تعداد بازدید: 2806

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 مرداد 1387-0:0

كردان آن قدرها هم بداخلاق نيست!

در روز معارفه كردان ؛ رسانه ها چه نوشتند؟


مازندنومه:روز يك شنبه مراسم معارفه دو وزير مازندراني كابينه-كردان و حسيني-برگزار شد.در اين روز كردان مدرك دكتراي افتخاري خود را رو كرد و از قرار از سايتalef(وابسته به احمد توكلي)شكايت هم كرده است.احمدي نژاد اما در مراسم معارفه كردان گفت:" كردان آنقدر كه ظاهرش نشان مي‌دهد بداخلاق نيست و كساني كه با او كار كرده‌اند اين را گواهي مي‌دهند."سايت هاهم نامه 5 تن از مديراني را كه در سال هاي گذشته با وزيركشور جديد كار كرده اند،منتشر كردند.گزارش كامل حضور علي كردان را در ساختمان وزارت كشور بخوانيد:

*احمدي نژاد:براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست

 رئيس جمهور درخصوص ايجاد تشكيك درباره مدرك سرپرست وزرات كشور گفت تهمت‌هاي زيادي در اين باره مطرح شد، اما براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست. 
   
 
محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور در مراسم توديع سرپرست و معارفه علي كردان وزير كشور، اين وزارتخانه را از اهم وزارتخانه‌ها دانست و گفت:‌ وزارت كشور مسئول پيشبرد سياست‌هاي داخلي دولت است؛ اهميت وزارت كشور نه به خاطر تعداد كارمندان زياد آن بلكه حساسيت و گستره كار آن است و مي‌توان گفت كه اين وزارتخانه مؤثرترين سازمان اجرايي كشور است.


احمدي نژاد افزود: اگر موتور وزارت كشور كه متشكل از دهياري‌ها، بخشداري‌ها، فرمانداري‌ها و استانداري‌ها گرفته تا اين ساختمان مرتفع، منظم و دقيق كار كند، همه اجزاي كشور به طور منظم و با دور بالا كار خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به خصوصيت كاركرد اين دوره دولت گفت: مسئوليت وزارت كشور در اين دوره سنگين‌تر است، چرا كه تحرك بسيار زيادي در حكومت اعم از دولت و مجلس را شاهد هستيم.


وي افزود: ما شاهد يكي از پرتحرك‌‌ترين مجالس در هفتمين دوره مجلس و همچنين در اين دوره از مجلس هستيم و به همين سبب وزارت كشور كار سنگيني را به عهده دارد.


احمدي نژاد علت دوم سنگين بودن كار وزارت كشور را نظم جديدي كه در حيطه مسئوليت‌ها و مديريت‌هاي كشور اتفاق افتاده برشمرد و افزود: دولت نهم با تمركززدايي سعي بر ايجاد نظم جديدي در بخش‌هاي مديريتي كشور دارد و اين ظرفيت‌سازي مسئوليت‌هاي جديد كار وزارت كشور را سنگين‌تر مي‌كند.
رئيس جمهور افزود: دشمني‌ها از گذشته وجود داشته و امروز بيشتر شده و اين نيز يكي از مشكلات پيشروي وزارت كشور است.


احمدي‌نژاد به امنيت مرزها به عنوان يكي از كارهاي وزارت كشور ياد كرد و افزود: پيگيري سرمايه‌گذاري، توليد ثروت، ايجاد اشتغال، ساخت، توزيع و توسعه مسكن از ضروري‌ترين كارهاي وزارت كشور است.


وي به نظارت وزارت كشور بر جلوگيري از عدم تجاوز به منابع طبيعي اشاره كرد و گفت: هيچ جاي كشور خالي از وزارت كشور نيست، قريب به 30 سال ماموريت سنگين اداري كشور امروز نشان مي‌دهد كه اين سازوكار بايد تغيير كند تا ظرفيت‌هاي كشور براي شكل‌گيري آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب فراهم شود.
رئيس جمهور با اشاره به توزيع اختيارات و مسئوليت‌ها اظهار داشت: يكي ديگر از وظايف مهم وزارت كشور اين است كه با يك برنامه سازماني، روالي كه از گذشته‌هاي دور در تقسيمات اداري وجود داشته، تغيير دهد.
احمدي نژاد ادامه داد: مثلا بخشداري بوجود مي‌آيد، بعد شاهد آن هستيم كه بايد 15 تا 20 اداره در آنجا فراهم شود و تازه مي‌بينيم كه يك عده بايد بروند همان ادارات را اداره كند.


رئيس جمهور افزود: آيا اين سازماندهي براي پيشبرد اهداف كافي است و درست تنظيم شده يا مي‌توان با آن فرمانداري و بخشداري آنجا را اداره كرد. بعضي‌ها مي‌گويند اين نشدني است، ولي من مي‌گويم شدني است.


