تعداد بازدید: 2961

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 22 آبان 1386-0:0

انقلاب نیما

به مناسبت یکصد و دهمین سال تولد علی اسفندیاری (نیما یوشیج)همایشی با حضور چهره های برجسته کشور در هتل نارنجستان نور برگزار شد .




دبیر همایش و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری نیما یوشیج نور گفت : حضور چهره های برجسته همایش امسال را نسبت به سال های گذشته متمایز کرده است .
جواد توکلی افزود : مؤسسه فرهنگی هنری نیما همه ساله در زمان تولد و فوت نیما یوشیج با برپایی همایشی یادش را زنده نگه می دارد .
وی تصریح کرد : امیدوارم همایش های بعدی با حضور چهرهای برجسته تر و در یک فضای مناسب تر برگزار گردد .
شايان ذكر است مهمانان ويژه اين مراسم اسماعیل جنتی مدیر نشر یوشیج ، احمد نصرالهی مدیر نگارخانه آبی بابل ، اسرافیل شیرچی مدرس انجمن خوشنویسان ایران ، دکتر احمد ابو محبوب مدرس دانشگاه ، فاطمه رشوند ، کریم فیضی ، سهیل محمودی و افشین علا بودند.


سهيل محمودی يكي ازشاعران کشورمان در همایش یکصد و دهمین تولد نیما یوشیج در نور گفت : انسان های فرزانه مانند نیما نیاز همیشگی ما هستند و ما در تمام عرصه ها به افراد معتدل و فرزانه نیازمند هستيم.


وي افزود: در میان شاعران معاصر ، نیما یوشیج را از نظر زندگی ، آزادگی ، اعتقاد و نگاه شاعرانه اش به عنوان کاملترین شاعر امروز می توان نام برد .


محمودی با اشاره به اينكه نیما آنچه که در جهان امروز اتفاق افتاده بود می دانست، گفت: نیما کارش را با یک شناخت عمیق برای نوآوری از زندگی اش آغاز کرد .


وي اشابه اينكه حضور نیما در نگاه منطقه زادگاهش حضور داشته باشد اظهار داشت: استقامت و پیچیدگی و ديدگاه عميق نیما بسیار دیدنی بود كه ناشي از داشتن روحيه كوهستاني وي بوده است.


اسماعیل جنتی مدیر نشر یوشیج در ادامه اين گفتگو تصريح كرد: : به قدري این شاعر در ایران و خارج بزرگ و ارزشمند است که حدود 40 کتاب در مورد شعر ، نثر ، شخصیت نیما یوشیج و تجزیه و تحلیل شعرهایش نوشته شده است .
وی افزود : نیما انقلاب شعری به وجود آورده و شاملو ، اخوان ثالث ، فریدون مشیری ، فروغ فرخ زاد ، اسماعیل شاهرودی و ... از شاگردان نیما بودند که بعد از آن قله های شعر ما و پیرو سبک خاصی شدند.(isna)


 



    ©2013 APG.ir