود داشت و همه گوش‌ها به راديو مجلس بود كه امروز چه اتفاقي خواهد افتاد.

 

وي با بيان اين كه مجلس هفتم، مجلس آرام‌بخشي بود و با طمانينه حركت كرد، گفت: اما اين كه اين مجلس به خواست‌ها و اهداف واقعي صد در صد دست پيدا كرده، جواب منفي است. مطمئن هستيم كه مجلس هفتم ايراد و اشكالات زيادي داشته است.

 

اين نماينده مجلس تصريح كرد: در حال حاضر نيز تقريبا شرايط براي انتخاب يك نماينده تغيير كرده و مردم تمام جريانات سياسي را محك زده‌اند، يعني يك جريان سياسي را نه يك بار بلكه چند بار كنار گذاشته و دوباره بعد از مدتي به همان جريان تمايل نشان داده و بار ديگر آن را كنار مي‌گذارند.

 

وي با بيان اين كه جريانات سياسي امتحان خود را پس داده‌اند، افزود: در حال حاضر مردم خيلي وابسته به جريانات سياسي نيستند. در شهرستان‌ها حتي طبيعي است هر فرد به اعتبار خود راي مي‌آورد و هر چه فضا كوچك‌تر شود، جريان سياسي نيز كمرنگ‌تر مي‌شود. در حال حاضر همين مساله در حال تسري پيدا كردن به شهرهاي بزرگ و تهران است.

 

به گفته‌ي يوسفيان، در شرايط فعلي، مردم در ليست‌هاي مختلف مي‌گردند و از هر ليستي، افرادي را انتخاب مي‌كنند، يعني مردم به اعتبار فرد راي مي‌دهند و ديگر زياد به جريانات سياسي وابسته نيستند، چرا كه جريان‌هاي سياسي، زماني بروز و ظهور مي‌كنند و باندها و هم‌كيشان خود را به كرسي‌هايي مي‌رسند و ديگر خدمتي و حركتي انجام نمي‌دهند.

 

يوسفيان به اولويت‌هاي مجلس هشتم اشاره كرد و گفت: در ارتباط با خود نمايندگان اولا نمايندگان مجلس هفتم مي‌توانند بررسي كنند و ببينند كدام يك مفيد بوده و كدام يك هيچ كاري انجام ندادند. در واقع نمايندگان بايد ببينند چه عملكردي داشته و چقدر به داد مردم رسيدند. ثانيا مردم نيز در حوزه‌ي انتخابيه‌ي خود بايد ببينند انتظاراتي كه داشتند تا چه ميزان عملي شد و اگر به اين نتيجه رسيدند كه نماينده‌اي پاسخگو نبوده، بايد به دنبال چهره‌هاي جديد رفته و چهره‌هاي جديد را بيازمايند.



    ©2013 APG.ir