احمدي نژاد گفت:‌ بعضي وقت‌ها در پيگيري كارهاي عمراني تو در تو مي‌بينيم كه تعداد آدم‌ها و هزينه زياد است، اما كيفيت پائين است كه اينها بايد اصلاح شود.


احمدي نژاد با اشاره به اينكه ظرفيت وزارت كشور خيلي بالا است، گفت: بايد خيلي از كارها را در همان مناطق استاني و شهري انجام داد. اينكه در معاونت برنامه‌ريزي بشينيم و بخواهيم ساختار كشور را تعريف كنيم كار درست نمي‌شود. اگر در هرجا يك بخشدار يا فرماندار يا استاندار فهيم برسر كار باشد همه كارها درست مي‌شود.


رئيس جمهور به مسئوليت وزارت كشور براي تامين آرامش و امنيت جامعه اشاره كرد و افزود: بايد براي خدمت به مردم زمينه‌سازي شود و اين هنر دست‌اندركاران وزارت كشور است.


احمدي نژاد در ادامه سخنان خود از سيد مهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور و همچنين پورمحمدي وزير سابق كشور به خاطر زحمات فراوان در اين وزارتخانه تشكر كرد و گفت: آقاي پور محمدي در اين وزارتخانه خيلي زحمت كشيد و اكنون نيز در سمت مهمي به نظام خدمت مي‌كند و آقاي هاشمي كه از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامي است چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از دفاع مقدس در شهرداري تهران تلاش‌هاي خالصانه‌اي داشته است.


احمدي نژاد در مورد هاشمي گفت: البته هميشه پشت سر افرادي كه كار مي‌كنند حرف‌هاي بسياري است و يادم هست كه يكبار به بنده گفتند كه فوق‌ ليسانس آقاي هاشمي قلابي است كه براي من نيز جالب بود كه وقتي با ايشان آشنا شدم تنها چيزي كه برايمان مهم نبود همين كاغذ پاره‌ها بود.


رئيس جمهور تاكيد كرد: براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست. اگرچه اين مطلب يك تهمت بود، اما آقاي هاشمي همواره داراي سوابق درخشاني است و فعال‌ كردن پايگاه اطلاعاتي و كارهاي عمراني يكي از كارهاي مفيدي بود كه ايشان در دوران سرپرستي خود انجام داد.


احمدي نژاد از كاركنان وزارت كشور تشكر كرد و گفت: در سفرهاي استاني زحمات بسياري بر دوش همكاران وزارت كشور است بنابراين شرمنده همه كساني هستيم كه در اين دوران به واسطه كارهاي دولت اذيت شده‌اند، اما اگر بخواهيم قله‌ها را فتح كنيم بايد همين‌طور كار كنيم.


رئيس جمهور افزود: شقي‌ترين افراد و دشمنان ايران 150 سال جلوي رشد ملت ما را گرفتند و امروز ما بايد موانع را برداريم و اين نيازمند كار است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: آقاي كردان از نيروهايي است كه 30 سال در خدمت انقلاب بوده و در عرصه‌هاي مختلف مسئوليت زيادي داشته و در سينه‌ به سينه شدن با بدخواهان اين ملت كارنامه ارزشمندي از خود نشان داده است.


احمدي‌نژاد گفت: البته كردان آنقدر كه ظاهرش نشان مي‌دهد بداخلاق نيست و كساني كه با او كار كرده‌اند اين را گواهي مي‌دهند.
رئيس جمهور خطاب به حاضران گفت: بايد قدر زندگي كردن در اين دوران انقلاب و حضور در عرصه‌هاي خدمتگزاري را بدانيم كه رفتگري در جمهوري اسلامي ايران به رياست در امپراتوري‌هاي بزرگ شرف دارد و قابل قياس نيست؛ چرا كه يك تكه از نور را نمي‌توان با ظلمت قياس كرد.


رئيس جمهور ادامه داد: از نگاه دولت و نظام همه ملت عزيزند و حفظ كرامت و حقوق و تامين فرصت براي شكوفايي از وظايف و مسئوليت‌هاي ما است و محور صيانت از اين حقوق وزارت كشور است.
احمدي نژاد به كردان توصيه كرد همانطور كه در طول زندگي به طور خستگي‌ناپذير پاي كار بوده است با انرژي بيشتر كارها را دنبال كند.


رئيس جمهور گفت: بايد در همه جاي كشور حضور وزير كشور لمس شود، اگر در جايي از كشور آسيبي وجود دارد بسرعت بايد رفع شود و با گره به گره‌اي بزرگ‌تر تبديل نشود و از ظرفيت‌هاي عظيم كشور حداكثر استفاده برده شود.


