تعداد بازدید: 2619

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 مرداد 1387-0:0

فريادهاي خاموشي

 در حالي که مراسم معارفه علی كردان روز یك شنبه برگزار می‌شود،انتقادها و موضع گيري ها عليه او ادامه دارد.


مازندنومه:در حالي که مراسم معارفه علی كردان -وزیر جدید كشور- روز یك شنبه با حضور مسئولان و برخی نمایندگان مجلس در ساختمان این وزارتخانه برگزار می‌شود،بازار انتقادها از وي هنوز گرم است.پيشقراول اين حمله ها احمد توکلي است که تعدادي سايت و روزنامه و نماينده و فعال سياسي را در کنار خود دارد.آخرين اظهارات و گفته ها و تحليل ها راجع به کردان در پي آمده است.جالب اينکه وزير کشور جديد درروز خبرنگار ،دقايقي با خبرنگاران گفت و گو کرد.وي پيش از اين کم تر با رسانه ها ارتباط داشت.کردان به خبرنگاران گفت:كار شما سخت‌تر از كار من است!

*كردان: كار خبرنگاران سخت‌تر از كار من است
وزير جديد كشور كار خبرنگاران را سخت‌تر از كار خود دانست و گفت: كشف حقيقت در وادي قدرت كه اصولا از پاسخگويي فرار مي‌كنند؛ بسيار سخت است.

به گزارش farsnews علي كردان در نشستي 20 دقيقه‌اي با جمعي از خبرنگاران، با بيان اين كه «خوشحالم كه اولين روز كاري خود را در وزارت كشور با اصحاب رسانه آغاز مي‌كنم»، تصريح كرد: پاسداري از آزادي‌هاي مشروع اشخاص، اجتماعات، احزاب و همه گروه‌هاي كشور در چارچوب قانون اساسي از وظايف وزير كشور است.
وي تأكيد كرد: اين وظيفه بايد به گونه‌اي محقق شود كه امنيت لازم براي كليه گروه‌ها از جمله اصحاب رسانه فراهم شود تا آنان بتوانند در سايه اين امنيت و در فضاي آرام با آسايش خاطر براي بهتر شدن امور نقد ناصحانه خود را بيان كنند.

وزير جديد كشور خاطرنشان كرد: طبق مفاد قانون اساسي رسانه‌ها ركن چهارم اداره كشور محسوب مي‌شوند اما علت اين كه تشكيل يك قوه براي آن لحاظ نشده است شايد ميزان فراگيري آن باشد.نگارندگان قانون اساسي موفق شدند محدوده وظايف و اختيارات قوه مجريه، مقننه و قضاييه را طراحي و به صورت روشن مشخص كنند اما تعيين محدوده براي رسانه‌ها در قانون اساسي قابل احصا نبود.


وي ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان ركن چهارم قانون اساسي به قيد شرف و التزام به حفظ حرمت و آبروي اشخاص و اعلام آزادي‌ها تا مرزي كه به آزادي ديگري خدشه وارد نشود؛ مكلف به كشف حقيقت و انتقال آن به جامعه هستند.

كردان خطاب به خبرنگاران گفت: كاري كه شما خبرنگاران انجام مي‌دهيد شايد سخت‌تر از كار من باشد چرا كه من ابزار و امكانات مورد نياز را براي ايفاي وظايفم در اختيار دارم اما خبرنگاران براي انجام كارشان خودشان هستند و خودشان.


وي ادامه داد: خبرنگاران گاه در شرايط سنگيني قرار مي‌گيرند كه بايد حقيقت را از شايعه، شانتاژ و شارلاتانيزم و چه بسا از واقعيت كشف كنند.بخصوص آن كه در وادي قدرت اصولا از پاسخگويي فرار مي‌كنند و اين كار بسيار سختي است.البته خبرنگاران نيز بايد مراقب باشند تا آنچه بر قلم ساري مي‌كنند، حقيقت باشد و خود به عاملي براي بازي نقش‌هاي از پيش تعيين شده توسط سناريونويسان و كارگردانان تبديل نشوند.بدون شك ايفاي چنين نقشي با اصول حرفه‌اي خبرنگاري سازگاري ندارد.

وزير جديد كشور با بيان اين كه نشست امروز با خبرنگاران صرفاً يك نشست دوستانه و به مناسبت روز خبرنگار بوده است، تأكيد كرد: در نشستي ديگر به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ خواهم داد. ضمن آن كه از همه نمايندگان موافق و مخالفم در مجلس بايد تشكر كنم كه با وجود بحث‌هاي سنگيني كه صورت گرفت در نهايت موجب اخذ راي اعتماد از آنان شد.


