تعداد بازدید: 5084

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 ارديبهشت 1387-0:0

نمايندگان منتخب،به معيشت فرهنگيان توجه کنند

بيانيه جامعه اسلامي فرهنگيان مازندران به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهري و هفته بزرگداشت مقام معلم

 


مازندنومه: بيانيه جامعه اسلامي فرهنگيان مازندران،در آخرين روزهاي هفته معلم براي ما ارسال شد.با احترام به همه  فرهنگيان، به ويژه معلم هايي که روزانه خواننده مطالب ما هستند، بيانيه جامعه اسلامي فرهنگيان مازندران،به طور کامل در زير درج مي شود.

------------

 شميم دل نواز روز و هفته مبارك معلمي را به همراه دارد که ياد آور قلم است (ن والقلم و ما يسطرون) و تعليم و تربيت (يزکيهم و يعلمهم الکتاب و...) و ميدان داران اصلي آن يعني معلمان و مربيان جامعه هستند .اين ايام مبارک بيانگر ياد و خاطره متفکر و معلمي است که تمام عمر پر خير و برکت خويش را در راه مجاهدت بي امان با جهل و نفاق و بي عدالتي سپري نمود و سرانجام همچون سالار شهيدان در خون خود غلتيد و جان گرانمايه خويش را تقديم راه و آرمان بلند خود نمود و افکار و آثار ارزشمندي را بعنوان زيربناي فکري نظام اسلامي باقي گذاشت تا مرزبانان فکر و انديشه از وراي آن دژ محکم و استوار ، اعماق جبهه جهل و نفاق را به خوبي ديده‌باني نمايند.

اين هفته به منظور بزرگداشت مقام و منزلت تمامي معلمان تاريخ نامگذاري شده و به حقيقت روز نکوداشت تعليم، تربيت ،تجليل و بزرگداشت از همه دست اندرکاران صادق و دلسوز اين عرصه است. آيت ا... شهيد مرتضي مطهري در نقش يک معلم ، گام در مسيري نهاد که هدف اصلي بعثت همه انبياء عظام الهي بويژه خاتم آنان حضرت نبي اکرم محمد مصطفي (ص) بود و براي تکميل مکارم اخلاق و نشر و گسترش اسلام حقيقي مجاهدت نمود و به شايستگي درخشيد و نمونه و الگوي بي‌بديل جامعه معلمان دلسوز، انقلابي و بسيجي قرار گرفت.

 او معلمي را توفيق و لطف الهي مي دانست و بعنوان فرصتي براي اصلاح جامعه محسوب مي نمود و وظيفه خود مي ديد در هيچ شرايطي از سنگر تعليم و تربيت غافل نماند و با جهاد و جانفشاني در جهت تاثير گذاري صحيح و تربيت نسل آينده ايفاي نقش نمايد. اینک در اردیبهشت ماه 1387 و در سالروز شهادت بزرگ معلم حوزه و دانشگاه استاد شهید مطهری (ره) و روز معلم، گرامی می‌داریم یاد و خاطرات همه شهیدان انقلاب اسلامی ایران، ویژه معلمان شهید 8 سال دفاع مقدس را که با شهادتشان به باغسار ایمان و اندیشه طراوتی جاودانه بخشیدند و با آرمان های بلندشان پیمانی دوباره می بندیم و بر این باوریم که آن هشت سال آیینه‌داری و عزت، تجلی عشق بود و دوران جلوه فروشی عشاق و سرّاین سخن را جز آنان که به غیب ایمان دارند و مقصد سفر حیات را می دانند در نمی یابند.

 جامعه اسلامي فرهنگيان مازندران ضمن تاكيد بر تزكيه، علم‌آموزي و داشتن دانش تا آن جایی که در خدمت بشریت و در جهت مقاصد صلح آمیز باشد، و حفظ کرامت و شان معلمان که سازندگان اندیشه و تاثیر گذار در تربیت فرزندان جامعه هستند با جدیت معتقد است كه با ارزش نهادن به مقام و جایگاه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت می توانیم شاهد تحول در جامعه باشیم و به فرمان مقام معظم رهبری که امسال را سال نوآوری و شکوفایی نامگذاری نموده اند جامه عمل بپوشانیم.

 امروز مردم شهيدپرور ايران در حالي به استقبال هفته معلم مي‌روند كه يكي ديگر از امتحانات بزرگ الهي را پشت سر گذاشته و با همه افتخار و با سرافرازي كامل در آن قبول شده اند. انتخابات مجلس هشتم و راهيابي نمايندگان مومن، متعهد، كاردان و ولايتمدار به خانه ملت اميد دشمنان را به ياس تبديل نمود. جامعه اسلامي فرهنگيان مازندران كه به عنوان يك تشكل فرهنگي- سياسي و صنفي با عنايت به اين امر كه به حول قوه الهي چندين نفر از اعضاي شوراي مركزي كشور و اعضاي آن با اهتمام همه مردم عزيز علي‌الخصوص فرهنگيان بزرگوار راهي مجلس شده‌اند با اميد به شكل‌گيري شايسته مجلس شوراي اسلامي از نمايندگان منتخب مردم بويژه از فراكسيون قوي فرهنگي و كميسيون آموزش، اين نهاد درخواست مصرانه دارد كه در سياستگذاري‌ها و تقنين قوانين مخصوصا تصويب بودجه، وضعيت معيشتي و اقتصادي معلمان را مورد توجه خاص قرار دهند.

جامعه اسلامي فرهنگيان در موارد عديده، ضمن توصيه معلمان به كلاس و درس و بحث و استفاده از وقت كه در حقيقت استفاده دانش آموزان از بهترين اوقاف عمر گرانمايه آنان است، دولتمردان و مسئولان محترم را به احقاق حقوق معلمان و پرداخت مطالبات و رفع تبعيضات ناروا در ميان كارمندان دولت سفارش نموده است كه بازنگري در قانون نظام هماهنگ پرداخت و اصلاح و تصويب عدالت‌گرايانه يكي ازآن موارد است.

 جامعه اسلامي فرهنگيان مازندران – ارديبهشت 1387
(m_a_khodadadi@yahoo.com)


  • دوشنبه 23 ارديبهشت 1387-0:0

    روستای کردخیل جنب شهرک فرهنگیان ساری بعنوان مهدشت شماره 2 ساری برای احداث ویلاهای کوهستانی مورد توجه تهرانیها قرار گرفت ......

    • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387-0:0

      فبشرعبادالذین یستمعون القول فیستمعون احسنه.

      • چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387-0:0

        آقاي قربانپور باز كه حرفهاي خودت را تحت عنوان شهروند ساروي به مردم قالب كردي؟

        • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387-0:0

          آقایان چرا از توانمندی فرزندان با سواد و متخصص ساروی که تجربه ملی و بین المللی نیز دارند مانند آقای جعفر قربانپور (www.jafarghorbanpour.com) که کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس هشتم نیز بوده اند در سطوح مدیریتی استان و کشور با توجه به اصل شایسته سالاری ، استفاده نمی کنید ؟! تا کی انتصابها باید سیاسی و جناحی باشد ؟! کسانی که توانایی نوآوری و شکوفایی دارند را به حاشیه نرانید ؟!
          با تشکر - شهروند ساروی


          ©2013 APG.ir