تعداد بازدید: 3140

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 28 آبان 1386-0:0

تنها صداست که مي ماند

يادداشتي از:جواد بیژنی(پیش درآمد گفت وگو با استاد پرویز بهرام،سلطان دوبله ايران)


شاید توصیف صدایش کار بیهوده‌ای باشد چون اصلاً صدا خواندنی نیست ، شنیدنی است. کمتر کسی است که صدای او را نشناسد.

صدایی که به جهت حضور پرفروغ در برجسته ترین فیلم‌های سینمایی و مستند‌های تاریخی اینک دیگر به یک نشانی تبدیل شده. یک نشانی برای سفر به اعماق تاریخ.

 از او با عناوین مختلفی یاد می‌کنند: آقای صدا، سلطان دوبله و این اواخر هم، در سال84 با اینکه چهره‌اش برای خیلی‌ها شناخته شده نبود‍ ، جاودانگی‌ صدایش عنوان ‍» چهره‌ی ماندگار» را به جمع عناوین دیگرش افزود.
« استاد پرویز بهرام» از بنیانگذاران دوبله‌ی ایران در طول بیش از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای در دوبله وگویندگی فیلم‌های زیادی حضور داشت که تعدادشان از مرز هزار فیلم نیز می‌گذرد.

 با این حال جهت یادآوری نسل فعلی مخاطبین رسانه‌های تصویری به تعدای از این آثار ارزشمند اشاره می کنیم: دوبله‌ی نقش‌هایی چون کِرِس در سریال پلیسی بازرس، نیکول پدر مارکو در سریال مارکوپولو، ابوموسی اشعری در سریال امام‌علی و گویندگی در مستندهای ارزشمندی چون جاده‌ی ابریشم و مسلمانان.)

جملات بالا پیش درآمد اولین مصاحبه مفصل با استاد پرویز بهرام بعد از نیم قرن فعالیت هنریه که توسط من انجام شده و به زودی همزمان با چاپ در مجله چشمه در وبلاگ عکسخانه منتشر می شه.
برای دیدن عکسی از پشت صحنه این گفت و گو اینجا برويد:http://i10.tinypic.com/85vm8ae.jpg


  • چهارشنبه 21 آذر 1386-0:0

    Hi people! I have very bad credit and I tried too many times to improve it! Everything was in vain! Recently I thought why not and applied for an AmEx credit card at some website. And what you think they did? They approved me thickheads!! ’Cause I submitted I get 50k more a year…Wanna have fun? Go to

    *a href= http://balance-trancfer.cn/transfer-balance-credit-cards.html *balance transfer cards with good credit*/a*


    ©2013 APG.ir