تعداد بازدید: 4028

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 دی 1386-0:0

سفر غيرمنتظره احمدي نژاد به مازندران

رييس جمهوري در ساري وعده داد:تاسه‌شنبه‌ي هفته‌ي آينده وضع عادي مي‌شود.


 رييس‌جمهوري در شوراي حوادث غيرمترقبه استان‌هاي مازندران، گيلان و گلستان اظهار داشت: با تلاش وزارت نفت و شركت ملي گاز، مشكل افت فشار گاز در برخي مناطق در حال برطرف شدن است و تا سه‌شنبه‌ي هفته‌ي آينده وضع عادي مي‌شود.

محمود احمدي‌نژاد كه صبح روز جمعه در سفري اعلام نشده به منظور بررسي مشكلات مردم برخي نقاط شمال كشور در پي موج سرماي اخير به استان مازندران رفته بود، پس از بازديد از مناطق مختلف ساري در شوراي حوادث غيرمترقبه‌ي استان‌هاي مازندران، گيلان و گلستان حضور يافت.

احمدي‌نژاد در اين جلسه با بيان اين‌كه برف و سرماي امسال در 50 سال گذشته بي‌سابقه بوده، افزود: استان‌هاي شمالي به ويژه مازندران به علت اين‌كه در طراحي شبكه‌ي لوله‌گذاري گاز در انتهاي طرح قرار دارند در اين ارتباط مشكل بيشتري در مقايسه با ديگر مناطق دارند.

رييس‌جمهور در عين حال با تشكر از همكاري و صبوري مردم به ويژه استان‌هاي مازندران، گيلان، گلستان، اردبيل و آذربايجان غربي تأكيد كرد كه با تلاش وزارت نفت و شركت ملي گاز مشكل افت فشار گاز در برخي مناطق، در حال برطرف شدن است و تا سه‌شنبه‌ي هفته‌ي آينده وضع عادي مي‌شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه ما هرچه داريم متعلق به مردم است، افزود: يك لحظه ناراحتي مردم هم براي ما قابل تحمل نيست؛ از اين رو بايد با تمام وجود در جهت رفع آن تلاش كنيم.

رييس‌جمهور هم‌چنين در ابتداي سفرش گفت: دلمان نيامد برخي از مردم در گوشه و كنار كشور با مشكلات دست و پنجه نرم كنند و ما هيچ حضوري در آن‌جا نداشته باشيم؛ بنابراين تصميم گرفتيم از نزديك از اين مناطق بازديد كنيم.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اتخاذ برخي تصميمات بزرگ براي حل ريشه‌اي اين مسأله اظهار داشت: به نظر رسيد اگر برويم همان‌جا اين تصميمات را اعلام كنيم، بهتر مي‌شود.

* مي دانيد چه اتفاقي افتاده است!

احمدي‌نژاد پس از پايان جلسه بررسي مشکلات گاز استان‌هاي شمالي در ساري، در جمع خبرنگاران افزود: شما خود مطلع هستيد كه چه اتفاقي افتاده است. سه عامل دست به دست هم داد كه مردم عزيز اين استان و استان گلستان و برخي از استان‌هاي ديگر كشورمان دچار مشكلاتي شوند كه يكي از آن‌ها سرماي بي‌سابقه و كم سابقه است؛ زيرا براي دستگاه‌هاي مسوول اين مقدار سرما و افت فشار هوا با اين حجم شدت و گستردگي در سطح كشور غيرقابل پيش‌بيني بود. شما خود ديديد كه اين سرما تمامي كشور را تحت تأثير قرار داد و نزديك به دوسوم كشور ما با يخ‌زدگي مواجه شد.

وي با بيان اين كه حجم سرما و فشار فراتر از شبكه‌ي گازرساني بود و اين نياز دفعتا به شبكه تحميل شد، اظهار كرد: البته درست است كه برخي نقاط كشورمان گازرساني شده؛ ولي اين امر هنوز كامل نشده و ما بايد به سرعت به اين سمت جلو برويم.

رييس‌جمهور عامل دوم و سوم اين مسأله را نقص فني در شبکه‌هاي گازرساني و مشکلات فني ايجاد شده در گاز وارداتي اعلام كرد و گفت: براي رفع اين مسأله راه‌ حل‌هايي انديشيده شده است.