احمدي نژاد تصريح كرد: وزارت كشور مامور است در فضاي عمومي، كشور را همواره با نشاط نگاه دارد و اين نيازمند طراحي و مديريت است.


احمدي نژاد گفت: همه مسئولان در دولت هم از وزير كشور پشتيباني مي‌كنند تا شاهد ارتقاي نقش‌آفريني وزارت كشور باشيم.

 

*توكلي:تحقيقات درباره صحت مدرك وزير كشور ادامه دارد

 رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: تحقيق درباره مدرك دكتراي وزير كشور ادامه دارد تا مشخص شود آيا اين مدرك اصالت دارد يا ندارد. 
   
احمد توكلي -نماينده مردم تهران- در خصوص مباحث اخير مطرح شده پيرامون مدرك تحصيلي و دكتراي وزير كشور گفت: اين امكان وجود دارد كه مدرك ارايه شده اعتبار نداشته باشد.


وي افزود: تحقيق ادامه پيدا خواهد كرد تا مشخص شود كه آيا مدرك وزير كشور اصالت دارد يا ندارد.
توكلي در ادامه بيان داشت: ممكن است صادر كننده مدرك معتبر نباشد، اما اگر مدرك صحيح باشد ممكن است صادر كننده وجود نداشته باشد كه بايد اين موضوع روشن شود.


نماينده مردم تهران در مجلس درخصوص توضيح كردان و نام بردن از شخصي كه مدرك دكتراي وي را امضا كرده است، گفت: در سايت اكسفورد جستجو شده و مشخص شده كه اين فرد در دانشگاه اكسفورد وجود ندارد.


وي ادامه داد: ممكن است دانشگاه‌هايي با اسامي مشابه وجود داشته باشد و اصل مدرك منتشر شود.
توكلي در پاسخ به اين سئوال كه اگر موضوع روشن شود كه مدرك وزير از اعتبار لازم برخوردار نيست، نتيجه چه خواهد شد و مجلس چه تدبيري خواهد كرد، اظهار داشت:‌ ساختار قانوني براي اينكه مجلس راي خود را تصحيح كند، نداريم. اما بايد حقيقت موضوعي به اين بزرگي، روشن شود.


رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس در پاسخ به اين سئوال كه چه كسي پاسخگوي ابهامات بوجود آمده و در افكار عمومي خواهد بود كه وزير كشور با اين همه حاشيه و پرسش قرار است 11 ماه متصدي وزارتخانه مهم كشور باشد، گفت: اين حادثه تازه است و بايد با تلاش‌هايي ساز و كاري براي آن پيدا شود.


توكلي در خصوص توضيحات ارسالي روابط عمومي وزارت كشور به رسانه‌ها كه در آن از رسانه‌ها خواسته شده است كه ديگر به اين حاشيه‌ها نپردازند، گفت: رسانه‌ها از حق قانوني خود استفاده مي‌كنند و هر شهروندي هم حق دارد اگر حقي از وي ضايع شد، از حق خود استفاده كند.


نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه وزارت كشور در مورد انتشار اخبار ابهام‌آميز در خصوص مدرك وزير كشور جوابيه داده و اعلام كرده مدرك تحصيلي كردان هيچ ابهامي ندارد اظهار داشت: اشكال ندارد وزير تصوير مدرك خود را منتشر كند تا تحقيق بيشتري صورت گيرد.


وي تصريح كرد: كردان ليسانس ندارد و آنطور كه مي‌گويند وي مستقيما مدرك فوق‌ليسانس را از دانشگاه آزاد گرفته است.
توكلي در پاسخ به اين سئوال كه آيا دانشگاه آزاد در اين مورد توضيحي نداده است، گفت: هنوز از دانشگاه آزاد توضيح نخواسته‌ايم.


وي در پاسخ به اين سئوال كه اگر كردان در اين مدت بر اساس مدرك دكترا حقوق گرفته باشد، تكليف چيست؟ اظهار داشت: تا آنجا كه ما اطلاع داريم دكتراي افتخاري به فرض صحت منشا آثار مالي و اداري نيست، يك ارزش معنوي دارد و اگر اين كار صورت گرفته باشد يعني به استناد دكتراي افتخاري به فرض صحت، حقوق پرداخت شده قانوني نيست.


خبرنگاري پرسيد يعني آقاي لاريجاني بايد در اين مورد توضيح دهند كه توكلي گفت: از آقاي لاريجاني بپرسيد.
 
*كردان مدرك رو كرد!

