تعداد بازدید: 3518

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 11 دی 1386-0:0

بابا نان نداد!

مردم سرمازده مازندران:گاز پيش کش تان؛نانمان دهيد!



مشكلات و كاستي‌هاي ناشي از قطع و افت شديد فشارگاز در برخي از نقاط شهري و روستايي مازندران علاوه بر مشكلات گرمايش منازل، به جايگزين شدن عرضه نان صنعتي به جاي نان سنتي در نانوايي‌ها منجر شده است.

 در سومين روز از كمبودهاي ناشي از قطع گاز، امروز در مقابل نانوايي‌هاي شهرهاي بابل، ساري ، قائمشهر و آمل صف‌هاي طولاني براي تهيه نان ايجاد شده است.

اين درحاليست كه به دليل بروز اين مشكل، بسياري از نانوايي‌ها قادر به پخت نان نيستند و اقدام به عرضه انواع نان‌هاي صنعتي و بسته‌بندي شده توليدي خارج استان به خصوص تهران با قيمت‌هاي تقريبا دو برابر قيمت معمول نمودند.

برخي از ساروي‌ها كه مقابل يكي از واحدهاي نانوايي متعلق به سازمان غله استان كه مدعي پخت نان به صورت شبانه‌روزي نيز مي‌باشد به جاي نان سنتي نان صنعتي دريافت مي‌كردند، با ديدن عكاس و خبرنگار irna خواستار انعكاس اخبار درست و واقعي مشكلات افت شديد فشار گاز طبيعي به مسوولان شدند.

* 60 در صد مردم برای خرید و تهیه نان مشکل دارند!
فرماندار ساری گفت: 60 در صد مردم برای خرید و تهیه نان مشکل دارند و با توجه به اینکه قرار است 20 هزار قرص نان از رامسر و تنکابن به ساری برسد ولی این مقدار تکافوی مصرف نان مردم منطقه را نمی کند.

 ستاد بحران استان که به علت قطعی گاز در مازندران تشکیل شدمشکلات شهر های ساری و قائمشهر را حاد تر از شهر های دیگر اعلام کرده است.
پور محمد رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان در این جلسه در خصوص وضعیت کلی استان تشریح کرد: هم اکنون استان در بهبود نسبی به سر می برد وشرایط نسبت به 48 ساعت گذشته حاد تر نشده است.


وی در خصوص تزریق گاز از خط انتقالی قزوین – ساوه تصریح کرد: سرعت انجام کار به کندی صورت می گیرد ولی ما بر اساس تعهدی که شرکت ملی گاز به مردم دارد تا پایان امشب منتظر می مانیم.
پور محمد در خصوص قطعی گاز در استان اظهار داشت:در غرب استان قطعی گاز وجود ندارد و میزان گاز شهر های نور به سمت شرق استان از افزایش نسبی برخوردارند.
وی اذعان کرد:مشکل نان در شهر های قائمشهر وساری هنوز حل نشده است و به همین دلیل از فرمانداران غرب استان برای تامین نان این شهر ها در خواست همکاری کردیم. 


محمد مصطفی قربانی مدیر عامل شرکت گاز استان بیان کرد: علیرغم اینکه عملیات تزریق خط لوله 56 اینچ قزوین ساوه هنوز شروع نشده است از فشار گاز بالایی نسبت به روزهای گذشته برخورداریم .


قربانی با تایید گزارش  کندن رگلاتور و یا تغییر در تاسیسات گازی درب منازل انعکاس داده شده گفت: برای کنترل این وضعیت مجبوریم از بسیج مستقر در ادارت وهمچنین محلات برای کنترل این وضعیت که بلا فاصله بعد از برقراری فشار گاز مناسب موجب انفجار می شود، استفاده کنیم.

 

*هوا سرد بود،عملیات را متوقف کرديم!
وی در خصوص اقدامات شرکت ملی گاز تصریح کرد:مرحله اول عملیات اجرایی که دیشب قرار بود به اتمام برسد به علت برودت وسرمای شدید متوقف شد و این کار از صبح امروز پیگیری شده است.


