تعداد بازدید: 2847

توصیه به دیگران 1

جمعه 23 فروردين 1387-0:0

كشورداری باید همراه با عقلانیت باشد- لاریجانی

انتقاد شديد علي لاریجانی از تغییر مکرر سیاست‌ها توسط دولت و تورم کمر شکن


علی لاریجاني- نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی -كه در همایش «خودباوری ملی و شكوفایی علمی» در شهر مشهد و در كتابخانه مركزی آستان قدس سخن می‌گفت، با بیان اینكه اصولا كشورداری در مكتب اسلام باید نظیر رفتارهای فردی از عقلانیت برخوردار باشد، اظهار كرد: كتب اصیل اسلامی توجه به عقل را بسیار مهم خوانده‌اند و دستیابی به افق‌های علمی وابسته به عقل است و از این چراغ باید استفاده كرد.

لاریجانی برای شرح بهتر سخن خود به انتخابات مجلس هشتم نیز اشاره كرد و گفت:‌ حضور مردم در این دوره انتخابات چشمگیر بود؛ به نحوی كه بیش از 70 درصد نمایندگان تغییر كردند و این موضوع قابل پیش‌بینی بود و یكی از حسن‌های نظام است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عامل بعدی در شكوفایی را ثبات در روش‌های سیاست و حكومت‌داری دانست و گفت: اگر در سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیوانی دارای ثبات معقولی باشیم زندگی مردم قابل پیش‌بینی خواهد بود و این امر باعث شكوفایی می‌شود.

اگر سرمایه‌گذاری بداند جریان كشور دارای ثبات است و هر روز تغییر نمی‌كند با خیال راحت‌تر سرمایه‌گذاری می‌كند و در غیر این صورت محتاط می‌شود. به اعتقاد لاریجانی تغییر مكرر سیاست‌ها باعث می‌شود مردم در امور محتاط شوند و در این صورت ما زمان را از دست خواهیم داد.

لاریجانی سپس انضباط در امور را عامل دیگر شكوفایی دانست و خاطرنشان كرد: در هر امری انضباط باعث شكوفایی می‌شود؛ البته بی‌توجهی به قانون تا چندی پیش باب شده بود كه با تاكیدات مقام معظم رهبری قانونمندی و گرایش به قانون منظم‌تر شد، ممكن است قانون اشكالاتی داشته باشد ولی بی‌قانونی باعث بی‌ثباتی خواهد شد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی همچنین در ادامه با تاكید بر اینكه باید تئوری مدونی در توسعه و پیشرفت كشور وجود داشته باشد به ملت توصیه كرد كه: «و هدف‌دار و غایت‌مدار وآینده‌نگر باشیم و برای این موضوع باید دارای ویژگی‌های دانایی و عدالت‌محوری بود.»

لاریجانی با اشاره به مجلس هشتم و وظیفه پیش روی نمایندگان منتخب گفت: مجلس هشتم باید به مسائل كلان بیندیشد.(norooznews)



    ©2013 APG.ir