تعداد بازدید: 4007

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 26 دی 1386-0:0

هزار وعده خوبان

به رغم وعده رئيس جمهور؛ سه شنبه هم گذشت اما هنوز برخي از مردم مازندران گاز ندارند.


 قطع گاز در استان هاي شمالي بار ديگر اعتراض هايي را برانگيخته است. در پي سفر احمدي نژاد به شهرستان ساري براي بررسي مشکلات ناشي از قطع گاز در استان هاي شمالي کشور و وعده وي نسبت به برگشت شرايط عادي گاز رساني به اين مناطق تا روز سه شنبه و برطرف شدن مشکلات مردم تا امروز که چهارشنبه است،اين قطعي برطرف نشده است.

قطع درختان جنگل براي گرم کردن خانه ها
مردم در شهرهاي شمالي کشور با ادامه سرما و قطع گاز، با قطع درختان به صورت غيرقانوني اقدام به گرم کردن خانه هايشان مي کنند.

روزنامه "اعتماد" گزارش داد: روزانه حدود 300 ماشين چوب درختان قطع شده به قائم شهر و گرگان برده مي شوند. به گفته اين مقام مسوول در سازمان حفاظت از محيط زيست در 23 روزي که از سرد شدن هوا و قطعي گاز در اين مناطق مي گذرد تاکنون دولت هيچ اقدامي براي رفع اين مشکل انجام نداده است. در نتيجه مردم مجبورند بيش از 5 ساعت در صف هاي طولاني براي دريافت 20 تا 40 ليتر نفت در انتظار باشند.

وي ادامه داد؛ مردم حتي درختان کنار جاده را نيز قطع مي کنند و در اين باره هيچ مقام مسوولي هيچ کاري نمي کند.

در حالي که دماي داخل خانه هاي قائم شهر و گرگان بين صفر و منفي 5 درجه است مردم مجبور هستند از تنها وسيله موجود که همان چوب درختان است براي گرم کردن استفاده کنند، مشخص نيست به چه دليل از چوب هاي مزارع صنعتي چوب در اين بحران سرما استفاده نمي شود. اين مزارع در زمين هاي با قطع کوچک بيشتر در گيلان وجود دارد و کاربري آن صرفاً صنعتي است و در اين شرايط مي توانست به کمک بحران سرما در منطقه بيايد.

شمس الله شريعت نژاد معاون مناطق مرطوب و نيمه مرطوب سازمان جنگل ها در اين باره هيچ جوابي نداد. هچنين به رغم وعده رئيس جمهور مبني بر وصل گاز در استان هاي شمالي و غربي کشور در سه شنبه،گاز تمام اين مناطق همچنان قطع است.جنگل هاي شمال ايران که از نادر ترين آثار تاريخ طبيعي و گنجينه علمي جهان است در اين روزهاي سرد قطع مي شوند تا مسووليتي را که دولت بر عهده داشت، با از بين رفتن شان انجام دهند.

درختان جنگل هاي شمال از سرمايه هاي ملي مردم ايران و جهان هستند؛ جنگل هايي از دوران سوم زمين شناسي که تنها در ايران وجود دارد. اما با وجود مديريت ناکارآمد موجود در ايران فقط کافي است شهرهاي شمالي چند زمستان ديگر شبيه اين زمستان را در آينده تجربه کنند، آن وقت ديگر اثري از درختان زيبا و چند هزار ساله شمال وجود نخواهد داشت.

در اين باره نيز کانون عالي گسترش فضاي سبز و حفظ محيط زيست ايران در نهمين بيانيه خود اعلام کرد؛ مظاهر طبيعي نعمات الهي هستند که گاهي سبب خوشي و گاهي سبب ناخوشي مي شوند. طغيان اين مظاهر که امروزه از آن به عنوان حوادث غيرمترقبه ياد مي شود همراه با به وجود آوردن مشکلاتي نيز است که در صورت نبود مديريت صحيح و پيشگيرانه قابليت تبديل به بحران را خواهد داشت.

در حداقل 8 استان کشور به دليل نبود آمادگي و تمهيدات لازم و استفاده از تجارب داخلي و خارجي و برنامه ريزي منسجم همچنان اين استان ها در سرما به سر مي برند.در قسمتي ديگر از اين بيانيه آماده است؛ اطلاعات واصله از ديده بانان استان هاي شمالي و غربي نشان از روند فزاينده هجوم و استفاده از منابع طبيعي و جنگل ها به عنوان سوخت جايگزين است.

