تعداد بازدید: 4881

توصیه به دیگران 1

جمعه 23 آذر 1386-0:0

شجره‌نامه توکلی از زبان سایت حامی دولت!

انتشار نامه احمد توکلی به احمدی‌نژاد که در آن از سیاست خارجی دولت نهم انتقاد شده بود، موجی از انتقادات شدید اللحن را در رسانه های حامی دولت علیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به راه انداخته است.


 در شدیدترین این حملات، یکی از این سایت ها، احمد توکلی را «یک بهشهری اصالتاً اصفهانی نامیده» که در انتخابات ریاست جمهوری 84 و پس از شکست قالیباف در دور اول، مجبور به حمایت از احمدی‌نژاد شده است و مدعی شده که انتقادات اخیر او از احمدی نژاد نیز ناشی از موج اخیر توکلی زدایی در دولت است.

این سایت افراطی حامی دولت در ابتدای یادداشت خود بدون توضیح خاصی مدعی شده است «که نیای احمد توکلی در اواخر حکومت تزاري با قفقاز و روسيه مراوده تجاری داشت و در پی تجارت [از اصفهان] به مازندران آمده بود که انقلاب بلشويکی درگرفت و وی که در پی این انقلاب ورشکست شده بود ساکن شمال شد».

این سایت در ادامه با مرور حوادث مختلفی که منجر به روی کارآمدن احمدی نژاد شد، نوشته است: « توکلی نیز در شکست قالیباف شریک بود و بر اساس خوی بقا در زمین شکست در تیم قالیباف باقی ماند». این سایت با ذکر این نکته که دلیل حمایت توکلی از احمدی نژاد، این بوده که « احمدی نژاد تنها نامزد اصولگرای باقی مانده در صحنه بود» نوشته است که« یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که طهماسبی از یاران توکلی در مرکز پژوهشهای مجلس به وزارت صنایع رسید و فرشیدی دوست دیرینش در دوره روزنامه نگاری و مدیر منصوبش در مدرسه‌ای غیر انتفاعی به وزارت آموزش و پرورش رسید».

این رسانه حامی دولت در ادامه با ذکر این نکته که «با استعفای فرشیدی همه منتظر واکنش او [توکلی] بودند اما وی از موضع گیری علنی خودداری کرد»، به بعضی گمانه‌زنی‌ها درباره علت برکناری وزرای نزدیک به توکلی اشاره کرده و با ذکر مثالی در این مورد که: « یکی از نزدیکان فکری توکلی در نوشته‌ای در سایت شخصیش که در رسانه ها نیز انعکاس داشت، برکناری فرشيدی را سياسی و تکميل توکلی‌زدايی در کابينه ‌خواند» این تحلیل را رد کرده و مدعی شده‌است که: «به رغم تمام انتقاداتی که بر عملکرد فرشیدی وارد بود احمدی نژاد بیشترین حمایت های خود را به او اختصاص داد اما فرشیدی نتوانست همراه با سرعت دولت به پیش آید».

این سایت می‌نویسد: « به فاصله اندکی از استعفای دوم در حالی که جهان نوع دیپلماسی احمدی نژاد را می ستود که با حضور در اجلاس دوحه و عدم حضور در اجلاس منامه و واکنشهای ایران به کنفرانس آناپولیس قدرت سیاست خارجی ایران را به اثبات رسانده و هوشمندی ایرانیان را نشان داده است، احمد توکلی نامه‌ای به رییس جمهور نوشت که هیچ منتقد منصفی چنین نمی کرد و حتی در میان اصلاح طلبان نیز چنین لحنی بی سابقه بود».

یادداشت نویس سایت مذکور، یادداشت خود را اینگونه ادامه داده‌است که: « همه منتظر واکنش او بودند؛ همه می دانستند این که می گوید آنها[وزرای مستعفی] به من ارتباطی نداشتند یک شعار سیاسی است و او به زودی در مقابل دولت خواهد ایستاد اما کمتر کسی باور می کرد که این نقطه تلاقی یکی از جدی ترین نقاط قوت دولت باشد».

این سایت در ادامه حمله خود به توکلی با ذکر این مطلب که: « احمد توکلی به رغم ادعای شجاعت در عرصه مقابله با فسادهای سیاسی و اقتصادی ظاهرا تنها در عرصه مقابله با دولت حاضر به ایستادگی است» احمد توکلی را متهم کرده است که تنها نیمه خالی لیوان را می‌بیند و این نوشتار را اینگونه پایان داده‌است که: « اگر قسمتي از كارهايي را كه اكنون رييس جمهور انجام مي‌دهد، بخصوص در زمينه هايي كه شما انتقاد رسانه اي ميكنيد، خود شما انجام ميداديد، به عنوان افتخار عملكرد خويش به آن فخر ميفروختيد. اما اكنون تنها نيمه هاي خالي ليوان را ميبينيد. از اين بابت نيز متاسفم. خداوند ما را از غرور و حسد حفظ كند».(aftabnews)


    ©2013 APG.ir