تعداد بازدید: 3324

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 24 مرداد 1387-0:0

سدهاي سد معبر!

براي دومين بار در فاصله يك ماه، مسئول رفع سد معبر شهرداري قائم شهر مضروب شد.


 پرويز كوثري مسئول رفع سد معبر شهرداري قائم شهر صبح روز گذشته در راستاي پاكسازي كمربندي اين شهرستان به ساري با ضربه چاقوي يكي از صاحبان نخاله‌هاي جاده‌اي مضروب شد.


اين فرد در تاريخ 26 تير ماه نيز در چهارشنبه‌بازار اين شهر از ناحيه گردن مورد اصابت سه ضربه چاقو قرار گرفته بود.


اين پاكسازي در راستاي دستور استاندار مازندران مبني بر نامناسب بودن بودن فضاي ورودي شهرهاي استان صورت مي‌گيرد.


سد معبر بزرگ‌ترين معضل شهري در شهرستان قائم‌شهر است كه رفع آن نيازمند حمايت‌هاي همه جانبه و ضمانت اجراي طرح‌هاي اينچنيني است.


اگر چه بر اساس تبصره يك بند دو ماده 55، جمع‌آوري و رفع سد معبر بر عهده شهرداري‌ها است اما حضور موثر و گسترده نيروهاي قضايي و انتظامي، ضمانت اجرا و تامين امنيت جاني اجراكنندگان اين طرح را نياز دارد.


در شهرداري قائم شهر در سال 81 به منظور ايجاد بستري براي عرضه مستقيم محصولات كشاورزي و لبني در شهر مقرر شد، در ساعت‌هاي نخستين صبح در مناطق مختلف تنها افراد بومي مبادرت به اين امر كنند، اما پس از گذشت چند سال و نبود برنامه‌هاي شهري و حمايتي هم اكنون اين امر به يكي از معضلات شهري تبديل شده است.


هم اكنون 80 درصد از دست‌فروشان در سطح شهرستان قائم‌شهر افراد غيربومي بوده و از شهرهاي مجاور براي اين امر به قائم شهر مراجعه مي‌كنند.


در حدود 10 درصد از اين دست‌فروشان نيز كسبه‌هايي هستند كه براي فرار از ماليات و فروش بيشتر به اين امر اقدام مي‌كنند.


وضعيت سد معبر در شهرستان قائم‌شهر هم اكنون به حدي نگران كننده است كه در ساعت‌هاي نخستين شب، معابر اين شهر مملو از دست‌فروشان است و امكان رفت و آمد عادي براي شهروندان وجود ندارد.
اين امر موجب معضلات ترافيكي شديد، مفاسد اجتماعي، توزيع مواد مخدر و توزيع سي‌دي‌هاي غير اخلاقي در اين شلوغي‌ها شده است.


در سال جاري يكي از بازارهاي روز اين شهر در پي تشديد مشكلات اجتماعي، ترافيكي و بهداشتي تعطيل شد و قرار بر تعطيلي و ساماندهي بازارهاي روز و دست‌فروشي در اين شهر بود كه با عدم حمايت‌هاي مسئولان ارشد شهري به دليل تجمع‌ها و اعتراض‌ها اين روند متوقف شده است.(farsnews)


  • پنجشنبه 24 مرداد 1387-0:0

    چرا اینقدر بی توجهی به قایمشهر .....کارخانه هایش تعطیل ...بیکاری در اوج ...عدم توجه به مبلمان شهری ...خیابان های چهل پنجاه سال پیش ...کمربندی که پس از گذشت سالیان دراز از احداث آن هم اکنون داخل شهر واقع گردیده ...بدون داشتن مراکز فرهنگی و ورزشی درخور با آن همه استعداد و توانایی های بالقوه وبالفعل ...کم توجهی وعدم ساماندهی آثار باستانی و تاریخی آن مانند امامزاده سیدزرین نوا باقدمت بنای هزار ساله و مرقد پاک شیخ طبرسی باقدمت نهصدساله وتپه ها و گورستان چندین هزار ساله و.......آیا این شایسته شهری که مجتهدینی بزرگ امثال آقا شیخ حبیب اله فقیه مازندرانی ،آقاشیخ عبدالحسین فقیهی جمنانی ،آقاشیخ ابوالقاسم محمدی ،حاج شیخ حسن آقا و حاج شیخ حسین آقا فقیه علی آبادی و......ونیزبیش از هزار شهید بزرگوار داشته است می باشد؟!! چشمان مسؤ لین قایمشهر روشن !!!


    ©2013 APG.ir