تعداد بازدید: 2948

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 22 آذر 1386-0:0

هواي تازه

گزارشي ازگردهمايي نيروهاي اصلاح طلب مازندران در ساري


هم انديشي و هم آوايي خيل عظيم نيروهاي وفادار به اسلام، انقلاب، ايران و آرمان هاي نوراني حضرت امام (س) و حماسه سازان دوم خرداد در باشگاه فرهنگيان ساري براي يكبار ديگر نشان داد كه رايحه خوش وحدت در آستانه برگزاري بزرگترين رويداد سياسي اجتماعي نظام، انتخابات مجلس هشتم، در سطح شهر و ديار و روستا پراكنده شد.

مدافعان جامعه مدني و نيروهاي معتقد و دوستدار نظام جمهوري اسلامي كه در ميان آنان چهره هاي ايثارگر، رزمنده، آزاده، جانباز، بسيجي، جهادگر، روحاني، طلبه، استاد دانشگاه، معلم، دانشجو، دانش آموز، مهندس، پزشك، صنعتگر، كارگر، كشاورز، هنرمند، بازاري و... از زن و مرد حضور داشتند تالار اجتماعات باشگاه فرهنگيان ساري و سالن هاي همجوار مملو از جمعيت علاقمند و مشتاق جنبش اصلاحات آمده بودند تا بار ديگر به اصلاحات سلامي دوباره بدهند.

اين گردهمايي براي نخستين بار با ابتكار و همت شوراي راهبردي و ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان مازندران براي حوزه انتخابيه مركز استان (ساري) تهيه و تدارك ديده شد و بناست كه در هشت حوزه ديگر تا آستانه انتخابات برگزار شود.

حضور خبرنگاران رسانه هاي گروهي در راستاي تعامل و شفاف سازي نيروهاي اصيل و مردمي دوم خرداد كه پژواك صداي مردم و انعكاس حضور جنبشي مردم بود نيز از جلوه هاي ويژه مراسم بود.

 مراسم با حضور صدها تن از مدعوين و ميهمانان شروع شد كه شخصيت ها و چهره هاي سرشناس و شاخص دوم خردادي استان و ساري در جمع حاضر شده بودند.

 چهره هايي از قبيل علي اسدي (عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي استان مازندران)، دكتر علي كريمي (عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه مازندران و عضو شوراي راهبردي جبهه اصلاحات)، علي اصغر يوسف نژاد (نماينده دوره پنجم مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي)،‌ اسفنديار عشوري (مديركل سابق راه و ترابري مازندران) و مهدي احمدي فولادي (مديركل اسبق آموزش و پرورش مازندران و رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان)، ولي الله حسني خورشيدي (مديركل سابق پست استان گلستان)،  نصرالله دريابيگي (دبير اجرايي خانه كارگر مازندران و عضو حزب اسلامي كار)، اعضاي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، انجمن اسلامي معلمان، جامعه اسلامي پزشكان، انجمن اسلامي و دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و پزشكي مازندران و...
در ابتداي اين نشست دكتر علي كريمي عضو هيات علمي دانشگاه مازندران گفت: اين هم انديشي فرصتي دوباره براي شركت در انتخابات مجلس هشتم مي باشد. عضو شوراي راهبري جبهه اصلاحات مازندران اضافه كرد: تشكيل اين جلسات باعث ايجاد روحيه اميد، انگيزه و نشاط و شادابي در ميان اصلاح طلبان خواهد شد.

وي گفت: ما ملزم به شركت در انتخابات مجلس براساس منافع و مصالح مردم و نظام جمهوري اسلامي هستيم. شركت در انتخابات اصل گريز ناپذير پيش روي اصلاح طلبان است كه در راستاي مباني اعتقادي، ديني و سياسي اين جريان اصيل و معتقد و ملتزم به نظام، انقلاب و قانون اساسي است. شعار محوري انقلاب اسلامي، آزادي، عدالت، استقلال و جمهوريت مي باشد كه پس از گذشت سه دهه در معرض تهديدها قرار گرفته است اما با حضور و هوشياري مردم اين مباني حفظ مي شود. امروز كساني كه هيچ تناسبي با مردمسالاري ندارند با تمسك به مباني روايي بدنبال اين هستند كه مردم سالاري را از ساحت انقلاب اسلامي بزدايند.


آنها به مباني جمهوريت اعتقاد ندارند و در تلاشند تا در مقام دفاع از انقلاب اسلامي وجه آزادي خواهانه آنرا كمرنگ جلوه دهند. وي تصريح كرد: نمي توان به بهانه استقرار عدالت، آزادي را كمتر كرد يا به بهانه استقلال، مردم سالاري را سركوب يا كمرنگ ساخت.


