تعداد بازدید: 3161

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 تير 1387-0:0

اي دوست امان،امان،امان...

محمدرضا اسحاقي-خنياگر مازندراني- از 9 تا 11 مرداد ماه راهي جنگل ابر شاهرود مي شود تابه همراه اساتيد موسيقي محلي و بومي ايران، اولين جشن "نغمه و طبيعت" را برگزار کنند.   


 اين جشنواره قرار است با حضور 11 گروه از اساتيد و بزرگان موسيقي محلي و بومي كشور به همراه حركات آييني – سنتي برگزار مي شود.


 اين جشنواره با همکاري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و کانون موسيقي شهرستان شاهرود و شرکت تعاوني توسعه گردشگري هيرکان توران انجام مي شود که برنامه هاي موسيقايي آن در فضاي باز جنگل ابر تدارک ديده شده است.


گروه هاي شرکت کننده در اين جشنواره را گروه عاشيق حسن اسكندري از آذربايجان ، گروه علي اكبر مهدي پور از چهارمحال و بختياري، گروه قليچ انوري از تركمن صحرا ، گروه عبدالرحيم حسين پور ،گروه حركات آييني فواد محمدي از سنندج كردستان، گروه موسيقي محلي لرستان( استاد فرج عليپور) و گروه موسيقي محلي سيستان بلوچستان( استاد زنگشاهي) ، گروه موسيقي محلي مازندران ( استاد محمدرضا اسحاقي) ، گروه موسيقي محلي گيلان ( استاد نصرتي و شفيعي) ، گروه موسيقي قشقايي و حركات آييني وگروه موسيقي رزيف از بوشهر تشکيل مي دهند.


گفتني است جنگل ابر شاهرود در 35 کيلومتري شمال شرقي شاهرود در مجاورت روستاي ابر واقع شده و از آنجا که در اغلب مواقع فضاي اين جنگل را پوششي از ابر فرا گرفته به اين نام مشهور شده است.

محمد رضا اسحاقي-ساكن روستاي گرجي محله بهشهر است.وي آخرين خنياگر موسيقي مقامي وآييني مازندران محسوب مي شود.
 



    ©2013 APG.ir