تعداد بازدید: 7482

توصیه به دیگران 1

شنبه 10 آذر 1386-0:0

نگارگری و تذهیب:ازآموزش تا نمایشگاه

خبرهايي کوتاه از: حوزه هنری مازندران

 


* برپائی دوره های آموزش تذهیب در حوزه هنری مازندران

 به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مازندران ، یک دوره آموزش تخصصی هنر تذهیب به مدت 3 ماه با حضور استاد سلیمان سعید آبادی در این مرکز دایر می شود .

به گفته محمد پور ،مدیریت حوزه هنری استان مازندران ، این دوره به منظور تکمیل دوره های آموزشی ارائه شده در این مرکز به هنر آموزان برنامه ریزی شده و هدف آن بالا بردن تجربه و توانایی هنری جوانان هنرمند می باشد .

وی برپائی نمایشگاه ، دعوت از اساتید ، برپائی اردوهای هنری و بازدید از موزه ها همچنین برگزار کلاس های آموزشی در کلیه مقاطع را از دیگر فعالیت های این مرکز در جهت افزایش توان هنری جوانان علاقمند به هنرهای سنتی ، تذهیب و نگارگری نام برد و افزود : این مرکز به عنوان یکی از مراکز فعال در عرصه نگارگری و تذهیب سعی دارد تا با نگاهی ویژه به این هنرها که ریشه ملی و مذهبی دارند ، در جهت رشد و تقویت آن در جامعه قدم های مؤثری را بردارد .

** برپائی نمایشگاه آثار استاد اسکندر پور خرمی

تعداد 22 اثر نگارگری و تذهیب با مضامین دینی و انقلابی ، اثر استاد اسکندر پور خرمی از روز 6 آذر ماه به مدت یک هفته در محل گالری خانه سوره حوزه هنری استان مازندران به نمایش عموم گذاشته شده است . استاد اسکندر پور خرمی از اساتید نامدار هنر نگارگری کشور و رئیس موزه فرش ایران می باشد که ضمن خلق آثار متعدد هنری دارای تألیفاتی نیز در زمینه هنر تذهیب و نگارگری می باشد .

*** برنامه سینماهای تحت پوشش حوزه هنری مازندران

سينما سپهر ساري – پسران آجری سينما فرهنگ ساري – رفیق بد سينما بهمن بهشهر – کلاغ پر سينما انقلاب تنكابن – کلاهی برای باران سينما ايران تنكابن _ تله سينما بهمن آمل1 – نصف مال من نصف مال تو سينما بهمن آمل 2 – کلاهی برای باران

فرستنده:حوزه هنری مازندران - (hozeh_artsari@yahoo.com)


  • دوشنبه 17 تير 1387-0:0

    سلام
    امشب در tvبرنامه چراغ سو راجع بهتون شنيدم
    دانشجوي دانشگاه تهرانم
    تو هنرهاي زيبا نقاشي ميخونم

    اخبارتونو برام بفرستين
    ضمنا مايل به همكاري
    موفق باشيد.

    • میرسعید جعفریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 21 خرداد 1387-0:0

      با سلام از اخبار خوبتون
      من اهل ساری هستم و همسرم به رشته نگارگری زیر نظر استاد امیرحسین اقامیری مشغول هست. تمایل دارم اخبار هنر و به ویژه نگارگری در مازندران را به روز از شما دریافت کنم.
      ممنون....


      ©2013 APG.ir