تعداد بازدید: 3298

توصیه به دیگران 1

شنبه 22 تير 1387-0:0

کريمي: یا سکته می کنم، یا اوضاع فعلی استان درست می شود

استاندار مازندران گفت:اکنون مسئولان به جای توجه به مصوبات جلسه به ارسال پیامک مشغول می شوند.


سید محمد کریمی به نقطه نظرات دولت در برآورده کردن انتظارات حکومتی توسط مدیرن اجرائی اشاره کرد و گفت : مدیران باید این نقطه نظرات را جدی بگیرند ولی متاسفانه مسئولین به جای توجه به مصوبات جلسه به ارسال پیامک مشغول می شوند.


وی افزود: مدیران دستگاههای اجرائی باید بدانند برگزاری این جلسات میلیون ها تومان برای دولت هزینه دارد وا گر معضل رد وبدل کردن پیامک بین مدیران در جلسات بعد تکرار شود نام آنها را علنا" فاش می کنم.


کریمی از از رسانه ها به دلیل انعکاس خدمات مدیران تشکر و خاطر نشان کرد: نصیحت ها ی اصحاب رسانه به اندازه یک مدیر اجرائی برای ما با ارزش است و تا این پروتکل همکاری برقرار است مسئولین باید با آنها همکاری داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه کسانی با خبر سازی خواهان این هستند تا تصویر آنها در اخبار بیست وسی پخش شود خواستار شد تا علیه یکدیگر مطالب را بیان و فرصت ها را به تهدید تبدیل نکنیم.


استاندار مازندران اجرای دقیق مصوبات سفر ریاست جمهوری را اولویت مهم در شروع خدمت خود در استانداری عنوان کرد و گفت: هرچند در مجموع استان بسیاری از مصوبات اجرائی شده است ولی تا اجرای کامل مصوبات فاصله زیادی داریم.


کریمی با بیان اینکه اکنون باید آماده سفر دوم ریاست جمهوری به مازندران باشیم تصریح کرد: متاسفانه برای اجرای مصوبات سفر اول هنوز اندر خم یک کوچه ایم.


وی ادامه داد: مصوبات هیات دولت باید اجرائی شود و کتاب توجیهی مدیران دستگاه های اجرائی برای عدم اجرا مصوبات قابل توجیه نیست.


کریمی به ولی الله فرزانه معاون برنامه ریزی استانداری پیشنهاد داد تا با تشکیل یک کارگروهی موارد و موضوعات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان را پیگیری کند.


وی به اوضاع اقتصادی کشاورزان مازنی اشاره و در این راستا از عملکرد میر کاظمی وزیر بازرگانی انتقاد کرد وگفت: «وزیر بازرگانی به جای اینکه تنظیم بازار را انجام دهد با واردات بیش از حد برنج کشاورزان مازنی را به خاک سیاه نشانده است.»


معاون سابق وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنانش اجرائی کردن اصل 44 را ضروری دانست و افزود: «ما باید از نظام تصدی گری دولتی خارج شویم و کارها  را به بخش های خصوصی وتعاونی واگذر کنیم.هیچ مقاومتی را به خرج ندهید زیرا بااجرای اصل 44 یک امنیت اقتصادی در کشور اتفاق می افتد.»


وی با برابر اعلام کردن شان سرمایه گذار با استاندار بر لزوم فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری اصرار ورزید و خاطر نشان کرد: «به همین دلیل رئیس سازمان صنایع ومعادن با دیدن سرمایه گذار باید تکانی به خودش بدهد و هرچه سریعتر شرایط را برای او فراهم کند در غیر این صورت این پول در جای دیگر سرمایه گذاری خواهد شد.»


کریمی به معضل سرمایه گذاری و فرار سرمایه گذاران ایرانی به دبی اشاره کرد و گفت: اگر طی دو فاصله زمانی بسیار کوتاه به دبی مسافرت کنید شاهد تغییرات و تنوع زیادی در داخل این شهر به لحاظ اقتصادی وتفریحی خواهید شد در صورتی که خیابان های فرهنگ و قارن ساری پس از گذشت 12 سال جز برخورداری از ترافیک سنگین تغییری نکرده است.


وی تصریح کرد: «مدیران این استان آن قدر بدبختانه مدیریت می کنند که شهرهایی مانند شیراز ، اصفهان و کرمان اعتبار بیشتری نسبت به کل استان به خود اختصاص می دهند. »


استاندار مازندران اظهار داشت: جای بسی تاسف است که استان کردستان توانست 95 درصد آب های سطحی خود را مهارکند ولی 90 درصد آب های مازندران هرز رفته و به دریا می ریزد.


وی به بی برنامه بودن مدیریت 9 سد موجود در استان اشاره کرد و گفت: این مقدار سد برای استان بسیار کم است و باتوجه به اینکه وزیر نیرو اعلام همکاری در ساخت سد در استان را به بنده اعلام کرد از مدیران ذی ربط می خواهم تا هرچه سريع تر اولویت های مکانی استان را مشخص و معرفی کنند.


