تعداد بازدید: 5955

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 25 دی 1386-0:0

حرکت از نو

يادداشتي درباره وضعيت انتخاباتي بابلسر و فریدونکنار


مازندنومه:يادداشت زير را يکي از مخاطبان(بدون ذکر نام ومشخصات) براي ما فرستاده است.از قرار حضور پيش بيني نشده"حجت روحي"-نماينده کنوني مردم بابلسر و فريدونکنار در مجلس-تمام محاسبات را در اردوگاه مخالف مقداد نجف نژاد برهم زده است.نويسنده مطلب زير تلويحا" از روحي مي خواهد کناره گيري کند و از پيش آمدن دودستگي بپرهيزد.

------------------------

گرمی تنورانتخابات دربابلسروفریدونکناراحساس شد. باپایان گرفتن مهلت قانونی ثبت نام ازداوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی وبرخلاف آنچه که ازمدتهاپیش اعلام شده بودمبنی برعدم حضوردکترحجت الله روحی نماینده دوره هفتم بابلسروفریدونکناردرمجلس شورای اسلامی خبرثبت نام ایشان برای حضوردررقابتهای این دوره منتشرشد.

اعلام خبرثبت نام دکترروحی درحالی صورت گرفت که نگاه هابه رقابت شدیدانتخاباتی بین دکترمقدادنجف نادنماینده دوره ششم ودکتررحمت الله قلی پوراستاددانشگاه وازمدیران برجسته مجلس شورای اسلامی دوخته شده بودکه دکترروحی باثبت نام خودهمه معادلات رابرهم زد.

سوای این بحث که طبق نص صریح قانون اساسی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی برای هریک ازشهروندان جمهوری اسلامی که دارای شرایط آن باشندمجازاست ،درحال حاضرباتوجه به عدم پیش بینی حضورحجت الله روحی دراین دوره به عنوان نامزدوثبت نام اوکه درتهران صورت پذیرفت موجب بروزمباحث سیاسی وتحلیلهای جدیدی دراین نقطه ازمیهن اسلامی مان شده است.

 درهمین راستا برخی ازتحلیلها که برای ماارسال گشته ازنظرخوانندگان ارجمندمی گذرد.

 کاندیداتوری دکتر روحی مهلت ثبت نام کاندیداهای مجلس هشتم ساعت ۲۴:۰۰  بيست ويکم دی ماه به پایان رسید اما این پایان برای برخی از حوزه های انتخابیه آغازی شگفت انگیز بود.

یکی از این حوزه ها منطقه فریدونکنار و بابلسر بود که اتفاقی نه چندان فرخنده را پیش روی خود دید. ثبت نام دکتر روحی نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه که انتخاب ایشان نیز خود حدیث مفصلی بود که همه مردم منطقه به آن واقفند.

تاکید دکتر روحی بر عدم شرکت در انتخابات این دوره و رایزنی برای انتخاب فردی اصلاح دغدغه جمعی مردم و مسئولین شهری منطقه بود که نهایتا به انتخابی شایسته از لحاظ علمی و سوابق اجرایی به نام دکتر رحمت اله قلی پور ختم گردید.

 انتخابی که به دنبال خود در حال شکل دهی اتحاد و همبستگی و یکدلی مردم این حوزه انتخابیه بود. اما آنچه که شگفتی همگان را در پی داشت ثبت نام دکتر روحی در ساعات پایانی زمان نام نویسی بود که همچنان که ذکر شد اتفاق فرخنده ای به نظر نمی رسد.

 همان گونه همه شما همشهریان عزیزمی دانید رقابت در این حوزه بسیار تنگاتنگ و نزدیک می باشد و تنها در صورت اجماع و حمایت کلیه مردم و مسئولین از یک کاندیداتور می تواند زمینه پیروزی بر رقبای سنتی منطقه را در پی داشته باشد.