وي گفت : با انجام اقدامات کوتاه مدت و برطرف کردن نقص فني، هم‌چنين برآورده کردن نيازهاي ضروري مردم اين مشکل تا سه‌شنبه برطرف مي‌شود.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: با کاهش گاز مصرفي در استان‌هاي ديگر و انتقال گاز به استان‌هاي شمالي کمبود گاز در اين استان‌ها برطرف مي‌شود.

*تا سفر دوم سه خط کشيده مي شود

احمدي‌نژاد در پايان درباره اقدامات زيربنايي براي برطرف کردن مشکل گاز اظهار كرد: تا آغاز دور دوم سفر هيأت دولت به استان مازندران وزارت نفت موظف است با انشعاب از 3 خط لوله اصلي از جمله خط لوله مشهد و هدايت گاز به استان‌هاي شمالي، کمبود گاز اين استان‌ها را برطرف کند.

رئیس جمهور در این نشست که وزرای نفت، بازرگانی و دادگستری، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، استانداران گلستان و مازندران و معاون عمرانی استاندار گیلان حضور داشتند، پس از شنیدن گزارش مسئولان استان‌ها، تاکید کرد: هیچ یک از مسئولین حق ندارند تا حل کامل مشکلات همه مردم، از کار، تلاش و پیگیری دست بکشند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ناشی از سرمای بی سابقه برای مردم استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی تاکید کرد: باید در دو سطح کوتاه و بلندمدت برای تامین سوخت و ارزاق عمومی اقدامات و تمهیدات لازم صورت گیرد.

احمدی نژاد همچنین خطاب به وزرا و مدیران استانی اظهار داشت: به نحوی مدیریت و پیش بینی کنید که هیچ گاه این مشکلات برای مردم تکرار نشود و تا مطمئن نشدید که نیازهای یکایک مردم حل شده، حق ندارید از کار و تلاش دست بردارید.

بنا بر این گزارش، در آغاز این نشست نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران گزارشی از وضع استان پس از اقدامات صورت گرفته، ارائه و سپس برخی مدیران استانی عملکرد خود را در حوزه‌های گاز، نفت، بازرگانی و راه و ترابری تشریح کردند.

براساس این گزارش، در این نشست مقرر شد برخی اقدامات برای حل اساسی مشکلات گاز استان‌های مازندران، گلستان و گیلان هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

همچنین افرادی به نمایندگی از سوی رئیس جمهور برای بررسی مشکلات مردم به مناطق مختلف اعزام شدند.

*احمدي نژاد توضيح مي دهد

 رئيس جمهور گفت: درباره ارتباط با كشور تركمنستان كه باعث قطع گاز توسط اين كشور و بروز مشكلاتي براي مردم برخي استان‌هاي كشور شده است با مردم كشورمان در آينده صحبت خواهم كرد. 
   
 
محمود احمدي‌نژاد در پايان جلسه ستاد ويژه بحران استان‌هاي شمالي كشور كه در محل استانداري مازندران برگزار شده بود، افزود: برودت شديد هوا همه كشور را تحت تاثير قرار داد به طوري كه دو سوم كشور دچار مشكل سرما و افت فشار گاز شده بودند.


رئيس جمهور خاطرنشان كرد: از ظرفيت شبكه‌هاي گازرساني بايد استفاده شود تا مشكلات استان‌هاي شمالي به سهولت حل شود.


رئيس جمهور تاكيد كرد: تاكنون براي نياز گاز در هواي بسيار سرد حجم بزرگ گازرساني طراحي نشده بود به گونه‌اي كه با سرد شدن هوا اين مشكلات تشديد يافت.


وي از تصميم اكيد جلسه امروز براي حل كوتاه مدت و درازمدت مشكلات كمبود گاز در استان‌هاي شمالي خبر داد و افزود: در تصميمي كوتاه مدت مقرر شد تمامي لوازم و وسايل مورد نياز مردم را به دست مردم برساند تا مشكلات مردم كمتر شود.


احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه دو گانه سوز كردن اماكن خدماتي در دستور كار نيز قرار گرفته است گفت: بر اساس مصوبه جلسه امروز مقرر شد از هرجاي ايران كه بتوانيم ـ با در نظر گرفتن شرايط فني شركت ملي گاز ايران ـ براي استان‌هاي شمالي گاز تامين مي‌كنيم.