کریمی با بیان اینکه فرمانداران ما مانند گذشته نیستند گفت: آنها باید یقه مدیران اجرائی که در اجرای مصوبات تعلل می کنند گرفته و آنها را مورد بازخواست قرار دهند.


کریمی اذعان کرد : بعضی از وزارتخانه ها آن قدر پول دارند که نمی توانند خرج کنند واینکه می گویند اعتبار نداریم دروغ محض است.


وی در هیمن رابطه ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرائی از مقدار اعتباری که به استان می دهند قانع نشوند وحق خود را بگیرند .


کریمی با اعلام اینکه در شب اول آغاز به کار خودم اختیارات تام به معاونین استانداری داده ام خاطر نشان کرد: قرار نیست کار استاندار رد وبدل کردن نامه و یا ارجاع نامه باشد.


وی به 15 مدیر اجرائی که امروز پشت در جلسه ماندند واجازه ورود بعد از ساعت مقرر را نداشتند اشاره کرد و گفت: از این پس دبیر هر جلسه ای اختیار تام دارد بعد از شروع جلسه در را قفل کند و کسی را به داخل راه ندهد.


کریمی با ابراز تاسف از اینکه اولین در خواست وزارت کشور از بنده ، نظم دادن به جلسات بود گفت: شنیدم بعضی از مدیران بدون هیچ عذری کارشناس و یا معاون خود را در جلسات می فرستند.


استاندار مازندران افزود: «این دور از انصاف است که امتیاز مدیر کلی از آن کس دیگر باشد و معاون پاسخگوی کار های انجام نگرفته مدیر باشد. برای ما مسئله ای نیست ولی اگر از ان به بعد هر معاون دستگاهی که جرات کرده و مایل است دنیا و آخرت خود را خراب کند به جای مدیر کل با او طرفیم. »


کریمی هشدار داد : «با آن مدیرانی که احساس می کنند قدرت آنان بیشتر از استاندار است و می خواهند فقط اسمی در اخبار بیست وسی داشته باشند از نیروی انتظامی خواستار می شوم تا مانع تردد ماشین وی در استان شود.»

 
وی تاکید کرد: «خیال نکنید بنده تازه آمده ام و می خواهم برای شما مسئولین گرد وخاک به پا کنم ، خودتان را معطل نکنید، بهتر است این مسائل را که از عوامل عقب ماندگی ما به شمار می آید جدی بگیرید.»

 
کريمي با بیان اینکه بعضی شهرستانها احساس قدرت نمی کنند و خواستار دوتکه شدن استان هستند افزود: مگر اندازه مازندران چقدر است که یک استان غربی داشته باشیم ، فرمانداران باید خود به عنوان یک استاندار آن مناطق را توانمند سازند.


کریمی گفت:« شنیده ام کارشناسان دستگاه های اجرائی برای انجام کار مردم اذیت وآزار هائی را انجام داده واز مردم مطالباتی را خواهانند .وای به حال مدیری که نتواند تسلط بر زیر دستان خود داشته باشد. »


وی در ادامه خواسته های خود تاکید کرد: یکی از مدیران ستادی استانداری در روز های تعطیل و غیر تعطیل باید پاسخگوي حوادث غیر مترقبه بوده وهمچنین همه دستگاه های اجرائی موظفند هماهنگ با برنامه اداری استان از ساعت30/14 تا 11 شب کشیک گذاشته ونام وی را با کشیک استانداری اعلام کنند.


کریمی افزود: دستگاهها هرشب می توانند یک نفر را به صورت نوبتی از مجموعه اداره به عنوا ن کشیک معرفی کنند ولی شرکت آب و برق منطقه ای و گاز باید مدیران خود را به عنوان کشیک معرفی کنند.


وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال از اولویت های کار مدیران باید باشد گفت: این مسخره است که مدیری بگوید به تنهائی اشتغال 10 نفر را در اداره می پذیرم .این مدیر بدان باشد که قرار نیست پیکره دولت را بزرگ تر کنیم بلکه باید شرایطی را فراهم آورد تا سرمایه ، کار، کارگر، وکارفرما خود به خود یکدیگر را پیدا کنند.


کریمی همچنین خواستار به خدمت گرفتن فرزندان شهدا در جایگاه های مربوط به تحصیلات آنان شد .


استاندار مازندران استفاده از نیرو های بسیجی در مواقع بحران و حوادث غیر مترقبه را ضروری دانست و گفت: بسیجیان نیرو های ارزشی هستند که بدون در خواست اضافه کاری از مدیران خالصانه به مردم خدمت می کنند.


کریمی همچنین از تشکیل ستاد ساماندهی حریم جاده ها وخیابان های بین شهری در امروز پنج شنبه 20 تیرماه خبر داد و افزود:برای ما خیلی زننده است که اطرف شهر هائی مانند بابل و قائمشهر با پتانسیل های فراون تبدیل به انبار ضایعات ویا زباله دانی شود.


