تصويرشفاف نيست!
كيفيت اجراي مصوبات سفر دولت در مازندران شفاف نيست(يادداشت روزنامه بشيرمازندران)
يكي از برنامه ها و شعارهاي اساسي دولت نهم اجراي طرح ابتكاري سفرهاي استاني با هدف آشنايي با ظرفيت ها، فرصتها و محدوديت هاي توسعه اي استانهاي مختلف بوده است. در اين ميان استان مازندران بعنوان يكي از استانهاي مستعد اما محروم كشور از جمله استانهايي است كه ساكنان صبورش به ره آورد سفر دولت نهم اميدها بسته اند و مدتها چشم انتظار ماندند تا دولتمردان نهم پاي در مازندران گذارند و از نزديك سيماي فقر پنهان شده در زير چشم انداز سبز استان را بدرستي و از نزديك دريابند و براي فرسنگها عقب ماندگي و توسعه نيافتگي استان تدبيري بينديشند كه ماحصل ديد و بازديدهاي رييس جمهور و هر كدام از وزراء مصوباتي شد كه در كاخ استانداري مازندران تدوين گرديد و تعداد آن به روايات مختلف از 90 تا 200 مصوبه هم نقل شده است اما آنچه كه مهم است تعداد مصوبات نيست بلكه كيفيت اجراي آنها با هدف برون رفت از مدار توسعه نيافتگي است.
به ديگر سخن در حاليكه ساكنان استان مازندران هر شب از پنجره تلويزيون شاهد كلنگ زني يا افتتاح پروژه هاي چند ميلياردي ره آورد سفر دولت در استانهاي ديگر هستند در مازندران مسوولان ذيربط يا اطلاعات شفافي از كيفيت اجرايي شدن مصوبات مزبور ارائه نمي كنند يا صرفا جهت خالي نبودن عريضه به ارائه اطلاعات درصدي اكتفا مي كنند كه اين وضعيت جاي بسي تأسف است.
بعبارت ديگر اگر نگاهي به مفاد مصوبات سفر و اعتبارات تخصيص يافته به اين مصوبات بيندازيم بوضوح در مي يابيم كه 90 درصد از مصوبات مزبور جزء پروژه هاي كوچك و بسيار كوچك است كه دستگاههاي اجرايي استان معمولا بعنوان وظايف روتين سازماني در سالهاي قبل هم اجرا مي كردند كه گنجاندن اينگونه پروژه ها در قالب ليست بلند بالاي مصوبات سفر به نظر نمي رسد چندان قابل توجيه باشد با اين وجود مشاهده مي شود بسياري از همان مصوبات هم به مرحله اجرا در نيامده و يا هنوز در گير و دار تأمين اعتبارات باقي مانده است.
قدر مسلم به دور از هرگونه اظهار نظر سياسي يا غير كارشناسي بايد گفت مردم استان هنوز تصوير شفافي از كيفيت اجراي مصوبات مزبور مشاهده نمي كنند از اين رو ضروري است مسوولان ارشد استان بويژه استاندار بعنوان نماينده عالي دولت گزارش جامع و كاملي از روند اجراي هر يك از پروژه ها با مشخصات كامل فني و اجرايي و همچنين ميزان تخصيص و جذب اعتبارات به مردم استان ارائه نمايد و چنانچه موانعي بر سر راه اجراي پروژه ها مزبور وجود دارد آنها را نيز صادقانه مطرح نمايد كه اين كمترين انتظار مردم از مسوولان است.
مهمترين مصوبات بيست ودومين جلسه هيات دولت که در محل استانداري مازندران در ساري تشکيل شد به اين شرح است:
1 - در جلسه استاني دولت مقرر شد به منظور آنکه امکان استفاده از سواحل درياي خزر براي عموم مردم فراهم و تسهيل شود همچنين از اراضي غير مشجر و کوهستاني استان در جهت حفظ و جلوگيري از فرسايش خاک مرغوب کشاورزي، کشت درختان مثمر و تامين اراضي مورد نياز دامپروري ها، صنايع تبديلي کشاورزي و شهرکهاي صنعتي، کارگروهي به رياست وزير کشور و متشکل از کميسيونهاي لوايح و زيربنايي دولت و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و استانداران سه استان ساحلي خزر و سه نماينده مجلس از سه استان تشکيل شود و نسبت به بررسي هاي لازم جهت تدوين لايحه ، تصويبنامه هيات وزيران و آيين نامه هاي لازم اقدام کند.