كردان بعد از اظهارات مذكور به حضور 20 دقيقه‌اي خود در ميان خبرنگاران پايان داد و با خداحافظي از نمايندگان رسانه‌ها جلسه را ترك كرد.

ملكان مدير كل روابط عمومي وزارت كشور در رابطه با علت عدم امكان طرح پرسش توسط خبرنگاران از وزير جديد كشور را برگزار نشدن مراسم معارفه عنوان كرد و گفت: مراسم معارفه اواسط هفته آينده برگزار خواهد شد و خبرنگاران مي‌توانند پرسش‌هاي خود را يا در پايان اين مراسم و يا در نشستي ديگر به فاصله چند روز از مراسم معارفه مطرح و پاسخ آنها را از وزير كشور دريافت كنند.

*عضو کميسيون فرهنگي مجلس:نمايندگان بلدند رأي خود را پس بگيرند

يک عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس درخصوص مباحث اخير پيرامون رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور گفت: اصلا بحث بر سر خلاف واقع بودن يا نبودن نقل قول آقاي احمدي‌نژاد از رهبر انقلاب درباره يکي از وزرا نبود.

سيدجلال يحيي‌زاده در گفت‌وگو با Asriran يادآور شد: از همان اول بحث ما اين بود که شأن رهبر معظم انقلاب رفيعتر از اين است که به خاطر رأي آوردن دو يا سه وزير، نام و نقل قول ايشان به ميان بيايد و از ايشان هزينه شود.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس هشتم تأکيد کرد: آن اظهار نظر رئيس‌جمهور در جلسه رأي اعتماد، صددرصد در رأي نمايندگان تأثير گذاشت و بسياري به استناد آن سخن، به وزير پيشنهادي کشور رأي دادند و اين هزينه کردن از نام رهبري است. نماينده مردم تفت و ميبد درخصوص مسائل مطرح شده درباره مدرک تحصيلي کردان و نيز نسبت دادن سخني به وزير اطلاعات مبني بر اين‌که هيچ پرونده‌اي از او نزد وزارت اطلاعات نيست، خاطرنشان کرد: از هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي خواسته‌ايم اين اظهارات کردان و نيز مدرک تحصيلي او را بررسي کنند و نتيجه را به نمايندگان اطلاع دهند.

 وي در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اين‌که کردان به عنوان وزير کشور برگزيده شده است، مجلس چه اقدامي را مي‌تواند انجام دهد، بيان داشت: مجلس راهکار و ابزار قانوني خود را مي‌شناسد و اگر اثبات شود کردان با سخنان خلاف واقع و مدرک غيرواقعي وزير شده است، نمايندگان هم راي خود را از او پس مي‌گيرند! يحيي‌زاده تأکيد کرد: استيضاح از جمله ابزارهايي است که مجلس براي پس گرفتن رأي از يک وزير مي‌تواند انجام دهد.

*خداوند ما و شما را اصلاح و هدایت کند

اما سايت alef وابسته به احمد توکلي که روزهاي اخير اتهامات متعددي را متوجه کردان کرده است،يادداشت دکتر عمادافروغ را پخش کرد که نظري ديگر دارد.در اين يادداشت که عنوان آن "مسووليت اين راي اعتماد را بپذيريد"،است؛نماينده مردم تهران در مجاس هفتم نوشته:

 همگان استحضار دارند که بنده تاکنون درباره مجلس هشتم هیچگونه اظهار نظری نکرده ام و همواره در برابر این سوال که مجلس هشتم را چگونه ارزیابی می‏کنید پاسخ داده‏ام که هنوز زود است و حتی در محافل خصوصی نیز به این مطلب اشاره کرده‏ام که به نظر می‏رسد مجلس هشتم لایه زیرین انتقادی و مستقلی دارد که می تواند سر به زنگاه و بر خلاف تصور محافظه‏کارانه و منفعلانه غالب بر آن عمل کند.

حتی در مورد این سوال که نظر شما در مورد وزرای پیشنهادی چیست سکوت اختیار کرده‏ام تا موضعگیری بنده به گونه ای سلبی یا ایجابی نظر نمایندگان را تحت تاثیر قرار ندهد و مانع از آشکار شدن مواضع واقعی و شفاف مجلس هشتم نشود.