وي اضافه كرد: امروز به دنبال مخالفت هاي صورت گرفته برخي از كانون هاي قدرت با آزادي هاي مدني و حقوق اساسي شهروندان، شعارهاي اصيل انقلاب در معرض تقليل، تشكيك و تعطيل است. رئيس انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه مازندران تاكيد كرد: ناگزيريم براي صيانت از آرمان هاي بنيادين نظام و انقلاب، در عرصه سياسي حضور داشته باشيم و اجازه ندهيم اساس انقلاب از مسير خود خارج شود و به همين دليل حضور در انتخابات از منظر سياسي نيز براي اصلاح طلبان يك وظيفه ملي و ديني است. در انتخابات تمام كساني كه به آرمان هاي خود مي انديشند بايد از اين فرصتهاي مطلوب نهايت استفاده را بكنند.


وي ادامه داد: ما از اين عقلانيت برخوردار هستيم كه از اين فرصت (شركت در انتخابات) استفاده كنيم و قاطبه اصلاح طلبان پذيرفتند كه در چارچوب مباني انقلاب اسلامي حركت كنند و به تمام شبهه افكني ها كه به عنوان جريان شالوده براندازي مطرح مي شود، رفع ابهام كرد. دكتر كريمي افزود: در چارچوب نظام، اصلاحات را قبول مي كنيم كه رفتارهاي انقلابي بنيان كن در رفتارهاي اصلاحي جايي ندارد.

اگر از شرايط اصلاحات در استان نقشه اي ترسيم مي شود، شفافيت ما را فراهم مي كند. در عرصه سياست براي اينكه رفتارها را با واقعيت ها هماهنگ كرد از تمثيل هاي سياسي استفاده مي كنيم كه نتيجه بازي با توجه به شرايط تعيين مي شود.

 به گفته اين استاد دانشگاه جريان اصلاحات از فردا روز سوم تيرماه كه از گردونه انتخابات حذف شود و به حاشيه رانده شد، سعي كرد از اين فرصت استفاده كند و محوريت كار را آقاي خاتمي به عهده گرفت. 

 اين فرصت فراهم شد كه مجموعه جريان اصلاحات به نوعي به بازانديشي و تعامل و ترميم نقاط ضعف و اصلاحات تاكتيكي و استراتژيكي بپردازند. عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران يادآور شد: ‌امروز جريان اصلاحات توانسته است نقاط ضعف خود را مورد بازبيني قرار دهد و رابطه ارگانيكي بين مركز (تهران) و شهرستان ها برقرار كند.

 نتيجه اين بازي فقط توسط جريان اصلاحات تعيين مي شود. دكتر كريمي گفت: هر گاه در بين فعالين سياسي ميان آرمان ها و واقعيت ها فاصله بيفتد، دچار يأس و سرخوردگي مي شوند. دولت نشان داده است كه عليرغم شعارهاي وعده داده در عمل از آنها فاصله گرفت و به تخريب و تخطئه ها يافته ها و دستاوردهاي دولتهاي گذشته اقدام نموده است و 25 سال خدمات را زير سؤوال برده است كه اكثر زيرساخت هاي امروز در دولت هاي گذشته شكل گرفته است.

 وي با انتقاد از عملكرد دولت در استان مازندران گفت: در استان هنوز نديده ايم كه سنگ بناي يك پروژه بزرگ زده شود. وي افزود: دولت كه از آموزه هاي ديني بر آمده است در عمل نتوانسته است آنها را به عمل بگذارد.

هر چند ما از اين مسأله خوشحال نيستيم و دوست داريم در تمام شاخص ها رشد داشته باشيم ولي دولت نمي تواند شاخصه هاي مثبتي از خود نشان دهد. وي تصريح كرد: دولت نمي تواند عامل گراني را منكر شود و اين مسأله را پذيرفته است در حالي كه متحدين استراتژيك حامي دولت نمي توانند اين مسأله را نفي كند. ضريب ريسك سرمايه گذاري خارجي در كشور افت قابل ملاحظه اي پيدا كرد در حالي كه درآمدهاي زيادي متوجه كشور ما شده است.


عضو شوراي راهبردي جبهه اصلاحات مازندران تاكيد كرد: اگر دولت در شاخص هاي اقتصادي موفق عمل مي كند نمي توان شاخص هاي فرهنگي و سياسي كه از سوي دولت انجام مي شود را غافل شد. صاحبان فرهنگي دچار دغدغه هستند به دليل عمل تساهل حتي نتوانسته است جمع متحدين خود را حفظ كند كه اختلاف نظر در اردوگاه اصول گرايان بيشتر شده است.

وي با اشاره به طراحي استراتژيك رقابت انتخابات مجلس هشتم از سوي اصلاح طلبان ابراز اميدواري كرد كه با اتخاذ راهكار و تاكتيك مناسب زمينه ائتلاف اصلاح طلبان فراهم گردد. دكتر كريمي افزود: ارزيابي ما در مازندران اين است كه اگر شرايط رقابت سالم شكل گيرد به پيروزي تعدادي زيادي از كانديداهاي اصلاح طلب اميدوار هستيم.


