تعداد بازدید: 3225

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 آبان 1386-0:0

آتش در بهشت

 از بامداد امروز  جنگل های اطراف سوادکوه در آتش مي سوزد.


آتش که از بامداد امروز در جنگل های اطراف پل سفید و روستای باستانی «پیت سره دو آب» سوادکوه آغاز شده است تا کنون مهار نشده است.

 درختان درمعرض خطر پهن برگ و اغلب از نوع راش است که ارزش اقتصادی فراوانی دارند.

 نیروهای محلی(نيروهاي امداد و اطفاي حريق از منابع طبيعي، هلال احمر، نيروهاي انتظامي، بسيج و ارتش، شهرداري و نيرو هاي مردمي )که صبح امروز از یک چرخبال هم کمک گرفته اند تا کنون نتوانسته اند این آتش را خاموش کنند.

به منظور تسريع در اطفاي حريق و جلوگيري از گسترش آتش سوزي نيروهاي كمكي در حال اعزام به منطقه هستند.

 گفتنی است ساکنان روستای پیت سره با سرایت آتش محل زندگی خود را ترک کرده اند. علت این حادثه هنوز مشخص نشده است.

اما ساعاتي پيش مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان مازندران اعلام كرد: جبهه‌ها و بخش‌هاي اصلي آتش‌سوزي منطقه جنگلي دوآب روستاي "پيت سرا" شهرستان سوادكوه كه از صبح امروز آغاز شده بود ، مهار شد.

"بهزاد پورمحمد" به خبرنگار irna گفت: به رغم سطحي بودن آتش‌سوزي ، حدود شش تا هفت هكتار از جنگل‌هاي اين منطقه خسارت ديده است.

وي به وزش باد شديد درمنطقه اشاره كرد و گفت: با توجه به پيش بيني هواشناسي كه امشب شاهد بارندگي در منطقه خواهيم بود ، اين اميدواري وجود دارد كه بقيه نقاط تحت آتش منطقه خاموش شوند.

رييس بازسازي و حوادث غير مترقبه مازندران علت آتش سوزي را سهل انگاري برخي از حاشيه نشينان جنگل اعلام كرد.

در شش ماهه اول سال جاري ‪ ۱۰‬فقره آتش‌سوزي در عرصه‌هاي منابع طبيعي بخش مركزي استان رخ داده است.

جواد رزاقی - (javad.razzaghi@gmail.com)


  • چهارشنبه 23 آبان 1386-0:0

    متاسفانه مسئولین عادت کرده اند گناه هر کاری را بر گردن حاشینشینان جنگل ویا هرجای دیگری بندازند . به طور مثال همین حاشیه نشینان جنگل ، شرکت های مجاز وغیر مجاز بهره بردار چوب جنگل را غارت می کنند دامدار سنتی مسئول ازبین رفتن جنگل است . جنگل را مسافران آتش می زنند حاشیه نشین که جنگل محل زندگی اوست متحم می شود . خدا این مسئولین را حفظ کند !!!؟؟؟


    ©2013 APG.ir