تعداد بازدید: 2890

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 5 اسفند 1386-0:0

ثابت قدم در آزمون الهي

يادداشتي از: ايرج نيازآذري، مدير روابط عمومي دانشگاه مازندران


در پي تشرف به عتبات عاليات، مطالب زيادي ذهنم را مشغول ساخت تا آن را قلمي نمايم. چندين بار در حرمين شريفين علوي و حسيني مترصد نگارش اين سطور بودم كه امكانش ميسر نشد. اراده‌ام اين بود كه از ارزش استقلال و امنيت كشورم بنويسم، از آناني كه رفاه خويش را در آسايش ما مي‌ديدند بنگارم.

 اساساً سفر به يك كشور خارجي و مقايسه آن با وطن تجارب و اطلاعات زيادي به انسان مي‌دهد خاصه كشور همسايه عراق كه با آن اشتراكات فرهنگي و تاريخي فراواني داريم و البته در دوران استبداد صدام جنگي تحميلي را پشت‌سر گذاشته‌ايم.

 با اين اوصاف وجود عتبات عاليات در كشور عراق براي هموطنان كه شيعه مذهب هستند جذابيت خاصي دارد. نجف اشرف، كربلاي معلي، كاظمين و سامرا خاستگاه عشق و ايثار و مضجع شريفين چند امام معصوم است كه دل شيعه همواره متوجه آن‌جا است.

در كنار زيارت و استفاده از اماكن نوراني چون «مسجد كوفه» و «مسجد سهله» شرايط سياسي، اقتصادي، امنيتي و فرهنگي كشور پر رمزو راز همسايه براي نگارنده اهميت داشت چرا كه برايم مهم بود ببينم ميراث صدام سرسپرده غرب چگونه است.

در آن طرف مرز مهران حضور اشغالگران امريكايي اخم همه همراهان را به دنبال داشت.در كوچه اول به آبادني و امنيت آن شهر پي برديم كه چطور يك بيگانه مسئول امنيت عراق شده است!؟

 از وضع بهداشت، شهرسازي، معابر، راه‌ها و ابنيه و ... چه بگويم كه بهتر است انشاءا... زيارت عتبات عاليات روزي قسمت خوانندگان علاقه مند شود تا حقانيت ادعاي اين قلم محرز شود.

 لذا اي ايراني مسلمان به كشور خود افتخار كن كه امنيت آن خون بهاي شهيدان و استقلال آن مرهون استقامت غيورمردان و رهبري الهي امام خميني «ره» و هدايت حكيمانه رهبري معظم انقلاب اسلامي است.

 داشتم قلم را كنار مي‌گذاشتم كه خبر گزارش البرادعي در رسانه ملي را ‌ديدم و از اين كه دنيا به بركت استقلال ملي سرتعظيم به اين آب و خاك فرود آورد. 

 بدون شك سنت امداد الهي مشمول ملت‌هايي است كه در راه خدا قدم برمي‌دارند و سرنوشت آنان در دست خودشان است. ملت ما متاثر از آموزه‌هاي ديني و تعليمات مذهبي و با بهره‌گيري از منابع فيض ربوبي راه تعالي را در پيش گرفته و روز به روز بر عزت و اقتدارش افزوده مي‌شود و دشمنان ما مايوس و سرافكنده.

عزيزان: پس از پشت‌سر گذاشتن دهه فجر و آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي، عرصه‌هاي خطيري متوجه ماست كه بايد با هوشياري، درايت، تقوي، سختكوشي از آن سربلند بيرون آييم. و در حال حاضر انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي مهم‌ترين آن است.

 آزموني كه بفرموده معمار فقيد انقلاب اسلامي امتحان الهي است. امتحان الهي؛ لوازم، شرايط، مقدمات، دقت‌ها و حساسيت‌هاي خاص خود را دارد كه تحقق احسن آن مرضي قلب منور آقا امام زمان«عج» و آسايش و رفاه كشور اسلامي ما را به دنبال دارد كه البته بايد در مسير آزمون الهي ثابت قدم باشيم.

 (um@umz.ac.ir)


  • پنجشنبه 9 اسفند 1386-0:0

    عملکرد نامناسب دولت خاتمی توقع معلمان رابالا برد در صورتیکه اینها نصف سال بیکارند وحقوق انها اکنون ازکارمندان خیلی ادارات بیشتر است

    • چهارشنبه 8 اسفند 1386-0:0

      این دفعه نوبت معلمان است که به مجلس بروند . اجرای نظام هماهنگ حقوق فرهنگیان توسط نمایندگان فرهنگی مجلس هشتم بیاد روزهایی که جلوی درب مجلس هفتم در تهران انتظار می کشیدند .... معلم


      ©2013 APG.ir