 اتفاقی که در دوره گذشته با حمایت از دکتر روحی به سرانجام رسید و این دوره نیز با اتفاق نظر در خصوص دکتر قلی پور می رفت تا پیروزی دلچسبی را برای مردم منطقه به همراه داشته باشد که این پیروزی محتمل با طمع شیرین شهرستان شدن می توانست خوشحالی دوچندانی را با امید به توسعه فرهنگی و اجتماعی و عمرانی به همراه آورد. اما به یکباره حضور دکتر روحی برای شرکت در انتخابات این دوره تمامی معادلات مثبتی را که تا کنون شکل گرفته بود برهم زد.

 برهم ریختگی که می تواند ضربه جبران ناپذیری را بر مردم منطقه تحمیل نماید که همانا دودستگی در طیف طرفداران و شکست بسیار محتمل در انتخابات آتی است که این شکست نه تنها برای کاندیدای مربوطه که برای همه عزیزان و همشهریان ماست. مساله چیست؟

با ورورد دکتر روحی به صحنه رقابت انتخاباتی هشتمین دورۀ مجلس شورای اسلامی علی رغم اعلام های قبلی مبنی بر نیامدن، ضمن وارد شدن شوکی به مردم و مسئولین شهری منطقه، نگرانی ها درخوصوص آشفتگی ذهنی مردم و تقسیم آراء که نهایتاً منجر به عدم نتیجه گیری مطلوب در انتخابات خواهد شد را افزایش داده است.

نگرانی هایی که در صورت عدم اتخاذ راهکاری عاجل، بذرهای اختلاف را خواهد پاشید و آتش این اختلاف می تواند سایر موضوعات مهم شهری را تحت الشعاع تصمیمات غرض ورزانه قرار دهد که نتیجه آن چیزی جز عقب ماندگی عمرانی و فرهنگی منطقه نخواهد بود و در واقع بازنده اصلی این اتفاقات خود مردم هستند که بی اختیار چوب ندانم کاری عده ای را خواهند خورد.

 اینجاست که مصلحت اندیشی نقش خود را پررنگ تر از همیشه نشان خواهد داد. آنجایی که تفکر عقل گرایی و جمع گرایی بر تفکرات فردگرایانه غلبه یافته و التزام و تعهد به مردم و ارجعیت آینده آنان، ضرورت ایجاد تغییر را در هر فکر و تصمیمی موجب می گردد.

 امیدواریم دکتر روحی عزیز و دوستان همراه ایشان ضمن احترام به رای اکثریت مردم با پذیرش و ترجیح منافع شهری، زمینه اتحاد مردم منطقه را جهت مواجه با رقباء فراهم نمایند.

اتحاد، در راستای خواستۀ مردم همچنان که می دانید در آستانۀ هشتمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم. انتخاباتی که برای مردم منطقه از تمامی انتخاباتی که در کشور برگزار می گردد با اهمیت تر است.

 اهمیت بدان دلیل که رقابت نزدیک محلی موجود در آن برای مردم بسیار ملموس تر از سایر انتخابات است و نتیجۀ آن به طور مستقیم در سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه موثر است. این شرایط خود دلیل محکمی بوده است تا حساسیت آحاد مردم، مسئولان و دلسوزان شهری را درخصوص رایزنی برای تعیین و انتخاب فردی مناسب را توجیه کند.

 حساسیتی که از سال گذشته آغاز و تا انتخاب آقای دکتر رحمت اله قلی پور به عنوان فردی شایسته در ابتدای سال جاری به نتیجه رسید. لذا احترام به این اتحاد نظر و همبستگی اجتماعی امری است غیرقابل انکار. اما در روی دیگر سکه، با حضور ناگهانی دکتر روحی برای شرکت در انتخابات مواجه گردیدیم.

 آنچه که در اینجا به عنوان نکته قابل تامل مطرح است شخصیت قابل احترام ایشان است. شخصیتی که بدون هیچگونه اغراق و زیاده گویی در حال حاضر مورد وثوق و مقبول کلیه دوستداران و دلسوزان منطقه می باشد.

