تعداد بازدید: 4498

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 مرداد 1387-0:0

كلاردشتي ها مي گويند:به فکر نان و آب ما باشيد

جمعي از مسئولان شهر كلاردشت اعلام كردند: دولت فكري به حال مشكل نان و آب شرب كلاردشت كند.

 


 با وجود اعلام مسئولان آب و فاضلاب استان مبني بر اينكه مازندران با كمبود آب آشاميدني روبه‌رو نيست، مسئولان، شهروندان و جمعي از روستاييان چند روستاي منطقه كلاردشت از قطع و كم شدن آب آشاميدني و نبود نان گلايه دارند.

مهدي سليمان‌پور، نايب رئيس شوراي شهر كلاردشت با اعلام كمبود و قطعي آب و نيز مشكل نان در اين شهر گفت: متأسفانه در خصوص كمبود آب، از نظر تأمين آب در سرچشمه‌هاي بالادست با هيچ مشكلي روبه‌رو نيستيم، ولي مشكل اصلي شهر بي‌توجهي متوليان آب و فاضلاب استان است كه به تعهداتشان عمل نمي‌كنند.

 وي گفت: شبكه آبرساني شهري شهرستان فرسوده و مربوط به 40 سال پيش و براي جمعيت حدود 2 هزار نفري آن زمان طراحي شده است. بنابراين اين شبكه نمي‌تواند جوابگوي 15 هزار نفري جمعيت ثابت شهري و 140 هزار نفر مهمان و گردشگر داخلي و خارجي امروز باشد.

سليمانپور در خصوص كمبود نان در شهر و منطقه گفت: با توجه به افزايش جمعيت در تعطيلات، چه بومي‌ها‌يي كه در ديگر شهرها ساكن هستند و چه آنان كه به صورت گردشگر وارد مي‌شوند، روي سفره جمعيت ثابت شهر و روستا مي‌نشينند و از سهميه نان اين مردم استفاده مي‌كنند.

 نايب رئيس شوراي شهر افزود: بارها با مسئولان آرد و نان شهرستان، استان و فرماندار صحبت كرديم كه مناطق گردشگري را ويژه ببينند، سهميه آرد اين مناطق را با توجه به گردشگرپذير بودن آن افزايش دهند، ولي تا به امروز اين امر عملي نشده است.

 بخشدار كلاردشت نيز كه در جمع دهياران منطقه از بي‌آبي و مشكل نان شهري و روستايي انتقاد داشت، گفت: در مورد نان كاري نمي‌شود كرد، البته با پيگيري‌هايي كه داشتيم، قرار شد در شهر دو نانوايي كشيك داير شود.

محمد سنايي در مورد كمبود آب در منطقه افزود: خوشبختانه در كلاردشت با توجه به فراواني آب در سرچشمه‌هاي بالادست، مشكل آب نداريم، آنچه شهر را با كمبود آب در اين فصل مواجه مي‌كند، ميزباني هزاران گردشگر داخلي و خارجي است. وي ادامه داد: در بخش آب روستايي نيز مشكلاتي از جمله برداشت غيرمجاز از شبكه آبرساني روستايي وجود دارد كه از اداره آب و فاضلاب خواسته‌ايم تمام انشعابات غيرقانوني آب را قطع كرده و با متخلفان برخورد قانوني كنند.

نايب رئيس شوراي بخش كلاردشت نيز با انتقاد از بي‌توجهي به خواسته‌هاي مردم از طرف مسئولان گفت: در بسياري از روستاها با كمبود آب و نان روبه‌روييم، مسافراني كه به اين منطقه مي‌آيند، به روستاها هم مي‌روند. در روستا هم علاوه بر نداشتن آب با كمبود نان روبه‌رو هستيم. فرزاد مددي افزود: صدها ميليون تومان براي تصفيه‌خانه آب روستايي هزينه شده، اما آبي كه به‌دست مردم مي‌رسد، بهداشتي نيست. اين حرف‌هايي كه بيان مي‌شود از روي دلسوزي و براي حلّ مشكل پيش روست.

امام جمعه كلاردشت نيز با اشاره به مشكلات آب و نان در منطقه گفت: با كمك مسئولان بحران آب نداريم. آنچه موجب مشكلاتي در بخش آب شهري و روستايي شده است، فرسودگي شبكه لوله‌گذاري شهري است كه همت مسئولان منطقه را مي‌طلبد تا در اين خصوص چاره‌انديشي كنند.

 سيد مصطفي محمدي تصريح كرد: در مورد مشكلات آب روستايي هم با مشكل عدم نظارت بر مجموعه شركت آب روبه‌رو هستيم.

 وي اضافه كرد: در خصوص كمبود نان در اين فصل و با توجه به مهمان‌پذير بودن منطقه كم‌لطفي و بي‌توجهي مسئولان در بحران نان مشهود است. امام جمعه كلاردشت گفت: اميدوارم آقاي استاندار و ديگر مسئولان ارشد استان از جمله سازمان گردشگري، بازرگاني و سازمان غله براي مناطق گردشگري برنامه‌اي بهتر از اين داشته باشند.(farsnews)



    ©2013 APG.ir