 علی کردان وزیر کشور در خصوص مسائلی که اخیرا درباره مدرک تحصیلی اش در رسانه ها و برخی سایت های خبری منتشر شده، به mehrnews گفت : متن اصلی این مدرک امروز در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

 وزیر کشور افزود: باید با تمرکز بر این ابعاد از ورود جامعه به آشفتگی فکری جلوگیری کنیم و فضای عمومی جامعه را به سمت آرامش روانی سوق دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور در دوران شما نسبت به اصلاح قانون حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری اقدام خواهد کرد؟ اظهار داشت: ما در وزارت کشور قانون حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری را به دقت اجرا می کنیم.

کردان با بیان اینکه تعامل وزارتخانه متبوعش با احزاب مختلف را در دستور کار خود دارد، گفت: تامین بسترهای تعامل مناسب با احزاب از جمله وظایف وزارت کشور است و من نیز تلاش خواهم کرد تا تعامل خوبی را با احزاب در این چارچوب برقرار نمایم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به مسائل مطرح شده در جلسه رای اعتمادش در مجلس ، اقتدار لازم برای تصدی پست وزارت کشور را دارد؟ تاکید کرد: ما باید تمام تلاشمان را بر اداره کشور متمرکز کنیم و همانگونه که مشاهده کردید با تمام حرف هایی که در آن جلسه درباره من زده شد مجلس شورای اسلامی به من اعتماد کرد.

وزیر جدید کشور تصریح کرد: تا کنون کسی درباره اقتدارمن صحبتی نکرده و الحمدالله خدا این یک ویژگی را به طور خوبی در من قرار داده است.

کردان در پاسخ به این سئوال که آیا شما نماینده علی لاریجانی در کابینه دولت نهم هستید؟ یادآور شد: من نماینده دولت در کابینه هستم و با لاریجانی هم رفیقم.

 

سید مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور نیز در این مراسم گفت : سرباز رهبری عزیز و ملت بزرگ ایرانم و تا آخرین لحظه برای عزت و سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی تلاش خواهم کرد، به امید آن که در روز وداع سرانجام کارم خشنودی و رستگاری باشد.

هاشمی ضمن تقدیر از رئیس جمهور به خاطر انتخاب وی به عنوان سرپرست وزارت کشور در این مدت و تشکر از مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به علی کردان اضافه کرد: از همه همکاران عزیزم که در وزارت کشور، در این مدت کوتاه اما پرکار، رنج و مشقت خدمت را با گشاده ‌رویی و صبر بر من هموار کردند، تشکر می‌کنم و سرافرازی و خشنودی آنها را از خداوند تبارک و تعالی خواستارم.


وی تصریح کرد : در وزارت کشور بخش عمده‌ای از امور در دست مدیرانی است که جزو بهترین‌ها هستند و با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان دولت نهم بحمدالله زمینه کار و تلاش مهیاست.

گفتنی است در این مراسم مدرک دکترای افتخاری علی کردان که در روز رای اعتماد به وی مورد تشکیک عده ای از نمایندگان قرار گرفته بود ، در اختیار رسانه ها قرار گرفت .

براي ديدن مدرك كردان به اين نشاني برويد:

http://www.asriran.com/view.php?id=49638

*سوژه داغ!

مدرک تحصیلی علی کردان، سوژه داغ این روزهاست؛ در حالی که در معرفی وی توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی، مدرک تحصیلی وی دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه آکسفورد عنوان شده بود، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کردند آخرین مدرکی که از او مستنداً موجود است و به تایید وزارت آموزش عالی نیز رسیده، "فوق دیپلم" است و نه حتی لیسانس و فوق لیسانس، تا چه رسد به دکترا، آن هم از دانشگاه معتبری چون آکسفورد.


آنها حتی می گویند که طی استعلامی از دانشگاه آکسفورد ، این پاسخ را دریافت کرده اند که هیچ سابقه ای از فردی به نام علی کردان در آین دانشگاه وجود ندارد.asriran يادداشتي در همين زمينه پخش كرده كه در آن آمده:

منتقدان کردان، که اخیراً با رای اعتماد مجلسی ها، وزیر کشور شده است، نه تنها از این شاکی اند که در معرفی تحصیلی وی به مجلس، صداقت رعایت نشده، بلکه می گویند که او، سالها با مدرک دکتری، در رده های بالای مدیریتی مشغول به کار بوده و حقوق دکتری هم می گرفته که قطعا چنین دریافتی هایی از نظر شرعی نیز "حرام" است.


انها همچنین می گویند "کردان فوق دیپلم" با عنوان "دکتر کردان" سالها در دانشگاه مشغول تدریس بوده و به جوانان مملکت، حقوق می آموخته است!

اگر این اتهامات وارد باشد ، آنگاه فراتر از فردی به نام علی کردان باید به حال سیستمی تأسف خورد که در آن سالیان سال ، فردی با مدرک فوق دیپلم ، می تواند خود را دارای مدرک عالی تر جا بزند ، پست های بالا بگیرد ، امتیازات مادی و معنوی دریافت نماید و بدتر از همه این که در دانشگاه تدریس کند!