وي همچنين در ادامه از انجام كار‌هاي زيربنايي براي استان‌هاي شمالي به ويژه مازندران خبر داد و افزود: مازندران نيز از خط لوله‌ گازي كه قرار بود از سوي خط عسلويه به مشهد انتقال داده شود بهره‌مند مي‌شود.
رئيس جمهور افزود: وزير نفت ماموريت دارد تا قبل از سفر دوم هيئت دولت به استان مازندران اين كار را پيگيري و به نتيجه برساند.


وي در ادامه گفتگو با خبرنگاران ويژگي مردمان استان‌هاي شمالي را همراه با محبت، همبستگي، صميمت و وفاداري به نظام و انقلاب عنوان كرد و گفت: با وجود كاهش 20 درصدي دماي هوا و بروز مشكلات زندگي در كمال آرامش بر اين مشكلات با همكاري مسئولان فائق آمدند.


احمدي‌نژاد همچنين به رسانه‌ها نيز توصيه كرد: رسانه‌ها و گويندگان خبر اصل نعمت خداوند را به گونه‌اي براي مردم ترسيم ‌كند كه اصل وجودي نعمت الهي فراموش نشود.

*طبرسي: تنها فردي که عذرخواهي کرد!

 آیت الله نورالله طبرسی، ضمن عذر خواهی از مردم مازندران به دلیل قطعی گاز از رئیس جمهور به خاطر دلجویی از مردم این استان و حضور در مازندران تشکر و قدردانی کرد. 


 نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته ساری اظهار داشت: کاهش فشار و قطع گاز با توجه به سرمای بی ‌سابقه، یک مشکل کشوری است که باید با همت مسئولان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع این مشکل در زمان کوتاه امکان پذیر نبوده و باید با همت و پشتکار دست اندرکاران به نحو صحیح حل شود.

طبرسی یادآور شد: رئیس جمهور و سایر مسئولان در تلاش هستند که وضعیت مناسبی را برای مردم به وجود آورند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه مازندران در بین استانهای کشور مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: متاسفانه این استان از لحاظ  دریافت امکانات آخرین استان کشور است.

طبرسی عنوان کرد: خوشبختانه مردم به رغم مشکلات عدیده با وفاداری به نظام، رهبر و اسلام امید دشمنان را به یاس تبدیل کردند.

*ترکمنستان نامردي کرد!

نماينده ولي فقيه در استان مازندران ضمن ناجوانمردانه دانستن عمل كشور تركمنستان در زمينه قطع گاز اظهار داشت: زماني كه مسئولان ارشد كشور تركمنستان به استان‌هاي شمالي سفر مي‌كردند معاونان استانداران از آنان به گرمي استقبال مي‌كردند اما اكنون كار به جايي رسيده است كه اين كشور كه اين كشور گاز 4 استان كشورمان را قطع كرده است.


نورالله طبرسي همچنين تاكيد كرد: اكنون وضعيت برق، گاز، سوخت و نان در استان مازندران تا حدودي به حالت عادي برگشته اما اميدواريم با حضور شخص رئيس جمهور به طور اساسي رفع شود.

*28منهاي 8

 قائم مقام ستاد بحران كشور هشدار داد: 28 استان كشور با مشكل افت فشار گاز مواجه است كه در 8 استان ازجمله مازندران اين مشكل شديدتر است و اگر مردمن صرفه‌جويي نكنند دچار مشكل خواهيم شد. 
   
 
مهدي هاشمي -معاون عمراني وزير كشور و قائم مقام ستاد بحران كشور- امروز درنشست ستاد بحران مازندران گفت:حدود 6 ميليون متر مكعب گاز مصرفي صنايع ذوب آهن و فولاد مباركه قطع شد و به مرور ازخط جديدانتقال گاز سمنان و همچنين ازشبكه جنوب به استان مازندران تزريق مي شود.


هاشمي افزود: مشكل قطع و افت فشار گاز مازندران از امشب به تدريج رفع مي شود و لي از زمان قطع و افت فشار گاز در كشور علاوه بر امداد رساني به 82 هزار و 850 نفر ، 60 هزار نفر نيز اسكان موقت يافتند.
قائم مقام ستاد بحران كشور افزود: در روزهاي اخير 945 نفر براثر لغزندگي سطح معابر مصدوم شدند و 8 نفر نيز بر اثر سرما و يخبندان جان باختند.


