تعداد بازدید: 4706

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 23 تير 1387-0:0

از همزیستی با مازندراني ها دردي جانسوز داريم!

نامه  سید کریم بنی هاشمیان -دبیر ستاد پیگیری ایجاد استان مازندران غربي- به رحيم مشايي،معاون رييس جمهوري و توضيحات ما.


مازندنومه:

پي گيري تاسيس استاني در غرب مازندران به عنوان تنها راه توسعه و برون رفت از وضعيت کنوني چند سالي است که به وسيله تناني از فعالان سياسي و NGO هاي غرب مازندران دنبال مي شود.همزمان با سفر رييس جمهوري به مازندران وسخنراني ايشان در شهرهاي غربي،اين گروه ها با نوشتن تومار،شعاردهي و... بر خواسته خود تاکيد ورزيدند.

آن زمان احمدي نژاد بنا به دلايلي چون کم بودن جمعيت اين مناطق و... آب پاکي بر دست جدايي طلبان ريخت.مدتي پس از اين سفر ، تجزيه طلبان بدون توجه به نظر منفي رييس جمهوري ،خواسته خود را از طريق نامه نگاري،تاسيس وبلاگ و برگزاري همايش ونشست ادامه دادند.آن چه در زير آمده يکي از اين نامه هاست که خطاب به مشايي نوشته شده است.

گفتني است کريمي-استاندار جديد مازندران- روز پنج شنبه با بیان اینکه بعضی شهرستانها احساس قدرت نمی کنند و خواستار دوتکه شدن استان هستند گفته بود:"مگر اندازه مازندران چقدر است که یک استان غربی داشته باشیم ، فرمانداران باید خود به عنوان یک استاندار آن مناطق را توانمند سازند!"

مازندنومه هم روز يادداشتي را در همين زمينه با عنوان"تجزیه طلبی استانی، پرهیز و گریز چرا؟" پخش کرده است که طي آن دکتر ميلاد محقق-استاد دانشگاه، که خود اهل رامسر است- موافقان طرح مذکور را به دو گروه تقسیم کرده است:

 - گروه نخست کسانی هستند که به راستی رفع مشکلات منطقه را در تاسیس استان جدید می بینند.(و کاملا" اشتباه تصور مي کنند)

 - و گروه دوم که تنها وانمود می کنند انگیزه گروه نخست را دارند اما به دنبال اهداف دیگری هستند.(اصل يادداشت را اين جا بخوانيد:http://mazandnume.com/?PNID=V8700)

نامه دبیر ستاد پیگیری ایجاد استاد جدید در غرب مازندران را به نقل از وبلاگ ostanejadid بخوانيد و در پاراگراف آخر آن دقت کنيد که جناب ايشان چگونه از "همزيستي" با مازندراني هاي مرکز و شرق نشين اعلام انزجار مي کند و دردمندانه(!)از معاون رييس جمهوري مي خواهد آن ها را به سوي "قافله توسعه و پیشرفت" هدايت کند.

-------------------------------
 

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور

سلام علیکم
به دنبال ملاقات حضوری اعضای ستاد پیگیری ایجاد استان جدید در غرب مازندران در آذر ماه سال 1385 با جنابعالی در محل هتل رامسر، برکات زیادی حاصل و نتایج چشمگیر عاید ستاد گردید.

 الحمدلله خواسته مردمی برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران گستره این سامان را فراگرفته، مردم، منتخبین شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و جمع کثیری از مدیران و مسئولین، مهمترین خواسته برای خروج از بن‌بست توسعه نیافتگی و عقب نگه داشتگی این دیار را ایجاد استان جدید می‌دانند.

مردم این دیار دستیابی به رشد و توسعه را فقط و فقط در سایه استقلال از مازندران فعلی و ایجاد استان جدید می‌دانند. لازم می‌دانم به سمع و نظرتان برسانم که در طول دو سال فعالیت، دور جدید پیرامون ایجاد استان جدید در غرب مازندران که به دنبال خواست و اراده مردمی صورت گرفت و ستاد پیگیری اقداماتی در این خصوص انجام داده است، در غرب مازندران اتفاقاتی به وقوع پیوست که منشا تحولات مثبتی در آینده خواهد بود.