اینها، البته ادعایی است که تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره وزیر کشور کنونی مطرح کرده اند و باز نقل آن، الزاماً به معنای تایید نیست ولی با توجه به اینکه فردی با این همه ابهامات و علامت سوال های جدی، اینک در مسند وزارت کشور قرار گرفته، بسیار ضروری است در این باره، ابهام زدایی شده، اطلاعات دقیق و نهایی در اختیار مردم قرار گیرد.


موضوع بسیار ساده است و نیازی به این همه جنجال و موضع گیری های ضدو نقیض ندارد: یا آقای کردان، دارای مدارک تحصیلی رسمی مورد ادعاست و یا حق با منتقدان ایشان است.

بدین منظور پیشنهاد می شود کمیته ای متشکل از نمایندگانی از استادان دانشگاه، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و رسانه ها کار بررسی مدارک تحصیلی ایشان را عهده دار شود و از آن جا که تحصیل نتیجه در این باره سلیقه ای نیست و همه چیز بر اساس مدرک و سند پیش خواهد رفت ، ظرف مدت کوتاهی نتیجه را به مردم گزارش دهد.

اگر این کمیته رسما اعلام داشت که مدارک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم کردان، جعلی است یا اساسا مدرکی وجود ندارد، آنگاه برعهده رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی است که اشتباه صورت گرفته درباره معرفی چنین فردی به عنوان وزیر کشور را بی هیچ تعارفی جبران نمایند و در صورتی که جرمی از قبیل جعل یا سوء استفاده از عنوان تحصیلی دکتری در استخدام و کسب امتیازات مادی و معنوی صورت گرفته است، همانند سایر افراد جامعه با وی برخورد قانونی صورت گیرد ، چه آنکه در مقام عدالت و قضاوت، هیچ فرقی بین مقامات کشور با افراد دیگر مملکت وجود ندارد.

اما اگر مشخص شد که مدارک تحصیلی ادعایی کردان، همگی منطبق با واقع بوده اند و او واحد به واحد درس خوانده و گذرانده و با رنج و تلاش علمی همانند دیگران، در نهایت، طبق قانون به مدارک ادعایی رسیده است، آنگاه باید سراغ کسانی رفت و بازخواست شان کرد که به شهروندی افترا زده و مهم تر از آن، افکار عمومی را برآشفته اند .


بی گمان، اگر تکلیف این ماجرا روشن نشود، هم علی کردان در افکار عمومی همواره در معرض اتهام خواهد بود و این نه برای او مناسب است و نه برای دولتی که با شعار عدالت خواهی و مبارزه با رانت جویی بر سرکار آمده است و هم نمایندگان مجلس هشتم تا همیشه تاریخ پارلمان های ایران، متهم به این خواهند بود که یا آنقدر ساده لوح بودند که نتوانستند سره را از ناسره تشخیص دهند یا به بارزترین شکل ممکن، خود را به ندیدن واقعیت ها زدند و به جای وکالت مردم، به معامله گری با دولت پرداختند و چنین مباد!

*نامه 5 تن!

 جمعی از طرفداران وزیر کشور ، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ،از وی خواستند در مقابل فشارهایی که در باره علی کردان و مدرک تحصیلی اش وارد می شود ، مقاومت کند.

در این نامه که امضای «5 تن از مدیران سابق و فعلی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران» را دارد و نسخه ای از آن به asriran ارسال شده ، آمده است:

خدا با توست آقای احمدی نژاد ، بر آنچه امر شده ای محکم بمان.

برادر عزیزجناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد

رییس جمهور محترم این نامه را از سوی 5 نفر از مدیران جوان و دلسوخته نظام بپذیرید که در دولت شما مسئولیتی نگرفته اند و افتخارشان این است که در سازمانی خدمت می کنند که بزر گترین افتخارش این است که مستقیما زیر نظر رهبر معظم انقلاب اداره می شود.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سالهایی که اصولگرایان به دور از کرسی قدرت بودند نشان داد که سرباز مطلق ولایت فقیه است و مدیران جوان و ولایی آن ثابت کردند که در حفظ ارزشها و وفاداری به اصول ،نان به نرخ روز نمی خورند و به به و چهچهه موافقان و نقد و هجمه مخالفان در حرکت آنان بی تاثیر است و شاخص و ملاک حرکت ،حقیقت اسلام ناب محمدی به زعامت و رهبری فقیه صالح عادل مورد اجماع خبرگان است.