معاون عمراني وزير كشور گفت با بيان اينكه حوادث امسال در مقايسه با سال گذشته 20 درصد افزايش و تلفات انساني 31 درصد كاهش يافت، افزود: با آغاز اجراي طرح دوگانه سوز كردن نانوايي ها از ابتداي امسال ، حدود 20 درصد نانوايي هاي مازندران دو گانه سوز شدند و روزانه 200 تن نان به اين استان وارد مي شود.
مدير گاز رساني شركت توزيع گاز كشور نيز دراين نشست گفت: با گذشت حدود 10 سال از زمان قرار داد ايران با تركمنستان و ورود 24 ميليون متر مكعب گاز به ايران ، از صبح روز هشتم دي انتقال گاز تركمنستان به كشورمان قطع شد.


رمضاني افزود :نيازروزانه گاز مازندران حدود 17 ميليون متر مكعب است كه هم اكنون روزانه 11 ميليون مترمكعب وارد مي شود و 6 ميليون متر مكعب ديگر با قطع گاز صنايع ذوب آهن و فولاد مباركه تأمين مي شود.
وي گفت : براي حل مشكل گاز در دراز مدت خط لوله هشتم به طول دو هزار كيلو متر از عسلويه به تهران و شمال و شمال شرق در حال ساخت است.
رمضاني افزود : تاكنون 600 كيلومتر اين خط لوله ساخته شده است و بقيه با سرعت بيشتري اجرايي مي شود.
مدير گاز رساني شركت توزيع گاز كشور گفت : تا رسيدن به حالت عادي ، تزريق گاز به مازندران ادامه دارد و قرار است به ازاي هر مشترك تا 50 هزار تومان هزينه جبراني داشته باشيم. 
 

 *من از عالم وآدم گله دارم!

درپي برودت هوا، افت فشار و قطع گاز، آب، برق و ناياب شدن برخي لوازم گرمايشي و افزايش چندين برابري قيمت نان در برخي از شهرهاي مازندران اين شهروندان به شدت از مسئولين استان گلايه‌مند شدند. 
   
 
در پي افرايش مشكلات ناشي از سرما، بسياري از مردم كه طي روزهاي گذشته براي دريافت بخاري برقي و والور به فرمانداري‌هاي بابل و آمل مراجعه كرده بودند از مشكلاتي كه بوجود آمده بود بانگراني از وضعيت موجود گلايه‌هاي خود را نيز در اين زمينه مطرح كردند‏.‏


بنابراين گزارش، شهروندان بابلي كه براي دريافت بخاري برقي و چراغ نفتي والور به صف طويلي را در مقابل فرمانداري تشكيل داده بودند، مي گفتند‏:‏ مسئولين حداقل بايد در آستانه انتخابات توجه بيشتري به مشكلات مردم داشته باشند.‏


يكي ديگر از اين افراد گفت‏:‏ گاز و نفت ما براي همه كشورها صادر مي‌شود اما براي مردم خودمان هيچ فكري نمي‌كنند‏.‏
وي گفت:‏ اگر حرف نزنيم و مشكلات خود را مطرح نكنيم ديوانه خواهيم شد، تا كي درد و دل‌ها و مشكلات را در خود مخفي كنيم.‏


اين گزارش مي‌افزايد، مردم آمل كه صف طويلي را، از روز گذشته براي دريافت سوخت نفت در جايگاه پهلوان‌زاده واقع در خيابان امام رضا(ع‌) تشكيل داده‌اند گلايه و شكواييه خود را از دولت و مسئولان به يكديگر مي‌گفتند‏.‏


همچنين روزگذشته جمعيتي بالغ بر200 نفر از شهروندان قائمشهري در اعتراض به آنچه كه بي‌توجهي مسئولان در رفع معضل قطع گاز اين شهرستان عنوان شد، با تجمع در مقابل فرمانداري به بيان مشكلات خود پرداختند كه مسئولان حاضر در فرمانداري با دادن وعده حل مشكل سعي اقدام به متفرق كردن جمعيت كردند.


اين گزارش مي‌افزايد، روز گذشته و در ميان وعده‌هاي مسئولين جمعي از كودكان كه ساعت‌ها هم پاي مادران و پدران خود در تجمع ايستاده بودند با سر دادن اين شعار كه‏:‏ «ما گاز نداريم، ما سردمان است، ما غذاي گرم نداريم‏.‏» باعث برانگيخته شدن احساسات مردم شدند‏.‏


يكي از زنان تجمع كننده با فرياد از مسئولان مي خواست هر چه زودتر مشكل گاز شهرستان قائمشهر را برطرف كنند‏.‏
وي ادامه داد‏:‏ بيشتر از 10 روز است ما با اين مشكلات رو برو هستيم پس چه زماني مسئولان مي‌خواهند كاري انجام دهند.