2 - هيات وزيران وزارت مسکن و شهرسازي را موظف کرد با توجه به اينکه با بهره برداري از آزادراه تهران شمال حجم مسافران و گردشگران منطقه مازندران (وروديهاي راههاي منتهي به شمال ) به يکباره افزايش چشمگيري مي يابد نسبت به مطالعه و تنظيم طرح اوليه توسعه زير ساختهاي حمل و نقل و گردشگري شهرهاي استان که در راستاي آزاد راه هستند اقدام کرده و تا پايان سال 85 ميزان اعتبارات مورد نياز از طريق فاينانس (به موازات ساخت آزادراه ) را برآورد و اعلام کند تا در بودجه سالهاي آتي پيش بيني شود
3 - تامين منابع مالي لازم براي پرداخت مابه التفاوت نرخ سود و کارمزد حداقل 7400 ميلياردريال تسهيلات بانکي به منظور اجراي طرح هاي داراي توجيه فني و اقتصادي ازسوي وزارت کار و امور اجتماعي؛ تسهيلات سهم استان مربوط به سال 1384 به مبلغ 2232 ميليارد ريال قابل جذب تا پايان سال 1385 خواهد بود.
4 - اختصاص حداقل معادل مبلغ 4000 ميليارد ريال تسهيلات ارزي جهت طرحهاي داراي توجيه فني و اقتصادي (غيردولتي) با اولويت طرح هاي بخش صنعت و معدن وکشاورزي در استان ازمحل حساب ذخيره ارزي
5 - صدور مجوز استفاده از معادل ارزي 400 ميليارد ريال تسهيلات مالي خارجي (فاينانس) و همچنين فروش 400 ميليارد ريال اوراق مشارکت براي بازسازي و احياي بافتهاي فرسوده استان توسط وزارت مسکن و شهرسازي
6 - اختصاص مبلغ 5 ميليارد ريال براي سرمايه درگردش واحدهاي تعاوني راکد، بدون نياز به سپرده گذاري نزد صندوق تعاون کشور
7 - وزارت اقتصاد موظف شد گزارشي از وضع جرايم ديرکرد تسهيلات و وامهاي دريافتي صيادان کيلکا و کشاورزان آسيب ديده از خشکسالي و موزکاران زيانديده تنظيم و جهت تصميم گيري به دولت ارايه کند
8 - اعطاي مبلغ 50 ميليارد ريال وام قرض الحسنه ضروري، وديعه مسکن، درمان ، تحصيل و ازدواج ازسوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران؛ علاوه بر سقف اعتبار عادي استان
9 - اختصاص مبلغ 291 ميليارد ريال در سال 85 به عنوان « اعتبارات توسعه استان» براي احداث ، تکميل ، تجهيز و يا توسعه پروژههاي تملک دارايي استان مازندران
10 - ايجاد 773 تعاوني توليدي ، توزيعي و خدماتي براي اشتغال 13283 نفر با اولويت فارغالتحصيلان دانشگاهي توسط وزارت تعاون
11 - تعيين بندر فريدون کنار در استان مازندران به عنوان گمرک دريايي.
