تعداد بازدید: 73

توصیه به دیگران 0

جمعه 20 مهر 1403-22:12

زنان برای ایران

رویداد‌ ۲۴ ساعته حریم رسالت با عنوان «طنین  ویژه بانوان رسانه مازندران» برگزار شد.


 مازندنومه، حلیمه‌خادمی: رویداد‌ ۲۴ ساعته حریم رسالت با عنوان  «طنین  ویژه بانوان رسانه مازندران» با حضور سردار احمد برسلانی، جانشین فرمانده سپاه کربلا، سرهنگ محمدحسن سلامی  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سرهنگ دوم پاسدارعبدالمهدی حق‌شناس مسئول بسیج رسانه سپاه کربلا و فرشته پازوکی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، 19 مهر ماه در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این رویداد شماری از بانوان فعال در حوزه رسانه‌ و کارآفرینی گرد هم آمدند تا دیدگاه‌ها و تجربه‌های موفق خود را به اشتراک بگذارند.

پروین انوری –کارآفرین، فعال اقتصادی و مدیرعامل شرکت پلیمر بافت- یکی از مهمان این رویداد بود.

شرکت او که برای 350 نفر شغل ایجاد کرده، تولیدکننده کیسه‌های توری و شید روی گلخانه است که به کشورهای ترکیه و آذربایجان هم صادرات دارد.

سمانه نخودی -کارآفرین در حوزه کشاورزی، مدیرعامل صندوق خرد روستایی و تسهیلگر نمونه در زمینه‌های گلخانه و گل‌های تزیینی- است.

*برای آینده ایران

خانم انوری متولد سال 1348  است که دو فرزند دارد و  از سال 81 در کنار همسر  و پسر خود با تولید کیسه توری راشل وارد عرصه تولید شده است.

وی مسیر موفقیت خود را این گونه روایت می کند:

«برای آینده فرزندانم و اینکه باری را از دوش دولت بردارم، وارد عرصه تولید شدم. در  سال 81 با یک دستگاه آغاز به کار کردم و امروز با  خرید دستگاه های پیشرفته  و ایجاد 350 شغل مستقیم و 15 شغل غیر مستقیم فعالیت می کنیم. موتور محرکه من در موفقیت هایم انگیزه و تلاش و رسیدن به هدفم است.

دو شرکت پلیمر بافت بابل و اکسیرساز شمال، فعالیت واحدی را انجام می دهند و به عنوان تخصصی‌ترین و بزرگ‌ترین تولید کننده شبکه های بافته شده (توری) پلاستیکی با روش بافت حلقوی مشغول فعالیت هستیم.

محصولات ما شامل انواع کیسه های بسته‌بندی،توری سایبان، توری ایمنی ساختمان، توری حصاری، توری جمع آوری محصول، توری باد شکن، ضد تگرگ، ضد پرنده، توری مش است.

با تولید محصولات پلیمری در مصرف آب صرفه‌جویی می شود و امروز افتخار می‌کنم با ایجاد شغل و تولید محصولات برای کشاورزان و دامداران در برخی نقاط کشور مانع از مهاجرت روستائیان به شهر شده‌ایم.

هر زمان کارگران ما امکانات رفاهی  برای  خود و خانواده فراهم  و پیشرفتی کسب می‌کنند، از اینکه  مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده‌ام، شاکر خداوند هستم.»

*اهمیت نظام اعتبارات خرد

خانم نخودی هم در این رویداد موفقیت خود را چنین روایت کرد:

«یکی از اصلی‌ترین زمینه هاي مشارکت زنان در جامعه روستایی، ایجاد کسب و کارهاي کوچک و ورود به کارآفرینی یا خوداشتغالی است و  صندوقهاي اعتبارات خرد، نقش زیادی در تحقق این موضوع دارند.

نظام اعتبارات خرد از جمله راهکارهاي مطرح شده با هدف تسریع فرآیند سرمایه‌گذاري و تقویت بنیاد مالی و پس انداز در مناطق روستایی و نهایتا توانمندسازي زنان روستایی است.

صندوق اعتبارات خرد بانوان بهار نارنج در سال1396با تعداد26عضو در بخش مرکزي شهرستان ساري در روستاي میارکلا تاسیس شد که در حال حاضر تعداد اعضاي صندوق به35 نفر افزایش یافته است و من مدیرعامل این صندوق هستم.

زنان کارآفرین علاوه بر اینکه به خودباوری و استقلال خود کمک می‌کنند، می‌توانند الگویی برای سایر زنان باشند و انگیزه‌بخش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در بین آن‌ها شوند.

زنان کارآفرین همچنین می‌توانند با حضور فعال خود در بازار، به تنوع و اشتغال‌زایی و  رشد اقتصادی کشور کمک کنند.»

*تاثیرگذاری در بالاترین سطح

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در اولین رویداد رسانه‌ای «طنین»، ویژه بانوان رسانه استان مازندران اظهار داشت:

«حضور زنان در دوران دفاع مقدس در بالاترین  و اثرگذارترین سطح دیده شد.  ما شاهد حضور زنان درخط مقدم در برخی مناطق جنگی تا مساجد برای پشتیبانی از جنگ بودیم و شعاع تاثیرگذاری بانوان از خانه و خانواده تا حضور در میدان جنگ بسیار گسترده بود.

یکی از دستاورد‌های حضور زنان در دفاع مقدس تربیت شیرمردانی بود که در دوران دفاع مقدس در میدان مجاهدت حضور پرمعنا پیدا کردند.

یکی دیگر از دستاوردهای بانوان حضور گسترده در جبهه‌ها در قالب ستاد پشتیبانی جنگ بود. هرجایی که نیاز بود زن بابصیرت ایرانی در میدان مجاهدت حضور پیدا کرد و هرجا که زنان حضور داشتند کار دقیق‌تر و درست‌تر انجام شد.»

*معرفی هویت واقعی زنان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در رویداد  ۲۴ ساعته «طنین  ویژه بانوان رسانه مازندران» گفت:

«بانوان  چه در دوران دفاع مقدس و امروز در قالب  جنگ نرم موثر هستند. امروز دشمن با مهندسی افکار، افکار بچه‌های مهد کودک، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه را تحلیل و بر اساس افکار و نیاز و میل آن قشر برنامه‌ریزی می‌کند و اگر در این حوزه توانمندی و اشرافیت نداشته باشیم، خود به خود باخته‌ایم.

امروز یکی از وظایف اصلی بانوان به خصوص اصحاب رسانه، معرفی هویت واقعی زنان است که در قالب موشن‌گرافی، پادکست، کلیپ، فیلم و ... باید اینها را نشان دهیم.»

 



    ©2013 APG.ir