به گفته وي؛ بيم آن مي رود كه نگاه هاي فراقانوني در قضيه رد صلاحيت ها صورت بگيرد و انتظار نبايد داشت كه در يك فضاي نابرابري، منتظر پيروزي شد. در عين حال با علم به اين نابرابري ها و نامهرباني ها مي توانيم بر اين مواضع فائق آييم. وي بر لزوم آگاهي سياسي، سازماندهي سياسي و رفتار سياسي مسالمت آميز، منطقي و قانون مند تاكيد كرد و گفت: يكي از اشتباهات جريان اصلاحات اين بود كه اين جريان تمام نگاه خود را به نخبگان محدود كرد. ضمن آنكه اشتباه استراتژيك ديگر اين بود كه با تهديد و ارعاب نيروهاي ضد اصلاحات، مردم از ما مأيوس شوند. وي اضافه كرد: ‌ما بايد در يك رقابت نهادينه و سازمان يافته كه نمي تواند براساس تاكتيك هاي جنبش هاي توده اي باشد، حركت كنيم.


در ادامه اين همايش مهدي احمدي فولادي رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران از محدوديت مكان و فضا براي برگزاري اين همايش از سوي نهادهاي عمومي و مذهبي ساري انتقاد كرد.  وي با اشاره به اينكه خواسته و هدف اصلاح طلبان، مشاركت پرشور و حداكثري مردم در انتخابات مجلس هشتم است تصريح كرد: ما معتقديم كه حفظ نظام از واجبات است و جان خود را براي حفظ نظام و انقلاب مي دهيم. اگر انتقاد و اشكالي هم است براي پيشرفت و توسعه و بالندگي نظام است. براي حرف ها و انتقادات خود از برخي كانونها و مجاري قدرت، دليل داريم.


احمدي فولادي افزود: اصلاح طلبان نه رسانه دارند و نه بلندگوهاي تبليغي خاصي كه از آن بتوانند پيام خويش را به مردم برسانند. رسانه ملي اگر حرف هاي ما به نفع آنان باشد، انعكاس مي دهد.


وي تصريح كرد: مي خواهيم نظام از بحران و مشكلاتي كه استكبار جهاني به آن دامن مي زند، نجات پيدا كند. معتقديم اين نظام بواسطه پشتوانه ديني و مردمي شكست نخواهد خورد و به حكومت امام مهدي (عج) منتهي خواهد شد و در اين راه هر مانعي باشد، مي ايستيم و مقاومت مي كنيم.


عضو شوراي راهبردي جبهه اصلاحات مازندران گفت: تا سال 76 مسير انتقاد مسدود بود كه با حضور آقاي خاتمي فضا باز شد و از اين بابت خوشحال شديم.

احمدي فولادي با اشاره به نتايج انتخابات رياست جمهوري سال 84 گفت: تغيير و نگاه صورت گرفته در اين سال بيشتر جنبه معيشتي داشت و شعارهايي كه مجلس هفتم (همسوي دولت) مطرح كرد از جمله طرح تثبيت قيمت ها و آوردن پول نفت بر سر سفره مردم و كنترل قيمت ها در عمل با شكست مواجه شد. اگر چه ما دوست داريم همه دولت ها در اجراي برنامه ها و وعده هاي داده شده به مردم موفق باشند.

 وي بر لزوم برگزاري انتخاباتي عادلانه و ايجاد فرصت برابر براي تمام جناح ها تاكيد كرد و گفت: بزرگترين مشكل اصلاح طلبان در انتخابات، رد صلاحيت ها است و جناح اصولگرا از اين بابت در هيچ دوره اي مشكلي ندارد. تلاش ما اين است كه بتوانيم صدا و سيما بعنوان رسانه ملي بيطرفي خود را در انتخابات حفظ كند در حالي كه 90 درصد اطلاع رساني اين رسانه در خدمت يك جريان خاص است.

ما دوست داريم در محيطي كه رقابتهاي درست و پويايي باشد، شركت كنيم. وي با ابراز نگراني از رد صلاحيت هاي نيروهاي اصيل و شاخص دوم خردادي يادآور شد: وقتي كه نيروهاي درجه دوم و سوم اصلاح طلبان نيز رد صلاحيت مي شوند، حضور مردم نيز كمرنگ خواهد شد و پيامد آن باعث تضعيف نظام و بي اعتمادي مردم مي شود و دشمن مترصد حضور كمرنگ مردم در پاي صندوق هاي رأي است و تحرك هاي دشمنان ما در اين زمينه بسيار زياد است.

احمدي فولادي از سفر احتمالي آقاي خاتمي به تمام استانها در آستانه برگزاري انتخابات مجلس هشتم خبر داد و گفت: اگر حضور مردم پررنگ باشد، پيروزي در انتخابات قطعي است و اميدواريم حداقل در 6 حوزه انتخابيه مازندران به پيروزي برسيم. احمدي فولادي در عين حال بر لزوم پرهيز از تفرقه و اختلاف بين نيروهاي اصلاح طلب استان مازندران تاكيد كرد .

 در ادامه اين مراسم حجت الاسلام دكتر محمود دياني استاد دانشگاه مازندران سخنراني كرد.(bashirnews)



    ©2013 APG.ir