12 - اختصاص مبلغ 50 ميليارد ريال به منظور سازماندهي و مديريت مناسب پسماندهاي شهري و روستايي در سال 1385 و پيش بيني اعتبار مورد نياز تکميل طرح هاي مربوط به پنج شهر اصلي (بهشهر، قائم شهر، آمل،ساري، محمودآباد، تنکابن و چالوس و هرکدام به عنوان مرکز يک منطقه) تا پايان برنامه چهارم توسعه
13 - اختصاص مبلغ 10 ميليون دلار اعتبار تسهيلات ارزي براي نوسازي بافت هاي فرسوده شهرهاي ساري، قائم شهر، آمل و بابل در سال 1385 ازسوي وزارت کشور
14 - شروع احداث2500 واحدمسکوني اجارهاي در شهرهاي استان طي سالهاي 1386 و 1385 توسط وزارت مسکن و شهرسازي
15 - اختصاص تسهيلات ارزان قيمت جهت احداث 12هزار و 500 واحد مسکوني روستايي در استان با نرخ سود و کارمزد 5 درصد توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي
16 - اختصاص مبلغ 65 ميليارد ريال براي ساماندهي خروج دام و جنگل نشينان از عرصه هاي جنگلي شمالي درسطح استان توسط وزارت جهادکشاورزي و پيش بيني اعتبار در لايحه متمم بودجه سال 1385 و لايحه بودجه سال 1386
17 - احداث نيروگاه گازي 500 مگاواتي قابل تبديل به سيکل ترکيبي ازسوي وزارت نيرو با مشارکت بخش غيردولتي در غرب مازندران براي بهره برداري در سال 1389
18 - اختصاص تسهيلات مورد نياز جهت ايجاد زيرساختهاي مناسب احداث و توسعه ميادين تره بار و احداث کارگاه هاي درجه بندي، بسته بندي، ايجاد سردخانه هاي بالاي صفر و صنايع تبديلي ميوه شامل مرکبات و کيوي در شهرستانهاي ساري، بابل، قائم شهر و نوشهر ازسوي وزارت بازرگاني
19 - اختصاص 5/2 ميليارد ريال تسهيلات يارانه دار جهت تجهيز و تکميل نمايشگاه بينالمللي استان توسط وزارت بازرگاني
20 - انجام مطالعات مقدماتي احداث 4 تقاطع غيرهمسطح راه آهن با جاده در سال 1385 در سطح استان و پيش بيني اعتبار مورد نياز در لايحه متمم بودجه سال 1385 و يا لايحه بودجه سال 1386 ازسوي وزارت راه و ترابري
21 - تخصيص اعتبار براي چهارخطه کردن محور نکا تا ساحل خزر (نيروگاه)
22 - تکميل کمربندي فعلي رامسر و چهارخطه شدن آن و مطالعه ترفيع ساحل رامسر به طول 15 کيلومتر براي احداث جاده کمربندي از داخل دريا توسط وزارت راه
23 - توسعه فرودگاه رامسر با واگذاري زمينهاي مهمانسراي رياست جمهوري و زمين متعلق به آموزش و پرورش ، توسط وزارت راه و ترابري به نحوي که هواپيماهاي مسافري بزرگ بتوانند از آن استفاده کنند.
24 - بهسازي ، بازگشايي و تکميل راه تنکابن به سمت الموت و قزوين
25 - شروع عمليات جاده کمربندي محمودآباد و تکميل جاده کمربندي تنکابن،نکا ،ساري
26 - تجهيز فرودگاه نوشهر و بين المللي کردن آن براي تسهيل در صادرات و رفت و آمد گردشگران
27 - تسريع در اجرا، بهسازي و تکميل جاده نور – چمستان – آمـل
28 - تسريع در عمليات احداث راه اصلي بلده – گرمابدر به لواسان
29 - مطالعه فني و اقتصادي راه آهن (هوايي) شرقي-غربي استان توسط وزارت راه و ترابري
30 (تكراري با 6) - اختصاص مبلغ 5 ميليارد ريال براي سرمايه درگردش واحدهاي تعاوني راکد، بدون نياز به سپرده گذاري نزد صندوق تعاون کشور
31 - تأمين يارانه سود و کارمزد مبلغ 700 ميليارد ريال تسهيلات مورد نياز طرح خودکفايي برنج و بازسازي و نوسازي کارخانجات شالي کوبي طي سال هاي برنامه چهارم توسعه ازسوي وزارت جهاد کشاورزي
32 - تأمين يارانه سود و کارمزد مبلغ 27 ميليارد ريال تسهيلات ساخت انبارهاي چندمنظوره در سال 1385 ازسوي وزارت جهادکشاورزي
33 - اختصاص مبلغ 30 ميليارد ريال از محل رديف حمايت هاي اجتماعي مربوط در سال 1385 براي کمک به آزادي زندانيان جرائم غير عمدي معسر توسط وزارت دادگستري
34 - اختصاص مبلغ 3 ميليارد ريال توسط وزارت دادگستري براي تجهيز و تعميرات اساسي ساختمان دادگستري هاي سطح استان در سال 1385
35 - پيش بيني يارانه مورد نياز (به ازاي هر نفر 5 ميليون ريال) به منظور کمک بلاعوض به مراکز نگهداري از سالمندان بخش غيردولتي استان ازسوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي
36 - اختصاص مبلغ 3 ميليارد ريال براي تامين مسکن تعداد 50 معلول تحت پوشش سازمان بهزيستي استان توسط وزارت رفاه و تأمين اجتماعي
37 - اختصاص 5/1 ميليارد ريال جهت راه اندازي 3 کانون بازنشستگان ثبت شده در استان ازسوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي
38 - تأمين اعتبار مورد نياز انجام بيمه اجتماعي روستاييان در سقف اعتبارات مصوب به هر ميزان که افراد، تحت پوشش بيمه قرار گيرند . (وزارت رفاه و تأمين اجتماعي )
39 - تأمين اعتبار براي تهيه200 جهيزيه توسط وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و استانداري .