اين شهروند زن كه مدعي بود بيمار ديابتي است و روزي دوبار انسولين تزريق مي كند گفت‏:‏ ما اخلالگر نيستيم ما فقط مي‌گوييم براي زنده ماندن احتياجات اوليه ما را تهيه كنيد‏.‏
در اين حال بسياري از مسئولان مناطقي كه مشكل اساسي دراين زمينه دارند از گفت‌وگوي با خبرنگاران خودداري مي‌كنند‏.‏


با اين وجود سيد علي اصغر حسيني، فرماندار نور در اين زمينه اظهار داشت:‏ افت فشار و قطع گاز در روستاهاي بخش مركزي و يك روستا دربخش چمستان محسوس است ولي وضعيت در ساير مناطق اين فرمانداري عادي است‏.‏


بخشدار بلده نيز كه قطع گاز در منطقه نداشته است به قطع آب در برخي از روستاهاي اين بخش اشاره و گفت‏:‏ به دليل يخ زدگي لوله و فرسودگي شبكه با مشكل مواجه هستيم‏.‏


سيد هاشم فاطمي فرماندار نوشهر نيز وضعيت كنوني را اكنون عادي اعلام كرد و گفت ‏:‏ افت فشار گاز خفيف همچنان وجود دارد‏.‏


گزارش‌ها از غرب مازندران حاكي است، شماري از اهالي اين منطقه نيز به ويژه نوشهر و چالوس ، كمبود سرويس حمل و نقل عمومي را از مشكلات ناشي از سرما و بارش برف عنوان كرده و گفتند‏:‏ خيابان‌ها مملو از مسافر است اما مديريت براي حل اين مشكلات وجود ندارد‏.‏


آنان افزايش كرايه ها و همچنين افزايش قيمت كالاهاي گرمايشي نظير بخاري برقي و چراغ هاي نفتي را از ديگر مشكلات عنوان كرده و اظهار داشتند‏:‏ به دليل يخ زدگي تردد به كندي صورت مي گيرد‏.‏
شماري از روستائيان استان مازندران نيز به كمبود سوخت اشاره و خواستار تامين سوخت كافي از سوي مسئولان امر شدند‏.‏
بارش برف در چند روز اخير بين ‏20‏ تا ‏70‏ سانتيمتر استان مازندران را سفيد پوش كرد‏.(خبرگزاري هاي داخلي)


  • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 22 دی 1386-0:0

    با احترام به همه کاندیداهای محترم مجلس هشتم شهرستان ساری
    خدمت به مردم را از رفتار خود شروع کنید ؟ با کمک به دولت در این بحران قطع گاز و مشکلات زندگی مردمی که توقع دارید به شما رای بدهند :
    پیشنهاد می نمایم این هزینه های غیر ضروری انتخابات را برای کمک به دانش آموزان محروم و مدرسه سازی یا برای درمانگاه ترک اعتیاد جوانان عزیز در بهزیستی و یا انجمنهای خیریه ؛ تالاسمی ؛ سرطان ؛ دیابت و یا به هموطنان محروم کمیته امداد و بهزیستی در این زمستان سرد و بدون گاز همراه با گرانی مایحتاج زندگی هدیه نمایید تا خداوند سبحان به کار شما برکت عنایت نماید و انشاءا... محبت شما را در دل مردم شکوفا کند . رای را از قلبهای مهربان مردم بگیرید نه با تبلیغات پر هزینه و ....
    "... مردمی که چین پوستینشان ؛ مردمی که رنگ روی آستینشان ؛ مردمی که نام هایشان ؛ جلد کهنه شناسنامه هایشان ؛ درد می کند (زنده یاد قیصرامین پور) " خدا خیرتان دهد - با تشکر - جعفر قربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

    • شنبه 22 دی 1386-0:0

      با سلام متاسفم از کشوری که خودش بزرگترین تولید کننده گاز کشور است ولی ما گاز نداریم بنازیم به مدیریت کشور بنازیم به این ممللکتداری کوزه گر از کوزه شگسته اب میخورد ما از بی گازی


      ©2013 APG.ir