مقبولیتی که با احترام به آراء و افکار عمومی مردم منطقه و توجه به درخواست و اجماع آنان دوصد چندان خواهد شد.

 چراکه در اوج بودن و ماندن دری است گران بها که به هر کس ندهندش. لذا توقع و انتظار همگان از دکتر روحی آن است که ضمن غنیمت شمردن این فرصت و جهت کمک به مردم، با انصراف خود زمینه را برای پیروزی در انتخابات به نفع کاندیدای مورد وثوق این دوره فراهم نماید. و لو اینکه پافشاری بر ماندن در صحنۀ انتخابات و دودستگی در آراء که پیروزی محتمل رقباء و شکست در انتخابات را به دنبال خواهد داشت، سبب سرخوردگی مردم گردیده و جبران آن غیرممکن خواهد بود.


  • حسین محسنی کلاگر(ساکن کلاگرسرا)پاسخ به این دیدگاه 0 3
    سه شنبه 4 تير 1392-0:0

    ازهمه دوستان فهیم ومحترم خواستارم که اگرنظرات سیاسی دارند لطف کنن مشخصات اصلی خودشونو بدن.درضمن همه عزیزانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور بکنند چه آقای مقدادوجه آقای روحی ویاآقای قلی پور باشند هرسه برای ما محترم هستند ومیزان رای مردم بوده ونه صرفا نظرشخصی یک یا چند نفر.

    • حسین محسنی کلاگرپاسخ به این دیدگاه 1 3
      دوشنبه 8 شهريور 1389-0:0

      من از این نظر دکتر روحی رادوست دارم که یک آدم پرسوادهست نه مثل آقای مقداد وقلی پور که یکی از طریق سپاه ودیگری ازطریق برادریا برادران شهید خود به پست ومقام دست یافتند

      • h.g.a از عربخیلپاسخ به این دیدگاه 2 1
        پنجشنبه 1 فروردين 1387-0:0

        دکتر محترم آقای قلی پور شما در انتخاب دوستانتان در منطقه(بهنمیر)شتاب کردید .به جرأت میتوانم بگویم نیمی از رأی خود رابخاطر آدمهای اطرافتان از دست دادیدو دیگر اینکه جناح خود را به صراحت کلام بیان کردید... امید است از اشتباهات درس بگیریم نه اینکه از آنها فرار کنیم.می بالم به چنین کاندیدایی که در کوتاه ترین زمان بیشترین مدارج افتخار را طی کردو در بین کاندیدا پر قدرت ترین لفظ را دارا بود.امان از دست مردم کوته بین.....

        • h.g.a از عربخیلپاسخ به این دیدگاه 3 1
          دوشنبه 27 اسفند 1386-0:0

          تا باشد ملت بیش از این چوب تعصب بخورند. چیزی که مسلم و عیان است دسیسه های پشت صحنه زیر پای دکتر قلی پور را خالی و باعث پشت گرمی مقداد شد. دکتر روحی هم شبها با خیال وزارت بخوابد.متاسفیم برای ملتی که قدر چنین نخبه هایی را نمی داند.