 در این میان یک معادله روشن و دوطرفه وجود دارد. یک طرف معادله پیشنهادی از سوی دولت است که کاملا آشکار و شفاف است و بیانگر وزن مورد انتظار و توقع رییس محترم جمهور از این سه وزراتخانه است، اما طرف دیگر معادله ناظر به شیوه برخورد موضعگیری مجلس هشتم در رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی است. بنده تا کنون نطق های پیش از دستور،‍ تذکرهای نمایندگان و مذاکرات مجلس را به صورت مستقیم و زنده از رادیو فرهنگ دنبال کرده ام و به دیگران نیز توصیه می کنم که برای فهم مشکلات و چالش ها و همچنین ارزیابی نمایندگان و سطح توقعات و بینش و موضعگیری آنان‍ مباحث را دنبال کنند.

 در روز رای اعتماد نیز بنده به دقت بحثهای موافقان و مخالفان و همچنین حواشی آنرا از طریق تذکر نمایندگان محترم و حتی تماس مستقیم با برخی نمایندگان دنبال کردم و حتی یکروز قبل در تماسی که یکی از نمایندگان مجلس با حقیر داشت‍ به این نکته اشاره کردم که فردا روز امتحان بزرگی برای مجلس هشتم خواهد بود‍‍، اگر به سلامت از این آوردگاه عبور کرد‍، می تواند در چالش های بعدی نیز سربلند بیرون بیاید اما اگر به نحوی از انحاء تحت تاثیر لابی ها و جو سازی و مصلحات اندیشی‏های کاذب، تشخیص مستقل و وظیفه نمایندگی خود را فراموش کرد‍، به سختی می تواند جبران مافات کند.

 به هر حال هم جناح‌ها و گروه های سیاسی را خوب می شناسیم و هم ترفندها و شیوه های رفتاری آنها به ویژه در مجلس برای ما معلوم است. بارها در نطق پیش از دستور خود در مجلس هفتم به سهم خود متذکر این نکته شده بودم که مراقب خلط حقیقت و مصلحت و لابی های ناموجه، غیرشرعی و غیرانقلابی برخی گروهها در نظام ولایی باشید.

 مراقب کهنه کارهای سیاسی و ترفندهای پوسیده و نخ نمای آنها باشید. چه بسا این افراد از ریسمان تحقق حقیقت یعنی ولایت فقیه بالطایف الحیلی نردبانی برای تحکیم منافع و مصالح شخصی و جناحی خود درست کنند. مگر بارها مقام معظم رهبری نفرموده اند که کسی حق ندارد بدون سند معتبر، مطلب یا اظهار نظری را به ایشان نسبت دهد. چگونه است که آن فرمایشات مستقیم مقام عظمای ولایت، آن جایگاه قانونی نمایندگی و آن مواضع و ادله محکم و اسناد معتبر مخالفان نادیده انگاشته می‏شود و به گونه ای فرا فکنانه، گناه و خطای این رای اعتماد ناموجه را متوجه اعتماد به یک نقل قول از جایگاه بلند رهبری می کنیم؟!

مگر مردم شریف به شما نمایندگان رای نداده اند که با تکیه بر موازین اصولی و معیارهای مستحکم انقلاب اسلامی و بر حسب تشخیص مستقل خود‍، در صحت منافع و مصالح آنها تصمیم بگیرید و پاسخگوی تصمیم گیری و رای خود باشید؟

کدام مقام، کدام اصل، و چه ساختاری به شما این اجازه را داده است که تشخیص عقلانی و وظیفه قانونی خود را کنار گذاشته و تنها با استناد به یک روایت شفاهی و بدون پرسش از صحت و سقم آن و در برابر واکنشهای بیرونی رای اعتماد خود‍، فرافکنانه برخورد کنید و از رهبری معظم خرج کنید؟ آیا مقام معظم رهبری در این خصوص صراحتاَ مطلبی بیان یا کتابت فرموده بودند که حجت بر شما تمام بشود؟!

 و آیا اصولاَ در نظام ولایی و در ساختار نظام جمهوری اسلامی از شما سلب تکلیف و تشخیص عقلایی شده است؟ توصیه حقیر به برخی از شما نمایندگان محترم این است که با شهامت هر چه تمام پای رای خود بایستید و با توجیهات ناروا جایگاه رفیع رهبری و نظام ولایی را سست نکنید. این رای، رای مجلس هشتم است و هیچ ربطی به رهبری معظم ندارد. این رای را شما داده اید و ملت شریف حق دارد شما را با این رای مورد ارزیابی قرار دهد. خداوند ما و شما را اصلاح و هدایت کند.

