تعداد بازدید: 3016

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 29 فروردين 1387-0:0

سوادکوه ميزبان نخبگان فیلم کوتاه ایران

اولین همایش فعالان فیلم کوتاه ایران،اواخر اردیبهشت ماه در سوادکوه برگزار مي شود.


محمد شیروانی رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران با اعلام این خبر افزود:این اولین همایش جمعی فعالان فیلم کوتاه ایران است و امیدواریم برگزاری این کمپ بتواند تاثیرات قابل توجهی را برای جامعه سینمای ایران در سطح ملی داشته باشد                                               
 
وی همچنین گفت :این کمپ پایان اردیبهشت ماه سالجاری در ارتفاعات استان مازندران به مدت سه روز برگزار خواهد شد.                                
محمد شیروانی گفت :پس از چهار دوره فعالیت هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه خانه سینما تصمیم گرفتیم در یک حرکت جمعی نخبگان فیلم کوتاه ایران در یک گردهمایی سالانه در خارج از پایتخت شرکت کنند .

 
وی اظهار داشت : انجمن فیلم کوتاه ایران در حال برنامه ریزی و تشکیل کمیته های تخصصی برای برگزاری این کمپ است و امیدواریم بتوانیم روحیه صنفی را در برگزاری این حرکت فرهنگی  تقویت کنیم.

وی گفت :امیدواریم همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی وخانه سینما در برگزاری اولین کمپ فیلم کوتاه ایران نیزبتواند به تقویت این حرکت فرهنگی  به عنوان جریانی  ماندگار و هدفمند کمک  موثری نماید.(isfa24)


  • جمعي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي اپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 31 فروردين 1387-0:0