جناب آقای مهندس! در نشست‌های رسمی و غیر رسمی، کلاس درس دانشگاه و دبیرستان حتی کلاس‌های مدارس خردسالان، همه و همه صحبت از استقلال و ایجاد استان جدید می‌باشد. آحاد مردم و منتخبین شورا‌های شهر و روستا، دانشگاهیان، فرهنگیان، فرهیختگان، خیرین و نیکوکاران از هر فرصتی استفاده نموده و از تاسیس استان جدید سخن به میان می‌آورند.

مهمترین خواسته در نشست شورا‌های اسلامی بخش‌های شهرستان تنکابن و رامسر در محل فرمانداری رامسر در تاریخ 14/8/86 که با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار گردید، بحث ایجاد استانی جدید به شایستگی طرح گردید و از آن به عنوان تنها گزینه خروج از بن‌بست توسعه نیافتگی غرب مازندران یاد شد.

همچنین در نشست سالیانه اتحادیه پوشاک شهرستان تنکابن در محل مجتمع رشد در تاریخ 16/9/86 باز هم به مهمترین مسئله غرب استان مازندران یعنی تاسیس استان جدید تاکید شد که با استقبال حاضرین روبرو ‌گرديد.

در همایش تنکابنی‌های مقیم تهران که آذر ماه 86 در تهران برگزار گردید این مطالبه مهم و اساسی مردم برجسته شد.

 در همایش سالانه مهندسین تنکابن که در تاریخ 5/12/86، روز مهندس، در مجتمع رشد برگزار گردید موضوع استان شدن غرب مازندران به عنوان یک نیاز جدی، فوری و ضروری مطرح گرديد.

 در این همایش، تشکیل کارگروهی برای بررسی توانایی‌های غرب مازندران به تصویب ‌رسيد تا در قالب طرح جامع تدوین گردد.

نشست‌های شورا‌های شهرستان‌های غرب مازندران در رامسر، تنکابن، چالوس و در ماه جاری در نوشهر برگزار گردید که مهمترین خواسته تاسیس استان جدید بود.


جناب آقای مشایی! ورود شورا‌های اسلامی شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر و نور، در دست گرفتن ابتکار عمل، برگزاری نشست‌های مشترک و فصلی با محوریت توسعه غرب مازندران و تاسیس استان جدید نشان از فراگیر شدن مسئله و ایجاد وفاق جمعی دارد که در گزارش مکتوب و مصور در آینده نزدیک تقدیم خواهد شد.


از جنابعالی به عنوان فرزند شایسته و غیرتمند غرب مازندران انتظار داریم ما را در انعکاس درد جانسوز همزیستی با کسانی که ما را برای خود می‌خواهند و هر روز ما را از قافله توسعه و پیشرفت باز می‌دارند به مقام محترم ریاست جمهور و تعیین راه‌های عملی برای تحقق این خواسته مهم یاری نمائید.

  ایام عزت مستدام
           سید کریم بنی هاشمیان
                                               دبیر ستاد پیگیری ایجاد استاد جدید در غرب مازندران
20/3/1387


  • دوشنبه 5 خرداد 1393-13:33

    من زیاد پیگیر بحث تاسیس استان در غرب مازندران هستم و اغلب کامنت ها رو مطالعه می کنم.از جبهه گیری غیر منطقی و بدور از ادب برخی مخالفین متعجبم. آقا مردم بخش بزرگی از کشور که در انقلاب و دفاع مقدس وفاداری خودشونو ثابت کردن تقاضایی دارن ، خوب، این چه ربطی به تجزیه طلبی داره؟ چرا قضیه رو سیاسی می کنین؟ولله سواد چیز بدی نیست! بابا، مملکت قانون داره و مطمین باشین بزرگتر هم داره. آدم حرفی رو که میخواد بزنه اول باید اونو مزمزه کنه بعد...

    • نادرباباییپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 19 مرداد 1389-0:0

      سید کریم بنی هاشمیان استاندار،استان جدید مازندران غربی...... یا شاید ....

      • جمعه 19 مهر 1387-0:0

        کسانی که کمر به دوتکه کردن مازندران عزیز بسته اند بدانند مازندرانیهای اصیل که اکثریت قاطع استان هستند در وقت مناسب وارد عمل خواهند شد و این توطعه کثیف را خنثی خواهند کرد ما غرب استانیها از نیت این افراد جدایی طلب اگاهیم....

        • دوشنبه 24 تير 1387-0:0

          درود بر شما
          این آقای بنی هاشمیان کیست اگر برای دوستان امکان دارد از ایشان اطلاعاتی برای ما که در خارج از کشور هستیم درج کنید.من در عید امسال به زادگاه خود در غرب مازندران رفتم و هر که را دیدم با این طرح مخالف بود و اجرای آن را ظالمانه می دانست.انصافا هم مازندران ما به مدیریت قوی نیاز دارد نه به تکه تکه شدن.عجیب است که این آقایان ستاد تاسیس استان جدید این را نمی دانند.

          • دوشنبه 24 تير 1387-0:0

            دوستان نظر دهنده! خودمان را با قشنگی و زیبایی طبیعی مازندران گول نزنیم. به تن خود زحمت دهید و سفری به غرب مازندران داشته باشید آن هم نه روستا ها بلکه همین جاده اصلی کناره. آن وقت کمی و فقط کمی احساس خواهید کرد محرومیت پنهان پشت نقاب سبز طبیعت را.
            و اما بعد به داستان نمایندگان می‌رسیم. دوستان باز هم زحمت دهند به خود و تحقیقی از استان‌های کوچک تازه تاسیس شده انجام دهند استان‌هایی مانن ایلام و قم و خراسان‌های اقماری. تعداد نمایندگان ملاک نیست بلکه استعداد‌ها ملاک است. نماینده اگر شان نمایندگی اش را درک کند قطعا مدافع این خواسته غرب مازندرانی‌ها خواهد بود. همانطور که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی خواسته استانی شده شاه بیت تبلیغات انتخاباتی اکثریت قاطع کاندیدا‌ها بوده و هست.
            دوستان عزیز گمان مبرید که این خواسته عده‌ای معدود است، خیر! زیرا نشست‌های هم‌اندیشی که در دو سال اخیر برگزار شده و نشست اخیر که در نور برپاشده بود تماما به همت شورا‌های اسلامی شهر و شهرستان بوده و تمامی شورا‌های غرب استان در آن مشارکت داشته‌اند. بر آگاها پوشیده نیست که شورا‌ها دموکراتیک‌ترین لایه حکومت و مردم‌سالارانه ترین جز نظام می‌باشند و از حیث ارتباط و نزدیکی بیشترین سطح تماس با مردم را دارند.
            پس خواسته استانی شدن غرب مازندران پشتوانه عظیم مردمی دارد که اگر خواهان کسب اطلاع از آن باشید به راحتی با یک جست‌و‌جوی کوچک در نشریه‌های استان و یا از پایگاه‌های اینترنتی به آن دست خواهید یافت. گوشه‌ای اندک از این تلاش‌ها در پایگاه‌اطلاع‌رسانی ستاد تاسیس استان جدید در غرب مازندران(www.ostanejadid.tk) منتشر شده است.

            • سه شنبه 24 تير 1393-11:44

              من هم درخارج زندگی می کنم وعید که به غرب مازندران که زادگاه من است امدم همه مردم خواهان جدائی از مازندران بودند. آخه تا کی دروغ . خالی بستن که کاری نداره برادر مازنی .لااقل می گفتی بیشتر مردم تاکمتر دروغت تابلو باشه .اگه یک همه پرسی انجام بگیره همه چی مشخص میشه.

            • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

              واقعاً شرم آور نیست استانی با سه نماینده تشکیل شود. آن نماینده کوته فکر نوشهری که بار داشتن دکتری را هم بر دوش می کشد چقدر جاهلانه عمل می کند. شما کجای کشور دیده اید که استانی فقط دارای سه نماینده باشد.

              • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                اگر چنین است باید بسیاری از استان ها به چند تکه تقسیم شوند. همین گلستان باید به دو استان گنبد و گرگان تقسیم شود. خوزستان باید به سه استان جنوب و شمال و مرکزی تقسیم شود. اصفهان باید به سه استان با مرکزیت های اصفهان، گلپایگان و کاشان تقسیم شود و ... همین غرب استان هم باید در آینده به استان تنکابن و استان نوشهر و استان نور تقسیم شود.

                • ف الف شلدره ايپاسخ به این دیدگاه 0 2
                  يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                  سلام بر ايران و ايراني !

                  لطفا از اين كوچك انديشي ها و جدا نوازي ها دست برداريد .
                  فكر ؛ وقت و توانتان را براي ايران بزرگ و آباد به كار بگيريد .
                  با اين نوع نگاه ؛ گيرم كه جدايي اتفاق افتاد؛ چه مي شود ؟!
                  اي كاش شكوه و عظمت در باور و نگاه هايمان باشد .

                  • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                    شغال بیشه مازندران را نگیرد جز سگ مازندرانی. واقعا متاسفم. با این دلایل روشن، معلوم نیست چرا بعضی ها دنبال دلایل عقب ماندگی استان در عوامل ماورائ الطبیعه می گردند.

                    • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                      برادر عزیز اقا شهریار:چرا مطالبات خود را از نماینده شهرتان نمی خواهید ؟
                      اگر مسولین شهر شما دارای تجربه کاری و بینش لازم نیستند پس چرا فریاد اعتراض نماینده شما بلند نمی شود و نمی گوید فلان مدیر لیاقت ندارد؟
                      اگر مسولین شهر شما کم کاری دارند پس چرا انها را انتخاب می کنید؟
                      فکر می کنید با استان شدن ،مسولین شهرتان را از خودتان می گذارند؟
                      به فکر راه حل اساسی باشید نه اینکه فکر کنید با استان شدن تمام مشکلاتتان مرتفع می گردد.
                      تا خودمان برای هم دل نسوزانیم ؛دیگران برای ما دل نمی سوزانند.
                      مشکلاتی که شما عنوان می کنید برای کل استان است ،شرق و غرب استان معنا ندارد.
                      همین قضیه استاندار؛مگر در داخل استان (چه غرب و چه شرق) کسی نبود که استاندار ما بشود، حتما باید یک نفر از خارج استان بیاورند؟
                      برادر عزیزم با این قضیه اینقدر ساده برخورد نکنید.
                      قشنگی مازندران از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نقطه ان می باشد.
                      ما باید در مقابل نسل بعد از خودمان هم پاسخگو باشیم.
                      نمی تونیم بگیم ما نتونستیم استان خود را حفظ بکنیم.
                      خاک پای تک تک هم استانی خود هستم و زیر پای همه انها را می بوسم.

                      • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                        دوستان محترم مازند‌نومه. بهتر است به جای انتخاب تیتر‌های جانبدارانه و تشویق بیشتر مردم در راهی که انتخاب کرده‌اند به رسالت خبررسانی خود بپردازید و حقایق را منعکس کنید نه این که مانند برخی سایت‌های دیگر خبری، غیر مسئولانه حرف‌های هر مسئول تازه از گرد راه رسیده‌ای را تکرار کنید.
                        در ضمن تیتر برگزیده شما و لید مطلبی که نگارش کرده اید ارتباطی با متن اصلی نامه ندارد و در واقع استحمار خواننده و توهین به شعور اوست. کسی از زیستن با مازنی‌ها درد جانسوزی احساس نمی‌کند بلکه این درد از جانب کسانی‌است که غرب مازندران را برای مردمش نمی‌خواهند بلکه غرب مازندران را برای شرقش می‌خواهند. نگاهی به تخصیص اعتبارات و پروژه‌ها و همچنین انتخاب مسئولین غیر بومی شرق مازندران در غرب آن غیر از را حکایت نمی‌کند.
                        برادران! انصاف داشته باشید و تقوای رسانه‌ای. بهترین افتخار برای یک مجموعه خبری چیزی نیست جز انعکاس صحیح و غیر جانبدارانه خبر.

