تعداد بازدید: 4374

توصیه به دیگران 1

جمعه 13 ارديبهشت 1387-0:0

مسئول کیست؟

امام جمعه بابل گفت:پشت درهای بسته نمی شود عمق مشکلات مردم را درک کرد.

 


حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه بابل با اشاره به خشکسالی های اخیر در سطح کشور ضمن انتقاد از مسئولان گذشته در خصوص عدم توجه کافی به توسعه سد سازی و ذخیره آب های سطحی گفت: خشکسالی برای مردم علی الخصوص کشاورزان نگران کننده است.

وي افزود:اگر هشدارهای قبلی در خصوص توجه به احداث سریع سد البرز و احداث سد بر روی رودخانه هراز جدی گرفته می شد امروز شاهد فریادهای بلند مردم علی الخصوص کشاورزان نبودیم.

روحاني گفت:سد البرز به کندی هر چه تمامتر پیش می رود در صورتی که باید چندین سال قیل به بهره برداری کامل می رسید.

 امام جمعه بابل افزود:اگر فریادهای گذشته،علی الخصوص فرياد مرحوم آیت ا... روحانی -نماینده فقید رهبری در استان -جدی گرفته می شود امروز سردرگم تبعات ناشی از خشکسالی نبودیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه بابل، روحاني تصریح کرد: نبود تدابیر جدی برای خشکسالی های گسترده در کشور نشان می دهد که مسئولان آمادگی کافی برای حل این معضل را ندارند.

وي گفت: پشت درهای بسته نمی شود عمق مشکلات مردم را درک کرد.

 وی گفت: شایسته است ستاد بحرانی جهت خشکسالی در مازندران تشکیل شود و راهکارهای عملی اندیشیده شود نه اینکه امروزدست روی دست بگذاریم تا روزی شاهد دست و پا زدن مردم در مشکلات خشکسالی باشیم.  

 حجت الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه به تبعات ناشی از خشکسالی در امور کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی که هیچ گونه امکانات ندارد،سم و کود شیمیایی و دیگر نهاده های کشاورزی- که چند سال قبل به راحتی و با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار می گرفت- اما امروز به قیمت گزاف در بازار پیدا مي شود، کشاورزی که برای موتور چاه آب خود باید هزینه های عجیب و سرسام آور را پرداخت کند؛ با این خشکسالی دیگر رغبتی به ادامه تولید پیدا نمی کند.

وي پرسيد: چرا  بازرسی درست عمل نمی کند؟ چرا از عملکرد مسئولان گذشته عبرت گرفته نمی شود؟ چرا با خائنینی که در صدد هستند با احتکار در فصل خشکسالی مواد غذایی را به چندین برابر قیمت بفروشند برخورد نمی شود؟  چرا باید شاهد باشیم که بیش از 40 درصد شالیزارها به زمینهاي دیگر و باغات تبدیل شود؟ مگر برنج یک غذای استراتژیک نیست؟ چرا باید محتاج کشورهایی نظیر اروگوئه و تایلند باشیم که امروز باخبریم که از فروش برنج خودداری و آنها را در انبار جهت ایام بعد از خشکسالی ذخیره می کنند؟ مسئول کیست؟


  • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387-0:0

    آقایان چرا از توانمندی فرزندان با سواد و متخصص ساروی که تجربه ملی و بین المللی نیز دارند مانند آقای جعفر قربانپور (www.jafarghorbanpour.com) که کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس هشتم نیز بوده اند در سطوح مدیریتی استان و کشور با توجه به اصل شایسته سالاری ، استفاده نمی کنید ؟! تا کی انتصابها باید سیاسی و جناحی باشد ؟! کسانی که توانایی نوآوری و شکوفایی دارند را به حاشیه نرانید ؟!
    با تشکر - شهروند ساروی


    ©2013 APG.ir