*چرا به نام رهبري؟
از سوي ديگر محمدعلي ابطحي هم در وبلاگش يادداشتي نوشته و بيان داشته که نمايندگان مجلس نبايد رهبري را در چنين محذوراتي قرار دهند.وي نوشته:

نمايندگان مجلس به دليل آنكه اعضاي آن منتخبان مردم هستند، نماد استقلا‌ل و آزادي كشور شناخته مي‌شوند. حفاظت از اين جايگاه وظيفه نمايندگان است. در هفته گذشته و در مساله راي اعتماد به پيشنهاد رئيس‌جمهور براي وزارت كشور، مناقشه‌اي رخ داد كه رئيس‌جمهور از قول رهبري براي راي دادن به وزير كشور مايه گذاشت و بعد كيهان آن نقل‌قول را مخدوش دانست و به صورت خيلي تفصيلي در مورد نوع اظهارنظر‌هاي ايشان كه يا موافقت است، يا مخالفت است و يا عدم مخالفت، مطلب نوشت و اضافه كرده بود كه در اين مورد رهبري عدم مخالفت خود را گفته‌اند و اين با موافقت فرق دارد.

اين مناقشات در ادامه با عكس‌العمل كم‌سابقه دفتر مقام معظم رهبري مواجه شد كه با صدور بيانيه‌اي رسمي، دو طرف را مورد ملا‌مت ضمني قرار داد. مفهوم و محتواي اين مناقشه اين بود كه نمايندگان ترديد داشتند كه آيا رهبري با اين وزرا اعلا‌م موافقت كرده‌اند يا نه و اگر اعلا‌م نظر كرده‌اند، آيا ايشان اعلا‌م موافقت نموده‌اند يا فقط عدم مخالفت داشته‌اند و نهايتا عده‌اي از نمايندگان مجلس اعلا‌م كردند كه تصورشان موافقت رهبري بوده است و اگر مي‌دانسته‌اند فقط نظر رهبري عدم مخالفت بوده است، راي به وزير كشور پيشنهادي نمي‌دادند.

اين در حالي بود كه كه در همان جلسه علني عليه وزير پيشنهادي حتي از سوي افراطيون اصولگرا نظرات تندي مطرح شده بود و وزير مربوطه به تقلب و جعل و مشكلا‌ت ديگر اجرايي و اقتصادي - فارغ از راست و دروغ بودن آن - متهم شده بود. وظيفه نمايندگان مردم اين است كه لا‌اقل تا جايي كه حكم و دستور مستقيم و علني از سوي رهبري نيامده است، به نظر و رأيي كه به آن رسيده‌اند عمل نمايند و اين را عامل اقتدار نظام و رهبري بدانند. شايد به همين دليل بوده است كه تاكنون در موارد مختلفي در ادوار گوناگون، وقتي نمايندگان به صورت غيرعلني و انفرادي نظر ايشان را در مورد مسائل گوناگون و يا در مورد افراد استفسار كرده‌اند، عمدتا ايشان ابا داشته‌اند كه اعلا‌م نظر نمايند زيرا بر اساس همه مباني شناخته‌شده، مجلس مستقل، خدمت بيشتري به نظام و رهبري مي‌تواند انجام دهد.

 اين استقلا‌ل راي البته منافاتي با ميزان علا‌قه و ارادت نمايندگان به رهبري ندارد. جداي از فضاي موجود، اين مناقشه كه براي اولين بار به اين شكل علني صورت پذيرفت كه مجلس اعلا‌م كند براي دادن راي به نظر خصوصي رهبري احتياج دارند و اگر مي‌دانستند نظر ايشان به جاي موافقت با نظر رئيس‌جمهور، عدم مخالفت بوده راي نمي‌دادند، خيلي دور از شأن جمهوري اسلا‌مي و استقلا‌ل نمايندگان بود و از بدترين مناقشاتي بوده كه به جايگاه نظام جمهوري اسلا‌مي و مجلس و نمايندگي مردم خدشه وارد كرد.