                        • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                          # مسلما هدف از نگارش این نامه استفاده از ظرفیت‌ها بوده نه به رخ کشیدن نسبت‌ها و کودکانه خود را بزرگ‌تر دانستن. خیانت چیست؟ خائن کیست؟ کسی که حق پامال شده سی‌ساله‌اش را مطالبه می‌نماید و می‌خواهد برسر تضییع کنندگان حقش فریاد بزند در جرگه خائنان است؟ کدام عقل سلیم این سخن را می‌پذیرد. بلکه باید گفت خائن کسی است که این مردم را امروز به این نقطه رسانیده تا صلاح و فلاح خویش را جز در استانی شدن نیابند و از تهدید‌ها و برچسب‌ها نهرساند و ترو شخصیت را به جان بخرند چرا که رسیدن به هدف استانی شدن مقاومت بسیار می‌خواهد.
                          دوست عزیز!
                          همین نگاه سری در سرها داشتن باعث شده تا امروز سر مردمان غرب مازندران را به خاطر بی‌سر بودن در مرکز استان گوش تا گوش ببرند و هر خام بی‌تجربه ای را به عنوان مدیر برای کسب تجربه به غرب مازندران بفرستند تا تئوری‌های پوسیده مدیریتی‌اش را بر مردم این منطقه بیازماید و بعد از چند صباحی با کوله بار تجربه به پست بهتری منتقل شود. این نگاه سری در سرها داشتن خود نطفه تبعیض را تشکیل می‌دهد در حالی که یادمان رفته که همه ما در این نظام شهروندیم و از حق برابر برخورداریم. حقی برابر که نه تنها قانون بلکه شرع مقدس بر آن صحه نهاده است.
                          سینه مردمان این خطه مالامال از تبعیض‌ها و نابرابری‌هاست و امروز بیش از پیش سرباز کرده و آن را فریاد می‌زند.
                          به امید تحقق خواسته به حق استانی شدن غرب مازندران
                          شهریار- شهروند غرب مازندرانی

                          • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                            جناب اقای بنی هاشمیان:
                            با دادن القاب فرزند شایسته وغیرتمند به اقای مشایی هندوانه زیر بغل ایشان نگذارید.
                            حرکت شما مخل امنیت ملی می باشد،این حرکت شما به بهانه های مختلف هم ردیف جدایی طلبان کردستان می باشد ولی شما به این طریق که دوری از مرکز استان و غیره را بهانه می کنید.
                            مشکل از خودتان و از نمایندگان شماست که به جای رسیدگی به امورات مردم از زیر بار مسولیت شانه خالی می کنند.
                            خود شخص جنابعالی چه عملکرد مثبتی برای مردم داشتید جز اینکه ذهن مردم را به چیزهای واهی مشغول می کنید.
                            به قول حضرت امام (ره) "هی نق نزنید که انقلاب برای ما چه کرد شما برای انتقلاب چه کار کردید".
                            به جای اینکه دست در دست همدیگر دهیم و استان خود را بسازیم ؛امثال مثل شما تیشه به ریشه این استان می زنند.
                            اصلا شما چه کاره مردم و استان هستید که ساز جدایی می زنید.
                            جرم شما کمتر از جرم کسانی که ادعای جدایی از کشور را دارند نیست.

                            • يکشنبه 23 تير 1387-0:0

                              واقعا جای تاسف دارد به جای دست در دست هم دادن و متحد شد و آباد کردن این دیار سرسبز دم جدایی میزنند. . به مردم این دیار را چه میشود؟
                              مردم تمامی استان ها سعی در آبادانی هر چه بیشتر استان خود میکنند ولی ما ..
                              این نشانه ی کوته فکری ماست!!!


                              ©2013 APG.ir