40 - اختصاص مبلغ 6 ميليارد ريال توسط سازمان صنايع کوچک وشرکت شهرک هاي صنعتي ايران به منظورايجاد زيرساختهاي شهرکهاي صنعتي در7 شهر مازندران.
41 - انجام مطالعه امکان سنجي ايجاد صنايع با تکنولوژي بالا و پاک در استان مازندران توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران
42 - با توجه به موافقت وزارت صنايع و معادن با مشمول شدن استان در موضوع آيين نامه مشوقهاي صنعتي استانهاي کمتر توسعه يافته هشتگانه موضوع مصوبه شماره 30393/ت36112هـ مورخ 15/9/1383 سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور نسبت به بررسي پيشنهاد اقدام و نتيجه را ظرف دو ماه به هيأت دولت ارائه نمايد .
43 - انجام مطالعه از محل اعتبارات استاني با همکاري دستگاههاي ذيربط براي تشکيل سازمان عمران سواحل درياي خزر توسط وزارت مسکن و شهر سازي
44 - انجام مطالعه، امکان سنجي و انتقال گاز اتيلن از حوزه هاي نفت و گاز کشور به استان مازندران در سال 1385 توسط وزارت نفت
45 - تسريع در عمليات اجرايي حفاري و اکتشاف نفت فلات قاره و مناطق عميق دريايخزر .
46 - احداث جايگاههاي گاز مايع فشرده(CNG) در مناطقي که استانداري مازندران زمين مورد نياز آنها را تامين نمايد ازطرف وزارت نفت
47 - انجام مطالعات مصرف گاز مايع فشرده( CNG )براي روستاهاي دور دست در سال 1385 و پيش بيني اعتبار مورد نياز براي آغاز عمليات اجراي آنها در لوايح بودجه سنواتي قانون برنامه چهارم توسعه پس از طي مراحل قانوني .
48 - گشايش اعتبار ارزي مورد نياز طرح سد و نيروگاه تلمبه و ذخيره اي سياه بيشه از محل ارز نقدي با هماهنگي بانک مرکزي و پيش بيني اعتبار مورد نياز با ايجاد رديف جديد در لايحه بودجه سال 1386 توسط وزارت نيرو
49 - پيش بيني اعتبار لازم توسط وزارت نيرو جهت تکميل طرح هاي آبرساني به شهرستانهاي استان در لايحه متمم بودجه سال جاري و اعتبار تکميلي در لوايح بودجهاي سالهاي برنامه چهارم توسعه به نحوي که اين طرحها تا پايان برنامه به اتمام برسند .
50 - انجام مطالعه و اجراي طرح جامع مديريت سيل مازندران در سال 1385 و پيش بيني اعتبار مورد نياز جهت اجراي طرح در لايحه بودجه سال 1386 پس از اخذ مجوز کارگروه مندرج در آيين نامه ماده 32 قانون برنامه چهارم توسعه ازسوي وزارت نيرو
51 - پيش بيني اعتبار مورد نياز ازسوي وزارت نيرو براي مطالعه اصلاح و بازسازي طرح هاي تأسيسات آبي، شبکههاي آبياري و زهکشي اجرا شده و در دست بهره برداري استان در لايحه بودجه سال 1386 و لوايح سنواتي سال هاي برنامه چهارم توسعه .