    بسمه تعالي
    ( برنامه رندانه چراغ خاموش توطئه اي عليه مردم و مديران گيلان )
    ماجمعي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي در استان گيلان انزجار و تنفر خود را از گردانندگان برنامه چراغ خاموش كه با همكاري عده اي از ورشكستگان سياسي به صورت ناجوانمردانه جهت تضعيف مهندس قهرماني استاندار محبوب ،مردمي،متعهد و متخصص و نماينده عالي دولت در استان گيلان كه با نگاهي رندانه اجراءگرديد و باعث نگراني و ناراحتي عموم مردم استان گيلان شد را اعلام داشته وجهت روشن شدن قضايا ي پشت پرده اين برنامه نكاتي را به محضر ملت شريف و آگاه ومسئولان دلسوز و خدمتگزار گيلان اعلام مي داريم.
    مهندس روح ا... قهرماني با توجه به ويژگي هاي شخصيتي، چهره اي اجرايي است كه تاكنون از خود، وابستگي هاي صرف سياسي نشان نداده و شايد رشد پلكاني او در مديريت هاي اجرايي، از اشتغال در شركت نفت كنگان پس از فراغت از تحصيل تا انتصاب به عنوان مديركل دفتر فني و معاونت عمراني استانداري يكي از استانهاي جنوبي در دولت هاشمي رفسنجاني و ادامه ي فعاليتش به عنوان معاون عمراني و برنامه ريزي استانداري استان گيلان و همچنين عضويت در هيات مديره و قائم مقامي منطقه آزاد اقتصادي بندرانزلي در دولت سيد محمد خاتمي در كنار انتصاب وي به عنوان معاون عمراني استانداري مازندران و ارتقاء وي به سمت استاندار گيلان در دولت محمود احمدي نژاد ، نشان از شايستگي هاي فردي و تجربه اندوزي هاي او براي خدمت به كشور دارد.
    مهندس قهرماني در معاونت عمراني مازندران به صورتي عمل كرد كه در واقع حضور وي در اين معاونت را دوران طلايي مازندران نام بردند و وي در اين مدت با پيگيري مستمر خود در طرحهاي عمراني در واقع مديران را وادار نمود تا تلاش شبانه روزي در اين زمينه انجام دهند و زمانيكه به سمت زادگاهش گيلان عزيمت كرد مردم و مسئولين مازندران از رفتن قهرماني ابراز ناراحتي و نگراني كردند.
    از آنجائيكه مردم فهيم گيلان نيز واقفند هم اكنون كه حدود 7 ماه از مديريت مهندس قهرماني در گيلان مي گذرد گام هاي اساسي و زيربنايي براي پيشرفت و توسعه استان برداشته است.
    وجود مشكلاتي همچون بحث زباله هاي منطقه سراوان ،بحث كناره گذر انزلي ،بحث آزاد راه قزوين به رشت و ديگر پروژه هاي استاني از دغدغه هاي هميشگي قهرماني چابك است و وي براي رفع مشكلات و موانع اتمام آنها تاكنون تلاشهاي فوق العاده اي كرده است ولي بحث پروژه هاي ملي و اعتبارات است كه مباحث ساده اي نيستند كه فقط در حيطه استانداري گيلان باشد بلكه حل بخش اعظم مشكلات پروژه هاي مهم استان بايد با دخالت وزارتخانه ها و دولت حل و فصل شود.
    وجود برخي مشكلات و برخي موانع و حتي بعضي اشتباهات در طراحي هاي حدود 10 سال گذشته مستقيما به استاندار كنوني گيلان بر نمي گردد ولي قطعا مهندس قهرماني براي رفع نارسايي هاي گذشته هم اقدام كرد و هم مسئوليت دارد كه آنها را نيزانجام مي دهد و خواهد داد.
    لذا از همين رو نبايد بخاطر كم كاري و اهمال بعضي وزارتخانه ها و مجريان و پيمانكاران ،استاندار گيلان و مديريت ارشد استان از سوي برنامه چراغ خاموش با تهيه كنندگي افراد ناپخته و مغرض مورد اسيضاح قرار گيرد.
    ***مهندس قهرماني در ابتداي ورود با پديده بحران برف مواجه شد و از همين رو بايد كسانيكه در برف سال 86 گرفتار شدند شهادت و گواهي بدهند که از نظر مدیریت بحران و ارائه خدمات و تاکید بر فعالیت ادارات دولتی به شهروندان نسبت به برف سال 83 و مدیرت استاندار اسبق غیر قابل مقایسه و از همه لحاظ در رتبه برتری قرار دارد.
    ***مهندس قهرماني در بحث برگزاري انتخابات مجلس هشتم با تعامل خود با نيروهاي نظارتي بدون كمترين تنش و درگيري يكي از سالم ترين انتخابات را در سطح استانهاي كشور برگزار نمود.
    ***مهندس قهرماني از ابتداي ورود خود با تشكيل كارگروه براي بخش هاي مختلف كشاورزي منجمله چاي فقط براي براي برون رفت از بحران چاي در اين مدت حدود يكصد جلسه برگزار نموده كه امروز تقريبا برخلاف سالهاي گذشته قاطبه كارخانه داران چاي آماده بازگشايي كارخانجات خود جهت خريد برگ سبز كشاورزان هستند و ضمن آنكه براي افزايش قيمت برگ سبز نيز كماكان در تلاش است و امسال بعد از گذشت سالها از اجراي طرح اصلاح ساختار چاي از آرام ترين سالهاست.
    ***مهندس قهرماني از اواخر سال گذشته با تشكيل ستادهاي بحران جهت مقابله با پديده خشكسالي تا به امروز علي رغم وجود كم آبي در سطح استان با كمترين تنش مديريت آب را كنترل كرده است و با امكانات موجود توانسته تا به امروز مشكل كم آبي را به نحو احسن هدايت نمايد.
    ***مهندس قهرماني در مقابل بحران مديريت شهري رشت كه در ابتداي ورودش شهر رشت از آن رنج مي برد و شوراي اسلامي شهر رشت كه در آستانه ابطال قرار داشت با تدبير و بينش و درايت خود اين موضوع را حل و فصل نمود و با انتخاب شهرداري جديد از ابتداي سالجاري آهنگ فعاليتهاي عمراني در شهر رشت شدت گرفته و داراي پيشرفت بسيارقابل قبولي است.