از خود نامی در نامه نمی بریم تا مبادا انگیزه ما تحت عنوان منفعت طلبی و تملق و چاپلوسی تحلیل شود و پشت نقاب هم پنهان نمی شویم تا این نوشته عنوان شبنامه و نامه بی هویت پیدا نکند.مشخصات پست الکترونیکی ما در سایت شما درج است و اگر کسی قانونا بر اظهارات ما شکایت داشت می تواند با مراجعه به مرجع قانونی در هر محکمه عدلی پاسخگویمان بیابد.

آقای رییس جمهور

فراموش نمی کنیم روزی را که دولت دوم خرداد شهردار تهران را از حضور در جلسات هیئت دولت محروم کرد و یادمان نمی رود روزی را که شهردار تهران که حالا با رای ملت به دولت فرستاده شده بود ، بر صدر کابینه نشسته بود و همان وزرا گرداگردش، ریاست او را بر هیئت دولت نظاره می کردند و جای سخن گفتن نبود جز زمزمه : « تعز من تشاء تذل من تشاء».

در روزگار پیش از این صدا و سیما جایگاه و مامن صدها مدیر اصولگرایی شده بود که در پی جابجایی دولت ها از کار برکنار شده بودند و حتی برای ادامه خدمت می بایست فضایی برای آنها فراهم می شد و این اتفاق در صدا و سیما افتاد.دهها معاون وزیر و مدیر کل و استاندار در رده هایی پایین تر در صدا و سیما پناه یافتند و به خدمت این نهاد فرهنگی در آمدند.

اما این اتفاق یک کار سازمانی نظام مند نبود بلکه پیگیری و اجرا و حمایت آن توسط مردی متدین ، انقلابی ، مدیر و توانمند بود که شما هم در آن ایام او را می شناختید.

دکتر علی کردان که حضورش در سازمان صدا و سیما مترادف بود با سختکوشی ، جذب نیروهای متدین و ولایی ، احصا و تملک واقعی اموال پراکنده و بعضا بدون شناسنامه سازمان ،گسترش شبکه های استانی ،پوشش اقصی نقاط کشور از لحاظ پخش و دریافت سیگنال امواج رادیو تلویزیونی،اعمال مدلی توانمند ،سختکوش و پیگیر از مدیریت و حمایت از مدیران خدوم در مقابل زیاده خواهی های فردی و گروهی از رسانه ملی .

طی 3 سال ریاست شما بر این جمهوری باز هم دکتر کردان در مسئولیت های مختلف امتحان خود را پس داده و بدون توجه به جایگاه و مسئولیت توانمندی و قدرت مدیریت خود را به همراه اعتقاد به اصول و ارزش ها به اثبات رسانده است و امروز که جنابعالی و آقای کردان به چوب تهمت و توهین نواخته می شوید علت را باز هم باید در توانمندی و قدرتتان در اداره مسئولیتی که بر عهده گرفته اید بدانید.

آنان که این روزها بر خلاف رویه جوانمردی و مروت وزیر کشورتان را آماج حمله قرار داده اند حتی به عنوان ادعایی کوچک، درستی انتخاب شما و توان و قدرت او را برای اداره وزارتخانه مهم کشور نتوانسته اند زیر سئوال ببرند چرا که اگر از سر انصاف بخواهند درباره صلاحیت آقای کردان برای اداره چنین وزارتخانه ای اظهار نظر کنند این بهترین انتخاب است.

لذا پیله کردن به یک مدرک تحصیلی که حتی در رزومه ایشان هم قید افتخاری بودن آن عنوان شده نشانه چیست؟

آنها که امروز به جای مدعی العموم پیگیر تقید یک شخص به اخلاق و صداقت و درستکاری هستند،آیا از آن هراس ندارند دیگران هم همین تفحص و تجسس را در زندگی شخصی و اجتماعی آنها انجام دهند و در پی آنچه که کشف می شود چند نفر در این میدان آلوده به انواع تهمت و سوئ استفاده و... می شوند و چند نفر در جامعه آنهم از طیف مسئولین و مدیران و نمایندگان مجلس که باید معتمد جامعه باشند به عنوان درستکار و امین مردم باقی می مانند.

جناب آقای رییس جمهور !

ما هم مانند شما رنجیدیم که شما را متهم به راه باز کردن برای نصب وزرای دولت طاغوت کردند.
شما که روزنامه های خارجی از نان و پنیری که می خورید و خانه و خودروی شخصی تان با حیرت می نویسند برای آنها تعجب آور است که وقتی علف های بهاری برای نشخوار کردن چشمک می زنند ،صاحب منصبانی در مکتب امیرالمومنین یافت می شوند که به نان و پنیر و سبزی حلال خویش قناعت می ورزند.