          • دوشنبه 20 اسفند 1386-0:0

            زنده باد دکتر قلی پور

            • دوشنبه 20 اسفند 1386-0:0

              طلب همت از این مردم دانا داریم

              • فریدونکناریپاسخ به این دیدگاه 2 1
                دوشنبه 20 اسفند 1386-0:0

                تمام نظرات را خواندم .
                من عضو ستاد دکتر قلی پور هستم و ایشون رو از نزدیک می شناسم .
                ما هیچ وقت به خودمون اجازه نمی دهیم که به یک شخصیت با اخلاق و متخصص و بسیار بزرگ مثل دکتر روحی توهین کنیم و یا ایشون رو تخریب کنیم .
                اما ایا این درست است که ایشون بگوید من در انتخابات شرکت نمی کنم و بعد شرکت کند.
                همه ی مردم می دانند دکتر قلی پور در دوره ی قبل برای اینکه انسجام منطقه حفظ شود به نفع دکتر روحی کنار رفتند و نتیجه داد.
                در باره ی کنار کشیدن دکتر قلی پور همین بس که من از زبان خودشان شنیدم که می گفت با اینکه شرکت در انتخابات حق مسلم من است اما شاید به خاطر مردم بروم کنار اما من به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد ایشون در بابلسر به همه قول می دهم که دکتر قلی پور از دکتر روحی بیشتر رای خواهد آورد و انوقت است که طرفداران دکتر روحی و خود ایشان باید جوابگو باشند.
                با این اوصاف امیدواریم که یکی از آقایون یزدانی یا روحی یا قلی پور انتخاب شوند.
                در پایان همه ی دوستان را به تفکر عمیق دعوت و از دیگر رقبا درخواست پرهیز از هر گونه تخریب را داریم چون هم آقای روحی و هم آقای قلی پور از ذخایر این منطقه هستند و نباید تخریب شوند.
                با توجه به برازشی که ما انجام دادیم وضعیت دکتر قلی پور در سه منطقه ی بابلسر و بهنمیر و کله بست از دکتر روحی بهتر و در فریدونکنار آرا تقسیم شده است.

                • يکشنبه 19 اسفند 1386-0:0

                  اقای قلی پور از حدود چند ماه قبل با کمک برادرانش سعی در کمرنگ کردن اقدامات دکتر روحی کرده اند
                  اقای قلی پور اگر از خلق خدا نمیترسی از خدا بترس
                  به این شهر و مردمش خیانت نکن

                  • يکشنبه 19 اسفند 1386-0:0

                    خبر مهم بزودی عکسی برای همشهریان عزیز ارسال می شودکه نشان از این دارد که مقداد و قلی پور ستاد مشترکی در بابلسر دارند این عکس تقدیم به تمام طرفداران قلی پور که به او می نازند

                    • mahdi zahmatkeshپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      سه شنبه 14 اسفند 1386-0:0

                      آقاي دكتر روحي بارها اعلام كرده اند كه نمي آيند نمي دانم اطرافيان مقداد چه كرده اند كه ايشان در انتخابات شركت كرده اند.بهر حال با اين شرايط بايد پيشاپيش انتخاب مقداد را تبريك بگويم.

                      • دوشنبه 13 اسفند 1386-0:0

                        به نام خدا مم فقط میخواهم بگویم که نباید از پشت به مردم خنجر زد .آیا آقای قلیپور در انتخابات دور گذشته به خاطر وحدت مردم منطقه کنار نکشید .در حالی که اگر در روستای ایشان در صورت وجود ایشان در انتخابات 1000 رای به ایشان داده میشد الان آقای روحی در مجلس نبودند من واقعا متاسفم.

                        • شهروند منطقهپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          دوشنبه 13 اسفند 1386-0:0