52 - پيش بيني اعتبار مورد نياز در لايحه متمم بودجه سال 1385 جهت تسريع در اجراي مجتمع هاي آبرساني روستايي استان توسط وزارت نيرو
53 - پيش بيني اعتبار لازم براي اجراي طرح انتقال آب چالوس به دشت هراز و تسريع در مراحل سد هراز از محل متمم بودجه سال 1385 و يا لوايح بودجه سالهاي آتي به نحوي که پروژه در طول برنامه چهارم توسعه به اتمام برسد؛ از سوي وزارت نيرو
54 - تأمين اعتبار مورد نياز بررسي طرح پروژه تمهيدات حفاظتي از ذخيره گاه ميانکاله پس از تأييد مطالعات طرح مذکور ظرف مدت يک ماه در سال 1385 توسط سازمان حفاظت محيط زيست
55 - تأمين اعتبار همه طرح هاي پژوهشي ملي استان ازسوي سازمان حفاظت محيط زيست
56 - اختصاص مبلغ 3 ميليارد ريال به منظور آزادسازي حريم بناي تاريخي فرح آباد ساري و گوهرتپه رستمکلا در شهرستان بهشهر در سال 1385 .
57 - اختصاص 5/2 ميليارد ريال در سال 1385 جهت ايجاد پايگاه پژوهشهاي گردشگري و مطالعات باستان شناسي درياي خزر در استان توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري .
58 - اختصاص مبلغ 2 ميليارد ريال براي ايجاد موزه دائمي صنايعدستي در يکي از مکانهاي باستاني و تاريخي مرکز استان و همچنين مبلغ 1 ميليارد ريال نيز براي مرمت و بازسازي بناي تاريخي مذکور در سالجاري اختصاص مي يابد .
59 - تعيين شهرستان رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگري ، طبيعت گردي و اکوتوريسم و گردشگري الکترونيکي و همچنين تعيين 60 منطقه از جمله مناطق پارک گردشگري ملي و محور هراز ، فرح آباد ساري ، پارک جنگلي تالار قائم شهر و درياي آرام گلوگاه و ... به عنوان مناطق نمونه گردشگري محلي ، استاني، ملي و بين المللي توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري.
60 - اختصاص 5/6 ميليارد ريال در سالهاي 85 و 86 براي ايجاد سه موزه شهدا در استان
61 - براي رفاه حال گردشگران ، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با مشارکت بخش خصوصي نسبت به احداث 30 مجتمع خدماتي رفاهي بين راهي از طريق شرکت توسعه گردشگري اقدام خواهد کرد . زمين اين مجتمع ها از سوي استانداري مازندران اختصاص خواهد يافت. همچنين در همين قالب نسيت يه احداث 50مجموعه سرويس بهداشتي بر اساس طرح تيپ شرکت توسعه گردشگري اقدام خواهد شد.
62 - ارتقاي مجتمع فني نوشيرواني بابل به دانشگاه صنعتي و مجتمع کشاورزي و منابع طبيعي ساري به دانشگاه ازسوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
63 - ارتقاي سرانه فضا و تجهيزات کتابخانه اي دانشگاه مازندران به حد منطقه اي و ملي توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
64 - انجام مطالعات اوليه احداث شهرک علمي و تحقيقاتي دانشگاه مازندران در سال 1385 ازسوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و پيش بيني اعتبار مورد نياز احداث شهرک در لايحه بودجه سالهاي برنامه چهارم توسعه.