اما در مورد عزیزی که حسب مسئولیت شغلی از پیدا و پنهان زندگی شما و آقای دکتر کردان خبر دارد ، بازگشت وزرای طاغوت را در جلسه رای اعتماد یادآوری می کند و از اینهمه محاسن یک مدیر مسلمان انقلابی چشم می پوشد و از نگرفتن حق ماموریت و عنوان دکترا برای تاثیر در ارای نمایندگان سخن می راند.

در چنین فضایی چگونه مردم و نمایندگان ما سخن این برادر روحانی را باور می کنند که اظهارات او هیچ ربطی به رقابت او و آقای کردان بر سر تصدی وزارت کشور ندارد.

ایشان چرا به این نکته توجه نکردند که وقتی با نقل یک کلمه اشتباه در مورد پایان نامه یک دکترای افتخاری « مطالعه تطبیقی حقوق والدین و فرزندان در تربیت اسلامی » را دکترای امور تربیتی ذکر می کنند ،افکار عمومی چه قضاوتی در مورد مدیران نظام اسلامی خواهد کرد.

برادر دیگری که باز به مدارک تحصیلی آقای کردان ایراد می گرفت نه به توانمندی و صلاحیت او و اینکه چرا با این مدرک تحصیلی تدریس کرده و لابد حقی از بیت المال تضییع شده ،ایا خود را از هر عیب کوچک و بزرگی بری ساخته است که به عیب دیگران می پردازد؟!

آیا ذراتی از بیت المال در سفرهای حزبی او به استانها نچسبیده و در قیامت شهادت نخواهند داد؟آیا هم حزبی او در کسوت معاونت و قائم مقامی یک سازمان فرهنگی به مسئول استانی آن نهاد ابلاغ نکرده است که از لحاظ پذیرایی و اسکان در خدمت ایشان باشند. آیا بر خلاف نظر امام و رهبری مسئولین نظامی و اطلاعاتی نظامی استان را گرد هم نیاورده و برای حزبی که خواهان تحول است ، تبلیغ نکرده است.

آیا استفاده از سالن اجتماعات سازمانی آموزشی برای توزیع اساسنامه یک جبهه که در جستجوی تحول است سوء استفاده از بیت المال و قدرت محسوب نمی شود؟

چرا آنها که متعرض رییس جمهوری می شوند که نباید از قول مقام معظم رهبری چیزی نقل کند خودشان در چند جلسه حزبی و جبهه ای در استانها مدعی میشوند ارتباط به جریانی دارند که در آخرین لحظه ها همه چیز را از قالیباف به احمدی نژاد تغییر داد و در جمع با اشاره به تمثال رهبر معظم انقلاب مدعی می شوند که در این حرکت رضایت ایشان را هم جلب کرده اند.

حاضرین در جمع چه می اندیشند ؟اینکه لابد برای اینکه حرمت ها حفظ شود اسمی برده نمی شود و در نگاه بدبینانه اینکه اگر صدایی ضبط شد اثری برای سئوال باقی نماند!

دوستانی از نمایندگان که بر اثر صداقت امضا کردند که در مجلس هیچگاه شبنامه ای پخش نشده ،شاید ندیدند که در جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس کپی مدارکی که صحت و سقم آنها معلوم نیست از هیئت تحقیق و تفحص مجلس در صدا وسیما و کپی احضاریه ای از دادگاههای زمان شاه که هیچ ارزش حقوقی و اثباتی ندارد به دست افراد داده شد.

به برخی از این افراد تلویحی اشاره می شود و اگر امر کردید مشخصا اسم داده می شود.مسئول ستاد اقامه نماز یک سازمان فرهنگی،یکی از مدیران کل اجتماعی وزارت کشور،نماینده مرکز استان یکی از استانهای شمالی ،رییس یکی از کمیسیونهای مهم مجلس ،یک نماینده دوره قبل که در یک سازمان محاسباتی مسئولیت گرفته،یکی از مدیران صدا و سیما در ردیف های پایانی صحن از دریافت کنندگان این رونوشت ها بوده اند چه نام آن شبنامه بوده باشد چه نامه!
و ادامه این فضا سازی ها طبیعی به نظر نمی رسد.چنان حرکت می شود که گویی پای یک انتقام جویی شخصی در میان است.

استعلام از دانشگاه آکسفورد و اخذ جواب یک روزه، سئوالات بیشتری را در افکار عمومی مطرح می کند.

آیا ارتباط با بیگانه به همین راحتی است.روباه پیر که گاهی برای صدور یک ویزای رسمی مدتها طول می دهد چگونه به یک سایت نه چندان معروف اینترنتی چنین سریع پاسخ می دهد؟!

