تعداد بازدید: 2449

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 دی 1386-0:0

خاتمي:اتحاد ملي با انتخابات آزاد محقق مي‌شود

سيد محمد خاتمي در ديدار با اقشار مختلف مردم شهرستانهاي بهشهر، گلوگاه و نکا گفت:معدل تصميم گيري مردم از معدل تصميم گيري مسؤولان بهتر و سالم تر بوده است.


رييس جمهور سابق کشورمان گفت:وجود انتخابات آزاد، بدون سخت گيريهاي بي جا و عدم اعمال نظرهاي تنگ نظرانه و حضور گسترده مردم در انتخابات از جمله مسائلي است که اتحاد ملي و انسجام اسلامي را محقق مي کند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي ، در ديدار با اقشار مختلف مردم شهرستانهاي بهشهر، گلوگاه و نکا گفت: هم ايران براي ما مهم است و هم اينکه در سايه انقلاب صاحب نظامي شديم که عنوان و نام بلند اسلام را در پيشاني خود دارد؛ تلاش ما براي حفظ و قوت ايران و جمهوري اسلامي يک وظيفه ملي است.

خاتمي افزود: اين کار وظيفه اي است که روح تاريخ ملت در روزگار ما مي خواهد و بايد انجام داد، رسالت ديني است که وقتي يک نظامي نام اسلام را دارد بايد بهتر و بيشتر بتواند از منافع ملت ، عزت و عظمت کشور دفاع کند . اگر واقعاً جمهوري اسلامي تحقق پيدا کرده است ، ايران بايد به لحاظ مادي ، معنوي ، فرهنگي و اقتصادي الگو باشد و اگر خداي نخواسته کشور عقب مانده باشد و حق و حقوق مردم رعايت نشود، جفاي به اسلام و مردم است .

سيد محمد خاتمي در ادمه گفت: رسالت و وظيفه ما دفاع از کشور ، تلاش براي عزت و اعتلاي کشور، تلاش براي تحقق خواستهاي ملت ، حاکميت مردم بر سرنوشت خويش ، استقلال از بيگانگان و تحقق و پيشرفت در همه عرصه ها در عين حفظ معنويت، اخلاق و ارزش هاي ديني بوده و هست .

خاتمي گفت : از ياد نبريم ارزشهاي ديني دعوت کننده به عقلانيت ، معرفت و برخورداري است و اينکه يک انسان مسلمان بايد در اوج قدرت و عزت باشد تا طمع کاران نتوانند به او لطمه بزنند و او از موضع اقتدار، قوت و آگاهي در عرصه حضور داشته باشد و اين خواست اسلامي است که امام مظهر آن بودند. خدايي نکرده طوري نباشد که يک مشت خرافات و مسائل سطحي بر اساس يا فرعي عمده شده و شعار داده شود ولي از حقايق ديني خبري نباشد خيال نکنيم که اين امر باعث قوت اسلام است.

وي افزود: در موقعيت کنوني که ما مشکلات داخلي و خارجي فراوان داريم و بخصوص تهديدها و توطئه هايي عليه نظام وجود دارد بايد هوشيار باشيم و هم اينکه وحدت ملي را حفظ کنيم بايد همه کمک کنيم تا تهديدها عليه کشور کمتر شود و از فرصت ها بيشتر استفاده کرد .


خاتمي تصريح کرد: احساس مي کنيم در 2 ماه گذشته فضاي بين المللي عليه ايران آرام تر شده و ديگر بر طبل جنگ نمي کوبند و از حمله به ايران کمتر مي شنويم؛ گرچه شايد آن موقع نيز جنگ رواني براي زمينه سازي بود که اجماع براي گسترده تر کردن تحريم ها عليه ايران پيدا شود، البته هنوز نيز اين مسئله وجود دارد و احتمال سخت گيري هست.


رئيس جمهور سابق کشورمان در ادامه گفت: حتي بعضي علائم و نشانه هايي مي بينيم که يک نوع تغييري در برخورد با ايران به چشم مي خورد؛ البته نبايد هيچ وقت تهديد را منتفي بدانيم. مهم استفاده از اين فرصتها است، بايد تدبيري بيانديشيم که با استفاده از فرصتها منافع ملي را تامين کنيم و خطرات و تهديدها را بي اثر يا کم اثرتر کنيم و از اين موقعيتها براي دفاع از منافع کشورمان و پيشرفت و توسعه کشور استفاده کنيم.

رئيس بنياد باران تاکيد کرد : از جمله کارهايي که بايد انجام گيرد نشان دادن اين مسئله است که کشور متعلق به همه مردم است و آزادي، استقلال، پيشرفت براي همه مردم است و مردم صاحب اختيار کشور هستند. وجود انتخابات آزاد، بدون سخت گيريهاي بي جا و عدم اعمال نظرهاي تنگ نظرانه و حضور گسترده مردم در انتخابات از جمله مسائلي است که اتحاد ملي و انسجام اسلامي را محقق مي کند.

وي در ادامه گفت: نبايد خيال کنيم در غيبت مردم و دلخوري موجود در آنها، ما مي توانيم به صورت درستي از کشور دفاع کنيم؛ بلکه حضور مردم اين کار را انجام مي دهد ؛ مردمي که نشان داده اند منصف هستند و جهت گيريهاي درستي در همه عرصه ها داشته ا ند پس بايد به آنها اعتماد کنيم. حضور پر شور و گسترده مردم موانع را رفع يا کم اثر مي کند.

خاتمي افزود: يکي از نکاتي که حضرت امام (ره) واقعاً به آن اعتقاد داشتند اعتماد به مردم بود و اينکه معدل گزينش مردم همان است که به مصلحت نظام است. نبايد فکر کنيم مردم رشد ندارند ، مصلحت خود را تشخيص نمي دهند و بايد براي آنها تصميم بگيريم . معتقدم در يک فضاي آزاد و رعايت موازين قانوني و نه رفتارهايي که قانوني نيست هر چند ممکن است به ظاهر توجيه قانوني شود ولي از نظر روح قانون درست نيست. همه بايد حضور داشته باشند.

رئيس بنياد باران در پايان گفت: انتخاب مردم در مجموع درست بوده و هست؛ اگر هم گاهي انتخابشان بد بوده است در موقعيت خود بهترين برخورد را مي کنند و از مصالحشان دفاع مي کنند و آن را اصلاح مي کنند.معدل تصميم گيري مردم از معدل تصميم گيري مسؤولان بهتر و سالم تر بوده است.

خاتمي افزود:مسؤولان بايد در حرفشان صداقت داشته باشند ، عملشان خدمت واقعي به مردم باشد و مردم اين احساس را کنند که واقعاً برايشان خدمت مي شود، اين امر باعث تقويت دين و نظام است .

در ابتداي اين ديدار که با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت خاتمي آغاز شد، چند از حاضرين در جلسه به بيان ديدگاهها و نظرات پيرامون مسائل روز کشور خود پرداختند.(norooznews)

 



    ©2013 APG.ir