65 - اختصاص مبلغ معادل ارزي مبلغ ده ميليارد ريال جهت تجهيز آزمايشگاه ها و کارگاه هاي آموزشي دانشگاههاي دولتي استان توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
66 - اختصاصمبلغ5/1ميلياردريال جهت انجام فعاليت هايفرهنگي و ديني استان درسال1385 ازسوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
67 - اختصاص مبلغ 5/2 ميليارد ريال از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امورخيريه براي تعمير و مرمت مساجد در سال 1385
68 - اختصاص مبلغ يک ميليارد ريال از محل اعتبارات هزينه اي ملي فرهنگي براي استان در سال 1385
69 - تکميل کتابخانه و تمامي مجتمع هاي فرهنگي و فرهنگسراهاي جوان استان توسط استانداري وتجهيز و بهره برداري آنها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان
70 - افزايش اعتبار مورد نياز استاندارد سازي و تجهيز کارگاههاي مراکز آموزش فني-حرفه اي استان توسط وزارت کارواموراجتماعي در صورت جذب تسهيلات بنگاه هاي کوچک زودبازده مصوب استان
71 - اختصاص مبلغ 5/2 ميليارد ريال از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به منظور آزادسازي حريم تاريخي فرح آباد ساري و گوهرتپه بهشهر در سال 1385
72 - اختصاص مبلغ 24 ميليارد ريال براي ايجاد و پوشش شبکه هاي تلويزيوني در60 روستاي فاقدپوشش تلويزيوني ازسوي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران
73 - اختصاص مبلغ يک ميليارد ريال ازسوي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران براي تکميل و تجهيز استوديوي توليد و پخش تلويزيوني استان؛ علاوه بر مبلغ 4 ميليارد ريال از منابع ديگر
74 - اختصاص ده ميليارد ريال براي کمک به ساخت مصلاها، حوزه هاي علميه و امامزاده ها و مکانهاي مذهبي زير نظر نماينده ولي فقيه در استان
75 - احداث ساختمان 8 مرکز فني و
حرفه اي و هتلداري و يک مرکز سنجش توسط استانداري مازندران و تجهيز و بهره برداري آن توسط وزارت کار و امور اجتماعي
76 - تکميل و تجهيز بيمارستان 32 تختخوابي محمود آباد و بيمارستانهاي نوشهر، گلوگاه،زير آب سوادکوه و نکاء در سالهاي 85 و86 و تجهيز بيمارستان خيريه جويبار در سال 86 و مطالعه احداث بيمارستان جايگزين در قائمشهر،بهشهر،آمل و چالوس با هماهنگي وزارت مسکن و شهرسازي
77 - احداث بيمارستانهاي 10 تختخوابي در کياکلا،کياسر ،کجور و پلور توسط وزارت مسکن و شهرسازي
78 - تجهيز بيمارستان 320 تختخوابي بابل تا پايان سال 1385 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي پس از تحويل بيمارستان توسط وزارت مسکن و شهرسازي (که بزودي انجام خواهد شد)
79 - آغاز عمليات اجرايي فاز دوم دانشکده دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي بابل در سال 1386 از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي وتکميل آن تا پايان برنامه چهارم توسعه
80 - انجام مطالعه احداث بيمارستان فوق تخصصي آموزشي درماني 320 تختخوابي ساري توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با هماهنگي وزارت مسکن و پيش بيني اعتبار مورد نياز در لايحه بودجه سال 1386 پس از اخذ مجوز کارگروه ماده 32
81 - تجهيز 24 پايگاه اورژانس بين راهي استان به آمبولانس بنز اسپرينتر و امکانات لازم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
82 - تکميل و تجهيز دانشکده هاي پزشکي و پيراپزشکي ازسوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تا پايان سال 1386
83 - احداث 20 واحد مسکوني پزشکان در اميرکلاي بابل و100 واحدمسکوني پزشکان در شهرستانهاي استان در سال 1385 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و استانداري