                          بسم الله الرحمن الرحیم من واقعا تاثر قلبی خودم را از این وضع اعلام میکنم چرا تخریب؟چرا توطیه؟من نمیدانم این آقای عزیز که خودش را شهروند فریدونکنار معرفی میکند دلش برای فریدونکنار نمیسوزد ؟شهری که داشت می رفت تا به یک انسجام برسد . اما چه شد درحالی که آقای دکتر قلی پور داشت منطقه را متحد میکرد ناگهان این خبر بد به مردم منطقه رسید:دکتر روحی ثبت نام کرد؟اما چه ثبت نامی ؟! ثبت نام در آخرین روز نام نویسی و در آخرین ساعات!!!!! در حالی که در حدود 2 ماه پیش وقتی آقای دکتر قلیپور در جمع تجار فریدونکنار سخن میگفت رییس تجار فریدونکنار طی تماسی موضوع را به اطلاع دکتر روحی رساند و آقای دکتر روحی هم اعلام کرد که همه باید از دکتر قلیپور حمایت کنیم ؟!!!! اما به فاصله چند روز آن کار یا بهتر بگویم خیانت به مردم منطقه صورت گرفت. اما اگر کسی شک دارد میتواند از خود آقای دکتر روحی بپرسد چرا در جلسه ای در کله بست مدام به خاطر شرکت در انتخابات از دکتر قلیپور معذرت خواهی کردند .و یا چرا در جلسه ای که به اهتمام امام جمعه محترم شهر برگزار گردید شرکت نکردند.و همه ما میدانیم که کسی که واقعا قصد شرکت در انتخابات را داشته باشد از ماهها پیش در منطقه حضور پیدا میکند اما آقای دکتر روحی تازه به یادشان آمده ئکه انتخاباتی هم هست و میخواهمد تازه تبلیغات را شروع کنند و اما در مورد بندر فریدونکنار هم باید بگویم که همه میدانند که بندر فریدونکنار نیمه کاره است و افتتاح آن جنبه تبلیغاتی دارد. و اما به قول دکتر قلی پور رقیب ما در بابلسر است و نباید در گیر جنجال ها در فریدونکنار شد . به هر حال میخواهم به خوانندگان بگویم که منصفانه قضاوت کنند و به نویسندگان هم بگویم که قدری انصاف داشته باشند و به قول مولا علی (ع): (خود را ارزان نفروشید).ودر پایان آرزوی موفقیت برای کل مردم منطقه فریدونکنار و بابلسر میکنم و همچنین برای نمایندگان انتخاب شده در 24 اسفند. ان شا الله که هرچه میشود به خیر باشد

                          • شهروند شهرستان فريدونكنارپاسخ به این دیدگاه 0 3
                            پنجشنبه 9 اسفند 1386-0:0

                            با سلام و احترام .
                            گفتن دروغ هاي بسيار و منتسب كردن بعضي صحبتها به اشخاص در دوره هاي مختلف انتخابات امري طبيعي است. اما تا اين حد واقعاً ظلم در حق آقاي دكتر روحي است.براي همين من به نمايندگي از جمعي از مردم منطقه به جاي دروغ و بهتان فقط چند سوال از آقاي دكتر قلي پور مي پرسم.
                            1)آقاي دكتر قلي پور شما از كدام منبع مطلع بوديد كه آقاي دكتر روحي نماينده ضعيفي!!! است و بيش از چند ده طرح بزرگ ملي را نمي تواند براي منطقه محروم ما به ارمغان آور د كه ذكر تعدادي از آنها به شرح ذيل مي باشد.
                            a)شهرستان شدن فريدونكنار
                            b)راه اندازي بندر چند منظوره و از دست رفته فريدونكنار
                            c)شروع پروژه بزرگراه آمل به فريدونكنار
                            d)دانشگاه علوم تحقيقات دريائي در كنار بندر فريدونكنار
                            و چندين طرح ملي ديگر درشهرستان بابلسر نظير شهرك صنعتي بابلسر پشت امامزاده ابراهيم وبرگرداندن دانشكده فني مهندسي به دانشگاه بابلسر و همچنين طرحهاي بزگ ديگري در بخشهاي مختلف شهرستان كه ذكر همه آنها از حوصله شما عزيزان خارج است.وحال شما آقاي دكتر با علم به اين مسئله از دو سال پيش شروع به فعاليت براي نمايندگي گرديد.
                            2)آقاي دكتر قلي پور مگر يكي از نزديكان دكتر روحي حود شش ماه پيش به شما نگفت كه اگر دكتر در انتخابات مجلس هشتم شركت نكند پس من از سياست چيزي نمي فهمم.
                            3)آقاي دكتر قلي پور مگر يكي از نزديكان دكتر روحي به سه برادر شاغل شما در شركت مخابرات حدود سه ماه پيش نگفت كه احتما ل شركت در انتخابات دكتر روحي بسيار زياد است.
                            4)آقاي دكتر قلي پور در كداميك از ملاقاتهاي حضوري شما با آقاي دكتر روحي ايشان به شما گفته است كه در انتخابات شركت نمي كند.
                            5)آقاي دكتر قلي پور آن روز كه شما به چلوكبابي سلطان بدون دعوت ميزبان (آقاي عسگري اسحاقي) آمديد در كام لحظه دكتر به شما گفت كه من در انتخابات شركت نمك كنم و من نشنيدم.من درست در كنار شما نشسته بودم.
                            6)آقاي دكتر قلي پور كدام شخصييتي را در منطقه مي توانيد معرفي بكنيد كه از قبل وصل شدن به آقاي دكتر روحي شخصييتي مثل هادي اختيياري در فريدونكنار ويا پاشنا در بابلسر و يا محسن پور در بابلسر شده باشد.
                            7)آقاي دكتر قلي پور مگر شما به دائي آقاي دكتر روحي در دفتر كار ايشان نگفتيد كه اگر من كنار بكشم جواب اين يكصد و ده بيست نفري كه به آنها دين دارم را چه بكنم.