قربانی خاطر نشان کرد: مرحله دوم عملیات اجرایی انتقال گاز عسلویه تا غروب به اتمام می رسد وبعد آن گاز به خط لوله رشت انتقال می یابد و با پیش بینی شرکت ملی گاز وضعیت گاز خانگی تا پایان امشب به حالت اول خود بر می گردد.


مدیر عامل شرکت گاز مازندران از کاهش افت فشار گاز 5/4 درصدی در آمل ، 5/1 درصدی در بهنمیر،5 درصدی در بابل و بابلسر 4/4 درصدی در فریدونکنار،9 درصدی در جویبار 20 درصدی در شیرگاه 35 درصدی در نکاء،25 درصدی در ساری و قائمشهر30 درصدی در 23 روستای ساری و 5 درصدی در روستا های نکا خبر داد وگفت: برای بهبود وضعیت منتظر تزریق گاز خط لوله قزوین ساوه هستیم .


محسن زارعی فرماندار ساری وضعیت امنیتی این شهر را نسبت به 24 ساعت گذشته آرام ارزیابی کرد وگفت:اعتراضات دسته جمعی به شکل حاد صورت نگرفته است و مردم در حال تطابق با شرایط موجود هستند. 

*فشار کم و سرما خوردگی بسيار!

حسن قلی نژاد -فرماندار قائمشهر-تصریح کرد:فشار گاز در قائم شهر مانند شرایط 48 ساعت گذشته است وهیچ بهبودی در افزایش فشار گاز مشاهده نشده است و فقط طی تمهیدات و صرفه جویی که مردم لحاظ کرده اند 15 در صد به فشار گاز بیمارستان رازی این شهر افزوده شده است.

 
وی بروز بیماری سرما خوردگی وآنفلونزا را در حد شایع شدن عنوان کرد و افزود: اگر بحث تامین داروها را در دستور کار ستاد بحران قرار ندهیم کمبود دارو در روزهای آتی مانند نان به بزرگترین معضل پس از قطع گاز تبديل می شود.
وی از توزيع 11 هزار قرص نان در شب گذشته 39 هزار قرص نان در ظهر امروز و 30 هزار قرص نان در شب سه شنبه خبر داد و افزود: 45 واحد نانوایی در قائمشهر بطور شبانه روزی در حال پخت نان هستند.


حسن اسماعیلی مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان به دست اندر کاران توزیع نان دولتی که قرار است از تنکابن و رامسر به ساری بیاید گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم قیمت نان از شرایط معمولی بالاتر رود زیرا تجربه های استانهای دیگر در بروز حوادث غیر مترقبه نشان از افزایش 200 تا 400 درصدی قیمت نان و ایجاد بازار سیاه توسط مصرف کنندگان سودجو می دهد.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت به هر نحو در شرایط بحران تبعاتی را ایجاد می کند که در کنترل آن با مشکل مواجه می شویم.

*شرایط موجود بدتر نمی شود!
ابوطالب شفقت -استاندار مازندران- با بیان اینکه وضعیت آتی از شرایط موجود بدتر نمی شود تاکید کرد:مسئولین ذیربط وظیفه دارند حتی با برقراری شرایط مطلوب در تامین گاز خانگی این مسئله را بطور جدی پیگیری کنند.
شفقت اظهار داشت: موقعی می توانیم ادعا کنیم شرایط به حالت مطلوب بر گشته است که نیروگاه برق نکا شروع به فعالیت کند.
استاندار مازندران تصریح کرد:طبق آمار واطلاعات موجود 24 میلیون متر مکعب کسری گاز در 3 روز اخیر مقداری بود که با قطع گاز ازسوی کشور ترکمنستان زندگی مردم استان را دچار چالش کرده است.


وی افزود:تاکنون 10 میلیون متر مکعب با قطع گاز غیر ضروری ادارات ،نیروگاه نکا و صرفه جویی مردم جبران شده است و برای رسیدن به وضعیت عادی خانگی باید 7 میلیون متر مکعب گاز از طریق تزریق گاز خط لوله قزوین ساوه تامین شود.

*اقدام‌هاي اساسي نامرئي!

"سيدمحسن نيري" مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه ‪ ۹‬كشور گفت:
براي تامين نان در شهرهاي شرق استان از غرب مازندران اقدام‌هاي اساسي صورت گرفته است.