84 - اختصاص مبلغ 50 ميليارد ريال به منظور سازماندهي و مديريت مناسب پسماندهاي شهري و روستايي در سال 1385 و پيش بيني اعتبار مورد نياز تکميل طرح هاي مربوط به پنج شهر اصلي (بهشهر، قائم شهر، آمل،ساري، محمودآباد، تنکابن و چالوس و هرکدام به عنوان مرکز يک منطقه) تا پايان برنامه چهارم توسعه
85 - اختصاص مبلغ معادل ارزي مبلغ ده ميليارد ريال جهت تجهيز آزمايشگاه ها و بيمارستانهاي تحت پوشش دانشگاههاي علوم پزشکي استان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
86 - احداث 33 سالن وزرشي در شهرستانهاي استان (هر شهرستان يک سالن دختران و يک سالن پسران - شهرستان زير آب 3 سالن ) توسط وزارت نفت و تربيت بدني
87 - اختصاص مبلغ 30 ميليارد ريال جهت تکميل مجتمع هاي ورزشي کارگري در شهرستانهاي بهشهر، بابل و تنکابن در سال 1386 از محل اعتبارات وزارت کار و امور اجتماعي و اعتبارات استاني به نسبت مساوي
88 - تکميل و تجهيز ورزشگاه کارگران شهرستان ساري تا پايان سال 1386 ازسوي وزارت کار و امور اجتماعي و همچنين تامين اعتبار مورد نياز ورزشگاه هاي کارگري شهرهاي آمل و قائم شهر در سال85 از محل اعتبارات استاني
89 - اختصاص مبلغ 5 ميليارد ريال به منظور مطالعه احداث دهکده ورزشي کشورهاياسلامي در استان تاپايان امسال ازسوي سازمان تربيت بدني
90 - اختصاص اعتبار احداث پنج خانه کشتي و2 سالن ژيمناستيک در شهرستانهاي اولويتدار استان مازندران به نحوي که 50 درصد اعتبار مورد نياز آنها از محل اعتبارات سازمان تربيت بدني و 50 درصد باقي مانده توسط استان تامين شود
91 - اختصاص حداقل 50 درصد هزينه افزايش سرانه فضاهاي ورزشي ارزان قيمت و زودبازده توسط سازمان تربيت بدني در16 شهر استان
92 - مطالعه ايجاد کمپ ها و پناهگاه هاي جنگلي و کوهنوردي و ساماندهي قله دماوند در سال 1385 توسط سازمان تربيت بدني.
- شنبه 17 فروردين 1387-0:0
شما بفرمائيد اينكه استاندار محترم با درصد بالا اعلام مي كند كه فقط 10-15 درصد ديگر مانده كه مصوبات سفر رئيس جمهوري تكميل شده و تماماً اجرايي گردد به كداميك از مصوبات فوق اشاره مي نمايد؟ كداميك از مصوبات 92 گانه اجرايي شده است؟ آيا خط نكا - اميرآباد چهار بانده شده است؟ چند درصد كار شده است؟ آيا نيروگاه گازي جديد احداث شده است؟ آيا فضاهاي ورزشي قول داده شده بهره برداري شده اند؟ و.... آيا زمين هاي اطراف مسجد فرح آباد و بهشهر خريداري شده اند؟ آيا دهكده ورزشي كشورهاي اسلامي مطالعه شده است؟ آيا پنج خانه كشتي و 2 سالن ژيمناستيك احداث شده اند؟ آيا ورزشگاه كارگران ساري تكميل شده است؟ آيا ورزشگاههاي كارگري آمل و قائمشهر تامين اعتبار شده اند؟ آيا ... من نمي دانم كداميك از اين پروژه ها پيشرفت داشته اند كه ادعا مي شود 85 درصد آن تحقق يافته است؟ آيا آقاي دكتر احمدي نژاد فقط به همين آمارها دلخوش كرده اند و كلاه گشاد را برازنده مي داند كه بر سر مردم شريف و هوشمند مازندران بگذارند؟ تازه اين استاندار كه تا حدي تخصص در زمينه اقتصادي دارد اينهمه كلاه سرش مي رود و آمار دروغ و بي محتوي به خورد او و او هم به نوبه خودش به خورد رئيس جمهوري و مردم مي دهد واي به روزي كه استاندار جايگزين وي كه اصلاً هيچگونه تخصصي به جز آدم خوب بودن ندارد بيايد و امور را در دست بگيرد آنوقت چه اتفاقي خواهد افتاد؟ آيا به صلاح است كه يك رئيس پليس بي تخصص در زمينه هاي مهم فعاليت هاي استان بر اريكه قدرت تصميم گيري استان تكيه بزند؟ واقعاً اگر بحث گروه گرايي و جناح بازي نباشد مازندران قحط الرجال است؟ چرا سعه صدر بخرج نمي دهند و از نيروهاي مخلص و متعهد و متخصص ولي با اندكي سليقه هاي متفاوت براي استان استفاده نمي كنند؟ آقاي رئيس جمهور ما را به خير سفرهاي شما اميدي نيست لطف فرموده دستور دهيد اينهمه آمار هاي دروغ و بي محتوي به خورد ملت ندهند. اميد كه گوشي براي شنيدن وجود داشته باشد و حمل بر مخالف خواني با رئيس جمهور ننمايند و با سياسي كاري اصل مسئله را لوث نكنند.