تعداد بازدید: 3559

توصیه به دیگران 1

شنبه 21 ارديبهشت 1387-0:0

سوادکوه:شهر مشکلات

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه گفت:تاوان اختلافات و نبود هماهنگی میان دستگاهها را نباید مردم سوادکوه پس دهند.


 رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اجرای کند پروژه گازرسانی به شهرهای سوادکوه گفت: تاوان اختلافات و عدم هماهنگی میان دستگاهها را نباید مردم سوادکوه پس دهند.


 رمضانعلی قاسمی با بیان اینکه متأسفانه با گذشت چند ماه از آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه ملی تنها کمتر از یک کیلومتر عملیات لوله‌گذاری صورت گرفته افزود: مسئولان ذی ربط این پروژه باید هر چه سریعتر با رفع موانع و اختلافات احتمالی عملیات اجرایی آن را از سر گیرند.

وی با اشاره به  اجرای فاز یک و دو مطالعات زیست محیطی طرح فاضلاب در شهرستان سوادکوه افزود: ‌با توجه به کوهستانی بودن و خطر ریزش و رانش زمین و منازل مسکونی در مناطق شهری اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: ‌با اجرای طرح فاضلاب در سوادکوه حوادث ناشی از رانش و ریزش زمین 90 درصد کاهش خواهد یافت .

قاسمی سوادکوه از فرسوده بودن بیش از 50 درصد بافتهای این منطقه خبر داد و افزود: حدود 30 درصد از بافتهای فرسوده شهری این شهرستان در کارگروه معماری شهرسازی استان مورد تصویب قرار گرفت.

وی همچنین رویکرد نامناسب منابع طبیعی نسبت به طرح خروج دام از جنگ و زمینهای گذشتگان ساکنان روستا را یکی دیگر از مشکلات پیش روی مردم شهرستان سوادکوه بر شمرد و یادآور شد: متأسفانه منابع طبیعی بدون لحاظ کردن حق مردم، ‌اقدام به ثبت زمینها به نام خود کرده است.

رئیس شورای اسلامی سوادکوه با ناموفق خواندن طرح خروج دام از جنگل در این شهرستان گفت: اجرایی این طرح به جز بی خانمانی و بیکارشدن بخشی از مردم و افزایش مهاجرت سود دیگری نداشته است.

وی با بیان اینکه احیاء البرز مرکزی یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به مازندران بوده است، اظهار داشت: از سرگیری این منبع اشتغالزا با توجه به غنی بودن معادن آن نقش بسزایی در رفع بیکاری جوانان سوادکوهی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه عنوان کرد: مسئولان محترم کشور و استان باید با اختصاص اعتبارات بیشتری، چه به صورت اعتبار مطالعاتی و اکتشافی و چه به صورت ارائه تسهیلات کم بهره در احیاء دوباره البرز مرکزی تلاش کنند.

قاسمی احداث و راه اندازی کارخانه کک سازی را یکی از مولفه های احیاء البرز مرکزی و جلوگیری از خام بری ذخایر تحت العرفی این معادن عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست با احداث این کارخانه، سرمایه گذار مورد نظر از احداث و راه اندازی این کارخانه منصرف شد.

وی کمبود آب آشامیدنی در برخی مناطق سوادکوه را یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط جغرافیایی در سال جاری مسئولان آب استان باید تدابیر مناسبی را در این خصوص بیندیشند.(mehrnews)



    ©2013 APG.ir