وي گفت: در زمان حاضر چهار واحد انبوه پز به صورت شبانه‌روزي در ساري مشغول پخت نان هستند و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد(!)

نيري همچين گفت: اكنون نانوايي‌هايي كه قادر به پخت نان نيستند خمير و يا آرد را به متقاضيان عرضه مي‌كنند.

اكنون نان‌هاي سوخاري نيز كه مدتها درقنادي‌ها به وفور به چشم مي‌خورد حكم كيميا را پيدا كرده و ناياب شده است.

بسياري از خانواده‌هاي شهري درمازندران كه اقوامي در روستاها دارند طي روزهاي اخير به ناچار به منازل اقوام و دوستان روستايي نقل مكان كرده و به اصطلاح به صورت مهمان ناخوانده در اين مناطق سكني گزيده‌اند.

 بر اساس آخرين اطلاعاتي كه استاندار مازندران در جلسه كميته بحران درباره افت شديد فشار گاز و قطع آن در برخي از شهرهاي اين استان ارائه كرد: اين مشكل تا عصر سه‌شنبه برطرف مي‌شود.(تا لحظه تنظيم اين گزارش خبري که نيمه شب سه شنبه است،خبري از گاز نيست!)

"ابوطالب شفقت" گفته است كه با پيگيري و تلاش‌هاي صورت گرفته، كارشناسان و مديران ارشد شركت گاز كشور در صدد رفع مشكل قطع گاز در مازندران هستند.

وي اظهار داشت: براي رفع مشكل قطع گاز در مازندران، با هماهنگي‌هاي صورت گرفته، قراراست يك خط اتصال از مسير لوله گاز قزوين به ساوه براي تقويت فشار گاز انجام شود.

مازندران داراي حدود سه ميليون نفر جمعيت است كه ‪ ۴۷‬درصد از آنان در مناطق روستايي و ‪ ۵۳‬درصد در شهرهازندگي مي‌كنند.

*شركت پرانتقاد!

نارضايتي پرسنل و كارشناسان از عملكرد مديريت مجموعه، نگاه ابزاري به پرسنل و ارزش ننهادن به عملكرد آنان و اختصاص جايگاههاي تخصصي مجموعه به نفرات گروهها علي رغم تمايل دولت نهم به گسستن زنجيره هاي اين انحصار ها و بلا تكليفي 2.5 ساله سمت سازماني پرسنل شركتهاي تابعه مضاعفي را به مجموعه گاز تحميل كرده است.
شركت ملي گاز ايران چند صباحي است وضعيتي را سپري ميكند كه به گفته پرسنل با سابقه گاز، در طول تاريخ اين شركت چنين وضعيتي بي سابقه است.

اين شركت كه تا چندي پيش ركورد بي سابقه حدود 2000 كيلومتر احداث خط لوله 56 اينچ در سال را عهده دار بود ، در 2.5 سال اخير با مقداري مبالغه،حدود 600 كيلومترساليانه از اين نوع خط لوله را اجرا ميكند.

اين در حاليست كه بدليل ضعف برخي مديران اين شركت سرعت انجام كار كاهش و پروسه انجام افزايش يافته و در اين تاخيرات ، هزينه هاي اجرايي به شدت رشد يافته است .

از سوي ديگر ، نارضايتي پرسنل و كارشناسان از عملكرد مديريت مجموعه ، نگاه ابزاري به پرسنل و ارزش ننهادن به عملكرد آنان و اختصاص جايگاههاي تخصصي مجموعه به نفرات گروهها عليرغم تمايل دولت نهم به گسستن زنجيره هاي اين انحصار ها و بلا تكليفي 2.5 ساله سمت سازماني پرسنل شركتهاي تابعه فشار مضاعفي را به مجموعه گاز تحميل كرده است.

برخي پرسنل اين شركت خواستار بازرسي سازمان بازرسي كل كشور از اين شركت شده اند.(خبرگزاري هاي داخلي)


  • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 12 دی 1386-0:0

    اخبار داغ انتخاباتي قائمشهر و مازندران در:
    http://khabar8.blogfa.com


    ©2013 APG.ir