جايگاه رهبري بر اساس قانون اساسي مشخص است. اگر رئيس‌جمهور با ايشان در مورد وزرا مشورت مي‌كند، طبيعتا نظر مشورتي ايشان را مي‌گيرد تا آن گزينه حتي مقبول و مورد موافقت رهبري را به مجلس معرفي كند تا اگر نمايندگان مردم بر حسب وظيفه قانوني‌اي كه دارند، او را صالح دانستند به او راي دهند. اگر رهبري مي‌خواستند اين سيستم را ناديده بگيرند، طبعا از راه‌هاي مختلف بر اساس اختياراتي كه دارند، استفاده مي‌كردند. لا‌بد رهبري نظام نيز نمي‌پسندند كه افراد مختلف در پست‌هاي گوناگون براي اظهارنظر در مورد آنچه كه وظيفه قانوني‌شان است، دنبال اين باشند كه آيا نظر ايشان *موافقت* بوده يا *عدم مخالفت* و يا حتي *مخالفت.*

 اين مساله در مورد كساني كه به‌طور مستقيم از سوي مردم براي يك وظيفه مشخص انتخاب شده‌اند، دوچندان پراهميت مي‌شود. در صورتي كه هر دستگاهي وظيفه قانوني خود را انجام دهد و به‌خصوص نمايندگان مردم آزادانه راي خود را عملي نمايند، نظام قدرتمند شكل مي‌گيرد و همين نقطه قوت رهبري نظام نيز مي‌شود.

حتي به ياد دارم كه رهبري در مواردي نظر خاصي داشته‌اند و آن نظر به نوعي به مجلس در دوره‌هاي قبل منتقل شده است، اما تاكيد بر اين بوده كه اين تنها نظر رهبري است. و دستور نيست و مهم‌تر آنكه به دليل همين ملا‌حظه، نظر رهبري اعلا‌م نمي‌شده تا در افكار عمومي داخلي و خارجي به استقلا‌ل راي نمايندگان خدشه‌اي وارد نشود. البته جايي هم كه مثل قانون مطبوعات در ابتداي مجلس ششم، رهبري مي‌خواسته‌اند نظر خود را اعلا‌م نمايند نيز راسا تصميم گرفته‌اند و آن را علني كرده‌اند.

 حتي در همين مورد هم معتقدم اگر رهبري باور داشتند كه با پيام غيرعلني، امكان از دستور خارج كردن قانون مطبوعات وجود داشت، آن را علني نمي‌كردند. كساني كه در همين مجلس با اعلا‌م نظر و نقل‌قول صريح رئيس‌جمهور از قول رهبري به وزير مربوطه راي ندادند، نه جزو مخالفان رهبري بودند و نه حتي مورد ملا‌مت رهبري قرار گرفتند.

به گمان من افتخار هر كشوري و افتخار رهبري آن به داشتن مجلس مستقل و شجاع است كه وظايف خود را به خوبي انجام دهند و رهبري را در چنين محذوراتي قرار ندهند و نشان دهند كه نمايندگان مردمند. اگر البته خودشان باور داشته باشند كه نمايندگان مردمند. ‌

*لکه ننگ اتحاديه!

اما اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور با صدور بيانيه اي راي اعتماد مجلس به نامزد معرفی شده برای وزارت کشور را لکه ننگی بر تاریخ مجلس هشتم ارزیابی کرد.

 در این بیانیه آمده است: با نگاهي به منطق عملی امام(ره)، در مي يابيم كه وظیفه شناسی به عنوان يك اصل غير قابل تغيير در روند مبارزه با طاغوت و همچنين اداره حكومت پس از پيروزي انقلاب اسلامي بسيار بارز و پر رنگ بوده است؛ به اين معنا كه از نگاه ايشان، انسان باید در هر شرایطی وظیفه خود را تشخیص و آن را شجاعانه و بدون توجه به عوارض احتمالی اش انجام دهد.

 البته در باب وظیفه، دو اصل مهم مطرح می‌شود، يكي تشخیص درست وظیفه و دوم، صداقت و شجاعت در قیام به انجام آن. چه بسا افراد در مقاطعی، وظیفه حقیقی خود را تشخیص می‌دهند، اما به علت تعلقات دنیایی، منافع شبكه‌ای و یا ترس از جان و مال و غیره برای عمل به وظیفه اقدام نمی‌كنند و البته به ناچار توجیهاتی را هم تمهید می‌نمایند كه در دوران حاكمیت طاغوت در كشور، نمونه‌های فراوانی از پدیده وظیفه گریزی را شاهد بوده‌ایم و پس از انقلاب نیز!

