تعداد بازدید: 2828

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 فروردين 1387-0:0

فاضلاب هم باعث تجمع شد

جمعي از ساكنان حاشيه رودخانه تلار قائم شهر در اعتراض به تخليه فاضلاب هاي خانگي به داخل اين رودخانه، با اجتماع در زير پل آن، از ورود لجن كش ها به اين منطقه جلوگيري كردند.

 


 بنا به گفته ساكنان اين منطقه نبود مكان مشخص براي تخليه فاضلاب هاي خانگي در قائم شهر يكي از معضلات زيست محيطي اين شهرستان است كه بهداشت و سلامت عمومي شهروندان را تهديد مي كند.

 اجتماع كنندگان عليه فاضلاب هاي خانگي در مناطق مختلف حتي در كنار پارك و رودخانه هاي قائم شهر را نگران كننده عنوان كردند و خواهان اقدام لازم از سوي مسئولان در حل اين مشكل زيست محيطي شدند.

مريم السادات موسوي- رئيس اداره حفاظت محيط زيست قائم شهر- با اشاره به اقدامات و پيگيري هاي اين اداره در حل اين معضل زيست محيطي گفت: با وجود تشكيل 17جلسه شوراي بهداشت در يك سال گذشته متاسفانه مسئولان و دستگاههاي ذي ربط در امر مكان يابي براي دفع و تخليه فاضلاب خانگي اين شهرستان به نتيجه اي نرسيده اند.

وي، نبود قانون قضايي محكم در برخورد با متخلفان و لجن كش ها، عدم وجود سيستم تصفيه فاضلاب و بي توجهي شركت آب و فاضلاب مازندران به اجراي پروژه دفع بهداشتي فاضلاب شهري را از عمده مشكلات زيست محيطي قائم شهر ذكر كرد.

 به گفته وي تاكنون از سوي كارگروه بهداشت استان مازندران هيچ راهكار عملي براي حل اين مشكل ارائه نشده است.(kayhannews)



    ©2013 APG.ir