آیا این نشانه خوشحالی استعمارگران از بروز تفرقه در نیروهای انقلاب نیست؟

چرا برخی نیروهای انقلاب که ذخایر نظام به شمار می روند با نیروهای خودی چنین می کنند؟

حضور در برنامه زنده تلویزیونی و ادامه این تجسس و تفحص و تحقیق در باره یک مدرک افتخاری بیانگر چه چیزی است؟

اجازه حضور در یک برنامه تلویزیونی زنده باید یک رسالت سازمانی تلقی گردد یا به حضور برخی چهره ها و جمعیت های سیاسی در برخی ارکان درجه دو در مدیریت رسانه ملی ارتباط پیدا می کند .

ظریفی در مجلس می گفت کردان انتقام چند چیز را یکجا پس می دهد.اول انتقام این گمان را که در انتخابات ریاست جمهوری از حمایت توکلی به جاسبی تغییر موضع داده؟دوم انتقام تغییر رییس مجلس را که یک جمعیت سیاسی و یک جبهه حزبی جدید ، که خود را در انتخاب رییس مجلس نا کام دیدند و سوم انتقام صلابت و قاطعیت رییس جمهور در انتصاب مدیران مورد نظر و تغییر مدیران نا موفق در هر رده و هر سطحی را.

*در محکمه ثابت مي شود مدرک "کردان" جعلي نيست

 معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهوري با انتقاد از افرادي که در باره مدرک تحصيلي "علي کردان" وزير کشور شايعه پراکني مي کنند، گفت: آقايان بيايند و در محکمه جواب بدهند، آن وقت ثابت مي شود که مدرک کردان جعلي نيست.

محمدرضا رحيمي  افزود:‌ برخي عمدا مي خواهند وزيري را که بايد کشور را اداره کند، تخريب کنند.

به گزارش irna رحيمي افزود: مدرک کردان به هيچ وجه جعلي نيست و مخالفين تهمت زده اند و در اين خصوص از سايت "الف" به خاطر طرح اين شايعات نزد مراجع قضايي شکايت شده است. معاون پارلماني رييس جمهوري در پاسخ به اين سوال که آيا فکر نمي کنيد که دولت براي کسب راي اعتماد دولت هزينه زيادي کرده است، گفت: دولت هيچ هزينه اي نکرده و آقاي رييس جمهوري مرد مورد نظر خود را به مجلس معرفي کرده و مجلس هم طبق روال عادي ، راي خود را اعلام کرده است.

 خبرنگاري از رحيمي پرسيد: چون کردان نزديک به لاريجاني است، رييس جمهوري او را به جاي سيد مهدي هاشمي معرفي کرد تا راي اعتماد بگيرد. آيا در اين ميان فکر نمي کنيد که معامله اي صورت گرفته است؟

 معاون پارلماني رييس جمهوري پاسخ داد: حتما چنين نيست و کردان خيلي بيش از لاريجاني، به رييس جمهوري نزديک است. وي ادامه داد: آقاي احمدي نژاد به هيچ وجه اهل معامله يا باج دادن نيست و درست نيست که بگوييم چون کردان از دوستان لاريجاني است، به مجلس معرفي شده است.

رحيمي به سوال خبرنگار ديگري در خصوص علت لغو دعوت از برخي رسانه ها براي پوشش خبري جلسه معارفه وزير کشور اينگونه پاسخ داد:‌ من از لغو اين برنامه خبري ندارم ولي مي دانم که امروز معارفه وزير کشور انجام مي شود و اگر نياز باشد، حاضرم براي ورود خبرنگاران به اين جلسه هماهنگي لازم را انجام دهم. وي تاکيد کرد:‌ هيچ جلسه اي بدون حضور خبرنگار، جلسه نيست.


  • سه شنبه 22 مرداد 1387-0:0

    آقا يكي نيست به اين احمد توكلي بگه تا حالا كجا بودي؟ تا حالا كه كردان وزير نبود كسي بهش كاري نداشت حتي اگر اون معاون وزير بود!
    حالا اومده مدعي جعلي بودن شده. جالب است بدانيد كه مدرك آقاي توكلي هم دست كمي از آقاي كردان نداره. اين آقا هم در زمان تبليغات رياست جمهور و دارا بودن مشغله هاي فراوان اجرايي و اقتصادي و تبليغاتي مدرك دكتراش رو از انگليس گرفت. اگر يك نگاهي به تاريخ مدرك دكتراش بندازيد متوجه خواهيد شد!

    • دوشنبه 21 مرداد 1387-0:0

      اف بر کسی که مدرک تحصیلی ارزشمندی که با زحمات زیادی اخذ می شود و تمام جوانی یک محقق را می گیرد تحت عنوان کاغذ پاره یاد می کند. وای بر سیاسیونی که با دزدی مدرک کع الحق کاغذ پاره ای بیش نیست برای خود در فکر دست و پا کردن پرستی هستند.


      ©2013 APG.ir