تعداد بازدید: 2779

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 16 مرداد 1387-0:0

بزرگان زير يک سقف

گزارش کامل،همراه با حاشيه هاي دومین همایش ساروی های مقیم پایتخت


مازندنومه:شب پانزدهم مردادماه براي ساروي ها به يادماندني بود؛چرا که عصرگاهان، يک ساروي را در مقام وزارت کشور ديدند و شب نيز ده ها همشهري،کنار بزرگان سياست و فرهنگ هنر اين شهر گرد آمدند.دومین همایش ساروی های مقیم پایتخت تا پاسي از شب ادامه داشت. سخنران مهمان علي اکبر ناطق نوري بود؛اما استاندار مازندران و چند نماينده و معاون وزير و مسئول ديگر نيز حضور داشتند.علي کردان هم پس از سپري کردن يک روز سخت اما شيرين آمده بود.

مهدی احمدی فر -مسئول اطلاع رسانی دومین همایش ساروی های مقیم پایتخت- و محسن محمدی -عضو کمیته فرهنگی و عضو هیئت موسس خانه ساری - گزارش نسبتا" کاملي را از مراسم براي ما فرستادند.با سپاس از اين ياران،گزارش ارسالي را در پي بخوانيد.

---------------------- 

دومین همایش ساروی های مقیم پایتخت شب پانزدهم مرداد همزمان با میلاد امام حسین (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری برگزار شد.

 دراین همایش حدود پانصد نفر از ساروی های مقیم تهران، استاندار مازندران، نمایندگان شهر ساری، برخی اعضای شورای شهر ساری و جمعی از مسئولان کشوری و نخبگان علمی و فرهنگی شهر ساری حضور داشتند.

 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در این همایش با تبریک انتخاب رییس جمهور و رای اعتماد نمایندگان ملت به آقای دکتر علی کردان، ابراز امیدواری کرد:با توجه به جدیت، نوآوری و موفقیت آقای کردان در دوران مدیریتش، این انتخاب منشا آثار وبرکات ماندگار برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره وعده الهی به پیامبر اسلام (ص) درخصوص بازگشت دوباره به زادگاهش مکه و شان نزول این آیه گفت:موضوع حب وطن و زادگاه در اسلام قابل قبول است زیرا رسول اکرم نیز در هنگام ترک مکه، از ترک و دوری از زادگاهش ابراز ناراحتی و دلتنگی کرد و علاقه قلبی خویش به زادگاهش را بیان کرد که خداوند این آیه را نازل کرد.

 ناطق نوری تاکید کرد: نفس چنین تشکل هایی که موجب نزدیکی قلبی مردم به هم می شود، از نظر دینی و اسلامی مقبول و پسندیده است و دست اندرکاران این نشست هم باید بدانند که راه طولانی برای رسیدن به اهداف خود دارند و نباید به راحتی دلسرد شوند.

 ناطق نوری همچنین با اشاره به اینکه انشاءالله این دورهم جمع شدن ها موجب ارائه راهکار، تولید فکر و انگیزه برای بهبود وضع شهر ساری و استان مازندران شود.

وي مشکلات استان مازندران نظیر مشکل زباله و تخریب محیط زیست، عقب ماندگی صنعتی، بهربرداری نامناسب ازظرفیت گردشگری و معضل بیکاری در استان را یادآور شد و از وزیر کشور و مسئولان خواست تا با عزم و توجه بیشتر زمینه برطرف شدن مشکلات و بهبود شرایط این استان سرسبز و سرشار از منابع طبیعی را فراهم کنند.

 شجاعی -نماینده مردم ساری- هم در این همایش گفت : در نتیجه برگزاری همایش اول بسیاری از ساروی ها که سال ها همدیگر را ندیده بودند دوباره با هم ملاقات کردند.

و افزود: برای حفظ این ارتباط ها و کمک به همشهری ها ساختمانی در خیابان ایرانشهر به عنوان خانه ساروی ها آماده شد تا به عنوان دبیرخانه کانون ساروی های مقیم پایتخت فعالیت کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : این کانون به منظور کمک به تفاهم و همدلی ساروی های مقیم پایتخت و همچنین نقش آفرینی برای کمک و مساعدت به مسئولان شهرستان ساری در حد توان فعالیت خواهد کرد.

*در حاشیه همایش

 • آقای ناطق نوری هنگامی که با خواست حاضران برای صحبت کردن با زبان مازندراني روبه رو شد به شوخی گفت : همشهری های عزیز: من بچه روستا هستم اگر بخواهم محلی صحبت کنم شما شهری ها متوجه نمی شوید!

 • تقارن گردهمایی با روز رای اعتماد مجلس به دکتر کردان به عنوان وزیر کشور مورد توجه برخی از شرکت کنندگان در این همایش بود. برگزار کنندگان همایش این تقارن را یک حسن اتفاق دانستند و تاکید داشتند که زمان برگزاری از یک ماه پیش تعیین شده بود.

• دکتر کردان درهنگام ترک سالن با استقبال حاضران روبرو شد و برای دقایقی با آنها، صمیمانه گفت و گو و احوال پرسی کرد.

 • وزير جديدکشور در حاشیه این همایش از برگزارکنندگان آن خواست از دعوت گزینشی دوستان ساروی خودداری کنند تا از همه ظرفیت های فکری و انسانی برای بهبود وضع شهر ساری استفاده شود.

 • آیت الله سید حسن شجاعی (نماینده سابق ساری) که به این همایش دعوت شده بود، غایب بزرگ گردهمایی بود.

 • حضور مسئولان کشوری در این همایش چشمگیر بود. شاعری معاون وزیر کشور، مهدی پور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور، زارع معاون وزیرجهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات،احمد ناطق نوری نماینده نورو محمودآباد از دیگر مهمانان این گردهمایی بودند.

 • سخنرانی  استاد حسين اسلامی نویسنده کتاب تاریخ ساری با استقبال گرم حضار روبه رو شد. به گونه ای که اسلامی با اشاره به اینکه "شما مدام تشویق می کنید ، من مجبورم حرف بزنم" چند برابر وقت درنظر گرفته شده ، صحبت کرد.

• استاد اسلامی که قرار بود دراین همایش درخصوص تاریخ ساری صحبت کند با کلامی گرم و دلنشین با گويش ساروی به مشکلات شهر ساری و ذکر خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود از کتاب "آن روزها"ی خود کرد که با استقبال حاظران روبه رو شد.

 • حسن دولت آبادی- استاد دانشگاه و از هنرمندان ساروی- هم در این همایش از همشهریان خود خواست تا بیشتر پیگیر مسایل اجتماعی و فرهنگی شهر خود باشند.

 • گروه موسیقی محلی مازندرانی طالبا به خوانندگی دکتر عبدالحسين مختاباد در این همایش موسیقی محلی مازندرانی اجرا کردند که با استقبال حاضران روبه رو شد.


  • شنبه 19 مرداد 1387-0:0

    اگر آیت الله شجاعی که سارویه سخنران باشه بهتر از حجت الاسلام ناطق نوریه
    نظر من اینه

    • پنجشنبه 17 مرداد 1387-0:0

      یک روز هم در ساری دور هم جمع شوید ....


      ©2013 APG.ir