تعداد بازدید: 3627

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 دی 1386-0:0

پايان کار وزير شمالي؟

منابع آگاه مي گويند:کناره گیری متکی قطعی شد.


rajanews خبرداد:معاون مالي- اداري وزارت امورخارجه به رغم دستور رئيس جمهور براي توقف عزل سفير ايران در ايتاليا، سرپرست جديدي براي نمايندگي ايران در رُم تعيين كرده است.

آبانماه گذشته نيز يك جريان محفلي در وزارت امور خارجه براي عزل سفير ايران در ايتاليا تلاش كرده بود كه با دستور رئيس جمهور مبني بر توقف اين حكم تا رسيدگي به مسائل از طريق اعزام افراد ذيصلاح، اين تلاش به نتيجه نرسيده بود.

گفته مي شود، فردي كه به عنوان سرپرست نمايندگي ايران در رم تعيين شده است داراي پرونده تخلفات در اداره گزينش وزارت امور خارجه مي باشد.

  سفير ايران در ايتاليا در نامه اي به رئيس جمهور، دلايل عزل خود را از حيث مديريتي و مأموريتي مبهم دانسته و تحركات جناجي، باندي و گروهي را در اين مسئله دخيل دانسته است.

 گفتني است ابوالفضل ظهره وند تابستان 85 با نظر شخص رئيس جمهور به عنوان سفير ايران در ايتاليا منصوب شد.

ايتاليا در ميان كشورهاي اروپايي به عنوان حياط خلوت برخي باندهاي اقتصادي و پاتوق هاي نفتي به شمار مي رود كه طي اين مدت، ظهره وند عليرغم گسترش مراودات اقتصادي ايران و ايتاليا در زمينه توريسم، صادرات و و واردات، با اين جريان هاي موازي مقابله كرد.

اما noandish نوشت:با پایان مهلت تعیین شده از سوی  وزیر امورخارجه برای برکناری سفیر ایران در ایتالیا و عدم برکناری ظهره وند ، منابع آگاه از کناره گیری منوچهر متکی از سمت خود خبر می دهند.

 به دنبال بروز اختلاف میان وزیر امورخارجه و سفیر ایران درایتالیا ، متکی چهارشنبه گذشته را آخرین زمان برای فراخوانی ظهره وند تعیین و تاکید کرده بود در غیر این صورت در وزارت خانه حاضر نمی شود.

با عدم فراخوانی سفیر ایران در ایتالیا که مورد حمایت دولتمردان است ، کناره گیری متکی قطعی به نظر می رسد و شایعات خبری مبنی بر تعیین سرپرست برای وزارت امورخارجه در این راستا قابل تفسیر است.


  • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 2 بهمن 1386-0:0

    رعيت تائيد صلاحيت شد
    متن كامل در http://khabar8.blogfa.com

    • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 1 بهمن 1386-0:0

      بالاخره، نفوذ اكبري كارساز شد و حجت‌الاسلام حيدري مهره‌اي كه عزت‌ اكبري در هيأت كاشت، رعيت را در همين شهر قائمشهر رد صلاحيت كرد. البته، نمي‌خواهم كه شما فكر كنيد كه من اين مطلب را به طرفداري از رعيت مي‌نويسم، من اين را مي‌نويسم؛ چون فكر مي‌كنم كه رعيت حداقل براي شهر ما زحمت كشيد و انصاف نيست كه كساني كه نمي‌توانند در راي‌گيري پيروز شوند، طور غيرجوانمردانه بخواهند او را از صحنه حذف كنند. ممنون شيخ. البته رعيت تلاش‌هاي خود را براي نجات خود ادامه مي‌دهد، و چون اين ليست حتمي نمي‌باشد، احتمال بازگشت رعيت خيلي زياد مي‌باشد. ان‌شاالله، به كوري چشم آنهايي كه نفوذبازي مي‌كنند


      ©2013 APG.ir