تشخیص درست وظیفه بسیار مهم است؛ هرگونه خطا و یا اعوجاج می‌تواند راه یك ملت را تغییر دهد. اما به نظر مي رسد آنچه در طول تاريخ بيش از تشخيص وظيفه، باعث كج روي ها شده است، جسارت به انجام وظيفه باشد و اين، آن مسئله اي است كه متأسفانه در برخي از برهه ها توسط برخي از مدعيان به انديشه انقلاب نيز زير پا گذارده مي شود.

متأسفانه بايد گفت، در جلسه رأي اعتماد مجلس هشتم به گزينه پيشنهادي دولت براي سمت وزارت كشور، شاهد چنين معضلي بوديم و برخي از نمايندگان مجلس با آنكه نسبت به وظيفه خود مبني بر اهميت جايگاه وزارت كشور آگاه بودند، اما بدون آنكه نسبت به فرد معرفي شده شناخت مناسبي داشته باشند، اقدام به دادن رأي اعتماد نمودند.

 برخي ديگر نيز به دليل گرايشات فردي، گروهي و بدون پشتوانه منطقي دچار خطاي در رفتار و تصميم گشتند كه در نگاهي ديگر مي توان گفت به علت نداشتن جسارت كافي و باندبازي هاي حزبي ، با آنكه مي دانستند آقاي كردان گزينه مناسبي براي اين مسئوليت خطير نيست، اقدام به دادن رأي اعتماد نمودند.

 در اين ميان جا دارد از آقايان روح ا... حسينيان، علي مطهري، عليرضا زاكاني، سيد محمود ابطحي و 64 نماينده اي كه با رأي مخالف خود به وزير پيشنهادي كشور - به دليل مسئوليت شناسي و عمل به وظيفه براساس نگاه اسلامي، بدون در نظر گرفتن نتيجه امر و تعلقات سياسي- در مقابل باندگرايي ايستادگي نمودند، تقدير و تشكر كرد.

در اين ميان، روي كلام مان با آن دسته از نمايندگاني است كه به دليل تعلقات گروهي با رأي اعتماد به آقاي كردان، زمينه ساز انتخاب وي به عنوان وزير كشور شدند؛ آنها بايد بدانند كه با چنين عملي، لكه ننگي را در تاريخ مجلس هشتم به ثبت رساندند، همانطور كه در دوره هفتم با امضاي بيش از 220 نماينده مجلس در تقدير از رئيس دانشگاه آزاد، چنين لكه اي ثبت و هرگز پاك نشد.

 والسلام اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور


  • سه شنبه 22 مرداد 1387-0:0

    آقای توکلی با رانت و با دلارهای وزارت امورخارجه بدون شرکت در آزمونهای مربوطه وزارت علوم از خارج از کشور دکترا !!!!!!گرفت .... به قول ضرب المثل مازندرانی : " لوه لاقلی ر گنه تی ... سیاهه"

    • يکشنبه 20 مرداد 1387-0:0

      ووقتی علی (ع) را در محراب دیدند که ضربت خورد گفتند مگر علی نماز میخواند ...

      • يکشنبه 20 مرداد 1387-0:0

        آیا فقط این چند نفر دارای مسئولیت شناسی و عمل به وظیفه بر اساس نگاه اسلامی،بدون در نظر گرفتن نتیجه امر و تعلقات سیاسی بودند و بقیه 169 نفر و شخص ریاست جمهور دارای این خصیصه ها نیستند؟
        شما چگونه به خود اجازه می دهید که ارزش و اعتبار خانه ملت را زیر سوال ببرید، فقط به خاطر اینکه وزیر کشور ، وزیر دلخواه شما نبود؟
        شاید شما هم دنبال سهم خواهی از وزیر کشور بودید؟
        چگونه به خود اجازه می دهید که به نمایندگانی که چندین دوره نماینده مجلس هستند توهین کنید؟
        آیا غیر از این است که به نمایندگانی که برای چندین دوره پیاپی وارد مجلس می شوند و این انتخاب جز با بینش و شعور مردم شهرهایشان در تضاد نیست بی احترامی می کنید.
        انتخاب کردان یعنی رای اعتماد بیش از نیمی از مردم ایران که نمایندگانشان به عنوان وکلای مردم شهرشان به وزیر کشور رای اعتماد دادند.
        مخالف یک عده اندگشت شمار از مردم دلیل بر مخالف کل مردم نخواهد بود.

        • يکشنبه 20 مرداد 1387-0:0

          زهی خیال باطل


          ©2013 APG.ir