کانون ضمن اعلام همدردي با ساکناني که با قطع گاز مواجه شده اند و يادآوري وظيفه دولت در تامين سوخت جايگزين و وسايل گرمايشي جايگزين تا زمان رفع بحران تاکيد مي کند تخريب جنگل ها و منابع طبيعي کشور به عنوان راه - شايد به عنوان راه حل مقطعي - موجب نجات از برودت شديد و طاقت فرساي زمستان شود اما تبعاتي به مراتب سنگين تر در ابعاد ملي را به همراه داشته و مسبب بروز خسارات جبران ناپذيري در آينده خواهد بود که يقيناً جايگزيني نخواهد داشت. بي ترديد اعضاي کانون در کنار ساير گروه ها و مردم آمادگي خود را جهت کمک و امدادرساني به هم ميهنان آسيب ديده اعلام مي کنند.

از استاندار دولت هشتم تا رئيس‌جمهور دولت نهم؛

tbnak نوشت:با وجود آن كه سفر غير منتظره رئيس‌جمهور به ساري هنگام مشكل قطعي گاز به‌وجودآمده براي مردم استان هاي شمال كشور با برخي انتقادات همراه بود، نفس اين اقدام اثرات و پيامدهاي مثبتي دربر داشت.  رئيس‌جمهور دولت نهم در حالي سه روز پس از قطع گاز مردم استان هاي شمالي شخصا عازم ساري شد كه استاندار گيلان (در دولت هشتم) در زمان برف تاريخي رشت در سال 83 و در اوج بحران به‌وجودآمده براي مردم رشت، خارج از اين استان بود و از مديريت اين استان ناكام ماند.

از سه شنبه تا يک شنبه فرجه!

 غلامحسن نوذري وزير نفت در باره آخرين اقدامات صورت گرفته براي وصل گاز تمام مناطق كشور گفت: اكنون روزي 457 ميليون مترمكعب گاز در شبكه سراسري گاز توزيع مي‌شود كه با تلاش مديران و پرسنل شركت گاز مشكلات كاهش يافته و مناطقي كه داراي قطعي گاز بودند، اكنون به سمت كاهش مشكلات حركت و نسبتاً از گاز برخوردار شدند و مناطقي كه شاهد كاهش فشار گاز بودند نيز مشكلاتشان در حال پايان يافتن است.


وي با تقدير از تلاش‌هاي شركت پالايش و پخش نفت براي تأمين نفت سفيد و گاز مايع مردم گفت: اكنون 31 ميليون متر مكعب نيز افزايش توليد داريم كه اكنون از مجموع 13 ميليون و 200 هزار انشعاب كشور تنها حدود 300 هزار انشعاب برقرار نيست كه حدود 2و نيم درصد مصرف كل كشور مي‌شود.


نوذري با اشاره به اينكه بسياري از مناطقي كه گفته مي‌شود قطعي گاز دارند، حدود 80 درصد گازشان وصل است تأكيد كرد:‌ البته تلاش براي بهره‌مندي همه مشتركين از نعمت گاز به صورت شبانه روزي وجود دارد.


وزير نفت با اشاره به سخنان ديروز جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه مبني بر محكوميت چند تن از مديران شركت نفت گفت كه اولاً تنها يك مدير آن هم در 4 سال پيش تخلف انجام داده و ثانياً اعلام اين موضوع در شرايط فعلي واقعاً جاي تعجب و گلايه دارد.


از وزير نفت در مورد مذاكره با تركمنستان سؤال شد كه پاسخ داد؛ آنها بايد گاز را وصل كنند تا مذاكره كنيم و در شرايط فعلي نيز هيچ گازي از كشور صادر نمي‌شود.


وي اضافه كرد: اكنون بيش از مجموع آنچه كه گفته مي‌شود، بايد از عسلويه تأمين مي‌شد كه گاز در شبكه وجود دارد اما موضوع انتقال و ظرفيت ايستگاه‌ها نيز بايد مورد توجه قرار گيرد، چون برخي اشكالات به خاطر محدوديت شبكه است.
نوذري تأكيد كرد: تا شنبه يا يكشنبه گاز همه مناطق كشور وصل مي‌شود و هم اكنون نيز براي ذخيره‌سازي گاز در دو منطقه قم و ورامين اقدامات پايه‌اي در حال انجام است.


 


  • doostdaran delavarپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 26 دی 1386-0:0

    1 بهمن افتتاح سایت دلاور بزرگ نیا کاندیدای قائم شهر،سوادکوه ،جویبار ،کیاکلاwwwwww.delavar.org

    • چهارشنبه 26 دی 1386-0:0

      hamin ham ghabliha anjam nadadand.


      ©2013 APG.ir