تعداد بازدید: 3769

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 مرداد 1387-0:0

لويي جرگه ناطق

علي اكبر ناطق نوري در نظر دارد با جمعي از اصولگرايان اصيل و اطلاح‌طلبان معتدل، لويي‌جرگه‌اي تشكيل دهد.


حجت‌الاسلام ناطق نوري، درصدد است با كمك بزرگان نظام، اصولگرايان اصيل و اصلاح‌طلبان معتدل را در راستاي تشكيل يك دولت وحدت ملي به هم پيوند زند.

نشريه «شهروند امروز» نوشت: اين روزها علي‌اكبر ناطق نوري، روحاني بلندپايه اصولگرا، در انديشه هدايت انتخابات رياست‌جمهوري به سوي يك فرد معتدل براي تشكيل «دولت ملي» است.

او در نظر دارد كه با جمعي از اصولگرايان اصيل و اطلاح‌طلبان معتدل، لويي‌جرگه‌اي تشكيل دهد؛اين چنين است كه ناطق نوري در تماس و ديدار با اكبر هاشمي رفسنجاني، سيدمحمد خاتمي و مهدي كروبي، از راز دل خود پرده برداشته و دريافته كه آنان نيز نگران سرنوشت و آينده كشور هستند و حاضرند جبهه نجات ملي تشكيل دهند.

از قرار معلوم در ايام تعطيلات عيد نوروز، خاتمي و ناطق نوري هر دو به يك سفر مشترك مي‌روند.

 براي نخستين بار ناطق نوري با سيدمحمد خاتمي مفصل سخن مي‌گويد. هر دو روحاني از وضعيت موجود و رويه دولت در امور اقتصادي، اجتماعي و سياسي گله و انتقاد مي‌كنند. ناطق نوري در همان ديدار پيشنهاد خود را ارايه مي‌كند و درمي‌يابد كه خاتمي نيز همراه دغدغه‌هاي اوست.

پس از اين ديدار بود كه با هاشمي رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان، سخن گفته مي‌شود و پس از آن نيز با مهدي كروبي، دبيركل حزب اعتماد ملي. گويا ناطق نوري، اين سخن خود را نيز با خردمندان جناح راست مانند محمدرضا مهدوي كني، محمد يزدي و جمعي از مدرسين و اعضاي روحانيت مبارز نيز در ميان گذاشته است.

اين نشريه ادامه مي‌دهد: اكنون او در تكاپوي آن است كه از منظر اصولگرايي، به ايفاي يك نقش ديگر بپردازد تا در كنار اصلاح‌طلبان و با مركزيت اصولگرايان معتدل، يك دولت ملي تشكيل دهد.

 آنچه تاكنون مشخص شده، ضمن گفت‌وگوها و رايزني‌ها، ‌تأكيد بر اين است كه بايد نه تنها احزاب معتدل، بلكه اشخاص نيز در اين گروه نقش‌آفرين باشند.

شايد از همين منظر است كه چه بسا جامعه مدرسين، روحانيت مبارز و اصولگرايان معتدل در كنار مجمع روحانيون مبارز و حزب كارگزاران سازندگي بنشينند تا همراه با شخصيت‌هايي مانند سيدمحمد خاتمي، مهدي كروبي، اكبر هاشمي رفسنجاني، محمد يزدي، محمدرضا مهدوي كني و محمد موسوي خوئيني‌ها، به كانديداي جامع‌الاطرافي برسند كه به گفته آنها، «تأمين‌كننده اهداف مهم نظام باشد و آرامش را به كشور بازگرداند».

اين مجله نوشت: بسياري از اشخاص رده اول كشور به ويژه روحانيون بلندپايه، از طرح او حمايت كرده و يادآور شده‌اند كه به او در تشكيل اين گروه كمك خواهند كرد


  • مهرداد احمدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 15 مرداد 1387-0:0

    با سلام
    درصورت اتفاق نظر وتشکیل جبهه نجات ملی اینجانب به اتفاق پرسنل خود از این تشکیلات حمایت خواهیم نمود


    ©2013 APG.ir