                            آقاي دكتر قلي پور شما كه خود و خانواده محترمتان در دو دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي جلوي آقاي دكتر روحي ايستاديد تا آقاي مقداد نجف نژاد به مجلس راه بيابد و در تاريخ 8/12/86 در فرمانداري بابلسر يك جلسه يك ساعته با آقاي مقداد نجف نژاد داشيد خواهشمندم ادعا نكنيد كه آقاي دكتر روحي براي حمايت از آقاي مقداد مجددً كانديد شده است.آقاي دكتر رو حي فقط و فقط به خاطر اين كانديد مجلس هشتم شد كه آدم ناتوان ،فرصت طلب و دروغگوئي چون شما نه توان ادامه كارهاي باارزشي كه ايشان در طي مدت كوتاه دو ساله انجام داده اند را نداريد. هر يك از دوستاني كه مايل باشند صحت مطالب بالا را ارزيابي كنند مي توانند به خود آقاي قلي پور مراجعه كنند.

                            • واقع بین پاسخ به این دیدگاه 3 0
                              چهارشنبه 8 اسفند 1386-0:0

                              آقایان بس است دیگر اگر واقعا شخصی باید کنار برود آقای روحی میباشد واگرنه ما همه میدانیم که پشت پرده چه خبر است و چه کس یا کسانی ایشان را مجبور به کاندیداتوری دوباره کرده اند مگر آقای روحی بارها و بارها به مردم منطقه اعلام نکردند که من در انتخابات شرکت نمیکنم پس چرا می خواهند آرای شهر را بشکنند و نماینده رقیب را به مجلس بفرستند و دوباره روز از نو و روزی از نو مگر آقای روحی در هتل سلطان جلوی امام جمعه نگفتند که من شرکت نخواهم کرد؟! واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا
                              هر کس که به این مردم خیانت کند جوابش را ازخدا میگیرد

                              • سه شنبه 23 بهمن 1386-0:0

                                عملکرد فوقالعادتان اقای دکتر روحی ما را مجبور در شرکت در انتخابات میکند از اقای دکتر قلی بور تقاضا دارریم برای مردم فریدونکنار هم شده کنار بروند وگرنه خدمت به مزدور مقداد کرده اند

                                • چهارشنبه 3 بهمن 1386-0:0

                                  اگر آقای قلی پور دلسوز واقعی مردم منطقه میباشند (علی الخصوص شهرشان)انصراف بدهند وگرنه آگاهان واقعی او و اهدافش را میشناسند

                                  • دوشنبه 1 بهمن 1386-0:0

                                    بدون شك افرادي كه از قبل دكتر روحي و حجب و حيا ايشان به جا ومقامي رسيدند (از قبيل رسيدن به جايگاه شواي شهر نفوذ در ادارات در يافت وامهاي هنگفت و..... نخواهند گزاشت لقمه اي به اين چربي از دستشان خارج شود حتي با فدا كردن منافع شهرستان فريدونكنار) بياد داشته باشيم كه ما براي اين موفقيت خون داده ايم


                                    ©2013 APG.ir