    ***مهندس قهرماني از ابتداي ورودش حتي يك روز هم دست ازپيگيري بحث احداث راه آهن رشت به قزوين ،آزادراه رشت –قزوين،احداث سدهاي گيلان از جمله پلرود، احداث كارخانه هاي كمپوست ، كنار گذر انزلي واز همه مهمتر اجرايي شدن مصوبات سفر استاني دولت به گيلان نكشيده است و خوشبختانه در سطح تمامي شهرهاي گيلان پروژه هاي مصوب سفر رئيس جمهور محترم از پيشرفت فيزيكي قابل قبولي برخورداراست.
    لذا ما جمعي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي در استان گيلان ازمعاون محترم بازرسي و يژه رياست جمهوري و جناب آقاي ضرغامي رياست محترم سازمان صدا و سيما مي خواهيم در خصوص برنامه تخريبي چراغ خاموش و اهداف عوامل مخرب آن دستور رسيدگي صادر فرمايند .
    و جاي اين سوال از گردانندگان برنامه چراغ خاموش باقي است:
    1- چگونه علي رغم تاكيد مجري برنامه كه هدفش پيگيري سفرهاي استاني رئيس جمهور بود حتي يك سوال در خصوص مصوبات و پيشرفت هاي آن و همچنين آخرين وضعيت طرحهاي مصوب سفر رئيس جمهور محترم سوال نگرديد؟
    2- چگونه گزارشگر آن برنامه در ايام تعطيلات نوروز كه معمولا شركتها ،پيمانكاران و كارگران تعطيل مي باشند اقدام به تهيه گزارش نموده بود و با چه كساني در خصوص تهيه سوژه هاي صرف انتقادي هماهنگي كرده بود؟
    3- نقش مديركل معزول صدا و سيماي مركز گيلان و برخي همكارانش در اين برنامه چه بود؟
    4- چرا مجري برنامه حاضر نشد توضيحات مهندس رسايي مجري طرح آزاد راه رشت – قزوين راپخش كند؟
    5- چرا مجري برنامه هيچ يك از تماس هاي مديران و شهروندان گيلاني را در خصوص اظهار نظر راجع به برنامه چراغ خاموش را در طول مدت پخش برنامه منعكس نكرد؟
    6- چرا مجري برنامه علي رغم آنكه مي دانست متولي اجراي هر طرح وزارتخانه مربوطه است به نحوي مسئول مستقيم آن استاندار را قلمداد مي كرد و فقط در صدد زير سوال بردن عملكرد استاندار گيلان بود؟
    7-اينكه به استاندار گيلان سوالاتي فكس مي شود و از ايشان مي خواهند در اين رابطه در آن برنامه توضيح دهند و بعد سوالات تغيير مي كند چه بايد گفت؟ اصلا متوليان اين برنامه چه هدفي را دنبال مي كردند؟
    ما معتقديم صدا و سيما بازيچه دست حسيني مديركل معزول صدا و سيماي مركز گيلان براي كوبيدن دولت جناب دكتر احمدي نژاد از اين طريق دست بكار شده و مسايل و مشكلات مسئله دار دولت هاي گذشته را يكجانبه بر سر استاندار فعلي خراب مي كند .
    حسيني كه در واپسين روزهاي خدمتش در گيلان با عده اي از ورشكستگان سياسي اصولگرا نما ي طيف حاميان قاليباف هم دست شده و با برگزاري جلسات خانگي نقشه كوبيدن مهندس قهرماني استاندار گيلان را طراحي كرده است و با بازگشت به تهران نيز با همكاري استاندار سابق گيلان(سلطاني فر) رفيق گرمابه و گلستان خود آنها را يكي پس از ديگري در حال عملي كردن است كه اولين پروژه خود را با نفوذ در برنامه چراغ خاموش عملي ساختند و بلافاصله در سايت فردا يكي ديگر از رسانه هاي زنجيره اي طيف قاليباف نسبت به تخريب استاندار در قالب نظرات ساختگي پرداختند و سپس تعدادي وبلاگ و سايت در گيلان از جمله بازتاب گيلان ،انتخاب نو و گيل نيوزهمچنان نسبت به تخريب استاندار مشغولند .
    ما اعتقاد راسخ داريم كه هركسي به هر نحوي در پي تضعيف استاندار گيلان جناب مهندس قهرماني باشد در صدد تخريب گيلان است و اين را از ته دل و با تمام وجودمان مي گوييم چرا كه مي دانيم قهرماني در همه حال به فكر استان بوده و به گيلان و گيلاني بودن خود عشق مي ورزد و جا دارد تا مردم شريف و با فضيلت گيلان از استاندار فهيم خود در مقابل چنين جرياني حمايت كنند و اجازه ندهند به مديران تواناي استان خدشه اي وارد آيد.چراكه اگر چنين اتفاقي براي استاندار يكي از استان هاي ديگر رخ مي داد، قطعا واكنش ها و اعلام انزجار براي اين بي حرمتي با شدت پاسخ داده مي شد.
    چراغ خاموش نشان داد كه واقعا در ظلمت نمي توان حقايق را ديد.
    استاندار دائرة المعارف نيست كه مثلا بداند در اداره كل غله چند كيلو آرد توزيع شده است؟او در موارد ضروري از كارشناسان ذيربط اطلاعات كسب و در اختيار مسئولان و رسانه ها قرار مي دهد و قدر مسلم در رابطه با پرسش هاي فكس شده نيز قهرماني از كارشناسان اطلاعاتي گرفته و با اين هدف در آن برنامه شركت كردند ،ولي اين كه سوالات تغيير كرده است بايد هدفي خاموش يا روشن در آن جستجو كرد كه وظيفه مسئولان سازمان صدا و سيماست تا آنان را كشف و با خاطيان برخورد كنند!
    البته انتقاد استاندار گيلان در پايان برنامه مذكور كه بي پاسخ ماند همه چيز را براي افكار عمومي روشن ساخت . به اميد اينكه ديگر شاهد اينگونه اتفاقات در سيما براي مسئولان و خصوصا مسئولان و مديران گيلان نباشيم. ( جمعي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان )


    ©2013 APG.ir