وی اظهار داشت: بالاخره یا سکته می کنم و یا اوضاع فعلی استان درست می شود.


کریمی با اشاره به اینکه صداو سیمای تهران تصاویر زیبای استان گلستان را بیشتر از مازندران نشان می دهد گفت: «آنها چه موقعیتی دارند که ما نداریم .اگر در این خصوص با شما همکاری نکردند بگوئید تا چشمم کور شرایط را فراهم کنم.»

 
وی همچنین به حضور مسئولین در نماز جمعه و جماعات تاکید کرد و گفت: مردم با دیدن مدیران دلگرمی خاصی پیدا کرده و شما را نیز در اجرای برنامه ها یاری می رسانند.

 
کریمی خاطر نشان کرد: از این پس به طور سرزده در نماز جماعات ادارات حضور می یابم واز مدیران انتظار دارم که در حد بضاعت خود در این فریضه شرکت کنند.

وی ذخیره سازی مواد غذائی و سوخت را از راهکار های مقابله با حوادث غیر مترقبه عنوان کرد و گفت:سازمان بازرگانی باید ذخیره دو ماه گندم ، شرکت نفت ذخیره 5 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی و هلال احمر نیز تدارک پر کردن انبار های خود از وسایل امدادی را داشته باشد تا در مواقع قطعی گاز ویا سرمای شدید با مشکل مواجه نشویم .


کریمی به روسای بانکهای حاضر درجلسه گفت: بانک های استان باید کمیته وصول مطالبات را راه اندازی کنند و برای شروع این کار یابد سراغ دانه درشت ها بروند.

 
استاندار مازندران با انتقاد شدید از رئیس سازمان مسکن وشهر سازی استان گفت: متاسفانه در بخش مسکن مهر، مازندران هیچ حرکتی را انجام نداده است.


کریمی افزود: تاکنون 120 هزار نفر در تعاونی ها ثبت نام کرده اند ولی متاسفانه برای 5 هزار نفر هم کار شروع نشده است.


وی بیان کرد: «اگر مدیران کار خود را به طور صحیح وکامل انجام دهند وزرا را در قبال کار درست به استان می کشانم تا از آنها تشکر کنند و اگر این کار را انجام ندهم بی عرضه بوده و حرف های امروز خود را پس می گیرم.»

 
کریمی به نقل از احمدی نژاد رئیس جمهور گفت: "مردم مازندران از تفریح سالم بی بهره اند "،متاسفانه رئیس سازمان میراث فرهنگی امروز پشت در مانده است انتظارم از یک آدم تحصیل کرده و اهل مازندران این است که در این خصوص تلاش کند.»


وی با بیان اینکه وضعیت درمان استان شکل مطلوبی ندارد گفت: روسای دانشگاه های علوم پزشکی این قضیه را جدی بگیرند و با برنامه ریزی خاصی نسبت به تجهیز بیمارستان ها اقدام کنند.


کریمی همچنین از جراید و رسانه خواستار شد تا مردم را از قطعی گاز و برق نترسانند بلکه به گونه ای باید آنها را در مقابل حوادث احتمالی دلداری داد.


وی در پایان ادامه داد : «بسیار خوشحال می شوم که با مدیران و فرمانداران ارتباطات دوستی و خانوادگی داشته باشم ولی در موقع کار اعتراض تلخ من بیشتر از شیرینی سیاست بازانه است. »


سید محمد کریمی گفت: «هرچند ناخالصی داشته باشم ولی از لحاظ ژنتیکی ذوالفقار علی(ع) را به ارث دارم. »


گفتني است استاندار مازندران بر خلاف انتظار برخی از حاضرین 15 نفر از مدیران دستگاه های اجرائی را به دلیل تاخیر در جلسه راه نداد و با حاضرین وغائبین اتمام حجت کرد که در صورت تکرار این بی نظمی ها تصویر پشت در ماندن آنها به وزارت خانه مربوطه ارجاع داده خواهد شد.(isna)


  • سه شنبه 25 تير 1387-0:0

    آقای کریمی سلام.حرفهایت ازجنس رییس
    جمهوراست.انشاا..عمل نکردنت مثل ایشان
    نباشد.

    • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

      رهرو انست كه آهسته و پيوسته رود ...

      • شنبه 22 تير 1387-0:0

        امیدوارم با این جدیت و قدرت مسائل و مشکلات مردم مازندران حل شود و استانی در خور مردم داشته باشیم.

        • شنبه 22 تير 1387-0:0

          احسنت جناب آقای کریمی استاندار محترم استان من چنین قاطعیت و جدیت شما را می ستایم و تبریک میگویم
          امید است با این جدیت مشکلی از مشکلات مردم خوب استان حل گردد


          ©2013 APG.ir